Saako kaneille antaa riisiä?

gorilla

Niin, kysymys tuli jo otsikossa. Eli saako kaneille antaa riisiä missään muodossa? Keitettynä tai ei keitettynä?

16

3345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppi

      Niin eli miksi sitä riisiä PITÄISI antaa..?

      • Gorilla

        Niin, ei mitään erityistä syytä ole. Kaapissa nyt vain on riisiä ja tuli mieleen., että saako kanit sitä syödä.


    • Jonneli

      Minä voin kertoa =)
      Kyllä kanille saa antaa riisiä. (Varsinkin keitettynä) Luota vain minuun =)

      • järkevä

        Ton perusteella en ikinä antais!


    • Jonneli

      Saahan sitä keitettyä riisiä antaa (Ei suolaa.)

      • Heppi

        Miksi ihmeessä pitäisi antaa?


    • bunny

      miksi antaa kanille riisiä..ajattele jos se ei sovikkaan kanillesi ja sille tulee mielettömät tuskat kun suoli ei toimi kunnolla...en ikinä antaisi kanilleni riisiä..eikä kyllä koskaan ole tullut mieleenikään!! kaneille vain kanin ruokaa ja sillä sipuli.!!

      • Haniz

        älä vaan anna sille riisiä!!

        en tajua edes miksi pitäis, kanille on paljon omaa sille sopivaa herkkuruokaa, ja terveellistä!

        nimittäin yksi tuttuni kanille oli annettu riisiä ja sille oli tullut kauheat kakkavaivat.. ripulia ja kipuja tms.. eläinlääkärille vietiin ja onneks pieni parani!


      • Hips
        Haniz kirjoitti:

        älä vaan anna sille riisiä!!

        en tajua edes miksi pitäis, kanille on paljon omaa sille sopivaa herkkuruokaa, ja terveellistä!

        nimittäin yksi tuttuni kanille oli annettu riisiä ja sille oli tullut kauheat kakkavaivat.. ripulia ja kipuja tms.. eläinlääkärille vietiin ja onneks pieni parani!

        kanille saa antaa riisiä.

        miksi muka EI saisi antaa?
        missään ei sanota ettei saisi antaa ja riisi on viljaa niinkuin esim kaura...


    • Laama

      Tietenkin saa. Keitettyä kylmää suolatonta riisiä. Varsin hyvä ripuliin, koska sitoo nestettä ja kiinteyttää ripuli ulostetta. Sama pätee ihmisiin.

      Keittämätöntä riisi ei saa ainaa, koska se turpoo masussa ja aiheuttaa tukkeutumia.

      • Jonneli

        Kyllä kanille saa antaa riisiä! olen itsekkin antanut ja sehän estää ripulia ja muita maha-vaivoja.

        Minä luotan kyllä Laamaan =)


      • MilkkisG
        Jonneli kirjoitti:

        Kyllä kanille saa antaa riisiä! olen itsekkin antanut ja sehän estää ripulia ja muita maha-vaivoja.

        Minä luotan kyllä Laamaan =)

        Voit antaa keitettyä, suolatonta riisiä. Se on herkkua! :)
        t.12 vuotta eri kääpiökanien kanssa elellyt


      • Gorilla

        Niin, luotan nyt sitten sinuun laama, koska selitit asian, ihankuin tietäisit asiasta hyvin ja selvästi:) Vähän ykllä on ristiriitaista, koska osa sanoo EI SAA ANTAA ja osa sanoo KYLLÄPÄS!:P Mutta kiitos kaikille kuitenkin!


      • Laama
        Gorilla kirjoitti:

        Niin, luotan nyt sitten sinuun laama, koska selitit asian, ihankuin tietäisit asiasta hyvin ja selvästi:) Vähän ykllä on ristiriitaista, koska osa sanoo EI SAA ANTAA ja osa sanoo KYLLÄPÄS!:P Mutta kiitos kaikille kuitenkin!

        On tässä aika paljon tuonne pääkoppaa kanitietoa ja kokemusta kertynyt 10 kanivuoden aikana, jolloin kaneja jatkuvasti on ollut :D ja onhan noita 4 vieläkin tuossa loikkimassa :)


    • Mikki123rrr

      Hyvin uppoaa riisi ku riisi.menee herkkuna koko kuppi laakista.

    • Eiriisille

      Itse en antaisi.
      Kani kyllä pärjää heinällä ja muulla tuoreella sekä omilla pelleteillään.
      Banaanit ja porkkanat pieninä määrinä toimivat hyvin herkuista. Porkkana siis tosi sokeripitoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe