Ikuisuuden on ollu matku ja kojo vastaan toisensa.On päivän selvää että jokainen vanhempi haluaa lapsensa oman kylän kouluun ja jokainen oman kylän asukas haluaa koulun säilyvän omassa kylässä.Se on aivan selvää.Itsekkin toivon toki Kojon säilyvän,itse sen käyneenä ja toki haluan myös lapseni sinne.Siellä on ne erittäin hyvät lapsuusmuistot.Mutta tämä on asia missä ei vanhempien kannata ruveta tukkanuottasille ei mustamaalaamaan toista koulua esim.perättömillä homepuheilla,pätemättömistä opettajista,huonosta ilmapiiristä...sen verran täytyy ihmetellä että mistä tilastosta matkulaiset on laskenut kojon lapset?Heidän mukaan matkussa on 0-14 vuotiaita,oliko se nyt 102,kojolla tästä kolmannes.Eli matkun laskujen mukaan kojolla on vain 34 0-14 vuotiasta??? oppilaita on jo pelkästään kojolla melkein 50 plus päälle vauvvat ja eskarilaiset,kyllä niitä on enemmän :D
Kojo ja Matku
16
1397
Vastaukset
- nukuttaa
Nyt väsyttää tää tappelu!!! Toivon päättäjien ajattelevan lapsien parasta - ei niitten vanhempien mielipiteitä.
- Pro Matku
Oikeassa olet.. Molemmat koulut säilytettävä ja Kojolle ei anneta/ laajenneta koulupiiriä Matkun kustannuksella.
Ainoa ongelma on kojon koulun huono kunto. Kannattaako tulevaisuudessa uhrata huono kuntoiseen kouluun meidän veronmaksajien rahoja. Annetaan koulun olla käytössä niin kauan kunnes viran omaisten puolesta se suljetaan, paloturvallisuus määräysten tai terveysviranomaisten.
Matkun kouluun mahtuisi nykyisetkin koulujen oppilaat. Jopa ne 100 virtuaali oppilasta Kojolta ;)
Mikäli kaikki ei mahtuisi tai ei haluaisi tulla Matkun kouluun , annettaisi heille mahdollisuus mennä Keskus kouluun tai jopa Urjalaan
- kojomatkukojomatku
käy tässä miten tahansa,toivon että noi kaksi kylää ovat sovussa...ja heille kelle päätös ei ole mieluinen,saavat nykyään valita lasten koulun,on se sit urjala tqai matku...
- Kengu
Sulla ei näköjään ole mitään oikeata tietoa. Matkussa on 0-14-vuotiaita 201 ja koko asukasmäärä melkein 700. Luvut ovat ihan oikeita Tilastokeskuksen lukuja. Vaikeatahan se on niellä, mutta yritä vaan.
Itse asiassa vaikka Kojon koulussa olisi melkein 50 oppilasta niin ne eivät ole kylältä, jossa ei paljon lapsia ole. Nehän kuljetetaan liki Urjalan ja Tammelan rajoilta ja jopa Lempään kulmilta. - päätös tuli,hyä niin
Mitä sitten vaikka kuskataan,onkohan siinä jotain että vanhemmat haluu lapsensa ennemmin sinne Kojolle kun Matkuun? :) ihan sama..päätös tuli,ja mieleinen sellainen,lopettakaa poraaminen jo.
- Vedätys jatkuu
Päätös edellyttää rahaa. 3 milj ei riitä koulukeskukseen. Ei ainakaan 2017.
Löytyykö sellaista valtuustoa jolla olisi ylimääräistä rahaa. Ainahan siittä on ollut pulaa.
Tosiasiahan on se , että Matkun kouluun mahtuu KAIKKI oppilaat , eikä tarvitse uhrata edes rahaa
Koulu on hyvässä kunnossa., jopa sähköt on uusittu . Aimo H on sen tuonut julki kirjoituksessaan.- Matkuvaari
Koijärven kannttais taas itsenäistyä kuntana.
- 09ouik,tfjtr
Tai Matku voisi erkaantua Forssasta Humppilaan. Sehän on yrittäjien paratiisi.
humppila ottaisi mielellään Matkulaiset veronmaksajat ja yrittäjät.- MOI MOI MATKU!!!!!
Terve menoa!!!!!!!
Järjestäkää omat jätehuollot ja -vedet myös ilman forssaa, sekä terveyden huolto!!
Pääsisi Forssa yhdestä riippakivestä!!!!! - Asbesti on yhä vaara
MOI MOI MATKU!!!!! kirjoitti:
Terve menoa!!!!!!!
Järjestäkää omat jätehuollot ja -vedet myös ilman forssaa, sekä terveyden huolto!!
Pääsisi Forssa yhdestä riippakivestä!!!!!Matkussa on enemmän veron maksajia kuin koko kojon koulupiirissä. Sekin piiri ulottuu Forssan kaupunhin asemakaava alueelle. Eihän kojolla muuten olisi asukkaita.
Kojolla ei ole kuin kirkko ja Asbesti koulu. Miksi koijärveläisten vanhammat ota lapsiaan pois ASBESTI koulusta.
Koulun lattiat on täynnä asbestia joka on piilotettu rakenteisiin. Kun koulussa on toimintaa sen lattiat ja seinät värähtelee ja se irrottaa ja nostaa ASBESTI polyä ilmaan.
Kaikista kummallista on se kun Pynnonen ei ole edes virkansa puolesta halunnut tutkia asiaa tarkemmin. (kuuntelin sen juttuja sivulta)
Mutta ei se liikuta minua ollenkaan mitä Kojon koulussa tapahtuu. Siittä on tulossa SUURI laboratorio , jossa tutkitaa lasten keuhko syopää. - 2013
Asbesti on yhä vaara kirjoitti:
Matkussa on enemmän veron maksajia kuin koko kojon koulupiirissä. Sekin piiri ulottuu Forssan kaupunhin asemakaava alueelle. Eihän kojolla muuten olisi asukkaita.
Kojolla ei ole kuin kirkko ja Asbesti koulu. Miksi koijärveläisten vanhammat ota lapsiaan pois ASBESTI koulusta.
Koulun lattiat on täynnä asbestia joka on piilotettu rakenteisiin. Kun koulussa on toimintaa sen lattiat ja seinät värähtelee ja se irrottaa ja nostaa ASBESTI polyä ilmaan.
Kaikista kummallista on se kun Pynnonen ei ole edes virkansa puolesta halunnut tutkia asiaa tarkemmin. (kuuntelin sen juttuja sivulta)
Mutta ei se liikuta minua ollenkaan mitä Kojon koulussa tapahtuu. Siittä on tulossa SUURI laboratorio , jossa tutkitaa lasten keuhko syopää.nosyuu
- Matkuasuja
Matkusa olen ikäni asunu ja pysyn kans. ei tuu Forssasa paljo käytyä.
- Kojolainen
Kojolla olen lapsuuteni asunut ja koulua käynyt joskus oltiin koulujenvälisissä hiihtokilpailuissa Matkun koululla ,sitten kun tuli tarpeeksi ikää käytiin Matkun baarissa kaljalla eihän Kojolla ollut baaria mutta ei taida enää olla Matkussakaan. Mukava on joskus muistella menneitä nuoruusaikoja.
- Baarivaari
Baari pitäis avata taas.Saatas kylälle vähän meininkiä.
- ruumis2423
Onneksi on hautausmaa vielä auki
- möööö
ruumis2423 kirjoitti:
Onneksi on hautausmaa vielä auki
Kalervo K matkusta mylvii kuin sonni. Möööö möööö nuotin vierestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243