?maailman paras uistin?

GALLUP

MIKÄ on mielestäsi KAIKKIEN AIKOJEN PARAS UISTIN?
Sellainen, joka pitää pakista löytyä?
Sellainen, jota ilman et voi kalareissulle lähteä?
Heitä ehdotuksia, katsotaan oletko kanssani samaa mieltä?

91

12223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omin käsin onneen

      Itse tekemäni vaaput ovat vieheitä joita ilman en kalaan lähde. Muuta ei sitten tarvitakaan ja saalis on taattu.

    • Kalle

      Lusikkauistin; Räsänen , kupera puoli hopea, kovera puoli kupari ja helmi pitää olla!:)
      Vaappu; Rapala Original 13cm ja perinteinen muikkuväritys!:)
      Lippa; Mepps 3, kupari missä punaset pilkut!:)
      Siinä kolme perusuistinta näille meidän vesille. Siis minun mielestä.

      Kaikkien aikojen paras uistin taitaa kuitenkin olla PROFESSOR!!! Ja löytyyhän sekin(5 eri versiota) tuolta minun pakista.

      • Anonyymi

        Totta! Olet oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta! Olet oikeassa.

        Olet oikeassa👍👍


    • sunnuntaikalastaja

      En kerro muuta kuin että se on tehdastekoinen, mutta itse maalattu. On muuten käsittämätöntä, kunka pahasti pieleen teoriat oikeista väreistä menee.

    • Pike Buster

      Paras on ehdottomasti Beten Krokodil 23g lusikkauistin. Tällä nousee haukea kasapäin.

      • Hyivit

        Kukaan lima tuubeja kalasta paska kala ja tylsä siiman päässä


      • Kalamies9999999

        Ratlinn minnow spoon on minulla toimija ja weedless shad myös


    • lippa

      Wibrax-lippa on hyvä.
      Vaappuja on monia hyviä.
      Lusikoitakin löytyy joka lähtöön.

    • kalaäijä

      paha kysymys! jos sais 3 uistint vaa ottaa kalareissul... pun,must,valk RÄSÄNEN, pun.hile NILSSI ja JOONAS

    • Kalawallu

      Lotto lippa 9g ja väri papukaija,tuohon ottaa niin jalokalat kuin hauki sekä ahven ja tietysti vielä säyne ja toutain.

      Ilman tuota en lähde tuntemattomille vesille ikinä.

      K-Wallu

    • feast

      MUn mielestä minnow spoon kolmihaarakoukulla. Se on mun ehdoton suosikki lampi vesille. Kerran oli hyvä kaveri kävi lammella ja sano saaneensa 1 hauen ja kiroili ettei lammessa ole mitään kalaa. minä sanoin että saan 5h ainakin 10 haukea ja kaverin kanssa otettiin veto 20€:stä. No minä valitsin Minnow spoonin. 5 tunnin jälkeen olin saanut 67 haukea kaveri oli ohmeissään :D.

      • Hara123

        Kala juttuja


      • Anonyymi
        Hara123 kirjoitti:

        Kala juttuja

        Jep


    • puuppaha

      feast oot hyvä vitsailee... uskon et oot voinu saada sen parikyt haukee mut en usko et 67.. sama asia ku sanoisin: joo yks päivä tosa kävin kalassa nii sain sinivalaan saaliikseni ja oli kaveri ohmeissään :D.

      JOO MUTTA PARAS UISTIN ON: BETE KROKODIL SPOON

    • e.lund

      musta paras on bete lotto ja minnow spoon sekä hemi räsänen :) tai no parhaimmat.

    • KALAMESTARI!

      Mailman paras uistin on se jota ei ole keksitty sillä kaikki uistimet ovat saman vertaisia eli mikään uistin ei ole paras eikä huono paitsi omatekoinen voi olla hyvä tai huono !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ojaniemenpoika

      mielestäni mpsi kuparinen ja mustat pilkut

    • kalastus on

      minnow spono tai rapalan magnum jättivaaput

      • Anonyymi

        Magnumit on parhaita


    • Srisna

      Oranssi Beten Lotto, jossa mustia pilkkuja.. Varma, Peruslippa joka paikkaan.. Paitsi merelle tietty tarttee vähän suuremman kokoluokan viehettä..

    • turkuvesi

      Yleisvieheeksi Calicocat, värinä lehdessä punavalkomusta/ kirkas takaa.Eri kokoina painoilla aivan huikea viehe.
      Taimen vesille EV trutta.
      Kuhavesille pomper vaappu.
      Hauelle Stormin suspending Swib Shad eri väreissä.
      Mutta kuitenkin ykkösenä tuo ensimmäinen.

    • GayPeter

      Abu Garcia Toby hopeinen

    • "pakolliset"humus

      Hauelle top3
      -Minnowspoon (kulta-oranssi).
      -Professor (kirkas-kupari?).
      -Rapala org.vaappu 10cm? (muikku/kulta-oranssi).

      -Kuusamon puukala (oranssi). Invisible yms.
      Lopuksi (pakolliset extrat) porraslevyllisiä handmade vaappuja (hauki/ahven/kirre/taimen) eri kok./värejä (hakevaksi viritettyinä).
      -Ylläri lgh nirha (kulta-oranssi). Satunnaisesti uskomattoman hyvä hauki (kyllä,hauki) uistin?


      Perussääntö muikku ja savumuikku plus kolmanneksi ärsykeväri toimii (eri kokoluokkia ja uistintyyppejä. Hidasta, nopeaa jne). Itse lisäisin listaan extrana pilvisille tms. ilmoille yhden mustan vaapun oranssilla selällä tms.
      Vieheiden kirjo on kohdistettu enemmän harrastajille kuin kaloille. Karannut mopo käsistä valikoimat huomioiden aika raskaasti (moneymaker). Kaikilla järjetön määrä uistia joita ei käytä mutta koko ajan ostetaan lisää...

    • 1 kpl

      ns. Haamu-uistia. Yleensä jokin hiukan valuvikainen massatuotannosta (rytmihäiriö uinnissa) tai nyrkkipajan tasan yksi hyvin tarkka värisävy laastakin valikoimasta. Olen omistanut edellisen kaltaisia uistimia tasan kaksi koko kalastushistorian aikana. Pieniä vaappuja joihin otti hauet,ahvenet,taimenet ja kirjolohet (särjet ja salakat?). Pyynti tasolla ei muita uistimia mukaan kalaan mentäessä...
      Jäi pitkän käyttöhistorian jälkeen molemmat pohjaan (rip) eikä identtiset uudet pyytäneet lähellekkään samalla tavalla. Joutuivat lopulta sinne pakin pohjalle mappiin ö.
      Oli sellaisia haamuja joiden tilalle samoihin saalismääriin pääsemisessä vaatii suuren valikoiman ja paljon töitä sopivan löytymiseen.

      Nimimerkki Kaiholla muistellen

    • pro fessor

      Paras uistin on yleensä se millä poikasena sai kaloja. Sitten sille yhdelle ja samalle uistimelle annetaan tuhat käyttötuntia ja muille 2 tuntia. Edellisen perusteella sitten kehutaan sitä suosikkia vaikka muita ei edes käytetä. Uskonasiota monelle mikä on paras.

      • perhopoika60v

        jokaiseen veteen on oma paras uistimensa.Itse tekemäni perhot kuitenkin ovat toimineet joka paikassa enkä muita"luottovieheitä ole tarvinnut.Uskoisin silti vanhoihin rapaloihin jos perhot jäisi kotiin!


    • Jossi

      Abu Salar, lusikka. 14 haukea kahden illan aikana. En tiedä onko niitä enää myynnissä, ei ole ainakaan näkynyt tavaratalojen kalastusosastoilla. Pitäs hommata sellainen vielä, kun entinen jäi jorpakkoon.

    • sininenkrokotiili

      Beten sininen krokotiili,muuta ei tarvitse.Sillä olen saanut tähän mennessä yli 500 haukea 500gr-8500gr

      • paat

        Soot kyllä ihan perillä... Sininen krokodil on kyllä aivan klasikko uistin. Räsänen helmellä myös huippuja joita pakissa olla pitää.


    • kalamiäs

      Lotto lippa, varsinkin väri pu-24. Lentää paremmin kuin vastaavan kokoiset muut lipat, eikä kierrä siimaa. Ahvenet, hauet, pullalohet, harjukset, taimenet, säyneet, ym. kaikki tulee tuolla ja jopa särkiäkin saanut. 9g ja 12g ne parhaat koot. Älkää vain ostako sitä suurinta 24g se on aivan onneton tekele kun semmoisen erehdyin "haukipeliksi" ostamaan, uinti naurettavaa heilumista ja lippa pyörii todella kehnosti.

    • kuukkelikukkuu

      Kysymykseen ei ole oikeaa vastausta, kuten perhopoika60v yllä sanoi. Kotimaisilta pienvalmistajilta ja harrastelijoilta löytyy hyvää tavaraa - katsele kalastuspalstoilta. Minulla kuhalle ovat toimineet nimim. Pertzan vaaput, ahvenelle ja hauelle Satunnaiskalastajan, ja pilkillä ylivoimaisesti parhaiten Sillin tasapainot. Monet lipat, joita ylläkin on mainittu, toimivat myös jos kala on pintavedessä.

    • Parhaita en kerro!
      Tossa melko varmoja uistimia eri kalalajeille jotka pitää olla:
      Ahven: Bluefox vibrax 2 kultanen lippa punasilla pilkuilla Ja bete lotto värissä PU24 tai RO26
      Hauki: Rapala Minnow spoon magnum jossain hälyvärissä(Isoimpaankin kokoon tarttuu pikkupulikat)
      Kuha: Bomber long 15a keltanen selkä ja vaalea maha ja kylki, Rapala scatter rap crank.
      Taimen: Pienet meppsit koot 0-2, bete loton pienimmät.
      Kirjolohi: Bluefox vibrax Bullet Fly keltanen punasilla pilkuilla, Bete lotto.

      • Unohtu mainita että se paras on 9G BETE LOTTO!


    • nälkäopettaa

      Pioneeriongessa on paras uistin.
      Värillä ei merkitystä.

    • fiskemannedööd

      Tuohon kysymykseen ei ole oikeaa vastausta, eri vesissä ja eri kalalajeille pelittää eri uistimet.

      Jos yksi on kuitenkin pakko valita, niin olkoon Bete Lotto, 9g, "papukaijaväri". Sillä on noussut niin haukea ja ahventa kuin jalokalaakin.

    • jujujuu

      Vain idiootti keksii kysyä jotain näin päätöntä ja päivänselvää. KATISKA !

    • Pääesiin

      vailla vertaistaan


      pääesiin

      14.8.2016 19:16

      Pienillä muutoksilla saa todella pyytävän vieheen.
      Vibrax
      bluefox, viisi grammaa painavasta hopeaan vivahtavasta, joka muistuttaa pientä lohen poikasta, tai mutu-kalaa. (ovat yleensä luontaista kalojen sapuskaa.)
      Muutin pienimmän löytämäni kirkkaan lipan ja vaihtamalla ja lisäämällä pienempiä, punaisia helmiä entisten tilalle. Myöskin puristin hieman kasaan lipan kiinnityslenkkiä.
      Lisäksi laitoin isomman koukun.
      Näin sain lipan edemmäksi, joten kalan pääkin näkyy ja näyttää kuin kala ajaisi takaa lippaa. (niinhän se on luonnossakin, pikkukalatkin seuraavat pieniä liikkuvia.)

      Olen kokeillut myös kuparin väristä lippaa, mutta se ei käy kaikkiin vesiin.
      Kirkas on osoittautunut paremmaksi, sopii myös paremmin eri tyyppisille kaloille,
      harjus, taimen, ahven, hauki .

      Toivottavasti tehdas alkaa joskus valmistaa tuollaista tuotetta.
      Vaikka viehe on pieni mutta siihen käy isotkin kalat.
      Aina kun olemme kaveriporukoissa kalastaneet, niin modifioimani vieheet ovat pärjänneet.


      Siinä se on!







    • Uistelija

      Vuosikausien kokemuksella ylivoimaisesti paras ottivaappuni Kokemäenjoen suistoalueella on ollut helmiäisen värinen 18 cm Rapala Magnum jossa punaiset raidat selässä. Olen saanut sillä monet yli kymppikiloiset hauet ja kahdeksan yli 5 kiloista kuhaa, ennätyskuha 8,2 kiloa. Ostelin noita kyseisiä magnumeja 90-luvulla hintaan 92 markkaa, 4 vuotta sitten kun pitkäaikainen uistelukaveri lopetti kalastelun ja teki tarjouksen josta en voinut kieltäytyä eli "myi" minulle kahvikupillisesta kuusi uutta helmiäistä magnumia. Mutta jos lähtisin tuntemattomille vesille ilman eväitä ja pitäisi ottaa lippa sekä vaappu mukaan niin Calicocat ja silakanvärinen oranssivatsainen 12 cm Bomber olisivat valintani.

    • testauksentulos

      En tiedä maaliman paraimpaa mutta Suomen parraat vaaput valmistan alusta loppuun käsin autotallissa.
      Kalastelen suurella järvellä jossa kohdeka on lohi, taimen, kuha ja ahven. Nyt olen löytänyt mallin joka kalastaa näitä kaikkia. Sama runko kahdella eri nokkalapulla viileän ja lämpöisen veden kalastukseen. Neljällä värillä ja kahdella uinnilla kattaa koko kauden kaikille kaloille. Käsittömän tehokas kuhalle, taimenelle ja ahvenelle, lohelle lähes raksin veroinen!!!
      Kaikki menis mitä kerkee tekemään 28e hintaan.

      • kivatsullejoo

        aha


    • dfsdfs

      Ambulanssi rapala jointed. Tietenkin nämä uudet alkavat olemaan niin houkuttelevan näköisiä että ei taida enää jointedkaan pärjätä näille 4 osaisille jatkovaapuille ja kumikaloille.

    • Anonyymi

      Kuusamon räsänen toiselta puolelta hopea ja toiselta pronssi pitää myö s olla helmi

    • Anonyymi

      Merimetso, jos kuhaa mielii, niin neonkeltainen vihreällä selällä tai neonkeltainen pilkullinen.

    • Anonyymi

      Jätti magnumit ja fishunter jigit ilman noita en kalaan lähe

    • Anonyymi

      Killupilkki

    • Anonyymi

      Kaikkien aikojen paras uistin omissa käsissä on EV Trutta. Mukaan kalareissuille tulee lisäksi erikokoiset Nils Masterit, ja loput kahdesta tai kolmesta laatikosta täytetään milloin milläkin tilanteeseen sopivaan. Laatikkoon tulee 1 uistin per lokero.
      Heitän jokaisella ostamallani uistimella vähintään niin kauan, että saan niillä jonkun kalan. Näin syntyy käsitys siitä, miten hyvin ne toimivat eri tilanteissa.
      Kaikilla JAN uistimilla ei vielä ole tullut kalaa, sillä kalastan pääasiassa merellä enkä raaski tarjoilla alkuperäisiä JAN uistimia haukivaaran takia.

    • Anonyymi

      Killupilkki

    • Bete Lotto on aivan päälikkö uistin! Sinivalkoseen (BSF-01) ja värikkäämpään (KO-30) on tässä mun parin viikon kalastus uran aikana kerennyt napata jo hauki, ahven, kirjolohi ja kuha, joten voin todeta että 12 grammaseen Lotto Beteen nappaa kyllä kalan koosta ja lajista riippumatta lähes mikä vaan.

    • Anonyymi

      Rapalan husky jerk, Minnowsport, Hilo, Suspin kalajigi.
      Näillä kalansaaliille pääsee varmasti.

    • Anonyymi

      Jakki Linko ja heittoperhot

    • Anonyymi

      Calico cat!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      rokke feller , niitä pitää olla pakissa , sinisellä leuka lapulla varustettu , yksi kolmihaara koukku peräpäässä se riittää . kyllä lähtee , erittäin hyvä rautu vaappu .

    • Anonyymi

      Ruohikko uistin

    • Anonyymi

      Eikö se legendaarinen Räsänen ole se ykkönen?

    • Anonyymi

      Jerkkiii!

    • Anonyymi

      Sininen kroko

      • Anonyymi

        Hyi vittu


    • Anonyymi

      Rapala magnum

    • Anonyymi

      Killupilkkiiihhiihiiii

    • Anonyymi

      Bete krokodildo 69

    • Anonyymi

      Killupilkki

    • Anonyymi

      Se on.... Killupilkkiiih!!!

    • Anonyymi

      Punanen bete lotto mustillä täplillä
      Jesse vaappu
      Hopeinen professor
      Rattlin minnow spoon
      Kuha jakki

    • Anonyymi

      Killupilkki!

    • Anonyymi

      Stub originel ja hauelle helmi professori.
      Mulla on vielä yksi stub jäljellä kullattuna ja hopeoituna.

    • Anonyymi

      Killupilkki.

    • Anonyymi

      Bete krokodil sillä lähtee hyvin haukea

    • Anonyymi

      Killupilkki se on

    • Anonyymi

      Minnowspoon magnum ft
      Prorex lazyjerk ihsm mikä koko väri tulitiikeri.
      Fatrap pikku vaappu.
      Da'bush spinnerbait eumerin 9cm jasu ukko siihen.

    • Anonyymi

      Lippauistin jossa pitkulainen oranssi runko ja kuparin värinen pitkulainen lippa ja koukussa oranssit karvatupsu.
      Tuo uistin on ollut minun suosikki jo 40 vuotta
      Ehdotin hauki uistin. Ahvenkin tuosta tykkää.

      • Anonyymi

        https://www.retkitukku.fi/abu-garcia-reflex-red-18g

        Tuollaista tarkoitan. Tuolla lipan värillä ei niin merkitystä mutta itse suosin kuparin väristä, pakissa myös sinisellä ja vihreällä lipalla.
        Mukavan painava heittää, lentää pitkälle ja lippa pyörii varmasti.

        Tuollaisia kun ostaa pakkiin niin ei pety!


    • Anonyymi

      Catch A Fish (uskomaton uistin) tietenkin.

      • Anonyymi

        Näitä oli minullakin mutta tiputin kaikki järveen.


      • Anonyymi

        Niin oli viime lauantainakin uskomattomia uistimia, olipa mikä uistin tahansa niin kyllä hauki iski. 11 haukea sain ja kaikki 1,5-3kg.


    • Anonyymi

      Minä nynytän killupilkkiä, on paras.

    • Anonyymi

      surkea netti niin en voi kommetoida

    • Anonyymi

      guigm <<< njn kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkmoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • Anonyymi

      Killupilkki. Piste.

    • Anonyymi

      tuli nuorempana kuljettua yöjalassa ja baareissakin käytyä ja tietysti myös tanssilattialla.
      kerran sitten tällaisen reissun jälkeen huomasin villapaidan olkapäähän tarttuneen naisen kultaisen korvakorun! pienehkö, kyyneleen mallinen ja painosta päätellen melko puhdasta kultaa. koska seikkailu oli ollut pitkä eikä mitään tietoa omistajasta ,päätin tehdä korusta pilkin.
      juotin pienen pätkän ketjua ja siihen pieni koukku. se pyöri sitten muiden pilkkien seassa kunnes kerran kokeilin ja sehän vasta taikakalu oli!
      sillä olisi saanut kalaa vaikka kaivosta!
      hauki sen sitten kerran repäisi mukaansa ja sinne se meni.
      seikkailut naismaailmassa on harventuneet mutta pilkille pitää vieläkin päästä...(-;

    • Anonyymi

      Kyllä se on killupilkki.

      • Anonyymi

        Siltä haiskahtaa, killupilkiltä.


    • Anonyymi

      Catch A Fish

      • Anonyymi

        Kyllä, silliä killupilkillä.


    • Anonyymi

      Oon kalastellu ja mun mielestä orasnssi vaappu

    • Anonyymi

      Uistimeksi Jesse syvännemalli musta/hopea, sininen/hopea, papukaijaväri.
      Lisäsi Osku painouistin samaan siimaan. 80g menee 6 m syvyyteen, 40g menee 4 metrin syvyyteen.

    • Anonyymi

      Vaikeaa valinta ehkä, mutta yksi kaikkien aikojen suosituimmista ja tehokkaimmista uistimista on Rapala Original Floating. Tämä legendaarinen uistin on toiminut hyvin monen kalastajan kalalaatikossa ympäri maailmaa jo vuosikymmeniä. Sen laadukas rakentaminen, monipuolisuus eri kalalajeille ja loistava uintiliike tekevät siitä monen suosikin. Mitä mieltä olet, löytyykö tämä myös omasta suosikkilistaltasi vai onko sinulla jokin toinen ehdoton ykkösvalinta?

      Muita suosittuja ja tehokkaita uistimia voivat olla esimerkiksi Mepps Aglia -spinnereitä, Abu Garcia Toby -lippauistimia tai Storm WildEye -jigipäitä. Kaikkien aikojen paras uistin on toki aina hieman subjektiivinen asia ja riippuu paljon kalastajasta, kalalajeista ja kalavesistöstä.

    • Anonyymi

      Killupilkki

    • Anonyymi

      Calico cat (⬛️🟨🟥12g)

      • Anonyymi

        Ei vaan vedä vertoja killupilkille!


    • Anonyymi

      Kätsh ö fis viehe.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe