tuhoaako tulivuori Kanarian?

tsunamii

Olisi matka Playa del Inglesiin marras-joulukuun vaihteessa.
Onko näillä näkymin tulossa suurta purkausta?

68

4666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volcanico

On tai ei. Kukaan ei voi sitä tietää eikä ennustaa. Tulivuori El Hierron vesillä yhä pulputtaa muttei ainakaan toistaiseksi ole aiheuttanut vaaratilanteita. Kanarialla on tuliperäistä toimintaa eli on vain ajan kysymys kun siellä tupsahtaa todella voimalla.

• santalusia

Kanarian saaria ei olisi ollenkaan ilman vulkaanista toimintaa ja ne muotoilevat itseään kaiken aikaa. Silti ei ole laskettu tulevan mintään jysäystä 10.000 vuoteen, joka aiheuttaisi vaaraa väestölle / turisteille.

• mutu ei ole fakta

Mistä tuo tieto on peräisin? Eihän tällä hetkellä edes lukuisa joukku alan tuntijoita ja tiedemiehiä ole yksimielisiä tai edes osaa arvioida sitä mitä El Hierrolla par aikaa on tapahtumassa ja tulee tapahtumaan. Kuka sitten olisi niin viisas että uskaltaisi pokalla väittää ettei mitään vaaraa väestölle aiheuttavaa tapahtuisi edes vuoden kuluessa saatikka sitten 10000 vuoteen? Ei tulivuoret ja maanpinnan liikkeet tiedemiehiä usko saatikka sitten mutuviisaita palstakirjoittelijoita. Esimerkiksi El Teide Teneriffalla on yksi maailman vaarallisimmaksi luetuista tulivuorista jossa edelleen on aktiivista toimintaa ja sitä jatkuvasti seurataan. Tulihan El Hierronkin aktivoituminen yllätyksenä ja kukaan ei edelleenkään tiedä että mitä siellä tapahtuman pitää.

• esp turisti
        mutu ei ole fakta kirjoitti:

Mistä tuo tieto on peräisin? Eihän tällä hetkellä edes lukuisa joukku alan tuntijoita ja tiedemiehiä ole yksimielisiä tai edes osaa arvioida sitä mitä El Hierrolla par aikaa on tapahtumassa ja tulee tapahtumaan. Kuka sitten olisi niin viisas että uskaltaisi pokalla väittää ettei mitään vaaraa väestölle aiheuttavaa tapahtuisi edes vuoden kuluessa saatikka sitten 10000 vuoteen? Ei tulivuoret ja maanpinnan liikkeet tiedemiehiä usko saatikka sitten mutuviisaita palstakirjoittelijoita. Esimerkiksi El Teide Teneriffalla on yksi maailman vaarallisimmaksi luetuista tulivuorista jossa edelleen on aktiivista toimintaa ja sitä jatkuvasti seurataan. Tulihan El Hierronkin aktivoituminen yllätyksenä ja kukaan ei edelleenkään tiedä että mitä siellä tapahtuman pitää.

Eli suattaapi purkautuakin, vaan suottaapi olla ettei...

• badlucia

Miksi Hierrolla evakuoitiin kokonainen kylä jos kerran ei ole ollut mitään vaaraa?

• santalucia
        mutu ei ole fakta kirjoitti:

Edelliselle mutu ei ole fakta:lle http://de.wikipedia.org/wiki/Cumbre_Vieja.
        Jutun alaosassa on puhe 10.000 vuodesta, D:n yliopiston geologiselta osastolta. Osaatko lukea, tai löytyykö siinä oikealla puolella sopivaa kieltä. Jos ei, niin käännä Googlella. Jos sekään ei onnistu, voit rauhassa lakata viisastelemasta. En minä omiani täällä selittele, niinkuin sinä, vaan luen saatavaa tietoa 4:llä kielellä. Ja tiedän hyvin, että näistä asioista on monenlaisia asiantuntija-mielipiteitä.
        Siis voit pitää sen mutu:n omana arvonimenäsi. Olisi parempi, jos tänne tuotaisiin uusia tietoja kuten Barraquito eikä ikuista toisten haukkumista.

• santalucia
        badlucia kirjoitti:

Miksi Hierrolla evakuoitiin kokonainen kylä jos kerran ei ole ollut mitään vaaraa?

Lukaseppas aloittajan kysymys. Tulee Playa del Inglesiin... ei Gran Canarialle.

• 6+9
        santalucia kirjoitti:

Jutun alaosassa on puhe 10.000 vuodesta, D:n yliopiston geologiselta osastolta. Osaatko lukea, tai löytyykö siinä oikealla puolella sopivaa kieltä. Jos ei, niin käännä Googlella. Jos sekään ei onnistu, voit rauhassa lakata viisastelemasta. En minä omiani täällä selittele, niinkuin sinä, vaan luen saatavaa tietoa 4:llä kielellä. Ja tiedän hyvin, että näistä asioista on monenlaisia asiantuntija-mielipiteitä.
        Siis voit pitää sen mutu:n omana arvonimenäsi. Olisi parempi, jos tänne tuotaisiin uusia tietoja kuten Barraquito eikä ikuista toisten haukkumista.

Vikapediahan se kaiken tarkasti ja varmasti tietää...

• Buenos dias
        santalucia kirjoitti:

Lukaseppas aloittajan kysymys. Tulee Playa del Inglesiin... ei Gran Canarialle.

Millä saarella uskot Playa del Inglesin olevan?????
        Se on kyllä juuri Gran Canarialla ei Teneriffalla tai Fuertella

• diablillo
        santalucia kirjoitti:

Cumbre Vieja ei ole ainoa tulivuori Kanarialla vaan koko saaristo on tuliperäistä ja maanjäristyksille herkkää aluetta jonne milloin vain voi syntyä uusi purkausaukko ja muodostua myös tulivuori. El Hierron merenpohjassa sellainen on jo muodostumassa ja tällä hetkellä n. 100 metrin korkuinen ja saattaa vielä kasvaa ja tavoittaa merenpinnan.

Aloittaja kysyi että tuhoaako tulivuori Kanarian? Yksittäinen tulivuori sitä ei voi tehdä ellei ala purkautumaan räjähdysmäisesti mikä toki mahdollista muttei todennäköistä, mutta suurempi vaara ja riesa tuleekin tuhkasta joka saattaa levitä laajemmalle ja estää esim. lentoliikenteen ja saastuttaa hengitysilman koko saaristossa.

Jos aloittaja tarkoitti pelkästään Gran Canariaa, niin näillä näkymin ei ole merkkejä että El Hierron tuliperäinen aktivoituminen vaikuttaisi ko. saareen millään lailla sillä purkaus on pysynyt merellä ja varsin rauhallisena sielläkin. Lisääntyviä maanjäristyksiä on havaittu mm. Gran Canarialla ja naapurisaari Teneriffalla, mutta näillä tai muillakaan Kanarian saarilla ei ole ainakaan raportoitu olevan lisääntynyttä tuliperäistä toimintaa ja korostan sanaa lisääntynyttä.

Jos Kanarian saarten geologia ja tulivuoret ylipäätään kiinnostavat kannattaa seurata alan keskusteluja joissa ihmisillä on oikeaa tietoa ja tietämysta, ja huomattavasti vähemmän halua provokatoorisiin kirjoituksiin joissa esim. esitetään kauhuskenaarioita, esiinnytään asiantuntijoina vaikka muuta ei ole tehty kuin luettu wikipediaa (joka ei ole oikea "tietosanakirja") ja jos joku on eri mieltä niin vedetään herneet nenään ja leikitään marttyyria tai annetaan samalla mitalla takaisin.

• santalucia
        Buenos dias kirjoitti:

Millä saarella uskot Playa del Inglesin olevan?????
        Se on kyllä juuri Gran Canarialla ei Teneriffalla tai Fuertella

Ei riittänyt sunkaan rahkeesi ymmärtämään, että "ei"oli painovirhe, siis ELI.
        Missä minä asun. Buenos noches.

• kirotusvihre taas?
        santalucia kirjoitti:

Buenos noches pitäisi olla buenas noches ja toivottaa vasta illan pimettyä

• santalucia
        diablillo kirjoitti:

Cumbre Vieja ei ole ainoa tulivuori Kanarialla vaan koko saaristo on tuliperäistä ja maanjäristyksille herkkää aluetta jonne milloin vain voi syntyä uusi purkausaukko ja muodostua myös tulivuori. El Hierron merenpohjassa sellainen on jo muodostumassa ja tällä hetkellä n. 100 metrin korkuinen ja saattaa vielä kasvaa ja tavoittaa merenpinnan.

Aloittaja kysyi että tuhoaako tulivuori Kanarian? Yksittäinen tulivuori sitä ei voi tehdä ellei ala purkautumaan räjähdysmäisesti mikä toki mahdollista muttei todennäköistä, mutta suurempi vaara ja riesa tuleekin tuhkasta joka saattaa levitä laajemmalle ja estää esim. lentoliikenteen ja saastuttaa hengitysilman koko saaristossa.

Jos aloittaja tarkoitti pelkästään Gran Canariaa, niin näillä näkymin ei ole merkkejä että El Hierron tuliperäinen aktivoituminen vaikuttaisi ko. saareen millään lailla sillä purkaus on pysynyt merellä ja varsin rauhallisena sielläkin. Lisääntyviä maanjäristyksiä on havaittu mm. Gran Canarialla ja naapurisaari Teneriffalla, mutta näillä tai muillakaan Kanarian saarilla ei ole ainakaan raportoitu olevan lisääntynyttä tuliperäistä toimintaa ja korostan sanaa lisääntynyttä.

Jos Kanarian saarten geologia ja tulivuoret ylipäätään kiinnostavat kannattaa seurata alan keskusteluja joissa ihmisillä on oikeaa tietoa ja tietämysta, ja huomattavasti vähemmän halua provokatoorisiin kirjoituksiin joissa esim. esitetään kauhuskenaarioita, esiinnytään asiantuntijoina vaikka muuta ei ole tehty kuin luettu wikipediaa (joka ei ole oikea "tietosanakirja") ja jos joku on eri mieltä niin vedetään herneet nenään ja leikitään marttyyria tai annetaan samalla mitalla takaisin.

Sinun pitäisi pysyä Wikipedia-sanakirjassa, joka on sentään lyhyttä ja ytimekästä tietoa, koska viisastelet puolen sivun sepustuksia sanomatta yhtään mitään. Mutta nämä on niitä yliopiston käyneitä, nimittäin ikkunoita pesemässä, kuten muutkin savolaiset vääräleuat.
        Mutta anteeksi vain, aina kun tapahtuu jotain, saavat nämä kaljakuppila-filosofit aihetta pullistella. Onhan se hyvä, jos edes silloin.

• santalucia
        kirotusvihre taas? kirjoitti:

Buenos noches pitäisi olla buenas noches ja toivottaa vasta illan pimettyä

Niin oli. Tai jonkun muun pimettyä siellä.

• 8+11
        santalucia kirjoitti:

Sinun pitäisi pysyä Wikipedia-sanakirjassa, joka on sentään lyhyttä ja ytimekästä tietoa, koska viisastelet puolen sivun sepustuksia sanomatta yhtään mitään. Mutta nämä on niitä yliopiston käyneitä, nimittäin ikkunoita pesemässä, kuten muutkin savolaiset vääräleuat.
        Mutta anteeksi vain, aina kun tapahtuu jotain, saavat nämä kaljakuppila-filosofit aihetta pullistella. Onhan se hyvä, jos edes silloin.

Syyllistät muita kirjoittajia että sinua haukutaan. Kuka on haukkunut ja millä nimellä?

SINÄ ITSE haukut muita!

Olisiko tullut aika katsoa peiliin?

Korjaa profiiliasi hieman niin sinutkin voidaan ottaa uskottavana ja asiallisena keskustelijana kuten esimerkiksi sotavento, barraqito ja don luis vain muutamia mainitakseni.

Ei ole ihme että parhaat kirjoittajat ovat kadonneet plazan kanaria keskusteluun.

• santalucia
        8+11 kirjoitti:

Syyllistät muita kirjoittajia että sinua haukutaan. Kuka on haukkunut ja millä nimellä?

SINÄ ITSE haukut muita!

Olisiko tullut aika katsoa peiliin?

Korjaa profiiliasi hieman niin sinutkin voidaan ottaa uskottavana ja asiallisena keskustelijana kuten esimerkiksi sotavento, barraqito ja don luis vain muutamia mainitakseni.

Ei ole ihme että parhaat kirjoittajat ovat kadonneet plazan kanaria keskusteluun.

8 11. En saisi siis edes vastata? Kuulehan nyt, en kysy sitä sinulta enkä sinun seurueeltasi, saanko vastata vai en. Minä en käy täällä läpi kirjoituksia vain esittääkseni "mutu..."historioita, enkä lisätäkseni joka ikiseen kirjoitukseen savolaisia leuan lonksahduksia, kuten nämä 6 9, 3 ?. Tarkoittavatko numerot kirjoittajien ikää? Ei ole sinullakaan mitään asiaa mainitsemiesi hyvien kirjoittajien joukkoon.

• bad santa
        santalucia kirjoitti:

8 11. En saisi siis edes vastata? Kuulehan nyt, en kysy sitä sinulta enkä sinun seurueeltasi, saanko vastata vai en. Minä en käy täällä läpi kirjoituksia vain esittääkseni "mutu..."historioita, enkä lisätäkseni joka ikiseen kirjoitukseen savolaisia leuan lonksahduksia, kuten nämä 6 9, 3 ?. Tarkoittavatko numerot kirjoittajien ikää? Ei ole sinullakaan mitään asiaa mainitsemiesi hyvien kirjoittajien joukkoon.

Taas alkoi Santalucia alias Muuttolintu riitelemään tällä palstalla. Tästä on vuosi aikaa kun lupasi poistua palstalta kokonaan, mutta eipäs malttanut.Onhan tietysti kivaa ajankulua roikkua tällä palstalla ja antaa "asiantuntijalausontojaan" ilman huumorin häivääkään.Vielä kun huutelet hävyttömyyksiä päälle ja haukut muut vaikkapa niillä neljällä kielellä, niin näytät oikean karvasi.

• Alma materia
        santalucia kirjoitti:

Ai jaa... jos Delftin yliopiston tutkija sanoo, ettei Cubra Viejan aiheuttama maanvyöry ole todennäköinen 10 000 vuoteen, se tarkoittaa muka sitä, ettei mitään muutakaan tapahdu?

• vilperi571
        bad santa kirjoitti:

Taas alkoi Santalucia alias Muuttolintu riitelemään tällä palstalla. Tästä on vuosi aikaa kun lupasi poistua palstalta kokonaan, mutta eipäs malttanut.Onhan tietysti kivaa ajankulua roikkua tällä palstalla ja antaa "asiantuntijalausontojaan" ilman huumorin häivääkään.Vielä kun huutelet hävyttömyyksiä päälle ja haukut muut vaikkapa niillä neljällä kielellä, niin näytät oikean karvasi.

Vaikka kuinka kauniisti yrittää ymmärtää näitä erilaisia provoja näillä saiteilla, niin joskus se rauhallisempikin immeinen vetää herneet nenuunsa kun täysin asiasta mitään tietämättömät heittelee milloin mitäkin täysin totuudenvastaista propagandaa sivustolle.
        Sen vuoksi täältä moni on häipynyt muualle kirjoittamaan ja nykyään jopa asialliseenkin kysymykseen tulee heikohkosti vastauksia, kun joku provoilija ne vesittää kuitenkin.
        Itsekukakin vakiovastaajista näyttää joutuvan suoranaisen veetuilun kohteeksi aika herkästi ja ei se ainakaan paranna tän foorumin asiatietoutta millään tavalla.
        Helppohan se on puskista roiskia, kun minkäänlaista rekisteröitymispakkoa ei ole, jolloin joutuisi edes jollain tavalla vastuuseen kirjoitteluistaan.
        Pidä vaan pintas Santalucia; niin mäkin olen tehny ja moni muukin!! :)

Mennään nyt itse aiheeseenkin tuon vuodatuksen jälkeen:
        Saaret kuuluvat tulivuorten ketjuun ja kun vulkaanista toimintaa jatkuvasti tapahtuu, niin ennustaminen on aika vaikeaa; esim. Islantia on tutkittu varmaan parhaiten maailmassa geologisesti, mutta eipä ne ennustukset ole toteutuneet sielläkään, vaikka erilaista mittaria on vieri vieressä. :)
        Itse seuraan hommaa suurella mielenkiinnolla saarten osalta ja ainakaan mun matkustushalukkuuteeni Granille sillä ei ole mitään vaikutusta ellei suoranaista estettä sitten joskus tule esim. tuhkapilven muodossa.
        Saarethan ovat sen verran lähellä toisiaan, että jos Hierron nurkilla alkaa kunnolla joku tulivuori rymyämään, niin lentoliikennehän loppuu ensimmäiseksi. Mutta kahtellaan ja toivottavasti Barraquito ja Santalucia jatkavat tilanteiden päivittämistä kun saarilla vakinaisesti asustavat.

T. Vilperi

• tom-a-hawk
        vilperi571 kirjoitti:

Vaikka kuinka kauniisti yrittää ymmärtää näitä erilaisia provoja näillä saiteilla, niin joskus se rauhallisempikin immeinen vetää herneet nenuunsa kun täysin asiasta mitään tietämättömät heittelee milloin mitäkin täysin totuudenvastaista propagandaa sivustolle.
        Sen vuoksi täältä moni on häipynyt muualle kirjoittamaan ja nykyään jopa asialliseenkin kysymykseen tulee heikohkosti vastauksia, kun joku provoilija ne vesittää kuitenkin.
        Itsekukakin vakiovastaajista näyttää joutuvan suoranaisen veetuilun kohteeksi aika herkästi ja ei se ainakaan paranna tän foorumin asiatietoutta millään tavalla.
        Helppohan se on puskista roiskia, kun minkäänlaista rekisteröitymispakkoa ei ole, jolloin joutuisi edes jollain tavalla vastuuseen kirjoitteluistaan.
        Pidä vaan pintas Santalucia; niin mäkin olen tehny ja moni muukin!! :)

Mennään nyt itse aiheeseenkin tuon vuodatuksen jälkeen:
        Saaret kuuluvat tulivuorten ketjuun ja kun vulkaanista toimintaa jatkuvasti tapahtuu, niin ennustaminen on aika vaikeaa; esim. Islantia on tutkittu varmaan parhaiten maailmassa geologisesti, mutta eipä ne ennustukset ole toteutuneet sielläkään, vaikka erilaista mittaria on vieri vieressä. :)
        Itse seuraan hommaa suurella mielenkiinnolla saarten osalta ja ainakaan mun matkustushalukkuuteeni Granille sillä ei ole mitään vaikutusta ellei suoranaista estettä sitten joskus tule esim. tuhkapilven muodossa.
        Saarethan ovat sen verran lähellä toisiaan, että jos Hierron nurkilla alkaa kunnolla joku tulivuori rymyämään, niin lentoliikennehän loppuu ensimmäiseksi. Mutta kahtellaan ja toivottavasti Barraquito ja Santalucia jatkavat tilanteiden päivittämistä kun saarilla vakinaisesti asustavat.

T. Vilperi

Santalucia on itse aloittanut veetuilun kommentoimalla muita kirjoittajia negatiiviseen ja provokatiiviseen sävyyn puskasta ja arvostelemalla muiden kirjoittajien viestejä vaikka itse tukeutuu esim. wikipediaan joka ei ole 100% faktatietoa sisältävä foorumi. Sitä saa mitä tilaa. Vilperi itsekin on kirjoittanut hyvinkin provokatiivisia viestejä ja sitten vielä ihmettelee jos trollit ovat kimpussa olleet. Tuskin kukaan asiallinen vakkari on saanut veetuilua osakseen ellei tarina ole eksynyt lettujen paistoon ja koiranpaskatukseen.

• santalucia
        tom-a-hawk kirjoitti:

Santalucia on itse aloittanut veetuilun kommentoimalla muita kirjoittajia negatiiviseen ja provokatiiviseen sävyyn puskasta ja arvostelemalla muiden kirjoittajien viestejä vaikka itse tukeutuu esim. wikipediaan joka ei ole 100% faktatietoa sisältävä foorumi. Sitä saa mitä tilaa. Vilperi itsekin on kirjoittanut hyvinkin provokatiivisia viestejä ja sitten vielä ihmettelee jos trollit ovat kimpussa olleet. Tuskin kukaan asiallinen vakkari on saanut veetuilua osakseen ellei tarina ole eksynyt lettujen paistoon ja koiranpaskatukseen.

Tässä ketjussa minä olen 1.kerran todennut kirjallisesti, mitä nämä täällä pyörijät ovat, ennen olen ohittanut nuo ääliömäiset kälkätykset vaieten, vaikka niitä on minuun ja mm. Vilperiin jatkuvasti kohdistettu. Haepa aikaisempia "veetuiluja" minulta, tom-a-hawk, jos pystyt. Sama kehoitus "badsantalle, 8 1:lle, mutulle,6 9 ja 3 ?, ym. savolaisille. Olittepa onnellisia, kun joku kysyi lettujen paistosta ja minä uskalsin vastata ilman lupaanne?? Siitä jaksoitte jauhaa pari viikkoa. Vähästähän sitä tulee onnelliseksi. Teiltä kaikilta sitä veetuilua kyllä riittää. Siitä vaan, sanohan se Pavikin, että tämä on suoli-palsta. Jospa näissä ikiherttaisissa tyypeissä on suomal. kalja lihapulla-kuppiloitten pitäjiä, joita olen ihaillut törkeitten hintojen takia, verrattuna Kanarian hintoihin. Vähemmän pystyvät suomalaiset urhot kaljaa vetämään, ihan hyvä (=kehua!).

• santalucia
        Alma materia kirjoitti:

Ai jaa... jos Delftin yliopiston tutkija sanoo, ettei Cubra Viejan aiheuttama maanvyöry ole todennäköinen 10 000 vuoteen, se tarkoittaa muka sitä, ettei mitään muutakaan tapahdu?

Alma hakee vaan sitten harjanvartensa ja sen takaa paremman vastauksen, joka passaa kaikille.

• santalusia
        santalucia kirjoitti:

Tässä ketjussa minä olen 1.kerran todennut kirjallisesti, mitä nämä täällä pyörijät ovat, ennen olen ohittanut nuo ääliömäiset kälkätykset vaieten, vaikka niitä on minuun ja mm. Vilperiin jatkuvasti kohdistettu. Haepa aikaisempia "veetuiluja" minulta, tom-a-hawk, jos pystyt. Sama kehoitus "badsantalle, 8 1:lle, mutulle,6 9 ja 3 ?, ym. savolaisille. Olittepa onnellisia, kun joku kysyi lettujen paistosta ja minä uskalsin vastata ilman lupaanne?? Siitä jaksoitte jauhaa pari viikkoa. Vähästähän sitä tulee onnelliseksi. Teiltä kaikilta sitä veetuilua kyllä riittää. Siitä vaan, sanohan se Pavikin, että tämä on suoli-palsta. Jospa näissä ikiherttaisissa tyypeissä on suomal. kalja lihapulla-kuppiloitten pitäjiä, joita olen ihaillut törkeitten hintojen takia, verrattuna Kanarian hintoihin. Vähemmän pystyvät suomalaiset urhot kaljaa vetämään, ihan hyvä (=kehua!).

Lopeta jäkättäminen sillä tuolla tyylillä et pääse palstan kuningattareksi vaikka näemmä kova halu on. Ja älä vedä edesmennyttä Pavia omiin provoiluihisi!

• santalucia
        santalusia kirjoitti:

Lopeta jäkättäminen sillä tuolla tyylillä et pääse palstan kuningattareksi vaikka näemmä kova halu on. Ja älä vedä edesmennyttä Pavia omiin provoiluihisi!

Edelliselle "santalucialle", joka käyttää minun rekisteröimätöntä nimimerkkiä.
        Ei ole halu teidän kuningattareksi. Ettäs tiedät.
        Annoit hyvän idean, että kirjoittaa muitten nimissä, niin ei tarvitse vastata mistään.
        Tuntuu jotenkin tutulta, kun ajattelee näitä urhoja.

• 16+1=17
        santalucia kirjoitti:

Edelliselle "santalucialle", joka käyttää minun rekisteröimätöntä nimimerkkiä.
        Ei ole halu teidän kuningattareksi. Ettäs tiedät.
        Annoit hyvän idean, että kirjoittaa muitten nimissä, niin ei tarvitse vastata mistään.
        Tuntuu jotenkin tutulta, kun ajattelee näitä urhoja.

Rekisteröi nikkisi niin sitä ei voi muut käyttää ja samalla olisit itsekin muu kuin puskis.

Sen sijaan että tartut trollien verkkoihin ja haastat heitä tappeluun voisit mieluummin kertoa siitä että mikä on tilanne El Hierrolla ja millainen sää on Inglesissä tällä hetkellä.

Alan kyllä jo vahvasti epäillä että olet trolli joka esiintyy muuttolintuna eli santaluciana sillä näppäimistöltäsi ei enää kunnon sanaa esiin putkahda.

• Alma Mater
        santalucia kirjoitti:

Alma hakee vaan sitten harjanvartensa ja sen takaa paremman vastauksen, joka passaa kaikille.

Tulivuorenpurkaukset ovat melko vaikeasti ennustettavia ja voivat olla vaarallisia. Siksi tuolla Hierrollakin evakuoidaan ihmisiä. Vai luuletko, että Restingan ihmiset huvikseen lähtevät evakkoon?

Tämän jo luulisi riittävän vinkiksi kenelle tahansa, mutta eipä näköjään. Käy kertomassa Hierrolaisille, ettei tässä mitään vaarallista ole menossa, voitte palata koteihinne ja jatkaa elämää kuin ennenkin ilman huolen häivää. Kyllä se jatkuvien maanjäristysten aiheuttama pahoinvointikin on pelkkää harhaa vain - samoin kuin lahdella kelluvat kuolleet kalat.

Lucian olisi itse parempi keskittyä niihin arkiaskareisiin ja niistä raportointiin, kun pää ei riitä edes tuon diabillon vastauksen lukemiseen - saati ymmärtämiseen. Tuo linkittämäsi saksankielinen tekstikin kannattaisi lukea läpi.

• Buenos dias
        santalucia kirjoitti:

Täytyypäs myöntää ettei väärinkirjoitus suodatin toiminut minulla ollenkaan.
        Ymmärsin aisian täysin niinkuin se oli kirjoitettu, lo siento.
        Me es muy dificil creer lo que dices. Te noto algo rato.

• 6+9
        santalucia kirjoitti:

"Tarkoittavatko numerot kirjoittajien ikää?"

Tietysti! Tarkoitatko sinä, että kaikki yli 15-vuotiaat uskovat Vikapedian olevan aina oikeassa? :o)

• Ymmärrän huolesi .

Ymmärrän huolesi, olin pari viikkoa sitten Kanarialla ja seurasin tilannetta hieman huolestuneena. Todella kurjaa pilata osittain loma seuraamalla ikäviä uutisia ja nettiä toisella silmällä. Suurimman aikaa osasimme nauttia täysin palkein, ilmat suosivat ja matka meni hienosti. Ihmisistä ei paljon huolta huomannut. Taitaa olla tilanne vähän rauhoittunut, mutta ei kai kukaan osaa sanoa mitä tulee tapahtumaan. Mutta toisaalta, Turkissa oli maanjäristys ja Thaimaassa tulvii. Että pitää vaan valita minne haluaa mennä ja nauttia sitten reissusta. Luonnekysymys kuinka paljon murehtii, eihän se asiota paranna. Ja ainahan kotimaassakin saattaa sattua ja tapahtua. Realistista tietoa voisi ehkä saada Geologian laitokselta.

Täällä jotain juttua aiheesta:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10036505

• Olen lueskellut näitä(kin) juupas-eipäs-juttuja mielenkiinnolla. Se häiritsee, että santalucia osaa monen kielen hallinnasta huolimatta muodostaa "näinon"-käsityksiä vahvasti epävarmoista asioista, kuten geologiset toiminnat yleensä ovat. Ja vielä se että aloittaja ei mene matkalle Gran Canarialle!!!!!, vaan Playa del Inglesiin!!!! Kyllä oikeammassa on se kirjoittaja, joka epäili 10000-vuoden turvallista aikaa! Jos jossain tietolähteessä väitetään jotain, on muistettava, että se väittämä saattaa olla vanha, liian optimistisen henkilön kirjoittama, tai muuten vain yleisluontoinen arvelu. Koska tahansa on mahdollista Kanariansaarten alueella pöllähtää paremminkin.

• santalucia

Johtunee siitä, etten voi liittyä tähän "housut tutisee-kerhoon", jossa on vain ns. miehiä.

• veikkaajatar

seuraavat "paremmat" pölläykset todennäköisesti tapahtuvat kuitenkin aivan
        muualla, ovat sitten luonnonilmiöitä tai yhdistelmiä, kuten Japanissa.
        Tuhannen tai parin vuoden päästä tulevat tapahtumat eivat tuskin enää ole
        ihmiskunalle haitaksi, aikansa kutakin.

• Skola, ei kirj.
        santalucia kirjoitti:

Johtunee siitä, etten voi liittyä tähän "housut tutisee-kerhoon", jossa on vain ns. miehiä.

Menee niin huumorilinjalle, että on kommentoitava: mistäs ns. santalucia (nainen?) uskaltaa sanoa minua näkemättä, että olen ns. mies, jonka housut tutisee? ja vielä kerhossa! Oli santasestalusijasta hyvä määritelmä joka viittasi ilmaisuun, "räksyttäjä." Tietäisipä kuka saa paskottua housuihinsa, jos olisi oikeasti vaikeassa paikassa, luonnon katastrofissa, tai konnien aiheuttamana?
        Kovimminhan ne on aina kolisseet tyhjät kattilat.

• Miesjokatietää

Ei tuhoa

• Barraquito = ei kirj

Tilanne El Hierrolla on melko tasainen. Kuten todettu järistykset siirtyneet saaren pohjoispuolelle mereen, eilen 52 (muutama mantereella) tänään 48, voimakkain 3.3. Neljä tämänpäiväistä järistystä oli tunnettavissa mantereella.

La Restingassa yhä Punainen hälytys, tasolla 1, loppusaarella keltainen hälytys jatkuu. Tänään lapset palasivat kouluihinsa La Restingassa ja Los Roquillosin tunneli avattu käyttöön ihan normaalisti. Tunnelin suille rakennettu verkkkovahvistuksia mahdollisten putoavien kivien varalle.

Saaren varotoimia on monelta taholta moitittu ylimitoitetuiksi. MUTTA kun kukaan ei tiedä miten nämä järisykset/purkaukset edistyvät, viranomaiset reagoivat varman päällle. UMI yhä saarella valmiudessa samoin Cruz Roja ja paikalla kaikki mahdollinen ensiapu 24 h. Voi kamalaa miten kalliiksi tulee! Tätähän voi kestää viikkoja tai kuukausia...
      Tuntevat varmaan täälläkin Murphyn lain, jos vetävät porukat pois, niin heti tussahtaa...

Täytyy muistaa, että tämä on ensimmäinen `turivuorenpurkaus ´Kanarialla, jota voidaan tutkia. Ennen ei oikeastaani ollut minkäänlaisia laitteita.
      Kuvitelkaa sitä maailmanlaajuista``haloota´´ ja häpeää mikä syntyisi jos jotain vakavaa tapahtuisi.

Luin jonkun espanjalaisen meteorologin artikkelin El Hierron tuulista, joissa hän sanoi tuulien vievän mahdollisen tuhkapilven Atlantille. El Hierron tuulet yleensä ovat sen suuntaisia. Koska mahdollinen tuhkapilvi tuskin nousisi muutamaa kilometriä korkeammalle, se ei mitenkään vaikuttaisi muitten saarten lentoliikenteeseen.
      Edellyttäen tietenkin, että oletettu purkaus olisi esim. Teneguian tyyppinen eikä rajähtävä.

Kaikessa rauhassa vaan seuraillaan....

• Takkutukka*

Täällä "raukan rajoilla" lienee koko joukko saarille tulijoita kyykistelemässä lähtökuopissaan, joten kiitos Sinulle, Barraquito, asiallisesta ja kiihkottomasta tiedotuksesta ja päivityksistä El Hierron suhteen. Mainiota viikonloppua!

• Vermeer

Kyllä ne kalliit valmiusjoukot voi jo purkaa, yks mummo GC:ltä sanoi, ettei mitään tapahdu 10000 vuoteen. Enpä siis minäkään peru parin viikon päästä alkavaa Teneriffan lomaani (en kyllä aikonutkaan).

Kiitos tiedoista... matkatoimistot täällä(kin) pitävät luonnollisesti suunsa kiinni mahdollisista riskeistä.

• Kanarian mummo

Jääkää siine vaan, niin päästään suomi-kuppiloista eroon. Voittehan te juhlia sielläkin lumisen kuusen alla. Mummo menee täällä sillä aikaa playalle ja ottaa pienet drinkit siinä sivussa.

• Schiller II

Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.

• Diagnose Schillers
        Schiller II kirjoitti:

Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.

Mit den Göttern kämpft der Schiller II der Dumme vergebens, der sollte sich in das Köpfchen hineinschauen..

• Barraquito = ei kirj
        Diagnose Schillers kirjoitti:

Mit den Göttern kämpft der Schiller II der Dumme vergebens, der sollte sich in das Köpfchen hineinschauen..

Jos puhutaan kielillä, olisi kenties suotavaa käyttää suomea tai espanjaa?
        Nämä kun nyt sattuvat olemaan Kanariansaaarten sivut? Eikö vain ?Saksan matkailusivuilla sallittaneen saksan käyttö. Tai sitten laittakaa käännökst mukaan!!
        Ei varmaan tykättäis, jos minä rupeasin nyt tähän kirjoittelemaan esim. ranskaa.
        Joten pysytään vaan oikeissa aiheissa ja oikeissa kielissä. JOOKO??

• vilperi571

Lumesta ei vielä tietoakaan, vaan lämpimin syksy vissiin kymmeneen vuoteen ja jos täällä kylmäksi heittäytyy, niin osa porukasta tulee sinne vieraisille mahdollisista purkauksista huolimatta, joten kyllä ne suomikuppilat asiakkaita saa. :)
      En tiedä mitenköhän olisin reagoinut päivällä kun koiranpojan kanssa istuttiin kannonnokassa ja se olunen juotiin auringonpaisteessa verrokkina mummon drinksuun playalla?

Hetken mietittyäni olisin ottanut sen oluen! :)

• sääliksi käy

minne se tuulipuku kanssa sitten matkustaa kun Kanariaa ei enää ole? Kai se sitten on Tallinna.

• Tartsa N

Ne meni jo Thaikkuihin. Varmaan seuraavaksi Vietnamiin, kun Thaimaassa hinnat nousevat. Taidat olla se kaikkein tyhmin, jonka kaverit "unohti" pyöröoveen "Seutulassa". Eli vanha tuttumme Mr. Tollo.

• TOLLOlle

ei seutulassa ole pyöräovea...ei ainakaan Helsinki-Vantaalla jos sitä tarkoitat.
      Että olet oikea super TOLLO . Thaimaahan ne ei voi mennä kun sinne lento kestää 2 tuntia kauemmin ja siellä on liian lämmintä. Heille rittää 18C varjossa ja sama meressä. Nauttivat kylmistä öistä ja laittavat aamulla Jalostajan hernekeittoa omasta matka-askista. Kallistako? Käy katsomassa jos uskallat...enpä usko TOLLOlla on siihen varaa...ne matkat maksaa 4 x enemmän. Taikkuihin ei pääse 199 eurolla ja perillä pitää olla vieraan maan rahaa luottokortti eli siihen se sinun unelmasi särkyi.

• Lumi Puta

Voi hellalletta, Tollo ressukka oikein suuttui. Onneksi kiltit tädit (=sedät) lohduttaa ressua ja vesikin on 30 astetta. Mutta el Hierrollapa on kiehuvaa.

• lovisa-mummo

Olipa taas hauska lukea näitä kommentteja. Ei uskoisi että täällä on aikuisikin eikä pelkkiä teinejä. Uskaltaako tänne enää kirjoittaa ollenkaan että on Gran Canarialle menossa,ne kun on joidenkin mielestä "kyrvähtäneitä" paikkoja.Muuten Vilperi,kävi ihan kateeksi kun luin sinun ja koirasi mökkielämästä! Olin nyt viikon Taalainmaan korvessa ilman naapureita ja sähköjä ja muita mukavuuksia.Kyllä oli rauhallista.Minulla on se mummon mökki hakusessa, odotan että hinnat laskee vielä, nyt on ostajan markkinat.Taidan tästä hakea matkaa Teneriffalle seuraavaksi,onko hyviä vinkkejä?

• viim. santalucia

Santalucia -nickiä käyttää näköjään kaikki koiranleuat aikansa kuluksi. Näkyvät melkein kaikki olevan Kanarialta. Jatkakaa vaan rauhassa, Kanarian "ravintoloitsijat". Teillä menisi paljon paremmin, jos niissä paikoissa olisi kielitaitoista ja ammattitaitoista henkilökuntaa ja hinnat olisi espanjalaisten naapuriravintoloitten kanssa kilpailukykyisiä.

Vilperille kiitokset mukavasta seurasta täällä, mutta niitä vääriä ilmoituksia santalucian nickillä ei tarvitse puolustaa, kuten sitä, jossa oli sana "kyrvähtänyt".
        Sellaiset sanat eivät kuulu minun sanastooni.

Joku jo arvelikin, että trollit kirjoittavat nickini suojissa, ja se näyttää olevan totta. Pitäkää hauskaa. Tästä lahtien ei yksikään viesti ole enään santalucialta, tai ex-santalucialta.

• T.R. Olli
        viim. santalucia kirjoitti:

Santalucia -nickiä käyttää näköjään kaikki koiranleuat aikansa kuluksi. Näkyvät melkein kaikki olevan Kanarialta. Jatkakaa vaan rauhassa, Kanarian "ravintoloitsijat". Teillä menisi paljon paremmin, jos niissä paikoissa olisi kielitaitoista ja ammattitaitoista henkilökuntaa ja hinnat olisi espanjalaisten naapuriravintoloitten kanssa kilpailukykyisiä.

Vilperille kiitokset mukavasta seurasta täällä, mutta niitä vääriä ilmoituksia santalucian nickillä ei tarvitse puolustaa, kuten sitä, jossa oli sana "kyrvähtänyt".

Joku jo arvelikin, että trollit kirjoittavat nickini suojissa, ja se näyttää olevan totta. Pitäkää hauskaa. Tästä lahtien ei yksikään viesti ole enään santalucialta, tai ex-santalucialta.

Miten tyhmä olet kun et rekisteröi nimimerkkiäsi ja sitten kuitenkin itket kun provot ja trollit kiusaavat?

Miksi rekisteröityminen on niin suuri kynnys kun kuitenkin kaikki vakkarit ovat sen jo tehneet, viimeksi Lovisa-mummo?

Ja miten tämä kaikki liittyy tulivuorikeskusteluun? Ei mitenkään!

Yksityiset jorinat ja kaverille kirjoittamiset voi hoitaa sähköpostilla.

• vilperi571
        viim. santalucia kirjoitti:

Pyydän anteeksi! Luulin viestejä sinun kirjoittamiksesi ja eihän se totuutta kuitenkaan miksikään muuta; nuo pelkästään turisteille tarkoitetut paikat ovat erilaisia kuin nämä paikat missä asustaa paikallisen väestön keskuudessa.
        Mutta makunsa kullakin; mä esim. viihdyn erittäin hyvin Puerto Ricossa, vaikka onkin turistipyydys, mutta nyt kun se on jonkun verran rauhoittunut, niin se sopii hyvin vähän varttuneemmalle väelle. Pystyy nukkumaan ja säätila eräs saarien parhaista, joten mitäpä sitä lyhyellä reissulla enenpää tarvis; merellekin on helppoa päästä vaikka kalareissulle tai hypätä johonkin botskiin ja mennä vaikka Puerto Moganiin vesitse. Amadoresin ranta on kävelymatkan päässä ja jos laiskottaa, niin pääsee sekä bussilla tai taksilla sinne ihan kohtuukustannuksi.

Vinkka nyt mulle jos jonkun uuden nickin itsellesi otat ja kyllä mä suosittelen sitä rekkautumista, niin eipä joku provo voi silloin nickiä käyttää. :)

Hyvää loppusyksyä!
        T. Vilperi

• lovisa-mummo

Olen nyt rekisteröinyt nimmarini,ottakaapa muutkin esimerkkiä!

• jos vielä kuitenkin

Enpä viitsi rekisteröityneenä nyt kirjoittaa. Mutta Ruotsissa olivat halvimmat hinnat reilu vuosi taaksepäin tuolla kiinteistösektorilla. Vain sattumalta löytyy enää sinnepäin olevia hintoja. Näin vastasin asian vierestä olevaan osuuteen asian vierestä. Jos kovin tykkää Kanariansaarten ilmastosta, se mökki pitäisi ostaa sieltä. Se on totta, että olisi ihan mukava tietää kuka se on santalucian ja muiden kärkkäästi kirjoittelevien merkkien takana. Vilperi nyt tiedetään kirjautumisen ja muutenkin kanarialla seikkailleena nähdyn perusteella. Asiallista yleensä tekstit, mutta joutaisi lopettaa tuollaisten selvästi huonojen tekstien puolustamisen. Ja se savolaisuuden haukkuminen väärin perustein noiden kärkkäiden tekstissä kyllä paljastaa luonnekuvan. Ja kyllä kanarialla voi "paremminkin" möyrähtää, eikä sillä ole tarkoitus sulkea maailman muilla kolkilla tapahtuvia purkauksia/järistyksiä mitenkään pois. Näin näkisin asiat.

• Hola!!

Eilen tultiin Playa del Inglesistä takas Suomeen. Ei siellä tiennyt mitään El Hierron tapahtumista. Minäkin olin ennen matkaa kauhuissani ja ajattelin perua koko reissun, mutta onneksi en perunut. Kaikki oli täysin normaalia Gran Canarialla. Ei muuta kuin hyvää matkaa aloittajalle :)

• googlettaja
      • googlettaja

linkki uudestaan

http://www.wired.com/wiredscience/2011/09/increasing-indications-of-an-p...

• Barraquito = ei kirj

Puolustusvoimat lähettänyt tänä iltana UME:n ensimmäisen joukon El Hierrolle. Mukana 17 kuorma-autoa ja lisää tarvikketia mahdollisen La Fronteran evakuointia varten. Toinen UME:n satsi lähtee tänä yönä kohti El Hierroa.
      Golfon laaksossa asuun n. 4000 ihmistä, joten evakuointi ei käy niin näppärästi kuin pienen La Restingan kylän.

Eilen oli järistyksiä 155, useita yli 3 Richt. Tänään vain 47, samoin useampia yli 3 Richt. Näinä kahtena päivänä on jo useaan otteeseen menty yli 3,9 Richterin.
      Nyt tämä hulabaloo on siis siirtynyt melkein kokonaan Golfon lahteen ja rannan läheisyyteen. Muutamia järistyksiä mantereella.
      Asiantuntijat olettavat mahdollisen tulevan purkauksen sijoittuvan saaren pohjois osaan, joko mereen tai mantereelle tai molempiin.

Uskomaton juttu oli se, ettei TV Canarian ilta-uutisissa mainittu mitään noitten UME:n joukkojen liikkeistä! Pelkäävät ihmisten panikoituvan. Mutta kun kännyt on keksitty, mikään ei pysy salassa.Taas viranomaiset menettivät uskottavuuttaan.
      Ihmiset, jotka tulivat samalla laivalla katselivat silmät ymmyrkäisinä sotilaitten ja kuorma-autojen kolonnaa. Ja taatusti kauhistelivat, että mitä nyt on tapahtunut tai kenties tapahtumassa...

Mielenkiintoista seurata huomenna aamu-uutisia, mitähän niissä kerrotaan..

• Barraquito = ei kirj

Korjaus edelliseen:
        siis useita 3,9 Richterin järistyksiä. Siitä ei ole mennyt yli, ja ilmeisesti nyt pidetään mahdollisena tuota 4 Richt. jysäystä..
        Ollaan kuulolla...

• Barraquito = ei kirj

Tänä aamuna jlo 07.54 oli 4 Richt järistys, ilmeisesti meressä Golfon lahdessa.
      Lisää myöhemmin, kun saavat tarkennettua sijainnit ym...

• LaPerle

Kiitos Barraquito kun raportoit meille El Hierron tapahtumista ilman provosointeja ja provosoitumatta. Hienoa että on olemassa asiallisia kirjoittajia jotka eivät alennu liibalaabaan kuten niin monet. Ilmankos jopa palstan provot ovat jättäneet sinut rauhaan ja se on ihan omaa ansioitasi!

• Barraquito = ei kirj

Tämänaamuinen järistys on nyt tarkennettu 4.3 Richeriksi. Oli meressä.
        Ihmisiä kehoitettiin jo pari päivää sitten tarkastamaan, että kaikki paperit ja kapsekit ovat valmiina, jos tulee lentävä lähtö. Kriisin alettua kaikille jaettiin tiedote miten toimia,minne kokoontua, mitä varoa ja mitä ei saa tehdä...nyt kehoitetaan lukemaan lappuset uudestaan ja tarkasti.
        Tunneli on yhä auki ja taas harkitaan sen sulkemista.

Tästä en tiedä pitääkö paikkaansa, en itse nähnyt näitä uutisia.
        Väittävät, että viranomaiset neuvottelevat lento- ja laivayhtiöiden kanssa koko saaren mahdollisesta evakuoinnista. Oufff, se olisi jo iso urakka!
        Vahvistan, sitten kun tiedän onko ankka vai ei. Minäkään en nykyään usko kaikkea mitä sanotaan tai kirjoitetaan, on tässä ollut niin paljon sekoiluja ja hyssyttelyjä..

Huomattava edistysaskel on Kansallisen Geologian Instituutin ilmoitus siitä, että tästä päivästä lähtien kaikki heidän tutkimustuloksensa ovat julkisia ja kaikkien luettavissa. Eli ne mokomat sittenkin pihtasivat tietoja!

Vaan tuollahan tuo saari kököttää niin hiljaisena ja kauniina utupilvien lomasta, eikä ikinä uskoisi mikä kohina käy saaren sisällä ja pinnalla...

• vnbooieheio

Hei, nyt on jo 11.11.11, mitä kuuluu, onko purkauksia?? Evakuointia, onko tapahtunut? Voisikohan turvallisesti alkaa varaamaan kanarianmatkaa vuodenvahiteen jälkeen?

• tässä faktaa

Varaa vaan mutta ota vakuutus sen varalle ettei saaria enää ole
        tai kenties ihan uusia saaria retkiohjelmaan. Järistykset ovat nimittäin
        viikko viikolta voimistuneet. Kun katsoo, minne järistykset painottuvat
        niin El Hierrolla vanhan kraaterin keskustaan. El Hierron saarihan on jäljelle
        jäänyt osa vanhan jättikraaterin reunaa. Tulossa voi olla maailmanhistoriaan
        jäävä apokalyptinen jytky.

• ex-mix-max

Jos kiinnostaa, niin tutustu tähän Espanjan Geologisen viraston listaan viim. 10 päivän järistyksistä. Oikealla "info" näkee kartan, missä se on ollut. Kukaan ei voi antaa jotain varmoja vakuutteluja. Kuitenkin Gran Kanaria ei ole järissyt lukuunottamatta meressä pieniä järistyksiä.

.ign.es/ign/layoutIn/sismoListadoTerremotos.do?zona=1&cantidad_dias=10

• Kysyn vain

Saisko tuon linkin oikein?

• ex-mix-max
        Kysyn vain kirjoitti:

Saisko tuon linkin oikein?

Tässä on: http://www.ign.es/ign/layoutIn/sismoListadoTerremotos.do?zona=1&cantidad_dias=10

Toivottavasti toimii nyt. Katson täällä Vecindariossa joka päivä tiedot.
        Mielenkiintoisia sivuja sieltä löytyy muitakin, kuten ultimas terromotos ja koko maailman maanjäristykset. Kun vielä klickaa 1 pv, 1 viikko, kuukausi jne, näkee, että järistykset seuraavat melko tarkkaan maapallon laattojen reunoja. Laatat liikkuvat toisiaan vastaan, ja sitten tärisee.

• Puertoonmuuttava

Teide on suurin uhka. Ainakin 2005 piti tulla purkaus asiantuntijoiden mukaan. Mutta kun se jytky sitten tulee on se sen verran voimakas että kaikki kanarian saaret ja osa länsi afrikkaa jää merenpinnan alle. Oliko se nyt noin 10 000 ydinpommin voima joka on arvioitu vapautuvan. Mutta jokatapauksessa purkauksesta saadaan merkkejä nykyajan laitteilla jo viikkoja ennen mahdollista poksahdusta. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe