Kiertoajelut.

N-Y

Kertokaa hyviä erilaisia kiertoajeluja missä olette käyneet?
Onko Madame Tussauds-museo käymisen arvoinen?

9

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henni78

      Kyllähän sielä Tussaudissa voi käydä, hauska se on, muttei nyt ehkä Nykin parhaita nähtävyyksiä kuitenkaan.

      Kiertoajeluista mielestäni ehdottomasti paras (jos tykkäät elokuvista ja tv-ohjelmista) on Screentoursin 3,5 tunnin bussiajelu (muutamalla pysähdyksellä), jossa käydään läpi paikkoja ja rakennuksia, joissa on kuvattu eri elokuvia ja tv-sarjoja New Yorkissa. On tosi mielenkiintoinen, ja opas paljastaa myös julkkisten asuinpaikkoja ja esim lempikahviloita. Samalla tulee nähtyä paljon kaupungin maisemia ja alueita. Sopii siis elokuvia paljon katsovalle.

      Olimme just vko sitten mieheni kanssa ja tykkäsimme todella paljon. Oli jo neljäs kerta kaupungissa, emmekä ole aiemmin millään ajeluilla olleet, mutta koska perusnähtävyydet oli jo koluttu, oli tämä hauska tapa tutustua toisenlaiseen New Yorkiin. Kiertoajelun nimi taisi olla OnLocation Tours ja varasimme ja maksoimme liput etukäteen netin kautta. Myydään kuulemma loppuun joka kerta ja kerran päivässä taisi olla kiertoajelu.

    • 27yshda

      Circle Line-risteily ehdottomasti! Puolikas Manhattan-kierros riittää.

    • Ol

      Circle line oli hyvä. Mentiin saari ympäri asti ja ihan ok oli.
      Toi puolikaskin siis riittää kyllä, mutta jos menette koko roundin, niin saatatte yllättyä kuinka paljon vihreää Manhattanin pohjoispuolella on... Hieman näyttää jopa asumattomalta kaukaa katsottuna, niin paljon siellä on puistometsää etc... Ei uskois kuinka paljon voi yhden kaupungin luonne muuttua hetkessä mutta toisaalta juuri tuossa kaikessa piileekin osa Nycin viehättävyydestä.

      Hop On Hop Off emme ole kokeilleet ikinä, vaikka aina on pitänyt.
      Näyttää toimivan kuitenkin moitteettomasti ja paljon on ihmiset kehuneet.

      Mitään passia en ostaisi, newyorkpassia tai muutakaan. Saatte muuten vetää nähtävyydestä toiseen koko-ajan jotta tulee niin paljon halvemmaksi, että voi sanoa sen kannattaneen. Tämä jakaa varmasti taas mielipiteet, mutta tää passijuttu vaan mun mielipide.

      Tehkää kävelyretki High Linella ja seuratkaa metropolin elämää lintuperpektiivistä.

      Hyvää matkaa...

    • Ol

      ... ainiin ja Tussauds --> on ihan ok paikka käydä ja ehdottomasti parempi ja myöskin pidempi kierros V.I.P. osastoineen kuin viereinen
      Ripley´s Believe or not. Tussaudsissa pääsette myös tutustumaan samalla lipulla vahanuken valmistusprosessiin lyhytelokuvan muodossa.

    • matkailija-x

      Ilmaista paikallisopasta puolen päivän käevlyretkelle voi myös "anoa", hakijoita on kuitenkin paljon enemmän kuin oppaita, olen hakenut kolme kertaa, mutta koskaan ei ole onnistanut.

      www.bigapplegreeter.com

      Erilaisia maksullisia ruokakierroksia löytyy netistä hakusanoilla food tours new york ja kävelykierroksia hakusanoilla walking tours new york

      Vahakabinetissa käytetyn ajan käyttäisin vaikka High line-puistossa kävelyyn, Brooklynin puolella Smith ja Court-kaduilla, Metropolitan-museon egyptiläisosastolla (ja kattotasanteella/ kattotasanne auki vain kesäisin), musikaalissa, jossa voi nähdä TV:stä ja filmeistä tuttuja näyttelijöitä lavalla tai Hell's Kitchenmarketin kirpputorilla, mutat tämä on oma mielipiteeni. En tosin ole olut New Yorkin Tussaudilla ja moniahan se kiinnostaa.

    • Henni78

      Juu täytyy vielä kehua, että sillä Circle Linen risteilyllä kannattaa ehdottomasti käydä. Saa mereltä päin hyvän kuvan siitä, missä mikäkin on. Kauniita maisemia =)

      • shq3u5sdgj

        Joo, ja ainakin silloin kun minä olin risteilyllä niin "isäntänä" ollut n. 60v mies oli mukava ja sillä hyvät jutut.


    • Ol

      Kehutaan nyt oikein, että jos kevät - kesä-aikaan menette ja oikein hieno ilma osuu kohdalle, niin mikäpä sitä on aurinkoa ottaessa, Nyciä katsellessa ja ehkä oluttakin maistelleessa kiertää saarta... ;o)

      Vanha purjelaiva heittää ainakin osittain samaa lenkkiä, mutta en tiedä/muista mistä tuo lähtee...

    • matkailija-x

      Clipper City tekee eri pituisia purjehduksia South Street Seaportin laiturista, lippuja myydään netissä ja vielä laiturilta, omani ostin alennuksella netistä edellisenä päivänä www.goldstar.com. Kauniina kesäiltana purjehdus oli todella mukava kokemus.

      Ilmaiseksi merelle pääsee mm. sunnuntaisin Red Hookin Ikeaan menevällä vesitaksilla, Staten Islandin lautalla ja kesäviikonloppuisin Gobernor's Islandin lautalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe