Ulkoinen kovalevy tyhjeni ???

Help me..

Olen varmuuskopionut PC,ni tiedostoja ulkoiselle kovalevylle jota olen pitänyt päällä ainoastaan silloin kun olen siirtänyt tai hakenut tietoja sieltä.
Nyt PC ei tunnista koko levyä joka on USB kautta yhdistetty.
Tai sen verran tunnistaa, etä näyttää kooksi 0 kt ja pyytää alustamaan.
Mitä teen ??
Olenko menettänyt tiedot ja joudun alustamaan ??

5

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k*j'5rwL

      Ota levy irti kotelosta ja asenna suoraan koneeseen. Selviää ainakin onko vika sovittimessa vai levyssä.

    • 1+12

      Kokele muita USB-liittimiä. Toisessa koneesa USB-kovalevy. Olet varmistanut hdllä olevia tiedostoja, onko hdllä kopiota. Mulla Samsung 500G, Buffalo 1T. Toimineet moiteetta. Useissa koneissa USB2-3.

    • Et onneksi ole menettänyt mitään vaikka joutuisitkin alustamaan, kun kyseessä on varmuuskopio, jonka varmuuskopioidut tiedot ovat siis tallessa myös alkuperäisinä.

      Eikö Windowsille ole mitään levyn kirjanpidon korjausohjelmaa? Vika voi olla siinäkin. Tai sitten levy on kerta kaikkiaan sökö. Tai, kuten tässä on jo arveltu, kotelo on sökö ja levy vielä ehjä, jolloin myös ne varmuuskopiosi ovat yhä tallella.

      • MulliKulli

        On korjausohjelmia Wn FAT32 ja NTFS tiedostojärjestelmille. Jos osiotalukko vioittunut jossain tapauksissa sen voi korjata FDISK näyttää osiotiedot, jos on. Jos ei voi antaa fdisk ille entiset tiedot. Sehän USB, eli yhtenä osiona? Jos avaat kotelon päällä tarra jossa Heads, Cyli... yms tiedot.
        Googlella hakuja Partition Magic, yms erasus-.free


    • WIn onkelmia joo.

      Usb tikuilla on tuo tuttua WIndowsissa, monesti on tullut vastaan pyyntö alustaa levy, ei missään nimessä kannata levyä alustaa jos ei ole varmuuskopiota, siinä nimittäin menetät sitten kaiken sisällön kiintolevystä ,(tämä ainakin WinXp koneessa)
      Win7 sanoo monesti Usb tikulle että tikku pitää tarkistaa tms. virheistä, sen voi ohittaa ja tikku toimii normaalisti, myös. Win7 on joskus muistaakseni pyytänyt formatointia.

      Ulkoisille kiintolevyillekkin on tapahtunut samoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe