T1 tilattu

Ossi

Tilasin Sony T1:n, on ainakin sopivan kokoinen. Kaverilla on sellainen, kuvat ovat aika hyviä.
Minulla on suurempi digikamera, mutta T1-kameraa on hyvä pitää aina mukana.

Onko kokemuksia kamerasta?

9

2573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ossi

      Kivan tuntuinen, kohina ISO400:llakin pieni, makro makea, kuvat hyviä.

      Salaman teho on aika pieni ja kuvien siirto vaatii telakan, on mukana hinnassa.

      Vastaa odotuksia, tätä jaksaa pitää mukana.

      Miksiköhän PVMICIA-sovitin kortille maksaisi 81 euroa (verkkokauppa.comissa), hirveä hinta.

    • Jannnu

      Hei ! Olen tässä itsekkin 2 vaiheilla ?

      Ostanko tämän Sonyn kohu kameran vai jonkun kookkaamman jossa paremmat zoomit sun muut ?

      Kertokaaa te jolla kamera on , en ole mikään ammattikuvaaja vaan ihan normaali turisti kuvaaja :)

      • Ossi

        Sonyn loistava puoli on se, että sitä on kiva pitää aina mukana. Mukana olevalla kameralla saa parempia kuvia kuin sillä, jota ei viitsi pitää mukana.

        Joku isompi digikamera, jossa on 28-200 mm:n linssi (kinovastaavuus) on tietysti monipuolisempi ja tietenkin digijärjestelmä on loistohomma.

        Sonyn kolminkertainen zoom ja viisi miljoonaa pikseliä on kova juttu käytännössä useimpiin tarkoituksiin. Lintukuvaukseen kamera ei ole omiaan.


      • Soony

        MOI

        Mulla ollut T1 (ilmeisesti oli puhe DSC-T1:stä) muutamia kuukausia ja olen tykännyt kovin. Se kokoero mikä paperilla verrattuna esim. Canonin Ixuun vaikuttaa pieneltä, merkitsee käytännössä paljon!

        Hyviä Puolia:
        - koko
        - kuvanlaatu
        - nopea käynnistymisaika sekä pieni näppäinviive
        - 30 frame/s videokuva VGA laadulla ilman aikarajoitusta
        - ISO NÄYTTÖ!!! TÄÄ ON TODELLA KOVA JUTTU - KANDEE TSIIGAA LUONNOSSA
        - akun varaustilan näyttö (hyvä akunkesto plussaa)
        - päiväyksen saaminen kuviin
        - mekaaninen jämäkkyys/laaduntunne
        - paljon muuta

        Huonoja Puolia:
        - punasilmäisyys
        - vaikeimmissa valaistusolosuhteissa joutuu käyttämään manuaalisäätöjä (pienellä opiskelulla tulee parempia kuvia kuin täysautomaattisesti)
        - iso näyttö on mekaanisesti arka rikkoutumaan (todennäköisesti)
        - kamera on niin kätevän kokoinen että kaverit tahtoo lainata sitä jatkuvasti...

        t: Koo


      • Norppa
        Soony kirjoitti:

        MOI

        Mulla ollut T1 (ilmeisesti oli puhe DSC-T1:stä) muutamia kuukausia ja olen tykännyt kovin. Se kokoero mikä paperilla verrattuna esim. Canonin Ixuun vaikuttaa pieneltä, merkitsee käytännössä paljon!

        Hyviä Puolia:
        - koko
        - kuvanlaatu
        - nopea käynnistymisaika sekä pieni näppäinviive
        - 30 frame/s videokuva VGA laadulla ilman aikarajoitusta
        - ISO NÄYTTÖ!!! TÄÄ ON TODELLA KOVA JUTTU - KANDEE TSIIGAA LUONNOSSA
        - akun varaustilan näyttö (hyvä akunkesto plussaa)
        - päiväyksen saaminen kuviin
        - mekaaninen jämäkkyys/laaduntunne
        - paljon muuta

        Huonoja Puolia:
        - punasilmäisyys
        - vaikeimmissa valaistusolosuhteissa joutuu käyttämään manuaalisäätöjä (pienellä opiskelulla tulee parempia kuvia kuin täysautomaattisesti)
        - iso näyttö on mekaanisesti arka rikkoutumaan (todennäköisesti)
        - kamera on niin kätevän kokoinen että kaverit tahtoo lainata sitä jatkuvasti...

        t: Koo

        Onko kameran salamateho riittävä sisäkuviin? Teknisissä tiedoissa puhutaan vain 1,5 metristä. Käsisäädöistä ei ole kokemusta.

        Onko kamerassa valmista ohjelmaa muotokuvausta varten? Muita ohjelmia löysin, mutten tuota muotokuvausta.

        Pisin valotusaika näyttäisi olevan 2 sek. (twilight mode) eli jääkö esim. yölliset veteen heijastuvat kaupunginvalot kuitenkin kuvaamatta? Jalustimellekaan kun ei ole paikkaa.

        Onko LCD-näyttö todellakin "luettavissa" kirkkaalla auringonpaisteella?

        Tiedonsiirto tapahtuu USB 2.0 avulla. Meillä on olemassa Sonyn digivideokamera, joka käyttää vanhempaa USB:tä. Onnistuuko kuvien siirto samalla kaapelilla vai joudummeko vaihtamaan kaapelia kamerasta riippuen??

        Muuta?


      • Soony
        Norppa kirjoitti:

        Onko kameran salamateho riittävä sisäkuviin? Teknisissä tiedoissa puhutaan vain 1,5 metristä. Käsisäädöistä ei ole kokemusta.

        Onko kamerassa valmista ohjelmaa muotokuvausta varten? Muita ohjelmia löysin, mutten tuota muotokuvausta.

        Pisin valotusaika näyttäisi olevan 2 sek. (twilight mode) eli jääkö esim. yölliset veteen heijastuvat kaupunginvalot kuitenkin kuvaamatta? Jalustimellekaan kun ei ole paikkaa.

        Onko LCD-näyttö todellakin "luettavissa" kirkkaalla auringonpaisteella?

        Tiedonsiirto tapahtuu USB 2.0 avulla. Meillä on olemassa Sonyn digivideokamera, joka käyttää vanhempaa USB:tä. Onnistuuko kuvien siirto samalla kaapelilla vai joudummeko vaihtamaan kaapelia kamerasta riippuen??

        Muuta?

        MOI,

        ei riitä asiantuntemus vastaamaan kaikkiin mutta kommentoin mihin pystyn.

        Salama ei todellakaan riitä sisäkuviin, 1.5m - 2.0m on automatiikalla aika maksimi! Mutta pikku manuaalisäädöillä (ev:llä kikkailu) pystyy fiksaamaan paljon.

        Muotokuvia en ottanut mutta meren heijastumat olen saanut onnistumaan pikkuisen jalustan avulla - mulla on Sonyn oma kotelo jossa on kiinnityspaikka ("AJK THA" kun googletat niin näet millainen).

        Kirkkaalla pystyy näyttöä todellakin lukemaan (testattu suola-aavikolla ;)).

        Muihin en oikein osaa ottaa kantaa - paitsi että edelleen pidän pienistä puutteista huolimatta hyvänä kamerana!

        Koo


    • DSC-T1

      Pitääks noita tilata?

      Mie kävelin Mustaan Pörssiin ja ostin.

      Vai saaks niitä jostain tilaamalla halvalla?

      Tyytyväinen olen ollut, ei siinä mitään.

      "tyhmä vissiin"

      • jiimo

        Taisi tulla vähän halvemmaksi kuin Mustan Pörssin 600€.


      • kamera hakusessa
        jiimo kirjoitti:

        Taisi tulla vähän halvemmaksi kuin Mustan Pörssin 600€.

        Niin olen kans katsellut mistä t1:n saisi edullisimmin, mbnetin hintavertailun kautta edullisimmin lähtee acode.fi osoitteesta 435€.
        Mistä sait edullisemmin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe