Rotikkani pelkää lenkillä

..

Elikkäs 10-kuukautta vanha rotikka uroksemme ei suostu enään lenkille. Ikinä ennen ei tällaista ole ollut(no joo sillon ihan pienenä kun kaikki pelotti) Talolta kun 1,5km pääsee niin jarruttelee jatkuvasti, pyörii jalkojen edessä ja päästelee näitä tuhahduksia. Muutaman metrin pääsee aina eteenpäin. Kun käännyn itse takaisin, niin taas lenkki sujuu. Kova hinku on takaisin kotiin. Asumme maalla metsän keskellä eli olisiko tuo pelko jotain villieläimiä kohtaan?
Se vain kun virtaa sitten riittää vaikka koko kylälle kun ei kunnon lenkkiä saada tehtyä.
Kuinka tuon nyt saa totutettua uudestaan tuttuun lenkkiin. Toiseen suuntaan jos lähtee niin jonkun matkan päässä odotteleekin jo naapurin raivohullu koira joka ei ole kunnolla kytkettynä kiinni.

6

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joobax

Mörkökausi?

• koirallinenx2

Kuulostaa siltä, ettet ole pentuna vienyt koiraasi ns. ihmisten ilmoille, jotta se tottuisi erilaisiin paikkoihin ja saisi kokemusta. Suosittelen ottamista yhteyttä asiantuntijaan.

• ....^¨--..

susittelisin vaihtamaan rotua.

• sixrottss

Toista pelottaa ja se kuuluu noihin murkkuiän omituisuuksiin.Pääasia tässäkin jutussa on,ettet anna periksi.Nostata omaa itsevarmuuttasi kohottamalla leukasi ylöspäin ja ole kuin et huomaisikaan toisen jännitystilaa.En tarkoita sitä ,että pakotat saatikka maanittelet vaan sanot reippaasti ,että nyt mennään ja sillä sipuli.Oma itsevarmuutesi heijastuu koiraan.Ole tuijoittamatta koiraan ja katso itse eteenpäin päättäväisin mielin.Koira kyllä huomaa jossain vaiheessa,jos se sinuun luottaa ettei hätiämitiä.Leimautumisaika pikkupentuna on niin kovin lyhyt,jolloin sitä tarvitsisi viedä kaikenlaisiin paikkoihin esim.rautatieasema,kaupunki yms...Sitten vanhempana saa töitä tehdä kaksinkerroin.Tsemppiä! Mitään ei ilmaiseksi saa!

• aloittaja tässä

Kiitoksia kaikille! Olenkin tehnyt nyt tuota, että reippaasti vain eteenpäin ja kun tuon yhden kilometrin ollaan päästy tällä menolla eteenpäin, alkaa lenkki taas sujumaan. Epävarma aina tuossa yhdessä kohdassa(?) Vapaana olen myös lenkittänyt. muutaman kilometrin päähän kun päästy, päästän juoksemaan metsiin ja välillä huikkaan missä itse olen niin koira seuraa. Kovasti pentuaikana yritin viedä näkemään ja kokemaan erilaisia asioita. Nyt alkanut helpottamaan tuo lenkkeily, ei ole enään niin kauheaa. Rauhoittunutkin on huomattavasti. Kyllä hänestä vielä kunnon koira saadaan.

• sixrottsss

Kiva kuulla!!!Periksi ei saa antaa!!Mitä jos aina siinä epävarmassa kohdassa kun sen itse tiedät,niin alata vaikka leikkimään pallolla tms. muulla koirasi kanssa?Sillä on ehkä joku ikävä kokemus siinä kohdalla mitä sinä et itse tiedosta? Vapaana ollessa voi myös kokeilla menemäällä koiralta piiloon.Yleensä tulee nopeasti kovakin hätä siitä ,että mihin mamma tai iskä oikein hävisi.Tietty sitten kehut ja palkkaat kaveria kun se tulee ja löytää sinut.Pidä hauskaa koirasi kanssa lenkillä ja tee itsestäsi se maailman mielenkiintoisin olento jolla on aina jotain jännenpää ja mielenkiintoisempaa takissa ; )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      82
      3260
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      37
      2074
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      169
      1850
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      302
      1396
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      36
      1305
    6. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      112
      1239
    7. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      93
      1229
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1110
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1094
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1071
    Aihe