Ekat menkat

tietämätön1234

Olen 14 v ja Minulla ei ole vielä ekat menkat alkaneet, mutta mitä jos ne alkavat koulussa. Monet opettajat eivät anna mennä vessaan kesken tunnin, vaikka sanoisi olevan kova hätä. Kerran yhdellä luokkalaiselllani tytöllä alkoi vuotaa kesken bilsan tunnin ja kyseisen oppilaan piti kailottaa koko luokalle että menkat alkoivat pakko päästä vessaan ennen kuin nais opettaja päästi sen. Pojat nauravat ja ilkkuvat sille vieläkin. "Sama asia kun huutaisin luokassa mulla alko seisoo pääsenkö runkkaan vessaan"
Toinen ongelmani on se, että en uskalla kertoo äitille! Tiedän et pitää ja et se huomaissen, ja et se ei kyl naurais, mut se vaan on niin noloo!
Mitä teen vinnkei.
Ja yli päätänsä tietoo kuukautisista ja muusta on tarpeen!

21

3405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaannnaaa

      Mä en oikee osaa sanoo tohon mitään, et jos menkat alkaa kesken tunnin eikä opettajat päästä vessaan..:/ Mut toivotaan ettei ala koulussa :D
      Äitille voi antaa vaik lapun jos lukee et menkat alko, tai lähettää viestin..jos ei pysty sanomaa suoraan. ite en voinu sanoo suoraa en millää, joten lähetin tekstarin :D ja oon itekki 14 :D

    • Mikä tää on?

      Toivo et alkaa kotona :D Mullaki alko eräänä lauantaina ja sit maanantain enneku äiti kähti töihin niin sanoin ko samassa perheessä on 8 nii koko ajan joku pyöri ympärillä niin ai että oli kiva..

    • ikää kertynyt 13 w

      Mulla alko ekat kuukautiset eilen. Kerroin vaa äitille et nyt ne tais alkaa, ja sit se neuvo miten siteet laitetaan jne jne. Kannattaa kyl kertoo äiskälle, koska se on sit vielä nolompaa jos se huomaa sen et sä et kertonut sille menkoista.
      sitäpaitsi äitiltä saa hyvii neuvoja kuukautisiin.
      Kuukautiset alko mulla yön aikana, ja aamulla housut oli ihan veres! ;(
      Mut kyl se siit lähtee sit, ku muutaman kerran harjottelee.
      Mun mielestä niitten opejen pitäis kyl päästä vessaan, silloinkin kun ei oo kuukautisii! Mut tiiän, bilsanopet on perseest! :D

    • worry bout a thing~

      Harvemmin ekalla kerralla tulee hetkessä ihan läpimäriksi housut. Se tietty vaihtelee aina jokasella, mut itelläni joskus 6 vuotta sitten kun alkoi menkat, niin huomasin vaan illalla vessassa, että pikkareissa oli epämääräinen tahra.
      Kannattaa kuitenkin pitää koulussa varmuuden vuoksi mukana vaikka paria sidettä, että jos siellä alkaa niin saa heti välkällä laitettua :)

      • 13w tyttö

        Ei kaikki bilsanopet oo perseestä! Meillä on mahtava bilsanope (: Mutta en kyllä viittis sanoa sille mitään jos menkat alkais, se on mies ... Se olis ihan sairaan noloa!


    • täti-ikäinen

      nuorena nolostuttaa helposti, mutta muista että kaikki naiset ovat joskus olleet samassa tilanteessa kuin sinä nyt. Eli kyseessä on luonnollinen juttu, joka kertoo kehosi kehittymisestä aikuisuuteen eikä sitä oikeasti tarvitsisi nolostella. Äidille kannattaa kertoa, koska hän voi auttaa siteiden hankinnassa ja monessa muussakin asiassa. Laita vaikka se lappu tai tekstari, jos sanominen on hankalaa. Muista erityisen hyvä hygienia kuukautisten aikana!

    • 14w tyttö

      Mulla olo helpottu paljon kun kerroin äidille (: Ensin nolotti kertoa mut nyt kun kerroin on paljon parempi (: itellä tosiaan nyt toiset menkat menossa,saa nähä alkaako tulla heti säännöllisesti,ainakin nää kahdet ekat tuli.Ite tunnen sen kun veri alkaa valumaan pikkareihin,riippuu tosin vuodonmäärästä.

    • leenaaa

      Muo pelottaa, ku mul vissii alko kans nyt //::: mut en kehtaa / uskalla sanoo äitille !!): äääää! mitä mä teen

      • Anonyymi

        Sulla alko mun syntymäpäivänä


    • 11v

      ite lähetin äitille tekstarin. en kehdannu sanoo suoraan. ( oon vasta 11v ite s: )

    • ----zzzebra

      Itellä alko 3kk sitte menkat, itkin aina illalla kun en uskaltanut äitille kertoo... Ja sit vaan vein pyykkiin likaset housut ja se huomas ne. Ja alko kauheena kyseleen kaikkee, mut kyllä se oikeesti helpottaa! Äiti ostaa siteet yms. Eli suosittelen viemää likaset pikkarit pyykkiin ja sano vaikka että et ite huomannu :D

    • eqrhazh

      Ekat menkat ei oo kovinkaan runsaat. Mulla oli ekan vuoden verran epäsäännöllistä tummaa vuotoa. Oli niin niukat nuo ekat menkat, että olisin pärjännyt pelkällä pikkuhousunsuojallakin.


      Kun mulla alko menkat lähetin viestiä äitille. Se ei vastannu mitään.
      Kun tulin kotiin siellä oli PUNAINEN jäätelökakku odottamassa.
      OMNOM!

    • -14v

      olin 11vuotias sillon ku mun menkat alko, ja en millää viittiny kertoo äidil, ni lähetin sille vaa tekstarin et joo mulla alko tänää kuukautiset. vähä pelotti et mitäse vastaa ku se oli nii noloo kertoo, mut se vaa laitto et "onnea!:)" tms :D:D

      Kannattaa kertoo, olo helpottuu paljonn

    • moikamoi

      hei! Mul kait alko menkat 4.12 siis viimevuonna tai tää vuos vasta vaihtu oon 12v eli 6lk. Nii tota toisii ei oo kuulunu. Ne alko koulus ja en osannu oottaa niit nii tungin vaa paperii iha kaamesti xd ja ne kesti vaa yhen päivän sillo ku ne alko. On ollu valkovuotoo jo mekkoi enne nojoo pakko on olla ollu xd vastatkaa onko menkat vai ei? Tuli sillo ku ne kait alko nii ei sitä tullu paljo. vastatkaa joku joka oikeesti tietää kiitos!

    • Anonyymi

      Ei ekojen eikä muidenkaan menkkojen takia tarvii kesken tunnin mihkää lähtee. Ei ne nii äkkiä valtoimenaan ala.

      Mut hyvä on olla koulussa ain laukussa mukana side tai jopa kaks.

      • Anonyymi

        eiköhän viidessä vuodessa ole tullut useammat menkat jo.Edellinen viesti on vuodelta 2016 ja kysyjä on 5 vuotta vanhempi ja varmasti kokenut jo useammat menkat.


    • Anonyymi

      Mul alko eilen oon 9v🥲

    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että aloitus on viksahtaneen isosisän, 80v kirjoittama. Sillä on kone täynnä vanhoja avauksiaan. Osa pahasti häiriintyneen ihmisen kirjoittamia.
      Erikoisesti se on kiinnostunut nuorten tyttöjen menstuoinnista! Pahasti vialla kun ottaa huomioon, että omat poikansa ovat jo 50v. kahden puolen ikäisiä. Heilläkin on lapsia.

    • Anonyymi

      Mä olin 12v kun omani alkoivat. Olin jostain syystä aina jotenkin odottanut kuukautisia, koska paras kaverini oli ensimmäinen luokaltani, jolla ne alkoivat.
      No, eräänä viikonloppuna olin kaverillani yökylässä. Aamulla sitten heräsin, menin vessaan, ja huomasin ruskean tahran pikkuhousuissani. Jostain syystä ajattelin, että olin kakannut housuuni. :D No, tätä ruskeaa tuhrua kesti pari päivää kunnes vihdoin laitoin äidilleni hädissään viestin, joka kuului näin:
      -Äiti, mun pikkareissa oli jotain ruskeeta. Enkä usko että se on kakkaa! Kuolenko mä?????
      No, äiti sitten sanoi että ne ovat varmaankin mun kuukautiseni. Sitä en todellakaan olettanut, koska luulin että menkat alkavat aina suurella punaisella vuodolla. No, ekat kesti 30 päivää, mutta siitä kyllä selvittiin :D

    • Anonyymi

      Moi oon 11.v ja mun kaverilla ekat kuukautiset alko jo 10.v. mutta ite ainakin jännitän että millon mulla alkaa ne ekat kuukautiset. Mua jännittää eniten että miten kerron äitille 😱🥺

      • Anonyymi

        pesetkö itte pyykkisi. vai meinaatko loppuikäsi pitää samoja alushousuja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe