Samalla viivalla (11. luku)

Sudden Depth

Maanantaiaamun ensimmäisellä välitunnilla Mikko pääsi juttelemaan Pyryn kanssa ensimmäistä kertaa kasvotusten sitten perjantain. ''Moi, Pyry.'' ''Ai, moi! Mitenkäs rakastavaisilla meni viikonloppu?'' ''No just! Kyllähän se ihan hyvin meni.'' ''Panitteks te?'' ''Ei.'' Pyry pysähtyi, ja Mikko pian hänen jälkeensä. Pyry katsoi Mikkoa epäuskoisesti. Mikko tuhahti ärsyyntyneenä: ''Mitä?'' ''Ihan oikeesti?'' ''No ei nussittu sitten ollenkaan! Mä sanoin Juusolle, että mä haluun ekan kerran sun kanssa.'' ''Ei sun kyl olis tarvinnu...'' ''Mut mä halusin antaa sulle sen ekan. Se on kuitenkin jotain, mikä tapahtuu vaan kerran elämässä. Menettää poikuus. Sulle mä annan sen enemmän kuin mielelläni.'' Pyry hymyili: ''Oot sä sitten niin kultanen.'' ''Pelkkää hopeeta suhun verrattuna'', Mikko vähätteli. Pyry otti Mikkoa kädestä kiinni ja vei hänet lähimpään poikien vessaan.

Myöhemmin iltapäivällä koulun päätyttyä Mikko kyseli Pyryltä puhelimitse ''vapaata iltaa''. Pyryllä ei ollut mitään ohjelmaa keskiviikkona, joten Mikko keplotteli itselleenkin vapaata sille päivälle. Vaikka oli vasta maanantai, Mikkoa jännitti jo nyt tuleva ''ensimmäinen kerta''. Hän oli edennyt jo Juuson kanssa melko pitkälle, mutta viime metrit olivat vielä kulkematta. Ja niistä tulisivat ne kaikista parhaat. Mikko muodostaisi sen viimeisenkin siteen hänen ja Pyryn välille. Ikuisen sellaisen.

Ennen kuin Mikko sitä huomasikaan, oli jo koittanut keskiviikko. Pyry halutti häntä joka ikisellä tunnilla enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Pyry ei ollut jokaisella tunnilla samassa ryhmässä, mutta silloin, kun oli, niin Mikko ei voinut irrottaa katsettaan hänestä. Kapeahkot kasvonpiirteet, söpö nenä, valloittavat silmät ja kaiken kruununa upeasti sävyttyneet hiukset, jotka olivat osittain vaalean- ja osittain tummanruskeat. ''Hiukset tekee miehen'', tapasi Pyry aina sanoa. Mikko oli samaa mieltä, sillä eipä hänenkään hiuksissaan ollut juuri moittimista - tai ei ainakaan muilla. Mikko oli huomannut, että hän jatkuvasti rakastui Pyryyn yhä enemmän ja enemmän. ''Korviaan myöten rakastunut - pätee kyllä muhun, jos Pyrystä puhutaan... Tai Juusosta. Mä en voi myöskään antaa Juuson olla puutteessa kauheen pitkään'', Mikko mietiskeli.

Koulu loppui viimein, ja Mikko ja Pyry lähtivät yhtä matkaa Mikon talolle. Kävelymatka tuntui Mikosta pidemmältä kuin koskaan hänen odottaessaan, mitä tuleman piti. Matkalla hän ei puhunut Pyryn kanssa siitä, mitä he aikoisivat tehdä perillä, vaan yrittivät pysyä asiallisemmalla linjalla. He asettautuivat aloilleen, minkä jälkeen asiallisuus katosi heidän tekemisistään täysin. Pyry kaappasi Mikon yllättäen syleilyynsä ja suuteli häntä. Mikon kädet kiertelivät Pyryn selkää pitkin siirtyäkseen pian Pyryn etupuolelle ja avatakseen hänen vyönsä. Pyry kuitenkin esti tämän ottamalla Mikkoa käsistä kiinni. Mikko lopetti suutelemisen.

''Mitä nyt?'' Mikko kysyi. ''Ei sun mua tarvii valmistella'', Pyry vastusti ja jatkoi kuiskaamalla Mikon korvaan: ''Mä voisin panna sua vaikka tältä istumalta.'' ''No mitä sitten?'' ''Suahan tässä pitää valmistella eikä mua'', Pyry tarkensi ja alkoi riisua Mikon housuja. Mikko halusi Pyryn sisäänsä mahdollisimman nopeasti, joten hän riisui nopeasti kaikki vaatteensa. ''Sä näytät upeelta'', Pyry ihasteli. Mikko oli jo ehtinyt unohtaa, että Pyry ei ollut nähnyt hänen seisovaa elintään aikaisemmin. ''Mä haluun nähdä sun oman, myös'', Mikko painotti. Pyry antoi Mikon riisua hänen paitansa, housunsa ja lopuksi merensiniset bokserit, joissa oli suuri kohouma. Mikko riisui bokserit hitaasti kiusoitellakseen Pyryä. ''Taitaa olla pituus suoraan verrannollinen kyrvän pituuteen'', Mikko repäisi. Pyryä nauratti. ''Sulla on kuule ihan tarpeeks iso.'' Vaatteet lensivät nurkkaan, kun Pyry ja Mikko valmistautuivat yhteen heidän elämänsä merkittävistä yhteisistä hetkistä.

Pyry kävi hakemassa liukastetta, ja sillä aikaa Mikko järjesteli itseään hyvään asentoon sängylle. ''Etkö sä käytä kumia?'' Mikko ihmetteli. ''Jos te ette nussineet Juuson kanssa, niin sitten ei tarvi'', Pyry vastasi tyynesti ja jatkoi: ''Paitsi jos sulla on mahollisuus tulla raskaaksi, niin sitten voi miettiä uudestaan...'' ''Sun vitsit on joskus ihan älyttömän huonoja.'' ''Voi olla, mutta tää ei koskaan petä'', Pyry sanoi ja kumartui Mikon ylle suutelemaan häntä.

7

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sudden Depth

      Ja näin olemme sitten viimeinkin päässeet tämän tarinan kanssa loppusuoralle. Seuraava osa on viimeinen, ja alan kirjoittamaan aika pian sen valmistumisen jälkeen seuraavaa tarinaa. Josta toivottavasti tulee parempi kuin tästä. Loppukiri alkaa...

    • Hyvin menee =) Onko tämä muuten sun ensimmäinen novelli ikinä? Mä olen kirjoittanut kaikenlaista ihan pienestä pitäen.

      • Sudden Depth

        Häpeäkseni joudun myöntämään, että äidinkielen opettajilta saamani traumat ovat vaikuttaneet siihen, että en ole kirjoittanut tarinoita hyvin moneen vuoteen. Viimeisin tarina on peruskoulun 8. luokalta. Eli jos nyt ihan novelleista puhutaan, niin olen täysi keltanokka. :>)


    • Sama satu täälläkin ;-) Mä sain kanssa huonoja arvosanoja äikästä yläasteella, mutta sen jälkeen aloin kirjoittamaan huvikseni. Siinä kyllä kehittyy nopeasti.
      En tiedä kiinnostaako sua, mutta mä teen välillä silleen, että luen jonkun kirjan ja sitten tavallaan jäljittelen kirjoittajan tyyliä. Lopulta musta kehittyi semmoinen kuin olen ja kehityn edellleen.

      • Sudden Depth

        Yöök. >_<

        Mulla ei riitä kärsivällisyys kirjojen lukemiseen, joten kyllähän siinä on jo yksi syy, minkä takia tarinankerronta ei oikein luista. Mutta vanha mantra pitää paikkansa, että harjoittelu tekee mestarin.


      • Sudden Depth kirjoitti:

        Yöök. >_<

        Mulla ei riitä kärsivällisyys kirjojen lukemiseen, joten kyllähän siinä on jo yksi syy, minkä takia tarinankerronta ei oikein luista. Mutta vanha mantra pitää paikkansa, että harjoittelu tekee mestarin.

        No on mulla muitakin ehdotuksia. Älä ota turhan vakavasti mun höpinöitä ;-)
        Joskus olen tehnyt silleen, että teen jokaisesta hahmosta erillisen luonnehdinnan. Olen tavallaan itse se hahmo vaikkapa päivän ajan ja kirjoitan mieleen tulevia juttuja ylös. Sillä tavalla on helppo tehdä hahmojen väliin eroja. Esim ulkonäkö ja minkälainen ympäristö hahmolla on ovat näitä juttuja.


      • Sudden Depth
        emil.laine kirjoitti:

        No on mulla muitakin ehdotuksia. Älä ota turhan vakavasti mun höpinöitä ;-)
        Joskus olen tehnyt silleen, että teen jokaisesta hahmosta erillisen luonnehdinnan. Olen tavallaan itse se hahmo vaikkapa päivän ajan ja kirjoitan mieleen tulevia juttuja ylös. Sillä tavalla on helppo tehdä hahmojen väliin eroja. Esim ulkonäkö ja minkälainen ympäristö hahmolla on ovat näitä juttuja.

        No joo, toi on kyllä sellainen juttu, mitä mäkin olen huomannut käyttäväni tässä tarinan aikana. Monet tapahtumapaikat tulee suoraan mun arjesta.

        Seuraavan tarinan mä ainakin vielä kirjoitan ulkopuolisena kertojana, mutta sitten, kun mä kirjoitan tarinan, jossa on minäkertoja, niin päästään henkilön sisäiseen maailman paljon syvemmin. Se on luultavasti kolmas tai neljäs tarina; kallistuisin enemmän sen neljännen tarinan suuntaan, koska kolmas tarina tulee liittymään näihin kahteen ensimmäiseen hyvin vahvasti. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe