melatoniinia netistä?

Tuuli123

Onko rikos jos tilaan melatoniinia netistä? näköjään ainakin joku vitamarket.net näyttää myyvän noita 1mg tabletteja, 180kpl 15 euroa. Jos joku sanoo, että se on reseptilääke ja rikos tilata netistä, miks sitten jostain Sinistä unta saa apteekista ilman reseptiä?

34

2081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sininen uni-

melatoniinia ei saa apteekeista mutta luontuotekaupoista saa.

• ee

ei viestiä

• sdfhsdfhs

tilaa melatoniini iherbistä. tuolla rahalla saat 300 kpl 5 mg:n nappeja.

• laitonta touhua

Niin ja kaupan päälle tulee helposti kutsu käräjille ja sakkoja lääkerikoksesta, jos paketti jää tulliin. Mitään lääkeaineita ei saa tilata iHerbistä, ja koska melatoniini on täällä reseptilääke, sitä ei saa tilata muualtakaan Suomen ulkopuolelta (paitsi reseptillä tietystä apteekeista). Miksi siis tehdä rikos ja ottaa riski kiinnijäämisestä kaikkine seurauksineen, kun säästö ei ole lopulta kovin kummoinen? Parasta on pyytää lääkäriltä resepti apteekin melatoniiniin, joka on varmasti aitoa ja turvallista tavaraa. Niitä myydään 100 kappaleen purkeissa ja 5 mg:n vahvuiset tabletit maksaa alle 20 €.

• Tuuli123

Sininen uni -tabletteja saa kyllä ainakin tietyistä apteekeista. Viime viikolla juuri itse näin hyllyllä. Mutta kukaan ei nyt kyllä ole vastannut, että onko netistä tilaaminen rikos? Ei kai voi olla, jos kerran luontaistuotekaupasta saa (joku tietty?). Ja toisekseen, en halua 5mg tabletteja, kun pärjään 1 mglla. Eli vain sellainen hakusessa!

• Kysyin apteekista

onko niillä Sininen uni melatoniinia, vastasivat ettei ole. Toista presis samannimistä "sininen uni" luontaistuotta oli, mutta se ei ollut melatoniinia. Tyhmä juttu että saman valmistajan kahdella eri tuotteella on presis sama nimi.

• Uneton100
        Kysyin apteekista kirjoitti:

onko niillä Sininen uni melatoniinia, vastasivat ettei ole. Toista presis samannimistä "sininen uni" luontaistuotta oli, mutta se ei ollut melatoniinia. Tyhmä juttu että saman valmistajan kahdella eri tuotteella on presis sama nimi.

No se melatoniinia sisältävä on "sininen uni Jet lag" ja pelkkä "sininen uni" sisältää valeriaanaa ja l-teaniinia.. Ja just toissa päivänä ostin luontaistuotekaupasta jenkeistä tuotua melatoniiania..

• Mistä luonteistuote-
        Uneton100 kirjoitti:

No se melatoniinia sisältävä on "sininen uni Jet lag" ja pelkkä "sininen uni" sisältää valeriaanaa ja l-teaniinia.. Ja just toissa päivänä ostin luontaistuotekaupasta jenkeistä tuotua melatoniiania..

kaupasta saa jenkeistä tuotua melatoniinia ? Mikä on tuotteen nimi ?

• Tuuli123

Ja ps. kävin i-herbin sivuilla (josta aion tilata vaan jos se ei ole rikos). Siellä on jokseenkin monta vaihtoehtoa. Haluan sellaisen 1mg yo-apteekin melatoniini vastaavan. Tarkoittaako 'time release' depot tablettia, eli Circadinin tyyppistä, jossa melatoniini vapautuu hitaammin? Se ei mulla toimi ollenkaan. Ja onko melatoniinitableteissa, siis näissä i-herbin, siis pelkkää melatoniinia ja onko se kaikkien valmistajien tuotteissa samanlaista?

• Tuuli123

Vielä yksi viesti liittyen tohon omaan vikaan kysymykseeni. I-herbin sivuilla kun lukee arvosteluita, jotkut käyttäjät sanoo, että tämän valmistajan 1mg melatoniini ei ole yhtä tehokasta kuin jonkun toisen. Eli ilmeisesti valmisteissa on eroja valmistajasta riippuen. Mistä tämä johtuu? Oletan, että tableteiss aon pelkkää melatoniinia ja jos on kyse samasta annoskoosta, 1mg, mistä erot voivat johtua? Onko melatoniinissa 'laatueroja'?

• ertgwrt

Ei kai se rikos ole. Ei siitä sakkojakaan saa. Mutta ei tilaaminen laillistakaan ole. Jos lähetys joutuu tulliin niin takavarikoivat vaan ne pois.

• Älä anna huijata!

Söin tuttavan melatoniinitabletteja (apteekista reseptillä, euron kappale) koko liuskan kun ei itse uskaltanut kokeilla ja totesin, ettei niistä haittaakaan ole rahallisen haitan lisäksi. Ei niistä yhtään mitään hyötyäkään ollut. Nukahtamislääkkeillä olen nukkunut ainakin viimeiset 20 vuotta.

• ¼ ©

Melatoniinin tilaaminen ei Suomen tullissa aiheuta sen kummempaa. Kyse on suht vaarattomasta aineesta. Luontaistuotekaupasta olen ostanut sekä lyhyt vaikutteista että time-release melatoniinia ihan Suomesta.

• yhttxn fh

Melatoniini taiitaa edelleen olla reseptiä vaativa tuote Suomessa eli luontaistuotekauppa rikkoo lakia jos se tosiaan myy melatoniinivalmisteita.

• *'*

Kyllä Sininen Uni -melatoniinia saa taas luontaistuotekaupoista. Myyntiluvasta käytiin oikeudessa, ja valmistaja taisi voittaa, koska tuotetta on ihan avoimesti markkinoitukin.

• fghgtgd

Oli niin tai näin, melatoniini on lääkeaine ja melatoniinin käyttäjien pitäisi ottaa huomioon mitä muita lääkkeitä käyttää ettei tule vaarallisia yhteisvaikutuksia. Sininen Uni-tuotteen tuoteselosteessa ei ole mitään mainintaa mm. siitä että maksan tai munuaisten vajaatoimintaa sairastavien tulisi välttää käyttämästä melatoniinivalmisteita, estrogeenivalmisteet voivat nostaa melatoniinipitoisuudet moninkertaisiksi.

• sdfgasdgdsgasfd

no mutta halvemmallahan saa suomesta apteekista.
      3mg napit oli eilen ostaessani n.18 eur 100kpl. eli puolitettuna 200kpl.

ja helpostihan lääkärit tuota määräävät kun ei ole mikään varsinainen unilääke edes. itse varasin ajan, menin lääkäriin, pyysin reseptin 3mg melatoniiniin. kysyi mihin tarkoitukseen ja sanoin että unettomuuteen. surrrrr... resepti ulos printteristä ja hyvät päivänjatkot. parin minuutin homma yleisellä.

• Roosa 66

Sivuoireena sain ylä- ja alaluomien kuivumisen. Ei välttämättä kovin innostavaa, koska rypistyvät kuvuttuaan. Kova öljykuuri on menossa ja Melatoniinin lopettaminen. Tuo sivuoirehan siinä tuoteselosteessa näkyy olevankin.

• melamela

Mä oon tilannut ongelmitta jo monta kertaa Key Melatonin Night - nimistä melatoniinia netistä. Tulli ne paketit on aina repinyt auki, mutta perille ovat tulleet. Tilaan aina 3 mg:n tabuja, jotka puraisen puoliksi. 1,5 mg/yö siis. Ens kerralla vois testata jo sitä 1 mg:n tablettia.

http://www.melatoniini.eu/

• ...

Vieläkö tämän kirjoittaja, on palstalla ? Montako purkkia tilasit aina kerralla ? Onpa ihme että on tulleet perille jos tulli on paketit repiny auki ?!? Lukiko siinä paketissa sit siitä tullista aina jotain ?

• melamela

Hei, oon tilannut vain yhden paketin kerrallaan kun olen elätellyt toiveita, ettei enää jatkossa tarvisi tilata :D No, nyt sentään menee enää 1 mg tabuja mut ovat suhteessa sit puolet kalliimpia kuin nuo 3 mg tabut. Just viime viikolla tuli taas postissa uusi satsi ja auki revittynä sekin... Ei ole lukenut paketissa mitään tullista. Siis pilleriliuskoja ei tietenkään ole revitty, vaan tutkittu vain sisusta.

• huijausta

Hmm tilasin noita Sininen uni melatoniini tabletteja netistä, ja mitään hyötyä ei niistä ollut, päinvastoin. En saanut unta koko yönä! Roskaa myyvät?! Otin 2x 1mg tablettia. Onko muille koskaan käynyt näin?

• Just!

Sininen uni on täysin hyödytöntä, kokeiltu on. Minulla ei toimi edes Tryptomax, vain Tryptoval auttaa. Siinä on tryptofaania ja valeriaanaa.. Ihme kyllä, se toimii yhtä hyvin ellei paremmin kuin reseptiunilääkkeet, joita olen popsinut kymmentä eri merkkiä.

• Uneton välillä

Mikä auttaa kellekin. Itselle Sininen uni auttaa, mutta minulla on vielä 2mg tabletteja jäljellä, jotka näköjään vedetty huhtikuussa pois markkinoilta. Nyt ei taida löytä enää edes 1mg. Olen itse ostanut jo jemmaan Italiasta pari purkkia, toinen 3mg ja toinen 5mg. 1mg ei auta mulle mitään 2-3mg on apua, eli nuo 5mg aion puolittaa. MUtta voihan olla että näissäkin teho kärsii ajan myötä jos paljon käyttää. Itse käytän satunnaisesti, kähinnä loppuviikosta aina.
      Eilen juuri oli Aamulehdessä juttua, ettei mitään reseptilääkkeitä saa tilata netistä, ja se on aina rikos. En usko, että on ollut rikos jemmata pari purkkia etelä-Euroopasta mukaan. Ennen toin Tallinnasta ja Tukholmastakin, mutta Tallinnassa ainakaan ei saa enää. Tukholmasta en tiedä, en ole 3v käynyt.

• TT

Melatoniini on hormoni ja sitä ei peroaatteessa saa tilata nettikaupasta suomeen, mutta tulli ei yleensä puutu asiaan.

• jkfögsjasz

Melatoniini pitää saada reseptivapaaksi Suomessa kuten on muuallakin EU:ssa. Siitä vaan valitus menemään Brysseliin. Saihan se yksi virolainen mieskin valituksensa läpi kotitalousvähennyksestä, mikä on taas milestäni aika järjetön juttu. Mutta, mutta... se on vaan mun mielipide!

• melatoniini reseptiv

Samaa mieltä olen!! Kerrankin lääke joka "korjaa" ongelmaani eikä vain tainnuta. Vaihdoin lääkäriä kun ei suostunut antamaan sitä annosta mikä vaikutti uniongelmaani. neuroleptiä seen sijaan olisi määrännyt järjettömällä annoksella.

• melatinin

Kyllä nuo on aina tulleet postin mukana kotiin asti ilman mitään vaikeuksia.
      Itse olen useampaa erilaista melatoniinia kokeillut ja parhaiten on toiminut tämä http://iherb.com/p/22708?rcode=enu197.

• Miksi vaikeasti

Melatoniinia (tuo mainittu Sininen Uni - Jet Lag) saa monesta luontaistuotekaupasta ihan hyllystä. Tai esim. SUOMEN nettiapteekeista. Ei tarvitse tilailla rajan takaa.

• 222
    • hmph...

tilasin pari viikkoa sit biovealta pari purkkia melatoniinia. ei oo pakettia näkyny eli tulliin taisivat jäädä. :( tuleeko tullista muuten joku ilmoitus jos henkilölle suunnattu paketti on takavarikoitu? ja tuleeko aina sakko?

• 1mg

Kyllä ne ilmoittaa ja sakkoja tulee ja paljon, jos olet "lääkkeitä" tilannut.

Suomessa on myynnissä lyhytvaikutteista melatoniinia luontaistuotteena 1mg vahvuista, jota myydään apteekeissa, luontaistuotekaupoissa ja ruokauppojen luontaistuotehyllyissä.

Lääkärin reseptillä on saatavana lyhytvaikutteista 3mg ja 5mg vahvuista tablettia 100 kappaleen purkissa (Yliopiston apteekissa on edullisin melatoniini).

Annostus on yleensä 1-6mg illalla tunti ennen nukkumaan menoa. Melatoniini otetaan aina samaan aikaan hyvän tehon saavuttamiseksi.

• hmph...
        1mg kirjoitti:

Kyllä ne ilmoittaa ja sakkoja tulee ja paljon, jos olet "lääkkeitä" tilannut.

Suomessa on myynnissä lyhytvaikutteista melatoniinia luontaistuotteena 1mg vahvuista, jota myydään apteekeissa, luontaistuotekaupoissa ja ruokauppojen luontaistuotehyllyissä.

Lääkärin reseptillä on saatavana lyhytvaikutteista 3mg ja 5mg vahvuista tablettia 100 kappaleen purkissa (Yliopiston apteekissa on edullisin melatoniini).

Annostus on yleensä 1-6mg illalla tunti ennen nukkumaan menoa. Melatoniini otetaan aina samaan aikaan hyvän tehon saavuttamiseksi.

hähää, tulihan ne sieltä ;)

• 1000€
        hmph... kirjoitti:

hähää, tulihan ne sieltä ;)

Tulee ja aivan varmaan 99,99€

Mutta kun napsahtaa, niin saako voi olla jopa 1000€

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      314
      7894
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      92
      6164
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3611
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2147
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2056
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      1963
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      1954
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      75
      1706
    9. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1514
    10. En mä itke

sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1470
    Aihe