Hei!
Olisin kysynyt (toivottavasti tätä saa täällä kysyä), että eikö minun oikeasti tarvitse huolestua, kun onnistuin tulemaan pakastetun alkion siirrosta raskaaksi, ja heti virallisen testipäivän jälkeen (rv 4 3) alkoi tulla rusehtavaa tuhruvuotoa wc-paperiin pyyhkiessä? Toistaiseksi vuotoa on tullut noin 5 päivän ajan ja aina vaan wc-paperiin. Olen tietenkin sortunut googlettamaan asiasta ja törmään jatkuvasti sellaiseen ikävään juttuun, että niukka ruskea vuoto voi olla merkki kohdunulkoisesta raskaudesta. Onko siis kovin todennäköistä, että näin olisi omalla kohdallanikin?
Ensimmäinen alkionsiirrosta alkanut raskauteni päättyi havaintoon, että kyseessä oli osittainen mola-raskaus... Joten olen luonnollisesti kovin huolissani tämän toisen raskauden kohtalosta.
Epäonnisesti raskaana lapsettomuushoidoista...
3
499
Vastaukset
Hei,
Ymmärrän hyvin huolesi. Tässä vaiheessa pienikin verinen vuoto pelottaa. Onneksi vuodon ei tarvitse merkitä epäonnistumista, etenkin jos se on niukkaa eikä sinulla ole muita oireita, kuten alavatsakipuja.
Voisit käydä klinikallasi raskaushormonitason (HCG) määrityksessä. Se kertoo jotain siitä, miten tarkkaan tilannetta tulisi seurata. Ja varmasti olet jo varannut ajan ultraäänitutkimukseen, joka selvittää tilannettasi parhaiten.
Toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin, siihen on kaikesta huolimatta hyvä mahdollisuus.
Syysterveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- pelottavaa
Olen tietenkin varannut alkuraskauden ultran, mutta se on vasta viikolla 7 3. Kannattaisiko ultraan kuitenkin mennä jo aikaisemmin?
Hei,
Ehdotan, että seuraat omaa oloasi. Jos vuoto runsautuu ja muuttuu punaiseksi tai jos sinulla on yhtään huolestuttavan tuntuisia alavatsakipuja, niin vaihda ultra-aikasi varhaisemmaksi. Muutoin voit odottaa tuonne 7 viikolle, koska silloin kuvantamisen tulkinta on varminta.
Toivon kovasti, että kaikki menee hyvin.
Lämpimin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006