Hyvin on kreikasta otettu mallia..........

kivaa eläkepäivää

http://www.hs.fi/politiikka/Entisten presidenttien eläkkeisiin luvassa iso korotus/a1305548508723


Uutuutena lakiin kirjataan se, että eläkkeelle siirtyneen presidentin kuoltua hänen leskensä ja alaikäiset lapsensa saavat jäädä asumaan valtion vuokraamaan asuntoon ja voivat saada valtiolta tarvittaessa esimerkiksi turvapalveluita.

Valtio varautui ensi vuoden budjetissa siihen, että ensi vuonna eläkeläispresidenttien määrä nousee kahdesta kolmeen. Mauno Koiviston ja Martti Ahtisaaren joukkoon liittyy Tarja Halonen, mikä nostaa ex-presidenttien palveluihin budjetissa varattua määrärahaa.

Valtio arvioi, että kolmen ex-presidentin vuokriin ja palveluihin menee ensi vuonna 560 000 euroa.

Vuonna 2007, kun Suomessa oli kaksi entistä presidenttiä, menot olivat 89 000 euroa. Ahtisaaren seuraavana vuonna saama Nobel-palkinto kasvatti menoja tuntuvasti, koska muun muassa turvallisuuspalveluita lisättiin.

Tälle vuodelle kahden eläkeläispresidentin menoiksi on budjetissa varattu 350 000 euron määräraha.

146

2188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmin paikka

      No onpas sulla murheet. Älä jaksa kadehtii.
      Säälittele vaik Kiken viime vuoden tuloja, 2000e / v. Tavallinen eläkeläinenki saa enemppi jo kuukaudesa, heh. Voi Kike parkaa.

      • ei kadehdita ei

        Mä olisin tuon potin antanut sotaveteraaneille ja lotille.........niille se ennemmin kuuluisi.
        Pressa eläkeläinen saa niin muhkean vuositulon, että kyllä siitä asunnon vuokran maksaa.
        Marakin oli niin fiksu, että nobelin raha meni asuntoonsa, jonka lunasti.
        Tajuaa sentään, ettei tarvii yhteiskunnan elättinä olla joka suhteessa.


      • bbbbbbjj

        kikellä on housut täynnä ekuja, työ poijjaat että tiedä sitä nam..nam..


      • Köyhääkin köyhempi

        Ai saa tavallinenki eläkeläinen yli 2000e kk,no eipä tosiaan saa,minäki saan vaivaset vähän yli 700e pruttona.Sillä ei kyllä rehvastella tottavieköön.


      • 411e kuussa saava.

        kyllä on pöljiä,suomen päättäjät.eläkeläiselle presitentille 800 euroa eläke.eikä mitään lisukkeita,menkööt sossusta hakemaan jos ovat niin tyhmiä olleet että syöneet ja hävittäneet tulo rahansa.kaikille samat edut.muihin eläkkeisiin myös korotus ainakin 30 prosenttia.mitä vit peetä meidän täytyy muiden maksaa herrojen eläkkeet jotka sössinyt koko suomen talouden ripuli pas k aksi.nythän se on nähty.aikoinaan olin 90 luvulla oikein minulla pinssi hatussa ei ey.herrat pöljöt sössi koko homman,maksetaan kuin 16 vuotta takaperin ostettua kuollutta auton alle jäänyttä koiraa.kyllä olis kirveelä töitä.


      • määmy

        Verotuksessa Kikellä oli tuloja tuo 2 000 €/v.
        Todellisuudessa Kike oli töissä firmassa, missä hän edusti itseään ja firman tulot oli suuremmat mitä tuo 2000 €/v oli.

        Tuo 2000 €/v oli Kiken maksama palkka itselleen. Loput kulut meni firman piikkiin.

        Sen lisäksi verotustiedoissa ei ole tietoa kuinka paljon saa matkakuluja oman auton käytöstä.


      • ku set usta
        Köyhääkin köyhempi kirjoitti:

        Ai saa tavallinenki eläkeläinen yli 2000e kk,no eipä tosiaan saa,minäki saan vaivaset vähän yli 700e pruttona.Sillä ei kyllä rehvastella tottavieköön.

        siehä suat enemmän ku mie,mie suan 400 muutama euro päälle,pressoelle samat ku meillekkin niin siinä sitä oes olemista,meitä kusetetaan ja lissää herrat sössi 90 luvulla pressat senku taputtaa heh heh,kyl kele pitäs ruveta puottaa päetä että loppus kusetus,virtsa haesoo iha statista asti meille vaekka on vastatuul


      • köyhä virkamies
        Köyhääkin köyhempi kirjoitti:

        Ai saa tavallinenki eläkeläinen yli 2000e kk,no eipä tosiaan saa,minäki saan vaivaset vähän yli 700e pruttona.Sillä ei kyllä rehvastella tottavieköön.

        Kyllä se on totta. Ihan tavallinen ihminen, kuten minä, jonka palkka on ollut koko työuran samoissa kun suomen tilastollinen keskipalkka, saa tuon reilun 2000 €/kk, mikä riittääkin hyvin tarkan ihmisen tavallisiin menoihin. Ei ole ongelmia.
        Monet käyvät töissä palvelualalla tai kunnalla tai kaupungilla selvästi pienemmällä palkalla. Tommonen pari tonnia on ihan hyvä korvaus sohvalla makaamisesta, varmaankin melkein yhtä hyvä kuin mitä mamuperheet saavat.
        Toisaalta mulla on melkoisen pitkä matka vielä työläisten edustajien, Jungerin ja Lipposen palkkioihin ja pankkitileihin. Vai mitä demarit ?


      • kaamoskaappi

        Toivotaan että kuolevat äkkiä


      • Köyhät kyykkyyn !

        Olen tehnyt vuosia työtä ,siinä välissä kolme lasta ja lopuksi elättänyt yksin heidät aikuisiksi.
        Saan eläkettä 600e/kk.Verojakin olen maksanut.
        En kadehdi Halosta enkä muitakaan,
        Täytyy vain ihmetellä noiden julkkisten ja muiden tuloja,miten ne on jäänyt niin pieneksi ,kuin verotietojen mukaan monella on ???


      • Alissa
        ei kadehdita ei kirjoitti:

        Mä olisin tuon potin antanut sotaveteraaneille ja lotille.........niille se ennemmin kuuluisi.
        Pressa eläkeläinen saa niin muhkean vuositulon, että kyllä siitä asunnon vuokran maksaa.
        Marakin oli niin fiksu, että nobelin raha meni asuntoonsa, jonka lunasti.
        Tajuaa sentään, ettei tarvii yhteiskunnan elättinä olla joka suhteessa.

        Veteraanit ja lotat ansaitsisivat saada parempaa mutta nämä valtion rosvot ovat jemmanneet taakseen ne rahat jotka kuuluisivat veteraaneille! Pressalle kun on vain tyhjäntoimittaja niin korkeintaan 5000€ miinus verot/kk ja sen jälkeen maksakoot itse mitä ostavat! Ei kukaan maksa meidänkään vuokria/asuntolainoja! Miksi pitäisi enään heitä paapoa, kun kohtahan ne kupsahtaa kuitenkin! Mitään turvapalveluita ei pitäisi antaa heidän penikoilleen!


      • Alissa
        köyhä virkamies kirjoitti:

        Kyllä se on totta. Ihan tavallinen ihminen, kuten minä, jonka palkka on ollut koko työuran samoissa kun suomen tilastollinen keskipalkka, saa tuon reilun 2000 €/kk, mikä riittääkin hyvin tarkan ihmisen tavallisiin menoihin. Ei ole ongelmia.
        Monet käyvät töissä palvelualalla tai kunnalla tai kaupungilla selvästi pienemmällä palkalla. Tommonen pari tonnia on ihan hyvä korvaus sohvalla makaamisesta, varmaankin melkein yhtä hyvä kuin mitä mamuperheet saavat.
        Toisaalta mulla on melkoisen pitkä matka vielä työläisten edustajien, Jungerin ja Lipposen palkkioihin ja pankkitileihin. Vai mitä demarit ?

        Mutta onhan se mahtava homma, että suomalaisille on naurettu pitkä aika kun me ollaan niin tyhmiä, että suvaitaan tollainen röyhkeys mitä pressa, ministerit ja ns."kansanedustajat tekevät muka ansaitakseen elantonsa! Tyhjäpäistä pas.. sakkia koko porukka! Brysselissäkin nauravat ettei ole ihmekkään miksi suomella menee niin huonosti, kun on niin tyhmä pääministerikin! Palkat kuriin kaikille niille pelleille! Korkeintaan 50000€/vuosi ja sitten maksaisivat ne avustajat itse kuka sellaisen haluaa! Saat.... SUOJATYÖPAIKKA!


      • kl
        Alissa kirjoitti:

        Mutta onhan se mahtava homma, että suomalaisille on naurettu pitkä aika kun me ollaan niin tyhmiä, että suvaitaan tollainen röyhkeys mitä pressa, ministerit ja ns."kansanedustajat tekevät muka ansaitakseen elantonsa! Tyhjäpäistä pas.. sakkia koko porukka! Brysselissäkin nauravat ettei ole ihmekkään miksi suomella menee niin huonosti, kun on niin tyhmä pääministerikin! Palkat kuriin kaikille niille pelleille! Korkeintaan 50000€/vuosi ja sitten maksaisivat ne avustajat itse kuka sellaisen haluaa! Saat.... SUOJATYÖPAIKKA!

        ei ole totta!! täällä on muitakin viisaita enkä vaan minä.olet Alisa ajantasalla!! suomi on muriaanien suojapaikka!!! luuleeko joku tyhmä että suomalainen viitsii tehdä töitä kun eestin ryssät ja originaali ryssät tulee ja tekee kaiken parilla eurolla,ja verovapaasti???


      • ZXZ.

        Ahtisaari sais elää palkintorahoilla, sillä miljoonalla. Peetääkään en arvosta jotain
        presidenttiä. Koko turha homma pitäis lopettaa. En äänestä turhuuden elättejä,
        enkä ole koskaan äänestänyt.

        JA LEIPÄJONO KASVAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Veronkiertäjä

        Höpön löpön. Kiken ei ole ollut mahdollista tulla toimeen noin pienellä summalla. Kikellä on hyvä kirjanpitäjä, joka saa kaikki elämisen kulut firman piikkiin. Verottomana.


      • Totean vain
        köyhä virkamies kirjoitti:

        Kyllä se on totta. Ihan tavallinen ihminen, kuten minä, jonka palkka on ollut koko työuran samoissa kun suomen tilastollinen keskipalkka, saa tuon reilun 2000 €/kk, mikä riittääkin hyvin tarkan ihmisen tavallisiin menoihin. Ei ole ongelmia.
        Monet käyvät töissä palvelualalla tai kunnalla tai kaupungilla selvästi pienemmällä palkalla. Tommonen pari tonnia on ihan hyvä korvaus sohvalla makaamisesta, varmaankin melkein yhtä hyvä kuin mitä mamuperheet saavat.
        Toisaalta mulla on melkoisen pitkä matka vielä työläisten edustajien, Jungerin ja Lipposen palkkioihin ja pankkitileihin. Vai mitä demarit ?

        Minä olen miettinyt 56 vuotta, miksi olen saanut tämän Lottovoiton syntyä tänne Suomen maahan. Varhaislapsuudesta muistan jo, että lumpuissa kuljin ja aina nälissäni. Koulussa oli mahtavaa, koska sai ruokaa ja uskontotunnilla opetettiin Jumalan rakkaudesta niin, että Jumala rakastaa myös minua.
        Teini-iän 1970-luvulla asuin rappukäytävissä. Sieltä laahustin elementtitehtaalle töihin aamuisin. Mistään ei löytynyt asuntoa silloin eikä työpaikallakaan ollut edes suihkua. Olin siis todella kestolikainen, koska elementtitehtaan sementinpöly ja öljy yhdessä piti minut tosi paakkuisena aina.
        Talvella en enää jaksanut. Työ oli raskasta ja nukkuminen ainaista heräämistä ja rappukäytävästä "uloslentämistä". Jotkut talonmiessedät alkoivat potkia ja hakata ennen kuin edes herättivät.
        Sain lopulta loparit, kun nukuin ruokatunnin päälle muutaman kerran toisen tunnin perään. Työkaverit kai säälivät sen verran, etteivät herättäneet töihin. Lopputililläni menin yleiseen saunaan ja ostin viinapullon viinakaupan edestä. Olisin varmaan jo kuollut ellen olisi oppinut, että viina toi minulle lohtua, mielenvakautta ja hyvää vahvaa oloa, ja se sai minut unelmoimaan suuria.
        Koko vuosikymmenen kärsin asunnottomuutta, nälkää, talvella kylmyyttä ja käsittämätöntä yksinäisyyttä. Illat minulle olivat usein tunnelmaltaan vähintään kalmamaisia. Kun kaverit lähtivät koteihinsa, niin itse lähdin etsimään jostain jotain lämpöistä koloa nukkuakseni. Tunsin itseni jatkuvasti täysin hylätyksi ja aika ajoin jouduinkin jonkun parempiosaisen teinin pilkkaamaksi. Usein minun oli tyydyttävä nukkumiseen roskalaatikossa.
        Lähdin Ruotsiinkin muka töitä etsimään, mutta sama "potkiminen" jatkui siellä. Pahempaakin. Suomalaisethan olivat ruotsalaisten silmissä lähinnä kielitaidottomia pellejä.
        Olikohan Jimi Hendrix minun eräs pelastajani, koska hänen kitarasankaruutensa motivoi itseänikin soittohommiin. Kaikki tietävät, ettei niissä hommissa mitään tienannut ellei sitten todella ollut "joku", mutta oli ainakin jotain mielekästä tekemistä ja kavereita elämässä 1990 -luvun loppuun asti.
        Yhteiskunta muuttui hetkeksi 1990-luvun laman myötä opiskeluystävälliseksi, ja minäkin kiinnostuin harrastamaan opiskelua, joka johti lopulta kahteen maisterintutkintoon. Minutkin lumottiin hokemalla ”loistavasta tulevaisuudesta, kun suuret ikäluokat poistuvat työelämästä”. Nyt juuri on tuo "loistava tulevaisuuteni" aika menossa ja saan kuukaudessa 380 euroa elämiseen sen jälkeen, kun olen maksanut yksiöni vuokran. Kukaan ei edelleenkään tarvitse minua.
        Miten tämä maailma voikin olla jollekin niin totaalisen V1ttum@1nen? Tiedän, että monella on yhtä hullusti asiat. Tällaistako maailmaa tässä on tuettava oikeudenmukaisena, jossa kaikki viekastelu ja heikompiosaisten hyväksikäyttö on sallittua? Onko se mahdotonta, että kaikilla olisi kohtuullisesti, ensisijaisesti tietysti oma työ, josta kohtuullinen toimeentulo?
        Jotkut saavat valtavat tienistit ja eläkkeet ja jotkut saavat ainoastaan "loiseläjän" tai "pultsarin" pilkkanimen ja roolin, joita rotusortolaki ei koske.
        Kuinkahan monen pienipalkkaisen suomalaisihmisen koko maksettu vero vuodessa menee Suomen presidenttien elättämiseen? Kuinka suuri joukko esimerkiksi siivoojia tarvitaan maksamaan presidenttien ylläpitokustannukset? .
        Sosiologiaa nyt paremmin käsittävänä sanoisin, että monet yhteiskunnalliset ongelmat, kuten alkoholismi, johtuvat pelkästään valheeseen perustuvien yhteiskunnan rakenteiden ajaessa yksilöä tiettyihin tilanteisiin. Jo saksalainen sosiologi Ferdinand Tönnies (1855 - 1936) totesi kaiken yhteiskunnallisen perustuvan valheeseen, ja rehellisyyden perustuvan ihmistenvälisiin yksityisiin sosiaalisiin suhteisiin, jotka nekin ovat ikään kuin haihtumassa olemattomiin.
        Probleeman ydin lieneekin tässä uussääty-yhteiskunnassa. Sosiaalista siirtymää alemmasta ylempään sosiaaliluokkaan ei enää ole, tai se on lähes tukahdutettu jo säätelemättömän ääriliberalismin hengen voimin, jossa lienevät elävän mutkattomasti myös nykyiset presidenttimme.
        Tekisi mieli juoda nyt lasillinen kylmää maitoa, mutta se viimeinen lasillinen on säästettävä aamuksi. Norjalainen ystäväni lähettää minulle 10 euroa syntymäpäivälahjaksi, jolla lisämaitoa taas heruu. Pohjoismaista yhteistyötä nääs! -Onneksi on Jeesus!
        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/0/t3GXri7izYI


      • käsitinkö ok.?
        määmy kirjoitti:

        Verotuksessa Kikellä oli tuloja tuo 2 000 €/v.
        Todellisuudessa Kike oli töissä firmassa, missä hän edusti itseään ja firman tulot oli suuremmat mitä tuo 2000 €/v oli.

        Tuo 2000 €/v oli Kiken maksama palkka itselleen. Loput kulut meni firman piikkiin.

        Sen lisäksi verotustiedoissa ei ole tietoa kuinka paljon saa matkakuluja oman auton käytöstä.

        KIke Elomaa on siis tavallaan VARAS ja LOISELÄJÄ vai???


      • 8+9
        käsitinkö ok.? kirjoitti:

        KIke Elomaa on siis tavallaan VARAS ja LOISELÄJÄ vai???

        Mieti Uma sitä uhan itseksesi


      • Soinilla on omatunto
        köyhä virkamies kirjoitti:

        Kyllä se on totta. Ihan tavallinen ihminen, kuten minä, jonka palkka on ollut koko työuran samoissa kun suomen tilastollinen keskipalkka, saa tuon reilun 2000 €/kk, mikä riittääkin hyvin tarkan ihmisen tavallisiin menoihin. Ei ole ongelmia.
        Monet käyvät töissä palvelualalla tai kunnalla tai kaupungilla selvästi pienemmällä palkalla. Tommonen pari tonnia on ihan hyvä korvaus sohvalla makaamisesta, varmaankin melkein yhtä hyvä kuin mitä mamuperheet saavat.
        Toisaalta mulla on melkoisen pitkä matka vielä työläisten edustajien, Jungerin ja Lipposen palkkioihin ja pankkitileihin. Vai mitä demarit ?

        Röyhkeä ja härskiä rahastusta harrastavat nämä valtion syöttiläinä aina häärineet poliitikkopressat.
        Kun kaikkialla muualla leikataan ja säästetään, irtisanotaan ja lomautetaan, niin nämä muutenkin jo rikkaat pressapoliitikot senkun porskuttaa, eikä omatuntoa ole olemassakaan.
        Vaaleissa tavataan, vanhat puolueet!


      • Alissa kirjoitti:

        Veteraanit ja lotat ansaitsisivat saada parempaa mutta nämä valtion rosvot ovat jemmanneet taakseen ne rahat jotka kuuluisivat veteraaneille! Pressalle kun on vain tyhjäntoimittaja niin korkeintaan 5000€ miinus verot/kk ja sen jälkeen maksakoot itse mitä ostavat! Ei kukaan maksa meidänkään vuokria/asuntolainoja! Miksi pitäisi enään heitä paapoa, kun kohtahan ne kupsahtaa kuitenkin! Mitään turvapalveluita ei pitäisi antaa heidän penikoilleen!

        juurihan eilen Sailaksen veljekset televisiossa: Toinen oli Ilmarisen pääjohtaja iloitsi siitä että meillä on eläkejärjestelmä ,joka takaa sen, etteivät eläkkeet nouse vaikka palkat nousevatkin.. Hyvin hoidettu!!! Ikäväkseni luin että tämä eikään koskekkaan ihan kaikkia kansalaisia!!??


      • tasa-arvonkannattaja
        Alissa kirjoitti:

        Veteraanit ja lotat ansaitsisivat saada parempaa mutta nämä valtion rosvot ovat jemmanneet taakseen ne rahat jotka kuuluisivat veteraaneille! Pressalle kun on vain tyhjäntoimittaja niin korkeintaan 5000€ miinus verot/kk ja sen jälkeen maksakoot itse mitä ostavat! Ei kukaan maksa meidänkään vuokria/asuntolainoja! Miksi pitäisi enään heitä paapoa, kun kohtahan ne kupsahtaa kuitenkin! Mitään turvapalveluita ei pitäisi antaa heidän penikoilleen!

        Kyllä eriarvoisuus kukostaa tässä suomen tasavertasessa maassa.
        Eläkkeet kaikille samat 650 per/kk.


    • Tuskaa ruskaa ja pas

      Härki mikä härski korotus. Jos kaikille eläkeläisille suotaisiin edes indeksin puolituksen palautus olisi sekin jo jotain mutta että tällaisiä ehdotuksia. Voi pyhä yksinkertaisuus! Kyllä on härskiä meinkiä. Arvosta siinä sitten presidenttiäsi,huh helettä tulee tuskanhiki!

      • sairas työkyvytön

        tommosille mutakuonoille,irvikuville ei mitään korotuksia,lasketaan niille eläke niinkuin muillekki 824e kuussa,maksimi katto sosssusta asumistuki jos syövät enemmä ettei riitä.missä on suomalaisten järki hoi älä jätä.meitä kusetetaan ettei päästä eläkkeelle kiusataan sairaita työkyvyttömiä ihmisiä,jollain 400 euron työttömyys rahalla vaikka ollaan sairaita työkyvyttömiä.syö sitten kynsiäs etkä saa asumistukea,eikä muitakaan kotiavustajia auttamaan kun ei itse pysty.voe per ku ottaa päähän että voe vi ttu


    • tiijetää vaa

      Nehä tekeeki kolmi vuoro työtä. Siks ne tienaa hyvvin.

      • Lättyjä ja papusoppa

        Hmm,pitää sitten syödä hyvin jotta jaksaa.Hmm,olla elinikäinen presidentti.


      • mistä hyvästä

        ai mitä kolmivuorotyötä


      • rötösherrat kiikiin
        mistä hyvästä kirjoitti:

        ai mitä kolmivuorotyötä

        Ai mitä kolmivuorotyötä? Saunovat yömyöhään.


      • Alissa
        Lättyjä ja papusoppa kirjoitti:

        Hmm,pitää sitten syödä hyvin jotta jaksaa.Hmm,olla elinikäinen presidentti.

        Säälittäviä pressoja kun eihän ne ole enään pressoja, kun eläkkeelle jäävät! Kuka heitäkään edes muistaisi, jos ei olis näitä typeriä itsenäisyyspäivän pippaloita! Maksakoot itse sen illallisen joka pitäisi olla 2000€/henki paitsi sotaveteraanit ja lotat! Heitäkään ei montaa ole nähty siinä tollojen seassa! Akkojen pitää vain päästä näytteleen mitä rumempia pukujaan!


    • hyvät palkkiot!

      Muutama satatonnia sinne tänne.

      Sosiaali ja terveydenhuolto imee PALJON enemmän. Nämä palvelut pitäisi muuttaa kaikille maksullisiksi. Verot pienenisi ja jonot lyhenisi. Töissäkäyvät säästäisivät, samoin eläkeläiset ja muut joille tulee rahaa. Toki sossuelätit joutuisivat sillan alle, mutta mitä sitten? Kilpailukyky paranisi ja työpaikkoja avautuisi, jos vain viitsisi mennä töihin. Tällä systeemillä olisi PAKKO mennä töihin. Syrjäytyminenkin vähenisi

      • pakkopahasta

        On ne maksullisia tänäkin päivänä, kukaan ei saa mitään ilmaiseksi älä pelkää!!! Eläkeläiset maksavat veroa, korotettua sairasvakuutusmaksua ja onko siellä tukan alla käynyt ajatusta siitä, että sinä niin kuin kuka tahansa voi menettää terveytensä ja työkykynsä hetkessä, joutua täysin muiden hoivan ja hyvän tahdon varaan????

        Työpaikkoja ei avaudu sillä, että joiltakin otetaan viimeinenkin leipäpala pois, eikä kilpailukyky parane ihmisarvon myymisellä se tuhoaa kaiken ja lopullisesti!!!

        Sossuelättien sillan alle joutumisen hinta = yleinen turvattomuus ja kaikkialla, yhteiskunnan raaistuminen joka tasolla ja joka paikassa työssäkin! Nykyinen työelämä on tehty sellaiseksi, että siellä eivät tavalliset ihmiset jaksa ja pärjää vammaisista ja sairaista puhumattakaan!

        Syrjäytyminen alkaa jo äidin kohdussa se ei ole syntyvän lapsen valinta, se vain tapahtuu. Se voidaan estää ja korjata koulutuksella työelämän asenteita muuttamalla. Pakolla syntyy niitä syrjäytyneitä lisää!!!


      • aatteidesi kannalla

        Kyllä jonot lyhenisivät kun köyhät kuolivat jo keuhkokuumeeseen kun ei olisi varaa terveydenhuoltoon. Tärkeää olisi saada rikkaampien verot pienemmiksi, hinnalla millä hyvänsä. Kymmenet tuhannet täällä Suomessakin vain lusmuavat kun eivät viitsi töitä, ei kukaan ole oikeasti työtön vaan ei nappaa.

        Nalle Ballwroosh


      • pakkopahasta
        aatteidesi kannalla kirjoitti:

        Kyllä jonot lyhenisivät kun köyhät kuolivat jo keuhkokuumeeseen kun ei olisi varaa terveydenhuoltoon. Tärkeää olisi saada rikkaampien verot pienemmiksi, hinnalla millä hyvänsä. Kymmenet tuhannet täällä Suomessakin vain lusmuavat kun eivät viitsi töitä, ei kukaan ole oikeasti työtön vaan ei nappaa.

        Nalle Ballwroosh

        Nallukka onko käynyt turkin alla sellaista tuntoa, että vaikka kaikki persaukiset kuolisivat pois niin ehkäpä SINÄ sen jälkeen olisit se köyhä josta pitää päästä eroon hinnalla millä hyvänsä???

        Rikkaat tarvitsevat kiitollista hyvää mieltä siitä, että heillä on, on mistä veroja maksaa!!! Rikas, joka maksaa veroja iloisena ja kiitollisena on ihmiskunnan rikkaus joka lisää kaikkien hyvää ja hyvinvointia!


      • lopputilitys

        Siut saa hirttää ekaksi, kun eduskunta nyt säätää sen tappolain. Siehän uot niin pöljä, ettei pöljempää olo.

        terv. sossutäti sillan yllä


    • Jalkajousillako?

      Elikkä: Mitä kansanryhmää aletaan aletaan vähentämään? Ketä enemmän?

      • Pienituloinen

        Suurituloisimpia loisia pitäisi vähentää ensi sijassa.


      • Alissa

        "Jalkajousillako?" Pakolaiset sinne mistä ovat tulleet ja ministerit seuraavaksi ja sitten ns."kansanedustajat! Mutta ei pidä unohtaa myöskään pressoja!


    • eikö tuota nyt olisi

      MITÄ HITTOA?

      Olisi vähän parempiakin rahoituskohteita...

    • turun tautiko ?
      • perusteellisesti.

        Ehkä se elääkii pyhäl hengel. Eipä tolla o montaa egee päivää kohti. Uskomatonta puppua selittää. Samaa mieltä, toivottavasti tutkitaan.


      • Alissa

        Verotuksesta sen verran, että jotka eivät ole olleet tarkkoja ensiasunnon verotuksen kanssa niin kannattaa katsoa onko verotiedoissa kohdassa asuntoon liittyvätkorot vaiko ensiasunnon korot.Jos on asunnon korot niin pyytäkää oikaisua! Yrittivät juksata mutta sain taannehtivasti 5 vuodelta takaisin!


    • kansan ääni

      Kalliita elätettäviä, ei muuta voi kansa sanoa.

    • pieni palkkainen

      Eiköhän he vosi maksaa vuokransa itse ei valtion varoista niinhän muidekin täytyy tehdä vaikka palkka on pieni ja monta muuta maksua siitä pienestä tulosta.

      • Alissa

        Eihän ne kusipäät tavallisista pulliaisista välitä vaan vain ja ainoastaan ittestänsä ja muista "rikkaista". Rikkaiden elämä taitaa olla aika "yksinäistä", kun eivät tiedä kuka on oikeesti ystävä ja kuka rahan perässä!


    • regergerg

      Politiikkaa.
      Mitä enemmän kuulen poliitikoista, sitä enemmän ajattelen heitä LOISINA.

      Ilman noita skeidoja meillä kaikilla olisi enemmän euroja kulutukseen ja kansantalouden parantamiseen.

      Heidän (poliitikot, ex-pressat yms) tehtävänä on hallita meitä, tuhlata veroeuromme ja tehdä epämiellyttäviä, riistäviä päätöksiä.

      Paskasta pääsee eroon pyyhkimällä, eikö totta?

    • Pientähän toi on verrattuna moniin muihin. Silti jurppii se, että noille kyllä korotetaan samalla kun muilta leikataan minkä ehditään.....

      • eeelika

        Eläkeläinen se on presidenttikin!. Taitettu indeksi ja eläkkeen korotus kuten muillakin.

        Nyt tämä ei ole tasa-arvoa, vaan syrjivää meitä muita eläkeläisiä kohtaan.

        H-vetti kun ei ole varaa 700 euron eläkkeelä edes puita ostaa. Hävetkää!


    • Elanto kaikille

      Joku kirjoitti, että sossuelätit joutuisivat siltojen alle. Ota huomioon, että elämä ei kohtele kaikkia silkkihansikkain. Sossueläteissäkin on kunnollisia ihmisiä, työttömiä, sairaita ja muuten olosuhteiden uhreja, jotka eivät tule toimeen tuloillaan. Esim. kolarissa vammautunut korkeasti koulutettu ihminen putoaa syvään kuoppaan, kun työansiot loppuvat ja joutuu vielä muiden huollettavaksi. Joten jokaisen pitäisi yrittää tosissaan laittaa aina oma kortensa kekoon eikä irviä toisia. Kuka tahansa saattaa joutua sossun luukulle. Varsinkin nyt, jos Eurooppa romahtaa, saattaa siltojen alta löytyä monenlaista tallaajaa. Niin, että revi siitä.

      • pak.liik.vak.

        Onneksi suomessa on liikennevakuutus pakollinen. Et taida olla auto-omistaja ku et tota tiedä :))


      • -----
        pak.liik.vak. kirjoitti:

        Onneksi suomessa on liikennevakuutus pakollinen. Et taida olla auto-omistaja ku et tota tiedä :))

        Ei se vakuutuskaan loputtomasti korvaa jos loppuelämästä on kyse.


      • Ent hyväpalkkainen
        ----- kirjoitti:

        Ei se vakuutuskaan loputtomasti korvaa jos loppuelämästä on kyse.

        Vakuutus ei kaikkea korvaa ainakaan työtapaturmissa...tutkitaan ja todettaan että onkin vikaa ollut jo ennen tapahtumaa..no kyllä he osaavat sen...olin siinä leikissä mukana niin tiedän...työtapaturma ja väärät kengät tai mitä vaan keksitään ihmistä näkemättä vakuutuslääkärit osaa...onnellinen että sain edes jäädä henkiin..lenkille pääsen jo ja riitti kiitti tuo 31v työpalvelus mulle..kipua se ei vie eikä rahaa ,mutta pärjään..nautin joka päivästä..raha ei onnea tuo eikä kadehtia toisten satavia...jokainen saa opintojensaja tekojensa mukaan...pressaks en hingu enkä siis heidän tulojaankaan eli kaikki kunnia heille....ja kaikille jotka tekevät ja yrittävät ..kuin muurahaiset ihmiset on elävät ja kuolevat ..eletään ja nautitaan siihen asti..


    • Ihminen minäkin

      KOskakohan tulee korotus tavallisen kansalaisen työ eläkkeeseen pitää elää kituuttaa 1000 eur / kk ?
      Kaikki kallituu lääkkeet pakolliset , ruoka ym...
      Nämä eliitti kansalaiset saavat ISON eläkkeensä Verottomana ?
      Onko oiken ?

      • tutkittu juttu

        Ei koskaan kun eläkeläisistä suurin osa äänestää Oikeistoa.


    • Pientulo

      Venäjällä Lopuhinan mahtisuvun hieno rouva työkasarmilla rääsyissään ollut. Kaikkea voi tapahtua kuten Stalinin ja Hitlerinkin aikoina. Se riippuu kansasta ja enemmistöstä. Nopeita käänteitä toivoen.

    • ainok.

      mitä kummaa...
      Joo eikun eläkkeelläkin leveämmin.
      Ja missä muussa virassa jälkeläiset ja leski saavat etuudet.
      Voihan hitsi,,syytäkää rahaa,,,syytäkää,,,

    • JUSTUS B

      Ihan sikamaista,millä perusteella tämmöinen korotus.!!! Tällaiset juuri lisäävät eriarvoisuutta jota Halonenkin puheisaan on paheksunut.EI OLE OIKEUDENMUKAISTA!!!!

    • Naurettavaa!

      Ihan naurettavaa että rikkaita tarvii hyysätä. Köyhiä kyllä kyykytetään ja keskituloiset joutuvat maksumiehiksi. Kyllä presidentin lesken ja muksujenkin pitää pärjätä samoilla tuilla kuin normaalin ihmisen lesket/muksut. Tuskin pressan puoliso tai lapset ihan tyhjän päälle mitenkään muutenkaan tippuvat ja jos tippuvat, niin miksi sitten heille tarvisi tarjota erikoiskohtelua.

      Suomi on epätasa-arvoinen maa.

    • yksvaa vihane

      Vai romahtaa se Eurooppa,kerrohan mitä tarkotat ?

      • toinenki vihanen

        Mitä ne tarttee korotuksia kun niillä on jo saatana muutenki kaikki ilmasta ?????


    • 140euroo/kk ruokaan

      Kiva saadaan 10 egee työttömyyspäivärahaan lisää ja myökää ei tehä mitää niin kuin ei ex-pressat.
      Nyt kun ei ole varaa ex-pressoihin niin pidetään Tarja-täti eläkeikään pressana.
      Voi Fack. Ihan ku rahaa olis Suomessa liikaa Kreikan jälkeen tai vartutaan mitä Kreikka oikeesti tulee meille maksamaan. Mitä meistä työttömistä, kohan Kreikkalaiset saa pitää elintasonsa ja ex-pressan tulot ei vaan laske ( palkat, töissähän ne muualla on )

    • aiettä..

      ehottomasti ja enempi esim, massa marahan syö jo kahen ukon evväät suitsait ai että kun riipoo eikä ihan vähän voe perkele näitä tahvoja ai saatana kun ottaa ohtaluusta perkele..sanoninko pahasti en sanona jumankuti..

    • vituttaa niin!!!!!!

      Toisten eläkkeet ja tulot nousee tosta noin vaan, ja tavallinen duunari saa riidellä monta viikkoa 10 sdentin korotuksista!!!

      Onko tämä tasa arvoa? Ei ole.

      Sen tähden eikukaan enää haluisi töitä tehdäkkään, kun toisten ylisuuret tulot nousee ja köyhät köyhtyy!

      Niin ja verottomana vielä!!!

      Minä en enää töitä tee, nostan kaikki tuet mitä saan ja olen vaan!

    • köyhille kunnioitus!

      taas sitä nuoleskellaan pressojen ja ylempien rouvien ja herrojen perseitä.
      tietty ne saa kaiken turvan ja muun, mut oikeesti, suomessa asuu ihan helvetin köyhyä perheitäki, noo annetaan pressoille koti, ja kallis sellane, sillä välin joku asuu asuntovaunussa, ja pärjää sillä, mutta pressoille pitää olla siivojat yms. koska ne on tottunu siihen hemmotteluun ja muuhun. mut ei köyhillä oli kun sänky ja muuta...kuha pressalla on kaikki hyvin niin ei mitään hätää..-.-

      • kfirll

        Kukas se hommaskaa tuhansia siirtolaisia Venäjältä.
        Kukas ne maksaa? Vai koko kansan pres....
        Ne muuten maksaa paljon.


    • Yhteiskunta on sairas!

      Kohta on kolme presitenttiä eläkkeellä kaikkine etuineen. Neljäskin tulossa ja perikunnatkin vielä huolletaan.

      Voi veljet sitä älynväläystä, että pullonkerääjillekin pitäisi saada verotus. Näille kansa maksaa palkan, jotka tällaisia eduskunnassa työskseen pohtii !

      Ahneus on silmitön ja ihminen tehnyt itsestänsä jumalan. Sanassa sanotaan että " lopun aikana minä hävitän viivasten viisauden. Tosi on!
      " Sanotaan vielä viimeisestä tuomiostakin: " He saivat jo eläissään kaiken."

    • aasadswkf

      Miljoonia vaan korotuksiin.. siis kaikille poliitikoille, ex-pressoille..
      millään ei ole enään väliä.

      Eurooppa on sodassa alle kymmenen vuoden päästä..silloin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Karma ++

      Työläisille tarjotaan alle 3% korotuksia, syntyy kauhee haloo !
      Pressat saa 27% ? On ihme jos porukka on äreissään. Äänestäkää
      uudet Pressat eläkeläisistä jotka on tarpeeksi vanhoja, ettei tarvii maksaa korkeita kuluja vuosikymmeniä eteenpäin. Uusi ikäraja 80

      • Eläköön ressat kauan

        No eipä niitten tarvi alennus safkojen perässä juosta. Laihojakin ovat reppanat lie nälkää näkevät ! Meillä normikansalaisilla on isot vatsat ja punakat posket !


    • työtön äiti

      Mitenkähän nuo raukat tulee pärjäämään!

    • malttia, malttia!

      Onhan työläiset saaneet runsaasti sitä "malttia" kun on palkkaneuvottelut olleet?
      Pitäähän sillekkin joku arvo antaa? Ja sitäpaitsi ei kaikille riitä isoja rahoja kähmittäväksi!

    • helvettiäkö niille enää antaa rahaa muutenkin ovat tiennaneet rahaa paljon enemmän kun tavalliset kansalaiset antasivat ne rahat vaikka nuorten työllistämiseen

    • määmy

      Onhan se hyvä, että köyhiä ex-presidenttejä tuetaan, onhan?

    • tyhmä100

      Jep, omat tuloni olivat aiemmin 60 euroa päivässä ja nyt ne tippuivat 30 euroon päivässä ja ulostemies karhuaa 160000 euroa. Empä taida elää niin pitkään että tulisivat kuitattua.
      Menkööt nuo valtion rahat niitä enemmän tarvitseville kuten turhanpäiväisille presidenteille.

    • Ei lasilinnoja elä..

      Miettikääpä asiaa myös tältä kantilta, kun seuraavaa presidenttiä äännestätte. Ehdokkailla muutamalla alaikäisiä lapsia ja eräällä suosituimmalla täydet mahdollisuudet saada useammatkin tuplat. Tulee siinä kalliiksi meille veron maksajille heidän elättäminen. Tämä on raaka totuus, vaikka lapsen syntymä ihana asia onkin.

      • zxz.

        TAIDAT ÄÄNESTÄÄÄ ? MINÄ EN.


    • herrat sitä ja herra

      Taas on hirveä haloo kun muutamat päättäjät saa vähän enemmän rahaa. Mutta miettikää suhteita, kuinka suuri summa se on jos vaikka sadalle ex presidentille maksetaan oikeen ruhtinaallista eläkettä? Jos vertaa miten paljon se kasvattaisi miljoonan muun eläkeläisen eläkettä näille jaettuna niin tuskinpa saisivat edes ylimävräistä kahvipakettia kerran kuussa.

      Ihmettelen vaan, että kuka tässä maassa haluaisi tehdä mitaan jos suomi24 kirjoittelijoiden tahto menisi läpi; päättäjät tekis vapaehtoistyota ja eläkeläiset ja sossupummit ja tyottomät sais kunnon tulot. Elettäis kuin Neuvostoliitossa paitsi varmaan vielä huonommin, olisi turha edea vaivautua tekemään mitään kun ei sitä mitenkään palkittaisi. Tosin eihän nytkään yhtään menestyvä ihminen saa tässä maassa muuta osakseen kuin kateutta ja valitusta.

      Miksei kukaan koskaan valita täällä siitä miten paljon rahaa valtion syytää alkoholisteille juomiseen, narkkareille huumeisiin ja laiskoille jouten olemiseen?! Menee varmaan useamman presidentin ja kansanedustajan palkka ja viela Kreikkarahatkin ja ihan joka vuosi ellei jopa kuukausi!

      • right wing

        Vilkaiskaa vaikka kaupunkien budjetteja, niin huomaatte, että sosiaali ja terveysmanot nielevät leijonan osan rahoistamme. Onko yhteiskunnassamme niin valtava elättilauma, että se nielee kaikki varannot ja tyrehdyttää investoinnit ja uusien työpaikkojen luomisen, kun niihin ei enää liikene rahaa.


    • Voi jumalauta

      EI voi muuta sanoa....

    • Myös eläkeikä ylös

      Ai että expresidenttien lapsetkin saavat asua valtion vuokra-asunnossa?

      Jos expresidenttien eläkettä korotetaan, tulee korottaa myös expresidenttien eläkeikää seimerkkinä muille.

      Se voisi olla ihan hyvin 70 vuotta, kuten eläkeikä Japanissa.

    • Sarkasmia pukkaa

      Jees, vihdoinkin sotaveteraanit saavat huomiota ja kunnon eläkekorotuksen. Eikös Manu-pressa ole sotaveteraani.

    • HALOO !!!

      Tavallisen eläkeensaajan eläkkeeseen myös korotus ainakin saman prosenttimäärän verran jopa enemmänkin! Piruko tätä maata vaivaa? Ruuan hinta nousee jatkuvasti samoin muut menot ja eläkkeet ovat pysyneet pieninä. Hyi helvetti tätä ryöstöpolitiikkaa. MISSÄ VIIPYY MUIDEN ELÄKELÄISTEN ELÄKKEEN KOROTUS???

    • Kroisos...

      Hyi helvetti, kuinkahan he mahtavat tulla toimeen kun miullakin on näin tiukkaa...

      411€ kuukaudessa verottomana siinä tulee jo sterssi kuinka sijoitan rahani että riittävät seuraavaksi neljäksi viikoksi...

      • tä..tä..

        103€ viikossa ja työttömienruokalssa vatsa pullolleen tä!


    • pyry_43

      Kike sai vähän mutta eihän sen kuulu enempää saadakaan.
      eiköhän se aikoinaan pillerikaupoilla hyvin tienannu ja jossainhan nekin on säästössä.

      • nähtynnäk

        osuit naulan kantaan, en ihmettele jos näpistykset kaupoissa lisääntyy ei pelkästään nuorisolla kyllä se makkarapussi mummonkin sukkahousuun äkkiä pujahtaa ja perunat tuulipuvun taskuun.


    • ei kateellinen

      Presidentit ovat eläkkeensä ansainneet. Heidän eläkkeensä on pieni raha koko budjetista. En ymmärrä tollasta kohua.

      Presidenttimme Koivisto ja Ahtisaari ovat ikäihmisiä samoin heidän puolisot. Yhdelläkään heistä ei ole ala-ikäisiä lapsia, joten en tajua tota meteliä jonka nostit.

      Turvallisuus on heillekin tärkeää. Onhan Suomessa kaikenlaisia höyrypäitä, jotka entisiä pressoja eivät hyvällä katsele.

      • Kohtuuton korotus

        Ei kateellinen kirjoittaa, että presidentit ovat eläkkeensä ansainneet. Se ei ole totta vaan täysin kohtuutonta! Voivatko he todella hyvällä omallatunnolla elellä nauttien tuollaista eläkettä? Ei kenenkään työpanos tai tulokset voi olla noin paljon suuremmat kuin muillakaan työtä tekevillä. Millä perusteella noin suuret korotukset tehtiin eläkkeisiin kyseisillä presidenteillä? Olihan heillä jo ennestäänkin tarpeeksi suuri eläke. Jo on aikoihin eletty! Ahneudella ei ole rajoja! Onko tällaisella toiminnalla siunausta? Miettikää sitä korotuksen saaneet presidentit! Ehdotan, että lahjoitatte saamistanne tuloista niille vähäosaisille, joilla ei ole ruokaa tai kattoa päänpäälle.


    • Kylläpä Manu ja Mara saavat muhkeat korotukset eläkkeisiinsä.
      Ei meikäläisellä ole kuin 900 euron kuukausieläke ja siitä pitää maksaa kaikki kulut, ei ole ilmaista asuntoa... Kyllä entiset pressat joutaisivat maksaa asuntonsa eläkkeistään...

    • täytyy ihmetellä

      hyvä suomi!sitten vielä ihmetellään miksi valtiolla ei ole koskaan rahaa,mutta kyllähän köyhä kansa pienen vipin järjestää!aika kova korotus tuo yli 27% itse sain korotusta 1,9% ja ensi vuonna ei tuosta korotuksesta ole juurikaan iloja kun kaikkien hinta taas nousee!

    • sillälailla 1

      Eihän koira omalleen hännälle kuse.

    • kevatnurmi

      ei kun ,presitentin etu keräys käyntiin joka kadun kulmaan kerääjä ,eihän ne raukat pärjää niillä tuloilla

    • Näin nousukaudella

      On hyvä palkita niin uudet kuin vanhatkin kuninkaat ja kuningattaret,tosin taitaa monet kuninkaat jäädä alle näiden kreikka ihannoitsijoiden tulojen alle..MITÄ TÄMÄ TARKOITTAA???EIKÖ NYT PRESSOJEN RAHAT RIITÄ???EI NIITÄ LEIPÄ JONOISSA OLE NÄKYNYT JA LISÄKSI ON VIELÄ JÄJETTÖMÄT EDUT LISÄTTY,MISSÄ ON NYKYISTEN PÄÄTTÄJIEN JÄRKI???
      NO TÄSSÄ NYKYINEN HALLITUS TAAS MENETTÄÄ SUUREN MÄÄRÄN ÄÄNESTÄJISTÄÄN!!!
      PANKAA ENSIN VANHUSTEN JA MUIDEN ASIAT KUNTOON;ENNEN KUIN KANSA TODELLA SUUTTUU!!!!!

    • että näin

      siinähän on työväen luokan edustajat jotka eivät riistä eivätkä sorra omaa kansaansa tämähän on sitä sosoiaalidemokratiaa..

    • Hävetkää!!!

      Näiden pressojen aikana on köyhiltä leikattu ja leikattu,terveys/sosiaali palvelut täysin retuperällä.
      Hyvinvointi valtion luojat ovat jo haudoissaan,ja nämä pitää palkita yhteiskunnan kahtia jaosta ja hyvinvoinnin romuttamisesta???


      NYT PRKL JÄRKI KÄTEEN!!!!!!

      • Surullista

        Niinpä, ahneudella ei ole mitään rajaa!


    • mettemarja

      Monessakohan muussa maassa ex-pressoille maksetaan noin mahtavat eläkkeet,asunnot ym..ja jopa 6v."palvelun "jälkeen.Eläke pitäisi ola määräaikainen,eikä loppuelämän kattava,koska työsuhdekin ollut lyhyehkö.Kyllä se vaan Kekkosen aikana tulikin edulliseksi.

    • Kyllä suomen eduskunta on hurahtanut täysin jos eläkeelä olevien prestenttien eläkeet nostetaan nuilla sumilla.Tavalisien eläkeläisten eläkeet nostetaan0,25%.Kyllä suomessa on kohta sama malli kun kreikassa nyt.Mutta nyky politikot ovat rahamaaliman renkejä.Kyllä pitäisi uusi presitentti valita nuoremasta päästä.Muuten meillä on eläkeläis prestenttiä 6vuden kuluttua 4kpl

    • P,rseestä

      Maltillista palkkakehitystä,ihan kuten taviksilla. Nyt vaan ainakin eläkelläiset äänestämään taitetun indeksin paavoa pressaksi,eipä jää leski ja lapset kodittomiksi. Hyvä että eliittikin tyytyy vähään.

    • Joku tolkku saatava

      Kukahan tekis kaikki tarpeelliset välttämättömät (ikävätki paska) työt jos kaikki köyhät pienipalkkaiset kuolis?
      Joku taloyhtiön talkoissa vai?
      Ku hyvätuloset tekee lähinnä vaan huu-haa feikki tarpeetonta jonnijoutavaa hirveellä liksalla
      joka lisää vaan tarpeettomia kustannuksiavja hankaloittaa kaikkien elämää?
      Välistävetäjät on ihan erikoistuneita yrittäjiä he yleensä puijaa sekä asijakkaitaan omia työntekijöitään sekä verokarhua siinä sivussa itteensäkkin ja muita..huomaamattaan.
      Ja siitä palkasta se eläkekkin lasketaan..AAMEN

    • sohjolan kreikka

      Älkääs nyt hyvät ihmiset! Jos vaikka kysyisitte ensin näiden presidenttien mielipiteitä. Saisitte vastauksen: ME OLEMME ANSAINNEET NÄMÄ ELÄKKEET.

    • Yks pikku vapaus

      Pressan rahas on syytä muistaa että, se on täysin verovapaata joka muuttaakin
      asian vähän toiseksi jos joku sais noin paljon verotettavaa etua tai tuloa.

    • Valtakunnanoikeus 1

      Avauksen summa on vähätelty, jos laskee kaikki nykyisiin ja entisiin presidentteihin, sekä heidän edustus- ym kuluihinsa uppoavat verovarat puhutaan kyllä varmasti miljoonista euroista.

      Samaan aikaan jokaisella Suomen kansalaisella ei ole edes riittävää perusturvaa ja toimeentuloa, kuten Suomen Perustuslainkin mukaan kuuluu olla.

      Oikeudenmukaisuuden ja kohtuuden vaatimuksella ei ole mitään tekemistä kateuden kanssa, kuten äärioikeisto täällä koettaa selitellä.

    • Pressat kusettaa

      Halonen on ARVOJOHTAJA.
      Näyttäs nyt sekin luuseri mitä asia arvojohtaja tarkoittaa.
      Mutta ei, ahne kun on.

      • jmyumyum

        Se on ahne riistäjäsiivooja,tekopyhä akka.
        Millaiset itsenäisyyspäivän juhlat tästä tuleekaan? Ateljee a la Ahvenanmaa-teema, höystetään se vielä Eu-sodomiateemalla: housut pois vierailta ja kuppi käteen?
        Ahvenanmaan kanta-asukkaat ovatkin sen verran fiksuja, että hakeutuvat töihin Ruotsiin. Minäkin jättäisin tämän paskasaavin heti, kun mahdollista.

        Ketä kansaa nämä helvetin tumpelot oikein edustavat?
        Hirnuvatko he , kuten Stubb?


    • jm

      KUYLLÄ SE IHAN KOHTUULLINEN PALKKA ON.
      KANNAIS EHKÄ MIETTIÄ KUINKA SIITÄ TEHTÄVÄSTÄI ITSE SUORIUTUISI?
      Luulempa että teistä omituisista höpöttäjistä ei olis siihen, ei muuten minustakaan.

    • eläkeläinen56

      muittenkin eläkeläisten kuuluu saada sama 27% korotus tuntuis tasapuolisemmalta kun on näköjään rahaa valtiolla

    • Yrittäjä 40.vuotta

      Eläkkeisiin eikö ylimmän johdon pitäisi näyttää edes jonkinlaista SUUNTAA ,onhan tässä kyllä suuntaa . Varmaan seuraavana nousee 200. seuraavan korvaukset . Ei kukaan ihminen tarvi niin suuria rahoja kun ei varmaa pysty edes ylitöitä tekemällä kaikkia hyödyntää , ja lopuksi kun puisen "takin napit" laitetaan kiini kaikki jää muiden raadeltaviksi. Kanna n. 100. vuotiaan Äitini Haudan lepoon viikon päästä , ei koskaan kerinnyt saamaan koko elämässään ylimmän johdon edes 1.vuoden palkka . Oli silti aina onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä..... ETTÄ SE NÄISTÄ ESIMERKEISTÄ JOTKA KANNUSTAA MEITÄ PIENITULOISIA YRITTÄJIÄ.......Tosi pitkään työrupeamaan...

    • eläkk.....

      Lasketaan kaikille eläke saman kaavan mukaan, oikeudenmukaisesti.

    • ................

      Joo! Sitten tungetaan psykiatrista sairaalaa niille, jotka vastustaa tätä instituutiota ja "avointa demokratiaa ja turbo kapitalismia"

      • VOI, että

        Miksi "näiden" eläkkeitä korotetaan? Nämä "Inkerin suomalaiset" venäläiset maksavat miljoonia vuodessa. Kenen ansiota?
        Onko ruoka kallistunut niin paljon, ettei arvojohtajiemme eläkkeet riitä saamaan vatsaa täyteen. Ellei, niin onhan kirkon ruoka-avustukset. Helppoa olisi hakea valtion autolla, henkivartija mukana, joka kantaisi avustuskassit, jne..
        Vai ovatko niin uusavuttomia, etteivät osaa?


    • Kustaan silmään joo

      Kyllähän siellä Halonen oli huutelmassa pääministerin ja valtiovarainministerin kanssa että duunareille maltillinen raamisopimus...

      Ja omasta palkasta on kyse niin sitähän voi nostaa ihan tosta vaan.

      Pitäiskö oikeesti ruveta jotain suurempaa huomionosoitusta antamaan meidän päättäjille että saatais asioihin jonkinlainen muutos. Rupee vaan vituttaa maksella kaiken maailman kekkuleillekin eläkkeitä kahden eduskuntakauden jälkeen...

      • käsi sydämelle

        Kuinka moni olisi itse valmis luopumaan siitä mitä on saanut? Ei monikaan.

        Täälläkin parutaan lisää liksaa. Lisää sosiaalietuuksia. Lisää sitä lisää tätä.

        Presidentti painii palkallisesti aivan toisessa sarjassa kuin tavalliset duunarit.. Olisi silloin pitänyt miettiä mitä mistäkin hommasta maksetaan.

        Ei se presidentin homma niin helppo ole hoitaa, eikä se elämä jatkuvassa julkisuudessa helppoa ole.

        Vaaleissa äänestetään. Kansa saa juuri sellaiset päättäjät kuin sinne itse valitsevat.. Turhaa pitää porua vaalien jälkeen varsinkaan kun äänestysprosentti on melko alhainen.

        Eihän se oikein ole että valtaosalla on pienet eläkkeet ja toiset saavat enemmän kuin pystyvät edes kuluttamaan.

        MUTTA joku raja sentään valituksilla.


      • 1+2
        käsi sydämelle kirjoitti:

        Kuinka moni olisi itse valmis luopumaan siitä mitä on saanut? Ei monikaan.

        Täälläkin parutaan lisää liksaa. Lisää sosiaalietuuksia. Lisää sitä lisää tätä.

        Presidentti painii palkallisesti aivan toisessa sarjassa kuin tavalliset duunarit.. Olisi silloin pitänyt miettiä mitä mistäkin hommasta maksetaan.

        Ei se presidentin homma niin helppo ole hoitaa, eikä se elämä jatkuvassa julkisuudessa helppoa ole.

        Vaaleissa äänestetään. Kansa saa juuri sellaiset päättäjät kuin sinne itse valitsevat.. Turhaa pitää porua vaalien jälkeen varsinkaan kun äänestysprosentti on melko alhainen.

        Eihän se oikein ole että valtaosalla on pienet eläkkeet ja toiset saavat enemmän kuin pystyvät edes kuluttamaan.

        MUTTA joku raja sentään valituksilla.

        Käsi sydämellä-nimimerkki puolustaa presidentin oikeutusta korkeaan eläkkeeseen sanomalla ettei heidän työnsä julkisuudessa mitään helppoa ole. No, ei ole kuule minunkaan työ helppoa, vaikka en julkisuudessa olekaan. Teen fyysisesti ja psyykkisesti raskasta työtä. Sopii tulla presidentin tekemään vaikkapa yksi iltavuoro niin katsotaan kuinka hän siitä selviää! Sama on monella muulla pienipalkkaisella alalla, työntekijältä vaaditaan paljon tuloksia ja aikaa on vähän. Eihän presidentit nykyään saa edes päättää mistään itse, vaan kaikki on pikemminkin vain edustamista. Varsinaiset työt on siirretty muiden tehtäviksi. Lisäksi heillä on erilaiset neuvonantajat, autonkuljettajat ja muut apujoukot. Onko se edustaminen sitten niin raskasta, itsehän ovat sinne hakeutuneet ja siitä ymmärtääkseni nauttivat, joten miksi heidän pitäisi saada jälkikäteen eläkkeisiin noin mittavat korotukset, nehän ovat ennestäänkin suuret!


      • Eroja palkas ja hies
        1+2 kirjoitti:

        Käsi sydämellä-nimimerkki puolustaa presidentin oikeutusta korkeaan eläkkeeseen sanomalla ettei heidän työnsä julkisuudessa mitään helppoa ole. No, ei ole kuule minunkaan työ helppoa, vaikka en julkisuudessa olekaan. Teen fyysisesti ja psyykkisesti raskasta työtä. Sopii tulla presidentin tekemään vaikkapa yksi iltavuoro niin katsotaan kuinka hän siitä selviää! Sama on monella muulla pienipalkkaisella alalla, työntekijältä vaaditaan paljon tuloksia ja aikaa on vähän. Eihän presidentit nykyään saa edes päättää mistään itse, vaan kaikki on pikemminkin vain edustamista. Varsinaiset työt on siirretty muiden tehtäviksi. Lisäksi heillä on erilaiset neuvonantajat, autonkuljettajat ja muut apujoukot. Onko se edustaminen sitten niin raskasta, itsehän ovat sinne hakeutuneet ja siitä ymmärtääkseni nauttivat, joten miksi heidän pitäisi saada jälkikäteen eläkkeisiin noin mittavat korotukset, nehän ovat ennestäänkin suuret!

        Juu omasta milestään moni kansaneestujakin tekee 14 tuntista työpäivää eikä sekään taho riittää kahvitarjoilu automatka ellei muu matka sekä lounastilaisuus
        vaan työn välis ja eiku otsansa hiestä märkänä taasen duuniin..
        Pitäs pikkasen tajuta et töissä ja töissä on vähäsen eroja savusukellus on ihan
        eriluonteista fyysistä sekä henkistä hikistä työtä kun jonninjoutavissa palavereis
        kahvin juominen ja paskan puhuminen..


    • kärsivä

      TÖRKIÄÄ työntekijät eivät saa työstään kun senttejä palkankorotuksia ja siinäkin pitää lakkoilla. vanhat bresidentit joilla elämä kunnossa,muutenkin suuret tulot ja lapsetkin jo maailmalla jotka eivät edes tarvitse jokapäiväisen elatuksen takia tuollaisia summia kun jo nyt tulot triplana verrattuna tavalliseen työntekijä perheen tuloihin vuodessa eivätkä edes häpeä nyt kun pitäis säästää niin tuollaiseen turhaan laitetaan rahaa samaan aikaan lapsiperheet voivat huonosti kk:dessa ei ole rahaa edes joka päivä lämpimään ruokaan LIITOT NYT VAATIMAAN TAVALLISELLE TYÖNTEKIJÄLLE 1500e kk:dessas lisää liksaa me ollaat ainoat joiden palkat ovat jääneet jälkeen ja pidetään tarpeeksi pitkä lakko että tehoaa

    • Vai presidenttejä..

      Kekkosen jälkeen ei ole ollut yhtään pressaa,vaan näitä eduskuntaa puolustavia lässyn lässyn tapauksia.

      Voi voi kyllä oli suomessa asiat hyvin Kekkosen aikaan,sen jälkeen ollut tasaista alamäkeä ja siitäkö nämä pitää palkita?

    • työtön 101

      TÖRKEETÄ!!! TYÖTTÖMILLE JA VÄHÄVARASILLE OIS ENEMPI KÄYTTÖÄ TOLLEKKI RAHALLE OIKEESTI!!!!!

      • ei työtön

        Sit vaa opiskeleen. Ei ole pakko olla työtön. Aina on mahollisuus parempaan.


    • 7+15

      Ja rahakos se nyt sitten korvaa julkisuudessa vietetyn ajan...toimien siis eräänlaisena "kipukorvauksena" hirvittävien suurien eläkkeiden muodossa? Mutta täytyy muistaa, että tämä asia on vasta käsittelyssä eduskunnassa, joten voidaan olla aivan rauhassa. Tosin äänestäjät varmaankin haluavat tietää kuka tai ketkä ylipäätään ovat esittäneet näitä korotuksia ja ketkä painavat vihreää nappulaa? Itseäni lisäksi kiinnostaa motiivi. On toki hirveää katsoa palkkakuopissaan riutuvia päättäjiämme...

    • Kovin on hatarat tiedot kansalaisilla. Suomalaisen keskivertoeläkeläisen eläke kuussa on noin 1300 euroa kuukaudessa miinus verot. Eli jos ei säästöjä ole tai kertynyttä omaisuutta. Loppuelämä on aika kurjaa, nousevien hintojen ja inflaation Suomessa.

      • Miten laskettu?

        Miten suomalaisen keskivertoeläke on laskettu? Onko laskettu yhteen suuret eläkkeet ja pienet eläkkeet? Onko sitten vain yhteissumma jaettu eläkkeensaajien määrällä? Tiedän
        useita ihmisiä, joiden bruttoeläke on kuukaudessa alle 1000 euroa, joten 1300euron keskivertoeläke antaa täysin väärän kuvan asiasta.


      • ei paljoo

        Keskiverto...hmmm... jos tuo lasketaan "keskivertona", on mukana kaikki eläkkeensaajat. Toisessa päässä suuret eläkkeet, toisessa pienet. Keskiarvoksi saadaan tuo 1300€/kk. Veikkaan, että aika moni eläkeläinen jää paljon alle tuon. Suuret eläkkeet nostavat laskennallista kk-eläkettä niin paljon, että tulee kuvitelma ettei pieniä eläkkeitä olekaan kuin kourallisella ihmisiä. Raksahommissa 50 vuotta tienannut ei pääse tuohon "keskivertoeläkkeeseen" vaikka raksalla on aina ollut paremmat palkat kuin siivoojilla. Minkähänlainen mahtaa olla siivoojan eläke...?


    • Höhöhöhöhöh

      No voi tsiisus sentään. Ja suomalaiset hyväksyy kaiken.

    • Järkeä peliin

      Kohtuutonta. Ex pressat ei todellakaan ole tämän arvoisia!

      Tälläisena aikana, kun kansa joutuu kurjuutta kohti ja tulevasta talouden kehityksest ei kukaan tiedä mitään, niin EX-PRESSAT saa reippaan 20 % korotuksen!

      Nyt jokainen ottaa yhteyttä tuttuun/äänestämäänsä edustajaan ja laitetaan tälle hommalle stoppi! Ja tuo lesken/lapsen asumisoikeus, sehän ei todellakaan ole tasa-arvoinen lisäys!

      • Perskuta..

        Olettekos huomanneet kuinka nämä hiljaisesti hyväksyvät omien palkkioidensa ja eläkkeidensä roimat korotukset, uudenvuoden puheet ovat täyttä paskaa olleet jokaisella presidentillä jälkeen Kekkosen!!

        Niin poliitikoista, kuin näistä pressoista tulee mieleen luteet, kallis ja hyödytön kuppausvirka koko pressan virka nykyisellään!!!

        Nuo lisäykset jälkeenjäävien suhteen (lesket,lapset) ovat kuin suoraan kreikkalaisten pelikentiltä, missä eläkkeitä makseltiin kuolleen virkamiehen jälkeen omaisillle!!!

        Presidenttien vaalit saavat riittää, poliittisille palkkioviroille pitäisi panna kertakaikkinen toppi muutenkin!


    • 8+8

      Mitä saa 560 000 Eurolla?

      3 Ex pressaa täyshoidon, ja muuta luxusta kaupan päälle.
      tai yli 56 ihmistä hieman paremmat olot suomessa.

      Mutta kuten me kaikki tiedämme, tärkeimmät ensin....

      • Voihan rähmä

        Voi voi ! Pressalla työt vähenee, mut palkka nousee ja samoin ex-pressoilla eläkkeet. Nouseekos, vaikka eläkkeellä olevalla sähkärillä eläke. Jos sähkäreillä nostetaan palkkoja no ei tasan. Pressan työkin vähentynyt edustustehtäviin, niin kuka pers.taho päätti nostaa palkkoja kysymättä kansalta, meitä siis kansaa käytetään suoraan sanottuna hyväksi. Laittaisin veroeuroni ennemmin vanhus ja hoivatyöhön. Mutta eihän meiltä kysytä ja suomen kansa voi pahoin. Kohta ollaan tilanteessa, kuin kreikkalaiset. Valtionpäämiehille fyffet ja ihan sama asuuko kansa vaikka veneen alla.


    • mie vain lapista

      Miten sitä niin vähän korototetaan, mitenhän ne nyt pärjää jos...>Olen samaa mieltä monen muun kanssa et ne korotukset ois ollu tosi tarpeeseen esim. Nuoriso puolen satsaukseen, sillä sen puolen "linjoilla" ois tosi tarve. >Vai onkohan meidän pressat eri mieltä, luulis sen tason virassa olleiden sen verran asioden kulkua seuranneen et mihin suuntaan ollaan menos.!!

    • Solidaarisuusvero

      Tälle eliitille ja kaikille muillekin suurituloisille pitää säätää solidaaridaarisuus vero ja vähintään 50%.

    • KÖYHÄ ELÄKE56

      Järkkyy!
      Olen pienellä eläkkeellä toimeentuleva, saan ensi vuoden alkuun pienen korotuksen 3,6%!
      Erosimme juuri mieheni kanssa, nyt mietin miten saan laskut maksettua mitä ruokaa voisin ostaa tilillä 150 euroa loppukuukaudeksi!
      Lujaa menee, ehkä "parempi antaa kaiken mennä" lähteä kadulle maleksimaan!
      En voi ymmärtää tätä SUomen politiikkaa!
      HÄVETKÄÄ PÄÄTTÄJÄT, ETENKIN PRESSAT!

    • kerpeleet

      Lisää liksaa entisille pressoille, ettei pääse köyhyys yllättämään. Ynnä muulle "Firman" johtoportaalle.! Koska kyyristelevä kansa herää?

    • 7 + 5

      Mielestäni presidentit pitäisi laittaa vankilaan istumaan elinkautista ilman pääsyä vapauteen koskaan. Nykyinen presidentti on ollut mielestäni erittäin surkea eikä tehnyt yhtään mitään suomalaisten hyväksi vaikka on olevinaan koko kansan presidentti.

    • 8+14

      Rahaeliittiä ei voisi vähempää kiinnostaa tavisten ongelmat. Meille nauretaan ihan kympillä ja päin naamaa. Kenen tai minkä tahon esitys tämä eläkkeiden yms. palkkoiden korotukset ovat? Jotenkin tulee mieleen, että kokoomus on asialla kun gallupitkin povaa niinistölle jo tässä vaiheessa varmaa pestiä. Mutta kuinkas tulee käymään?

    • Kohtuutonta!

      Kyllä nyt on äärifemakko Tarja varmaan tyytyväinen. Ihan naurettavaa että rikkaita tarvii hyysätä. Köyhiä kyllä kyykytetään ja keskituloiset joutuvat maksumiehiksi. Kyllä presidentin lesken ja muksujenkin pitää pärjätä samoilla tuilla kuin normaalin ihmisen lesket/muksut. Tuskin pressan puoliso tai lapset ihan tyhjän päälle mitenkään muutenkaan tippuvat ja jos tippuvat, niin miksi sitten ei heille tarvise tarjota erikoiskohtelua.

      Näiden pressojen aikana on köyhiltä leikattu ja leikattu,terveys/sosiaali palvelut täysin retuperällä.
      Hyvinvointi valtion luojat ovat jo haudoissaan,ja nämä pitää palkita yhteiskunnan kahtia jaosta ja hyvinvoinnin romuttamisesta???

      Mitä enemmän kuulen poliitikoista, sitä enemmän ajattelen heitä LOISINA.

      Ilman noita skeidoja meillä kaikilla olisi enemmän euroja kulutukseen ja kansantalouden parantamiseen.

      Heidän (poliitikot, ex-pressat yms) tehtävänä on hallita meitä, tuhlata veroeuromme ja tehdä epämiellyttäviä, riistäviä päätöksiä.

      Suomi on epätasa-arvoinen maa.

    • SAIRASTA TOUHUA !!!

      Suomessa ei tarvita pRESITENTTIÄ NIIN KUIN EI TÄLLÄ HETKELLÄ OLEKKAAN,
      VAAN KUVATUS presitenttitär !!
      KENENKÄHÄN EHDOTUS LIE , SAMA SE , EIHÄN OMAT KOIRAT PURE ..

      SITTEN NÄMÄ JÄLKELÄISET , EI MITÄÄN TUKIA ,VAAN JOS EI PÄRJÄÄ
      MENKÖÖN SOSIAALI LUUKULLE ..

      SUOMI EI TARVITSE PRESITENTTIÄ NIIN EI TARVITSE EU SKAPOIHIN
      ANOA YLIMÄÄRÄISTÄ KOIRAN RUOKA KUPPIA MISTÄ PRESSA SYÖ !!!

      MEILLE RIITTÄÄ PELKKÄ PÄÄMINISTERI NIMIKKEELLÄ ( PÄÄPRESSA)

      KEKKOSTA NYT KAIVATTAS , EI NÄISTÄ NYKYAJAN PRESSOITA EIKÄ
      ENTISISTÄ OLE MINKÄÄNLAISTA ESIMERKIN NÄYTTÄJÄÄ ..HÄVETKÄÄ !!

    • Kyllästynyt.

      Oli miten oli, niin tosi härskiä touhua! Luulisi että presidentit , ministerit ja kansanedustajat olisivat esimerkkinä säästämisessä, kun sitä kansallekkin niin kauppaavat. Tavallisen palkansaajan, eläkeläisen, työttömän on säästettävä, kiristettävä vyötä ja käytettävissä olevat tulot vain pienenee kun valtio kuppaa. Sitten ne joiden ei tarvi maksaa mistään mitään omasta pussista korottavat vielä tulojaan tuollaisilla prosenteilla ja kansa maksaa....hyi häpeäisivät edes!!

    • Niin väärin!

      Tämä osoittaa hyvin kuinka kaksinaamainen ja kyyninen nyky yhteiskunta on! Se eliitti porukka joka elää jo muutenkin käsittämättömässä hyvin voinnissa, ovat käsiojossa vaatimassa lisäää, eikä ilmekkään värähdä! Välillä he sitten taivastelevat ja ihmettelevät TV:sä kun eriarvoisuus yhteiskunnassa lisääntyy ja kansa voi pahoin! Kun taas tavan ihmiset kamppailevat joka päiväisestä toimeen tulostaan monta kertaa myös huolenaan irtisanomiset ja työpaikkan säilyminen. Eikös nämä vanhat pressat ole jo eläkkeellä? maksetaanko myös heille ko.korotus? Ei voi olla totta! Nämäkin rahat pitäisi suunnata nuorten työllitämiseen ja heidän huvinvointiin eikä näihin vanhoihin kampuroihin jotka kyllä pärjäävät hyvin ennen hautaan kaatumistaan!

    • HEIMO HUMANOIDI

      Samalla rahalla eläisi 650 tavallista eläkeläistä

      • ali-valtiosihteeri

        Hävetkääte, jotka aina vetoatte; eläkelläisiin, lottiin ja veteraaneihin,kun URPUTATTE omahyväisestija kateellisesti jostain presidentin, tai muun eestäkäyvän palkasta/eläkkeestä. Lähinnä tuotte ilmin tyhmyytenne esille.


    • Alkaa riittää!

      Vanhoille pesidenteille vaan maksetaan lisää liksaa ja samalla huonosti toimeentuleville lopetetaan EU ruoka-avun anto??? Sillä korotuksella ruokkisi monta leipäjonossa olevaa hädänalaista... Ex pessoilta tuskin ruoka loppuu, vaikka kyseinen korotus jaettaisiin suomessa hädässä oleville!!!!

      • zxz.

        Mihin ne tarttee sitä rahaa ton ikäiset. Kaikki on jo hankittu, monta vuotta on jo tie-
        nattu hyvin. Pistävät sukanvarteen ja keräävät suvulle perintörahoja.

        Ylimääräistä rahaa tuntuu tässä maassa olevan. Mutta maanteihin, ja rautateihin
        ei rahaa löydy. Yksien elättien elämä on tärkeämpää kuin koko kansan etu.


    • BLACKSNAKE
    • Kyllähän ex-presidentit hyvän toimeentulon ansaitsee samoin kun ex-kansanedustajatkin. Mitä se ny olis että pressa tai vaikka vaan yhden kauden kansanedustaja kuiville jäisi; hullua puhetta, pitäähän pressan elää leveesti kauden jälkeenkin samoin kun lusmuilijaedustajienkin,joiden ansiot vaan nousee eduskunnasta lemppauksen jälkeen.

      Työntekijä saa lopetettuaan hommansa kolmen kuukauden karenssin ja sen jälkeen hänen on otettava vaikka siivoojan paikka, jos ei omia koulustustaan vastaavia töitä löydy mutta nämä perkeleen ahneet "eduskuntatyöläiset" saavat saman suuruisen kuukausieläkkeen kun useimmat meistä koko vuonna.

      Voi LUOJA että vähän korpee tämä systeemi!!!!=((((((((

      • Ps.

        Edelliseen viestiini lisäten; alotukseen on vastannut lähes 150 henkilöä ja sen on lukenut yli 1500 ihmistä mutta vain sormissa laskettava määrä on kirjottanut omalla nimimerkillään.

        Onko nyt käsitettävä tämä homma niin, ettei kukaan enää ees uskalla kirjottaa rekisteröitynä, koska silloin saa kaikki syytteet niskaansa niin kun minäkin, vai pitääkö toi kansalaisten puskissa huutelusta tehdä jonkinlainen päätös suomalaisten kusipäisyydestä. Että kun joku kirjottaa asiaa. kaikki rekatut siirtyy korpeen ja aukoo päätään mukamas tuntemattomina henkilöinä?

        Voi mahoton=((((((((

        En oo typerämpiä kanssakirjottajia koskaan tavannut enkä haluaisi niitä vast`edes tavatakaan, jos tämän palstan jäsenet noin saamattomia ihmisiä vailla itsetuntoa ovat ja heittävät heti hyvästit nimmareilleen kun se tuttu kööri ei lähde mukaan riitelyyn.


      • 15+666
        arkipirulainen kirjoitti:

        Ps.

        Edelliseen viestiini lisäten; alotukseen on vastannut lähes 150 henkilöä ja sen on lukenut yli 1500 ihmistä mutta vain sormissa laskettava määrä on kirjottanut omalla nimimerkillään.

        Onko nyt käsitettävä tämä homma niin, ettei kukaan enää ees uskalla kirjottaa rekisteröitynä, koska silloin saa kaikki syytteet niskaansa niin kun minäkin, vai pitääkö toi kansalaisten puskissa huutelusta tehdä jonkinlainen päätös suomalaisten kusipäisyydestä. Että kun joku kirjottaa asiaa. kaikki rekatut siirtyy korpeen ja aukoo päätään mukamas tuntemattomina henkilöinä?

        Voi mahoton=((((((((

        En oo typerämpiä kanssakirjottajia koskaan tavannut enkä haluaisi niitä vast`edes tavatakaan, jos tämän palstan jäsenet noin saamattomia ihmisiä vailla itsetuntoa ovat ja heittävät heti hyvästit nimmareilleen kun se tuttu kööri ei lähde mukaan riitelyyn.

        Kuulehan arkipiru.

        Tämä keskustelu on ollut linkitettynä 24:n etusivulle useita päiviä joten sen takia tässä on paljon osallistujia, ei siis todellakaan vain pulinapalstan sisäänpäinlämpiävä porukka.

        Muilla palstoilla, siellä missä oikeasti keskustellaan, on tavallista että rekkaamattomia on keskusteluissa valtaosa. Eikä siitä jauheta vaan keskustellaan asioista!


      • zxz.
        arkipirulainen kirjoitti:

        Ps.

        Edelliseen viestiini lisäten; alotukseen on vastannut lähes 150 henkilöä ja sen on lukenut yli 1500 ihmistä mutta vain sormissa laskettava määrä on kirjottanut omalla nimimerkillään.

        Onko nyt käsitettävä tämä homma niin, ettei kukaan enää ees uskalla kirjottaa rekisteröitynä, koska silloin saa kaikki syytteet niskaansa niin kun minäkin, vai pitääkö toi kansalaisten puskissa huutelusta tehdä jonkinlainen päätös suomalaisten kusipäisyydestä. Että kun joku kirjottaa asiaa. kaikki rekatut siirtyy korpeen ja aukoo päätään mukamas tuntemattomina henkilöinä?

        Voi mahoton=((((((((

        En oo typerämpiä kanssakirjottajia koskaan tavannut enkä haluaisi niitä vast`edes tavatakaan, jos tämän palstan jäsenet noin saamattomia ihmisiä vailla itsetuntoa ovat ja heittävät heti hyvästit nimmareilleen kun se tuttu kööri ei lähde mukaan riitelyyn.

        Käyttäjä on piilottanut profiilinsa.


      • xxxklömnb
        zxz. kirjoitti:

        Käyttäjä on piilottanut profiilinsa.

        Entä sitten?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5503
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3684
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2725
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2166
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      103
      1980
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1299
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1277
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1268
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1222
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1136
    Aihe