XBOX ja 3D

BroodSoup6

Tukeeko XBOX360 3D TV pelaamista, kokemuksia kiitos!
Ilmeinen vaatimus HDMI 1.4 kaapeli, mutta onko pelitkin erikseen "special edition 3D" (en ole huomannut myynnissä) vai jokin erityinen päivitys netistä haettava kyseiseen ominaisuuteen?

13

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei onnistu :(

      Xbox 360:ssä on HDMI 1.3 joten 3D ei ole mahdollinen. Jos haluat 3D pelaamista niin ps3 on oikea vaihtoehto. Tai odota seuraavaa Xboxia

      • BroodSoup6

        Kyllä XBOX 360 on HD konsoli jolloin HDMI 1.3 (b) liittimenkautta kulkee HD kuvaakin eli 3D kuva olisi maksimissaan kyseisellä liittimellä 720p. Ei siis pääsisi tuohon 1080p tasoon, koska se vaatii tuon HDMI 1.4 tuen ( HDMI 1.4 => 3D-tuki, Ethernet-tuki ja paluuääni suoraan HDMI-kaapelissa.
        Erottelukyky max 4096x2160 )

        Pelit sinällään ei vaadi Full HD tasoa toimiakseen 3D kuvana!!!
        3D TV tekee myös 2D kuvasta keinotekoisen 3D kuvan sillä erotuksella aitoon 3D kuvaan verraten, että TV kuvasta ei tule mitään kuvaruudusta ulos, eli syvyysvaikutelma on vain ruudun pinnasta sisäänpäin!

        FPS-pelissä se siis "silmistä" katsottuna oleva syvyysnäkymä ja esim. jääkiekko/ futispelissä kenttä on ikäänkuin TV:n sisällä laajana kokonaisuutena ja edes tiedä miten se muuttuisi jos se enemmän 3D olisi, koska pelaajat ovat kentällä kaukana ja katselu tapahtuu katsomosta?. Kokemusta itsellä vain 3D FPS-pelaamisesta, sekä TV:ssä olleesta jalkapallo-ottelusta Ylen HD kanavalla.

        Aito 3D peli on merkitty 3D merkinnällä kuten elokuvatkin ja niitä ei ole vielä kovinkaan montaa tarjolla. PS3:n joihinkin peleihin on 3D päivys saatavilla netistä, mutta enpä ole asiaan vielä perehtynyt paremmin.

        Tuohon keinotekoiseen 3D kuvaan kyllä XBOX 360 pääsee tietenkin siinä missä PS3.lla kun on se 3D TV ja lasit!
        Eli olen jo saanut itseoppia asiaan mitä alussa olen kysellyt!
        Kyselyn tein ennenkuin oli 3D TV ja lasit, nyt on molemmat.


      • hmm!
        BroodSoup6 kirjoitti:

        Kyllä XBOX 360 on HD konsoli jolloin HDMI 1.3 (b) liittimenkautta kulkee HD kuvaakin eli 3D kuva olisi maksimissaan kyseisellä liittimellä 720p. Ei siis pääsisi tuohon 1080p tasoon, koska se vaatii tuon HDMI 1.4 tuen ( HDMI 1.4 => 3D-tuki, Ethernet-tuki ja paluuääni suoraan HDMI-kaapelissa.
        Erottelukyky max 4096x2160 )

        Pelit sinällään ei vaadi Full HD tasoa toimiakseen 3D kuvana!!!
        3D TV tekee myös 2D kuvasta keinotekoisen 3D kuvan sillä erotuksella aitoon 3D kuvaan verraten, että TV kuvasta ei tule mitään kuvaruudusta ulos, eli syvyysvaikutelma on vain ruudun pinnasta sisäänpäin!

        FPS-pelissä se siis "silmistä" katsottuna oleva syvyysnäkymä ja esim. jääkiekko/ futispelissä kenttä on ikäänkuin TV:n sisällä laajana kokonaisuutena ja edes tiedä miten se muuttuisi jos se enemmän 3D olisi, koska pelaajat ovat kentällä kaukana ja katselu tapahtuu katsomosta?. Kokemusta itsellä vain 3D FPS-pelaamisesta, sekä TV:ssä olleesta jalkapallo-ottelusta Ylen HD kanavalla.

        Aito 3D peli on merkitty 3D merkinnällä kuten elokuvatkin ja niitä ei ole vielä kovinkaan montaa tarjolla. PS3:n joihinkin peleihin on 3D päivys saatavilla netistä, mutta enpä ole asiaan vielä perehtynyt paremmin.

        Tuohon keinotekoiseen 3D kuvaan kyllä XBOX 360 pääsee tietenkin siinä missä PS3.lla kun on se 3D TV ja lasit!
        Eli olen jo saanut itseoppia asiaan mitä alussa olen kysellyt!
        Kyselyn tein ennenkuin oli 3D TV ja lasit, nyt on molemmat.

        Eli siis tarvitaanko kyseiseen laitteeseen silti HDMI 1.4 kaapeli 3d:nä pelaamiseen?


    • PlayaDeCosmos3

      Jep, huomattavasti parempi laite muutenkin se PS3. Itse annoin boxin lasten leikkihuoneeseen, koska niillehän se on suunnattukin, Wiin tavoin.

      • Wii on jumpapakone

        Onko kuntoilu vain lapsille?

        Kyllä aikuisetkin kuntoilua harrastaa.


    • Xbox 360 on teknisesti valmis tukemaan 3D-pelaamista ja -elokuvia mm. Gears of War 3 [PEGI 18] ja Halo: Combat Evolved Anniversary [PEGI 16] sisältävät jo 3D-tuen.

      Killi/Microsoft

    • Boksipelaaja

      Itse asiassa oikeilla varusteilla ja määrityksestä johtuen ei aina edes tarvitse HDMI-kaapeliakaan. Esimerkiksi oikeilla videolaseilla (mm. Vuzixin Wrap-sarjan lasit) voi pelata joitain pelejä 3D:nä myös komposiitin kautta. Ja jos tosi löyhillä kriteereillä mennään, niin onhan se anaglyfitekniikkakin (esim. punaviherlasit) tavallaan 3D:tä... Mutta esim. vierekkäiskuvalla näyttää toki paremmalta, ja joillain peleillä HDMI on minimivaatimus.

    • Ps3JonnetVithuun

      Menkää Ps3 Jonnet vittuun. Jos verrataan Xboxin ja Ps3 HD grafiikkoja niin Xbox vie voiton. Sanon suoraan että Ps=240p Xbox=720p. Ei muuta.

    • 1080p = FULL HD

      korjaan ps3 = 240p, xbox 360 = 1080p eli FULL HD

    • Riippuu pelistä ja varusteista. 3D-standardejakin on lukuisia, tuetut muodot riippuvat pelistä ja laitteistokokoonpanosta.

      Laitan muutaman esimerkin henk.koht.testailun perusteella. 3D-televisiota ei ainakaan vielä löydy, mutta kotoa löytyvät esimerkiksi Vuzix Wrap 230-videolasit, jotka saa Xboxiin kiinni komposiittiliitännällä.

      Tällä kokoonpanolla olen saanut 3D-muotoon ainakin seuraavat pelit:
      Assassin's Creed Revelations
      Assassin's Creed 3
      Enslaved: Odyssey to the west (Vaatii Pigsy's Perfect 10- nimisen DLC-sisältöpaketin)
      Avatar
      Invincible Tiger: The legend of Han Tao
      Sega Vintage Collection: Alex Kidd & Co (Vain Super Hang-On tukee 3d:tä)
      The Dishwasher: Vampire Smile

      Kyseiset pelit käyttävät siis niin sanottua Side-By-Side(Vierekkäiskuva)- standardia, ja sen saa näiden pelien kohdalla pihalle myös komposiittimuodossa. Tosin pelistä ja videolaseista riippuen kuvan tarkkuus voi olla heikko.

      Muutama linkki, joista voi myös olla hyötyä:
      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games_with_3D_support
      http://www.3dtested.com/3d-xbox-360-games-list/

      Itseltäni löytyvät muista 3D:tä tukevista peleistä myös ainakin Sonic Generations, Crysis 2 ja Tekken Tag Tournament 2, mutta vaativat ilmeisesti HDMI-liitännän ja 3D-television, jotta näistä saa 3D-kuvaa.

      Lisäksi on muutama peli, jotka tukevat TrioViz- tai muuta anaglyfitekniikkaa (lue: värilinssilasit). Näitä ovat ainakin Batman: Arkham Asylumin TrioViz Game of the Year- versio, Batman: Arkham City, Thor: God of Thunder, Captain America: Super soldier, Green Lantern ja aiemmin mainitsemistani AC:t, Enslaved, Invincible Tiger ja Super Hang-On.

      Jos oikein pilkkua ruvetaan viilaamaan, niin oikeilla varusteilla (lue: 2D-3D- muuntimilla, joko ulkoisilla tai television sisäänrakennetuilla) minkä tahansa pelin saa muutettua 3D-muotoon. Tosin konvertoidun kuvan 3D-vaikutelma saattaa olla vähän mitä on, jos vertaa varta vasten 3D:ksi suunniteltuun sisältöön.

      Sen verran voisin vielä rohkaista ihmisiä jatkamaan tätä ketjua, että jos muista kuin mainitsemistani peleistä selviää, että tukee Side-By-Side- kuvaa komposiitinkin kautta, niin haluaisin tietää. Joissain peleissä tuntuu aika turhakkeelta, mutta esimerkiksi AC Revelations oli aika kivan näköinen 3D:nä, ja ei minua haittaisi vaikka noita pääsisi enemmänkin kokeilemaan Vuzixien kanssa.

      • Vielä pieni lisäys edelliseen: löytyy myös Doom 3 BFG Edition, joka myös vaatii HDMI:n 3D:tä varten.


    • King Pig

      Itselläni on Xbox 360 ja 46 tuuman taulutv ja voin sanoa, että itse ainakin huomaan eron 2D:hen verrattuna. Tietenkään 3D ei ole sellaista, niin kuin esim. Blu-ray 3D leffoissa, että tyypit tullee ikään ku tv:n läpi, mutta omasta mielestäni parantaa kuvan laatua, ja tekee pelimaailmasta aidomman näköisen. Itse ainakin tykkään ja olen tyytyväinen, ja pelaankin melkein aina 3D:nä. Tietenkin 3D riippuu myös peleistä. Eräissä peleissä on parempi, eräissä huonompi.

      • King Pig

        Lisään myös sen että HDMI kaapeli vaadittais kyllä. Heti paljon parempi kuva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      187
      12004
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      167
      2525
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      253
      1550
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      71
      1120
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      940
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      882
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      784
    8. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      29
      749
    9. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      739
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      699
    Aihe