Kanillani on kynnet päässeet kasvamaan liian pitkiksi, myös verikynsi. Voinko itse leikata ne lyhyeksi vai vienkö suosiolla eläinlääkärille? Pelkään tassujen tulehtuvan jos itse leikkelen.. Mitä mieltä olette?
Ja vielä, millä olette suojanneet esim. tv:n sähköjohdot? Onko hyviä vinkkejä?
Kiitos etukäteen, nämä tiedot todella pelastavat minut, ja tietysti kanini :)
kanin pitkät kynnet!
5
3929
Vastaukset
- tania78
Leikkaa ensin pari milliä vaille tuon sisäosan ja sitten parin viikon välein muutama milli jos ja kun kynsi antaa myöden . Tuo sisäosa vetäytyy kyllä takaisin. Älä leikkaa kerralla liikaa... Ja jos osuu suoneen, niin paina pumpulitukolla, jotta verenvuoto tyrehtyy ja laita desinfiointiainetta. Sitten seuraa tilannetta.
Sähköjohdot voi suojata vaikka puutarhaletkulla, joka viilletään auki ja laitetaan johdot sisään. Yksi tapa on estää kanin pääsy TV: taakse... Sähköjohdoille myös myydään tuollaista listaa, jonne ne voi piilottaa.
Jokatapauksessa nämäkin tulisi tarkistaa ainakin pari kertaa viikossa... - kääpiökanifani
Minun kanin kynnet on päässy kasvaa vähä liian pitkiks.Yritetään monesti leikata kanimme kynsiä mutta se ei vaan suostu siihen.Se rimpuilee ja juoksee aina piiloon.Pari päivää sitten kun yritin leikata kynsiä kani alkoi ääntelemään kimeästi naksutellen.Miten kani tottuisi kynsien leikkuuseen?Tai miksi se alkoi naksuttelemaan.
- tania78
Tuskin yksikään kani rakastaa kynsien leiikkuta...
Kokeile leikata kynsi päivässä ja palkitse vaikkapa rusinalla.
Jos ei onnistu yksin niin kannattaa ottaa kaveri mukaan ja kietoa kani vaikkapa pyyhkeeseen.
Tärkeintä on olla antamatta periksi ja opettaa, ettei toimenpide satu tai ole paha.
Voit myös pyytää apua kasvattajalta tai eläinlääkäriltä. Pääasia, etteivät kynnet pääse liian pitkiksi. - HEiPS!!
Kani kannattaa opettaa jo poikasena selälleen,koska yleensä on helppo leikata kanin kynnet kun se on selällään.Kun kani tottuu olemaan selällään sen kynnet on helppo leikata.
- Jokuvaan77372
Jaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272860- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331