voiko imettää vain öisin?

ed

elikkä.. mulla pian 6kk ikänen vauva. imetän siis edelleen, mutta haluaisin lopettaa siihen määrin, että imettäisin vain yöllä. onnistuiskohan tämä, vai tyrehtyykö maidon tulo, jos vaan pari krt vuorokauteen imettää? muuten jatkaisin vielä imetystä, mutta vauva ei huoli enää päivisin rintaa. kun taas yöllä ei rauhoitu muutaku rinnalle. ja yleensä aamu yöstä 5 aikaan ei meinaa enää nukkua, enkä saa nukahtamaan muulla keinolla,kun että tissi suuhun. en ala viideltä nousemaan,muuten nukkuu koko päivän. imetys ollut hankalaa alusta asti,silti oon sinnikkäästi imettäny näinkin kauan, en olisi aluksi uskonut. eli onko jollain kokemusta että olis jatkanu imetystä vain öisin?

11

2651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti1234

      Ei ole omaa kokemusta, mutta tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa vauva söi rintaa vain öisin, päivisin söi kiinteitä ja vettä.

      Kuinka pitkään vauvasi on "hylkinyt" päivisin rintaa? Se voi olla myös ohimenevä vaihe, kun tuossa iässä liikkumiseen ja ympäristöön reagoimiseen tulee uusia taitoja, niin vie huomiota syömiseen keskittymiseltä.

      Ns. rintaraivareihin ja rintalakkoiluihin on muutamia niksejä, joita voisi kokeilla toimiiko ne teillä.

      Runsas ihokontakti: vauva pötköttelemään vain vaippasillaan äidin viereen, joka ilman paitaa. Avuksi tarvittaessa villatakkia tms. jos paleltaa.

      Vauvan syöttäminen puoliunisena mm. päiväunille nukahtaessa ja/tai niiltä herätessä.

      Jotain uutta söttötilanteessa, mm. pimeässä imettäminen, kantoliinassa imettäminen...

      • äiti1234

      • ed

        Kuten sanoin, imetys ollut koko ajan hankalaa, vaihtelevasti. välillä sujunut ok, välillä ei millään. nyt varmaan hylkii sen takia et ei enää tuu niin paljoa maitoa, kun syö kiinteitä paljon. en jaksa enää takuta tän imetyksen kans, lopetan pikkuhiljaa ja alan vierottaa myös yösyötöstä. ei hän kyllä syökkään kun tuolloin aamuyöllä enää, mutta kai se sitte kuunneltava huutoa viidestä eteenpäin tai noustava ylös. prinsessa lady: turpa kii itte. tartte tollasia kommentteja laittaa!! sähän et mun riippurinnoista tiedä senki urpo! kiitos muille asiallisista kommenteista.


    • Prinsessa lady

      Öisin nukutaan kahjo akka! opeta kakaralles se rytmi äläkä tunge niitä riippurintojas sen turpaan yö aikaan!!!

    • jgdfkutdku

      Monet syöttää pahimpien rintaraivarien aikaan vain tai enimmäkseen öisin. Mut kuusikuisen ei enää montaa yösyöntiä pitäis tarvita... imetä öisin jos jaksat (vauva hyötyy rintamaidosta), mutta jos imetät öisin vain unipulmien vuoksi niin unikoulukin on vaihtoehto...

    • EsikonÄityli

      kuin omaa tekstiä lukisi!

      Apua/neuvoa itsekin kaipaan!

      Vauva 6kk ja jo jonkun aikaan on päivisin vieraksunu rintaan. Ehkä malttaa tovin olla ja vähän juoda. Joskus ei taas ollenkaan. Neuvolassakin olen keskustellu asiasta ja seuraan nyt vauvan rinnalla olemista. Kuulemman viisi kunnon imetyskertaa riittää. Noh, vauvani juo illalla, yöllä ja aamulla. Muuten ei kiinnosta ja olen yrittänyt ennen nukkumista ja heti herättyä. Rauhottanu imetystilanteen, sulkenut virikkeet pois jne jne. Olen myös kokeillut, jos vähennän tai jätän soseet päivästä pois. Ei vaikutusta. Soseita kyllä syö todella mielellään! Nyt pohdinkin, että antaisin toisinaan lisämaitoa (esim. päivisin) ja imettäisin aina kun huolii rintaa. Pumppaamista harkitsin, mutta totesin ettei ole minun juttuni. En heruta pumpulle kunnolla, siinä kestää ja en koe sitä mielekkääksi.

      Miten siis tästä etenen?
      Mitä korviketta vauvalle voi alkaa tarjota? suosittelette?
      Huomasin kaupan hyllyillä 4-6kk äidinmaitokorviketta ja sit oli 6kk --> vierotuskorviketta eli kumpaan tulisi siirtyä? Ei ole mitään kokemusta korvikkeista :)) meillä ei myöskään tuttipulloa ole käytetty, kerran kokeilin maitoani siitä tarjota ja ei huolinut. Ei huoli myöskään tuttia (sen kanssa taisteltiin pitkkän). Ajattelin korvikkeen joko tarjota nokkamukista (josta jo harjottelemme vedenjuontia) tai piilottaan korvikkeen ruuan sekaan. Kai sekin onnistuu?

      ja minullakin oli imetystaipaleeni yhtä taistelua :)) ja on näköjään vieläkin. Aina kun yhdestä haasteesta pääsen niin uutta tulee eteen.

      Mä en usko että se maidontulo tyrehtyy. Imettäähän moni taaperoitaakin vielä öisin/iltaisin, mutta ei muuten. Mä luulen että tissit tuottaa sen "mitä vaaditaan" tai itse asiassa luinkin aiheesta yhden artikkelin, mutta en muista enään miltä sivuilta :)

      • ed

        kiva kuulla, et jollain muulla sama ongelma! onko teilläkin ongelmana myös tuo,että ei meinaa aamuyöstä enää nukkua,ja ei nuku enää muutaku rinnalle? meillä on se suurin ongelma,muuten lopettaisin imetyksen kokonaan. ja kun täysin väärä keinohan se on tissille nukuttaa aamuyöllä et sais ees tunnin lisäaikaa makoiluun. pitäs vissiin vaan vierottaa tuosta aamuyön syötöstä, ja jaksaa nousta puurolle sillon 5-6 aikaan :O ei oikein houkuttele..
        kyllä sunkin varmaan kannattaa antaa korviketta lisäksi. jos sun vauva on 6kk, anna sitä 6kk ylöspäin tarkotetuille vauvoille.itte oon anatanu jo pari kuukautta lisäkis vähä korviketta,kun tissi ei tosiaan kelpaa ja jos kelpaa niin ei kauaa.kun jo alkaa tinttailu. nan:nia oon itte antanu,kokeilemalla löytyy sopiva. meilläkään ei tuttia huoli, sen takia mm. on hankala nukuttaa enää aamuyöllä uudestaan. juttulee vaan silmät auki ittekseen, ja sit suuttuu ku alkaa esim sylis koittaa viä heijata uneen.


      • EsikonÄityli
        ed kirjoitti:

        kiva kuulla, et jollain muulla sama ongelma! onko teilläkin ongelmana myös tuo,että ei meinaa aamuyöstä enää nukkua,ja ei nuku enää muutaku rinnalle? meillä on se suurin ongelma,muuten lopettaisin imetyksen kokonaan. ja kun täysin väärä keinohan se on tissille nukuttaa aamuyöllä et sais ees tunnin lisäaikaa makoiluun. pitäs vissiin vaan vierottaa tuosta aamuyön syötöstä, ja jaksaa nousta puurolle sillon 5-6 aikaan :O ei oikein houkuttele..
        kyllä sunkin varmaan kannattaa antaa korviketta lisäksi. jos sun vauva on 6kk, anna sitä 6kk ylöspäin tarkotetuille vauvoille.itte oon anatanu jo pari kuukautta lisäkis vähä korviketta,kun tissi ei tosiaan kelpaa ja jos kelpaa niin ei kauaa.kun jo alkaa tinttailu. nan:nia oon itte antanu,kokeilemalla löytyy sopiva. meilläkään ei tuttia huoli, sen takia mm. on hankala nukuttaa enää aamuyöllä uudestaan. juttulee vaan silmät auki ittekseen, ja sit suuttuu ku alkaa esim sylis koittaa viä heijata uneen.

        Noh,

        meillä on yöt oma haaste. Vauva yleensä nukahtaa iltasyötöllä rinnalle (tämä on se syöttö jolloin syö parhaiten). Yritän aina vähän havahduttaa pinnasänkyyn laittaessani ja sinne nukahtaa. Aina ei nukahda rinnalle eli tissi ei ole välttämätön nukkumisen kannalta. Nukkuu alkuun hyvin, mutta yöllä alkaa mahdoton yöhulinointi (on oppinut kääntyilemään, pakittamaan, karhuasentoon nousemaan ja nyttemmin liikkumaan. Nämä tulleet uniin) ja tätä on jo jatkunut jonkin aikaa. Tassuttelemalla rauhottuu, mutta aina vaan hetkeksi!!!! Toinen millä rauhottuu on tissi (joskus syö ja joskus ei) eli tuttina toimii. huoh. Ja aamuyöllä/aamulla saan lisää peliaikaa myös tissin avulla :)) Vähän miettiny jos tosta yösyötöstä vierotan, mut toisaalta silloin saan sitä maitoa uppoamaan....


    • sofia889

      Hei ed...voit toki pumpata päivisin ettei maidon tulo tyrehdy...sitä maitoa voit sitten myydä sitä tarvitsevalle...kuten minulla... voidaan jutella sähköpostitse jos olet kiinnostunut. [email protected]

      • äääääää

        Jos synnytyksestä jo 6kk niin suostutaanko maitoa enää vastaanottamaan. Muistaakseni luovutus ois pitäny alkaa jo aikasemmin.
        Ei maidon tulo heti tyrehdy jos imettää vain öisin. Imettäminen on vaativaa hommaa, tsemppiä kaikille. toivoo 5 lapsen äiti


    • sofia889

      Oli itseasiassa mulla mielessä 4kk mutta voi olla että se on tuo 6kk mutta yksityiset tuskin sanoo ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe