Suunnittelemme matkaa Pariisiin uudenvuoden

kahta puolta.

Koska budjettimme ei ole liian suuri, kysymme; onko olemassa halpoja lentoja Pariisiin ? Onko olemassa edullista majoitusta keskustassa, max n. 1km Louvresta ? Matka n. viikko, uudenvuoden kahta puolta. Liikaa ei saa toivoa, mutta kysymme kuitenkin, koska emme varmasti itse tiedä kaikkea tuossa asiassa. Tiedämme yhtä sun toista Pariisista, mutta emme halvoista matkustuskustannuksista.

Kiitos jos saamme tietää lisää.

23

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä valinta

      Pariisi on ihana! Tässä kaksi nettiosoitetta, joista saattaa olla apua

      www.supersaver.fi
      www.myapartmentparis.com/

      Pariisin metro on loistava ja helppo käyttää. Sen vuoksi en kavahtaisi hieman kauempanakaan olevaa majoitusta.

      • Thanks for

        www.myapartmentparis.com/
        Tuo vaikutti mielenkiintoiselta. Tarttee tutkia tarkemmin.
        Onkohan noissa esitetyt huoneistot turvallisia ? Ilmeisesti ovat, ainakin kuvien perusteella siistin näköisiä asuntoja. Ilmeisesti ovat yksityisten omistamia asuntoja?


    • Pariisissa asustava

      Minua jäi mietityttämään, miksi haluatte yöpyä juuri kilometrin säteellä Louvresta? Makunsa tietysti kullakin, mutta Pariisissa on niin paljon muitakin alueita. Loistavan liikenneverkoston ansiosta liikkuminen on vaivatonta Pariisin sisällä. Edullinen majoitus Louvren lähellä kuulostaa melko vaikealta yhtälöltä.
      Kaksi keskeistä kysymystä:
      - Kuinka paljon on edullinen?
      - Minkä tasoista majoitusta etsitte?
      Hotellihuoneita voitte etsiä esim tästä osoitteesta:
      http://www.booking.com/ (voitte tarkentaa hakuehdoksi Louvren, jos nyt tosiaan haluatte juuri sinne majoittua)
      Hostellihuoneita täältä
      http://www.finnish.hostelworld.com/
      Täysin ilmaisen majoituksen voi löytää couch surfingin kautta:
      http://www.couchsurfing.org/

      Majoitusvaihtoehto riippuu tietysti siitä, millaisella porukalla olette liikkeellä. Esim. couchsurfing soveltuu aika huonosti viikon perhemajoitukseksi. ;)

      Kaiken kaikkiaan, kehoittasin vielä harkitsemaan tuota majoituksen sijaintia.

      • Thanks a lot

        Merci beaucoup =) (google auttaa:)

        Meitä kaksi, 60v(yht.melk120v), silti nuorekkaita, minä matkustanut paljonkin.
        Ehkä sanoin väärin, Louvren ympäristö, sekin, lisäksi Notre Damesta lounaaseen, onko se nyt Montparnasseen päin vai onko se Montparnassea.
        Matka on tarkoitettu sellaiseksi virkistymismatkaksi, ilman tarkkaa sisältöä ja silloin kannattaa mennä keskelle ihmisvilinää... Syy mennä Pariisiin nyt, on kokea Pariisi keskellä talvea. Tarkoituksena (vai haaveena, en tiedä) on ostaa Ranskasta kakkos- tai ykkösasunto, sitten kun joskus jää (jos jää) eläkkelle. Itse olen sellaisessa ammatissa että siitä ei oikeastaan jäädä eläkkelle, ei ainakaan yksityisyrittäjinä toimivat..

        Olemme majoittuneet aina hotellissa nykyään, en ole ole koskaan majoittunut hostellissa. en osaa sanoa syytä, mukavuuden ja turvallisuuden tai ennakkoluulojen vuoksi.
        En osaa sanoa budjettia tarkasti, koska sen pitää maksaa mitä maksaa. Nyt vain olosuhdesyistä "pieni budjetti" tai niin suuri kuin sen pakosta on. Normaalisti emme mieti tuollaisia, vaan otamme keskeiseltä paikalta 3*-4* hotellin, sopivalla hinnalla. Riippuen ajankohdasta, myös 5* hotelleja. Jos ei ole sesonkiaika, 5*-hotellejakin saa edullisesti. Nyt tietysti vuodenvaihde on sesonkiaikaa.
        Joten jatkan hakua noista lähteistä. Luulen että matka on 6 yötä ja yhtenä päivänä käymme katsomassa Ronchampin kappelia, päivänmutkin, koska ainakaan Poptravel tai Momondo ei löytänyt hotellia sieltä.

        Thanks halusta auttaa :)


    • Pariisin matkaaja

      Viidennen kaupunginosan eteläosa on pahimman turistirysän ulkopuolella ja kuitenkin lähellä keskustaa. Noilla spekseillä menisin esimerkiksi sinne.

      • alkuper.noviisi

        Moi. Enpä ole ennen katsonut Pariisin kauopunginosien numeroja. Mutta nyt katsoin, ja totesin että kaup.osat 1-7 ovat ihan jees, ei liian pitkä matka ns. keskustaan. Mulle keskusta jostakin syystä on NotreDamesta vähän lounaaseen. Ja eiks NotreDamen edessä oleva tori/aukio ole Ranskan (tai Pariisin) keskipiste, josta mitataan etäisyydet maahan ? Muistan kuulleeni tuollaisen väitteen..


    • ap

      Tarttee kysyä lisää;
      - olen kuullut että metro olisi joustava tapa liikkua kaupungissa ?
      - mutta koska emme käytä metroa koskaan, olen vissiin eläissäni matkustanut vain muutaman kerran metrolla ja senkin muistaakseni Pariisissa, keskusta - Disneyworld.
      Onko metrolla liikkuminen helppoa Pariisissa ? Mistä saa karttoja, netistä että osaa valmiiksi suunnitella kulkemisia ? Voisko joku neuvoa noviiseja ko asiassa, mitä pitää huomioida, mistä saa lippuja etc esim. viikoksi ?
      Thanks a lot. Merci beaucoup !

      • Pariisin matkaaja

        Pariisin metro on helppo ja nopea tapa liikkua, mutta sieltä ei näe mitään. Itse mielummin kävelen ja ostan carnet, niin päivän päätteeksi voi sujahtaa metrolla takaisin hotellille.

        http://www.ratp.fr/fr/upload/docs/application/pdf/2011-07/paris_public_transport.pdf

        Michelinillä on sininen, vähän suurempi kuin A5 karttakirja, jota pariisilaisetkin käyttävät. Jos Akateemisessa ei ole sitä, Pariisissa on paljon FNAC-nimisen ison kirjakauppaketjun liikkeitä.


      • Thanks..
        Pariisin matkaaja kirjoitti:

        Pariisin metro on helppo ja nopea tapa liikkua, mutta sieltä ei näe mitään. Itse mielummin kävelen ja ostan carnet, niin päivän päätteeksi voi sujahtaa metrolla takaisin hotellille.

        http://www.ratp.fr/fr/upload/docs/application/pdf/2011-07/paris_public_transport.pdf

        Michelinillä on sininen, vähän suurempi kuin A5 karttakirja, jota pariisilaisetkin käyttävät. Jos Akateemisessa ei ole sitä, Pariisissa on paljon FNAC-nimisen ison kirjakauppaketjun liikkeitä.

        Näin taidamme tehdä, valitsemalla hotellin muualta kuin ihan keskustasta, säästää pitkän pennin nyt.
        Toi carnet taitaa olla lippu tai lippuja ? Useita lippuja vai yksi sarjalippu ? Manuaalinen vai sähköinenkö ? Uitetaanko se sen porttiautomaatin läpi ? Sorry, jos kysyn yksinkertaisia, mutta kun metro ei ole ollut meidän väline.


      • Lisäkysymys...
        Pariisin matkaaja kirjoitti:

        Pariisin metro on helppo ja nopea tapa liikkua, mutta sieltä ei näe mitään. Itse mielummin kävelen ja ostan carnet, niin päivän päätteeksi voi sujahtaa metrolla takaisin hotellille.

        http://www.ratp.fr/fr/upload/docs/application/pdf/2011-07/paris_public_transport.pdf

        Michelinillä on sininen, vähän suurempi kuin A5 karttakirja, jota pariisilaisetkin käyttävät. Jos Akateemisessa ei ole sitä, Pariisissa on paljon FNAC-nimisen ison kirjakauppaketjun liikkeitä.

        Kulkeeko metro CDG-lentokentälle asti ? Voiko 'carner'in ostaa kentältä ? Jos tulkitsin oikein, tuo carner ei kuitenkaan kelpaa välille CDG-keskusta ?


      • juuri sieltä tullut
        Lisäkysymys... kirjoitti:

        Kulkeeko metro CDG-lentokentälle asti ? Voiko 'carner'in ostaa kentältä ? Jos tulkitsin oikein, tuo carner ei kuitenkaan kelpaa välille CDG-keskusta ?

        Lentokentälle kulkee RER juna. Lipun siihen saa automaatista kentältä, maksaa alle kympin ja kelpaa myös samalla matkalla metrossa eli junalla keskustaan ja vaihto metroon joka vie hotellin viereiselle metroasemalle. Carnet on 10 erillistä metrolippua jotka ostetaan kerralla automaatista tai tiskiltä metroasemalta. Maksaa reilun kympin. Pariisi on niin laaja kaupunki, että metro on melkein pakollinen kulkuneuvo jos jotain haluaa nähdä ja kokea.


      • ap
        juuri sieltä tullut kirjoitti:

        Lentokentälle kulkee RER juna. Lipun siihen saa automaatista kentältä, maksaa alle kympin ja kelpaa myös samalla matkalla metrossa eli junalla keskustaan ja vaihto metroon joka vie hotellin viereiselle metroasemalle. Carnet on 10 erillistä metrolippua jotka ostetaan kerralla automaatista tai tiskiltä metroasemalta. Maksaa reilun kympin. Pariisi on niin laaja kaupunki, että metro on melkein pakollinen kulkuneuvo jos jotain haluaa nähdä ja kokea.

        Näin me nyt ehkä teemme, otamme hotellin vähän kauempaa ja kuljemme metrolla, budjetin vuoksi. Vaikka minä en metrosta tykkääkkään, kun haluan nähdä kaupunkia työni vuoksi. Tarttee sitten muuten tallustaa kaupungilla.


      • låpooiu
        ap kirjoitti:

        Näin me nyt ehkä teemme, otamme hotellin vähän kauempaa ja kuljemme metrolla, budjetin vuoksi. Vaikka minä en metrosta tykkääkkään, kun haluan nähdä kaupunkia työni vuoksi. Tarttee sitten muuten tallustaa kaupungilla.

        Kyllä Pariisissa liikkuvat bussitkin. Niiden kanssa matkatessa näette samalla maisemia. Sopivia bussivaihtoehtoja voitte etsiä vaikkapa RATP:n haulla
        http://www.ratp.fr/itineraires/en/ratp/recherche-avancee

        Syötätte sinne lähtöpaikan ja päämäärän ja valkkaatte "mode" kohtaan bussin. Ei ehkä yhtä nopea kuin metro, mutta näette ainakin maisemia matkanteon ohella.


    • travelbag

      Ensin sanoitte etta matkabudgetti on pieni , sitten puhuitte jopa viiden tahden hotelleista, hieman ristiriitaista eiko ole?
      Pariisin metro on aika sekava, suuri verkosto kun on. Ainakin se oli minulle sekava yli 10 vuotta sitten.
      Eiko ole paras etsia ensin ns. hyva alue, josta nopeat kulkuyhteydet hotelliinni, eika jostain kaukaa, silla voi olla etta ette voi juosta aamusta iltaan, vaan valilla taytyy piipahtaa myos hotellilla, tahan menisi turhaa aikaa matkustella.
      Oma mielipitenni on etta on tyhmaa asua asunnossa noin vahan aikaa, todella tyhmaa.
      Ja halpoja lentoja loytyy internetista googlaamalla tusinoittain, suoria lentoja Pariisin on monella lentoyhtiolla. Etsikaa vain.

      • ap.

        Voipi olla. Mutta kerroin että "Nyt on pieni budjetti, ei Aina." On vaan muita menoja nyt, sen vuoksi pieni budjetti nyt.
        No toki on totta, mikä on pieni, mikä ei. Emme silti ole enää liftausiässä, se matka on tehty Pariisiin joskus 70-luvulla hkistä-pariisiin-hkiin, liftillä koko matka. Se oli sitä aikaa.


    • Paris, je t'aime

      Minusta Pariisin metro taas ei ole erityisen sekava. Tottakai täytyy suunnitella metromatkansa etukäteen mutta sitä varten jokaisella asemalla on kartta. Tunneleita menee etenkin isoilla asemilla moniin eri suuntiin mutta kun pitää silmät auki ja seuraa opasteita selviää ihan hyvin.

      Mistä muuten noita suoria lentoja löytää? Itse hain jokin aika sitten nimenomaan suoria Helsinki-Pariisi-lentoja, ja niitä tarjosi useiden nettisivustojen mukaan vain Finnair. Aikaisemmin oli Blue1, mutta nykyään silläkin on vaihto joko Tukholmassa tai Kööpenhaminassa.

      • Parigi

        Tällä hetkellä suoria Hki-Pariisi-lentoja ei lennÄ kuin Finski (ja AirFrance Finskin koneilla code sharing -sopparilla).

        Norwegian Airlines juuri julkaisi, että alkavat lentää Hki-Pariisi-väliä maaliskuusta alkaen.


    • käynyt

      BridgeStreetWordwide sieltää löytyy huvä omatomihotelli ja Louvre on aivan vieressä.

    • travelbag

      Ei paljon tunnu olevan vaihtoehtoja lentaa enaa Suomesta suoraan minnekaan, oletko etsinyt norwegian lentoja ?

    • PriituAntti

      Me olemme matkustaneet Pariisiin muutaman kerran, nytkin olemme täällä, asumme yksiössä MOntmartrella. Sopii hyväjalkaisille, kukkula on korkea, tosin täällä pääsee pikkubussilla liikkumaan kätevästi. Bussi on nimeltään MOntmartrobuss ja se ajelee Pigallelta Montmartren kautta Jules Joffrinille. Olemme aina ostaneet heti Pariisin Gaullen lentoasemalta visitkortin, jolla voi huristella mukavasti keskustassa. Halpa lento oli Riikan kautta viime viikolla kun tultiin. Yksiö,jossa asumme, on vuokrattu netin kautta. Ei ole kallis ja kaikki varusteet. Olemme mukavasti kirkon kupeessa Pariisin korkeimmalla kukkulalla. Kysy lisää,vastaamme mielellämme. Olemme niin ihastuneet Pariisiin, olemme näetsen rakastavaisia ja kyyhkyläisiä. Pariisi sopii kyyhkyläisille, tässä ilmapiirissä on jotain taikaa, kaupunki on kaunis, vetovoimainen.

      • A&P

        Pariisin metro on hyvin selkeä. Sillä me liikumme päivittäin. Kannattaa opetella. Metro on nopea. Esim. MOntmartrelta siis Anversin metroasemalta Bastillen oopperaan matka kesti metrolla 20 min.


    • ap.

      THANKS A LOT kaikille. Nuo tiedot antoivat meille vinkkiä löytää meille paras ratkaisu..

      KAIKILLE HYVÄÄ JOULUA ! JOYEUX NOËL !

      Google auttoi, osaan sanoa tuon ranskaksi, mutten kirjoittaa.

      Ranskan kieli ei ole helppo oppia, mutta tarttee yrittää, se on todella kaunis kieli, niinkuin on koko ranskalainen kulttuuri, kaikkineen..

    • pariisiinkävijä

      Metro on tosi helppo kun löydät oikean laiturin menee metro aina just sinne minne olet menossa.
      Lontoossa samalta laiturilta menee useita eri linjoja ties minne.

      CDG:n lentoasemalla on 2D -terminaalissa aika lähellä Finnairin tiskiä masiina joka myy metrolippuja. Valitse CARNET eli ne 10 lippua.
      VINKKI: Pääset lentoasemalta keskustaan busseilla 350 ja 351.
      350 menee Gare D'Lest juna-asemalle.
      351 menee Nationille vai menikö ne ristiin. Googlaa.
      Maksaa vain 3 metrolippua elio n. 3,6eur kun RER-juna maksaa n. 10eur.
      Bussi ajaa tunnin. Lähtee Roissypolilta eli bussiasemalta, sinne menee ilmainen CDGVAL. Sen löytää kun kävelee Finnairin 2D terminaalista vasempaan n 6 minuuttia. Pieni kyltti oikealle alas. Kestää n. 3 min eikä maksa se CDGVAL mitään.
      350 ja 351 ajavat noin 20min välein joka päivä. ÄLÄ hyppää kyytiin kun se tulee lentoasemalle, se menee vain sen 2km sinne, mistä se lähtee Pariisiin. Se tuli just ja kuski jää tauolle.
      Olen käynyt n 80 kertaa Pariisissa, vinkkejä ois vaik mil mital mut tila eikä aika riitä. Kysy meilillä lisää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe