Olen varmuuskopionut PC,ni tiedostoja ulkoiselle kovalevylle jota olen pitänyt päällä ainoastaan silloin kun olen siirtänyt tai hakenut tietoja sieltä.
Nyt PC ei tunnista koko levyä joka on USB kautta yhdistetty.
Tai sen verran tunnistaa, etä näyttää kooksi 0 kt ja pyytää alustamaan.
Mitä teen ??
Olenko menettänyt tiedot ja joudun alustamaan ??
Ulkoinen kovalevy tyhjeni ???
5
405
Vastaukset
- k*j'5rwL
Ota levy irti kotelosta ja asenna suoraan koneeseen. Selviää ainakin onko vika sovittimessa vai levyssä.
- 1+12
Kokele muita USB-liittimiä. Toisessa koneesa USB-kovalevy. Olet varmistanut hdllä olevia tiedostoja, onko hdllä kopiota. Mulla Samsung 500G, Buffalo 1T. Toimineet moiteetta. Useissa koneissa USB2-3.
Et onneksi ole menettänyt mitään vaikka joutuisitkin alustamaan, kun kyseessä on varmuuskopio, jonka varmuuskopioidut tiedot ovat siis tallessa myös alkuperäisinä.
Eikö Windowsille ole mitään levyn kirjanpidon korjausohjelmaa? Vika voi olla siinäkin. Tai sitten levy on kerta kaikkiaan sökö. Tai, kuten tässä on jo arveltu, kotelo on sökö ja levy vielä ehjä, jolloin myös ne varmuuskopiosi ovat yhä tallella.- MulliKulli
On korjausohjelmia Wn FAT32 ja NTFS tiedostojärjestelmille. Jos osiotalukko vioittunut jossain tapauksissa sen voi korjata FDISK näyttää osiotiedot, jos on. Jos ei voi antaa fdisk ille entiset tiedot. Sehän USB, eli yhtenä osiona? Jos avaat kotelon päällä tarra jossa Heads, Cyli... yms tiedot.
Googlella hakuja Partition Magic, yms erasus-.free
- WIn onkelmia joo.
Usb tikuilla on tuo tuttua WIndowsissa, monesti on tullut vastaan pyyntö alustaa levy, ei missään nimessä kannata levyä alustaa jos ei ole varmuuskopiota, siinä nimittäin menetät sitten kaiken sisällön kiintolevystä ,(tämä ainakin WinXp koneessa)
Win7 sanoo monesti Usb tikulle että tikku pitää tarkistaa tms. virheistä, sen voi ohittaa ja tikku toimii normaalisti, myös. Win7 on joskus muistaakseni pyytänyt formatointia.
Ulkoisille kiintolevyillekkin on tapahtunut samoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562761
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541699Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461684Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1501433- 711397
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3151275The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut171206- 1561006
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek25965Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m61937