Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

koiranpentu näykkii muita koiria

i

Mielipiteitä kaipailisin, kun puoli vuotias koiranpentumme näykkii koirapuiston muita koiria leikkiessään. Olen saanut nyt kahdelta koiranomistajalta vihat niskaani tämän takia. Olen aina luullut että se on normaalia koiran leikkimistä, varsinkin pentuna. Olen ilmeisesti väärässä...

6

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juunäin on

      Kyllähän koiranpennut näykkii leikkiessään jos ovat vilkkaita. Mun molemmat koirat on pentuna näykkineet minuakin leikkiessään. Se on huomion hakemista ja viesti että "hei tuu leikkimään".Mutta kumpikaan ei näykkiessään kuitenkaan pure,eli näykitään vain vaatteita/tai toisen koiran karvoja. Joskus olen testatakseni laittanut käden tyrkylle kun on näykkinyt,niin ei kuitenkaan edes yritä purra.

      Ihmisten näykkiminen ei kuitenkaan ole hyvä tapa,joten ainakin itse koulutin koirani siitä pois. Nuorempi koirani vieläkin näykkii leikkiessään vanhempaa,mutta siihen ei auta mikään muu kuin että otan koiran tilanteesta pois jotta se rauhoittuu. Yleensä näykkiminen alkaa juuri silloin kuin saa "hepulikohtauksia" ja sitten mennään täysillä.

      Jos koirasi on iso ja raju niin ymmärrän toisten omistajien huolta, että vahingossa voi sattua jotain vaikka ei koiranpentu ole sitä tarkoittanutkaan. Jotkut koirat voivat joutua paniikkiin jos toinen puskee täysillä päälle.Jos leikki menee oikein rajuksi niin parempi kutsua koira luokse hetkeksi rauhottumaan.

    • Joobax

      Kyllä ne aikuisetkin koirat näykkii... Monet koirat tykkää roikkua mun koiran kaulanahassa ja samoin mun koira näpsii joskus toisten niskoja. Leikkiä se vaan on. Jotkut ihmiset on kauheen herkkänahkasia koiriensa kanssa ja luulevat murinaakin aina vihamieliseksi ;D

    • grapar

      Iso kokoisen koiran kanssa täytyy olla hieman tarkempi jos leikkikaverina on pienempi koira,mutta ihan normaalia tuo mun mielestä on.Aikuiset koirat näykkivät myös.

    • Minnn

      HEI HALOOO

      Kerroppa niille nalkuttajille että tutustuvat vähän koiran elekieleen.

      Tottakai koirat näykkivät leikkiessään :DD Toinen osapuoli kyllä vinkaisee jos liian kovasti nappasee ja usein senkin jälkeen leikki taas jatkuu...

    • 1+7

      Jotkut pennut kyllä näykkivät ja puskevat päälle eivätkä ota kuullakseenkaan jos toinen jos murahtaa ja viestii että pysy kauempana ... jotkut pennut jopa innostuvat tästä käymään päälle kahta kauheammin ja siinä vaiheessa pentu kutsutaan tai haetaan rauhoittumaan .

    • colliefaninen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe