Rotikkani pelkää lenkillä

..

Elikkäs 10-kuukautta vanha rotikka uroksemme ei suostu enään lenkille. Ikinä ennen ei tällaista ole ollut(no joo sillon ihan pienenä kun kaikki pelotti) Talolta kun 1,5km pääsee niin jarruttelee jatkuvasti, pyörii jalkojen edessä ja päästelee näitä tuhahduksia. Muutaman metrin pääsee aina eteenpäin. Kun käännyn itse takaisin, niin taas lenkki sujuu. Kova hinku on takaisin kotiin. Asumme maalla metsän keskellä eli olisiko tuo pelko jotain villieläimiä kohtaan?
Se vain kun virtaa sitten riittää vaikka koko kylälle kun ei kunnon lenkkiä saada tehtyä.
Kuinka tuon nyt saa totutettua uudestaan tuttuun lenkkiin. Toiseen suuntaan jos lähtee niin jonkun matkan päässä odotteleekin jo naapurin raivohullu koira joka ei ole kunnolla kytkettynä kiinni.

6

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joobax

      Mörkökausi?

    • koirallinenx2

      Kuulostaa siltä, ettet ole pentuna vienyt koiraasi ns. ihmisten ilmoille, jotta se tottuisi erilaisiin paikkoihin ja saisi kokemusta. Suosittelen ottamista yhteyttä asiantuntijaan.

    • ....^¨--..

      susittelisin vaihtamaan rotua.

    • sixrottss

      Toista pelottaa ja se kuuluu noihin murkkuiän omituisuuksiin.Pääasia tässäkin jutussa on,ettet anna periksi.Nostata omaa itsevarmuuttasi kohottamalla leukasi ylöspäin ja ole kuin et huomaisikaan toisen jännitystilaa.En tarkoita sitä ,että pakotat saatikka maanittelet vaan sanot reippaasti ,että nyt mennään ja sillä sipuli.Oma itsevarmuutesi heijastuu koiraan.Ole tuijoittamatta koiraan ja katso itse eteenpäin päättäväisin mielin.Koira kyllä huomaa jossain vaiheessa,jos se sinuun luottaa ettei hätiämitiä.Leimautumisaika pikkupentuna on niin kovin lyhyt,jolloin sitä tarvitsisi viedä kaikenlaisiin paikkoihin esim.rautatieasema,kaupunki yms...Sitten vanhempana saa töitä tehdä kaksinkerroin.Tsemppiä! Mitään ei ilmaiseksi saa!

    • aloittaja tässä

      Kiitoksia kaikille! Olenkin tehnyt nyt tuota, että reippaasti vain eteenpäin ja kun tuon yhden kilometrin ollaan päästy tällä menolla eteenpäin, alkaa lenkki taas sujumaan. Epävarma aina tuossa yhdessä kohdassa(?) Vapaana olen myös lenkittänyt. muutaman kilometrin päähän kun päästy, päästän juoksemaan metsiin ja välillä huikkaan missä itse olen niin koira seuraa. Kovasti pentuaikana yritin viedä näkemään ja kokemaan erilaisia asioita. Nyt alkanut helpottamaan tuo lenkkeily, ei ole enään niin kauheaa. Rauhoittunutkin on huomattavasti. Kyllä hänestä vielä kunnon koira saadaan.

    • sixrottsss

      Kiva kuulla!!!Periksi ei saa antaa!!Mitä jos aina siinä epävarmassa kohdassa kun sen itse tiedät,niin alata vaikka leikkimään pallolla tms. muulla koirasi kanssa?Sillä on ehkä joku ikävä kokemus siinä kohdalla mitä sinä et itse tiedosta? Vapaana ollessa voi myös kokeilla menemäällä koiralta piiloon.Yleensä tulee nopeasti kovakin hätä siitä ,että mihin mamma tai iskä oikein hävisi.Tietty sitten kehut ja palkkaat kaveria kun se tulee ja löytää sinut.Pidä hauskaa koirasi kanssa lenkillä ja tee itsestäsi se maailman mielenkiintoisin olento jolla on aina jotain jännenpää ja mielenkiintoisempaa takissa ; )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe