Rehellisesti vain huolissaan!

help**

Kuuluuko Bokserin olla niin laiha että kylkiluut näkyvät hyvin selvästi, sekä peräpään luut selästä myös?

Itselläni ei koskaan ole ollut Bokseria ja naapurustoon muutti perhe jolla on kolme Bokseria, sellaista ruskea raitaista ja ne näyttävät kamalalta!! Mitäs asialle teen?

Näyttävät sellaiselta nälkiintyneiltä ja ihan kamalan luisilta nämä koirat. Omistajat näyttävät juuri sellaisilta ettei ole mitään asiaa päin naamaa mennä kyselemään/ sanomaan koirien kunnosta. Muut naapurit kertoivat ettei koirat pääse lenkille tms. Vaan käyvät 5 min talon nurkalla tarpeillaan.

Miten tätäkin asiaa voisi hoitaa? Vai pidänkö huoleni vain omista asioistani?

5

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan tsiisus

      Jos et kerta kehtaa niille mennä juttelemaan, niin pidä huoli omista asioistasi. Naapurithan aina tietävät toisten koirien tilanteet parhaiten!!!

    • racingline5

      Jos ne on kilpauosulinjaisia käyttökoiria, ne kuuluukin olla luisevia ja laihoja.

    • help**

      Mieluiten en kuitenkaan halua mitään naapurisopua menettää. Tiedän varmasti että se loukkaa on asia sitten miten esitetty. Varsinkin jos on huonot olot koirilla niin saa osakseen haukkuja, huutoa mahdollisesti mustan silmän.

      Sitähän tässä kyselinkin, että onkohan huoleni aiheeton kuuluuko niitten olla sellaisia, nälkiintyneitten näköisiä.

      No en itse halua mennä riitaa haastamaan, tiedän 100% varmasti siitä sellaisen syntyvän. Ja nimenomaan kysyin asiaa, kun EN TIETÄNYT kuuluuko niitten olla sellaisia.

      Ehkäpä siis annan asian olla.

    • SanttuJ.

      Bokserin kuuluu olla kuiva, mutta ei se laiha saa olla. Kasvavalla koiralla saattaa herkemmin näkyä selkänikamat, mutta aikuisella koiralla pitäisi jo olla sen verran lihaa luiden päällä ettei ne nyt ihan läpi saisi näkyä. Pieni kylkiluiden kuultaminen läpi taas on ihan normaalia.

      Bokreseissa ei ole linjaeroja. Ei ole käyttöä ja näyttöä siis erikseen. Rodussa kuin rodussa näkyy sen elämäntapa läpi eli kyllä koirasta tulisi erottaa onko se sohvachamppiooni vai kisakoira.

      Jos olet huolissasi naapurin koirista niin kannattaa mennä ihan reippaasti juttelemaan ja ilman pirunsarvia tai syyttämistä. Saat vähintäänkin itse mielenrauhan.

    • veeeeeera

      Joo, samaa mieltä SanttuJ. iin kanssa. Bokserin pitää tosiaan olla kuiva, jotta lihakset erottuu. Kasvavalla bokserilla saattaa näkyä selkänikamat ja takapuolen luut, mutta aikuinen koira ei tosissaan saa näyttää nälkiintyneeltä. Tietysti koira voi olla yksinkertasesti huono syömään, mutta tuskin kaikki kolme kuitenkaan samassa taloudessa nirsoilusta kärsii.. Eli eikun kissa pöydälle. Jos et itse uskalla mennä puhumaan, voit varmaan tehdä nimettömänä ilmoituksen eläinsuojeluun. Nälkiinnyttäminen on rääkkäystä samoin liian lyhyet lenkit hyvin aktiiviselle rodulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe