Tukistin poikaani :(

Paula1001

Hei kaikki ystävät!

Kumpa voisin kertoa, kuinka rakkaudentäyteinen päivä tänään oli. Valitettavasti kaikki meni kuitenkin päinvastoin. Vai mitä sanotte siitä, että tukistin poikaani mitättömän riidan päätteeksi? Meidän kuopus, kutsun häntä vaikka Santeriksi, on viime aikoina ollut hyvin hankala. Valehtelua, kiukuttelua, kiusantekoa... Minä ja mieheni Isokarju olemme täysin neuvottomia. Poikaan ei ikäänkuin saa kontatkia, ja arki luisuu konfliktista toiseen. Tänään Santeri heitteli perunoita, ja vielä puri minua. Hetken mielijohteesta tartuin poikaa tukasta. Minä, joka olen tiukasti ruumiillista kuritusta vastaan. Sain jo pojaltani anteeksi, mutta itseltäni en. Pelkään että tilanne toistuu, enkä pysty enää hillitsemään itseäni. Mitä Santerin kanssa pitäisi tehdä? Olisiko teillä vinkkejä?

Paula.

32

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leevi*

      Ota vähän vapaata niin jaksat paremmin kimmastumatta! Talostasi löytyy varmaankin joku mukava teiniblondi lastenvahdiksi, hän voi katsoa Santeria ja opettaa vaikkapa perunoiden kuorintaa. Lähde sinä vaikka jonkun kivan kioskinpitäjän tai vaikkapa talomiehenne kanssa salatreffeille!

    • Katte

      Voi miten tajuan sua!
      Minun "Santerini" on jo iso poika, mutta koskaan en unohda sitä, että kerran (Luojan kiitos se jäi siihen kertaan!) läimäytin häntä avokämmenellä erään erittäin koettelevan ja rasittavan kauppareissun päätteeksi. En enää muista mistä tilanne lopulta niin kärjistyi, mutta sitä läïmäytystä en koskaan voi unohtaa!
      ,
      Tietysti on täysin kohtuutonta syyttää ja soimata itseään vielä vuosien jälkeen! Asia on sovittu jo ajat sitten.

      Rakastin ja rakastan lapsiani yli kaiken, ja sen heille myös osoitan ja sanon. On täysin luonnollista ja inhimillistä että pinna joskus palaa, itse näissä tilanteisa ryntäsin vaatekomerolle, otin muovihenkarin ja löin sen säpäleiksi! Sain vihan ja kiukun purettua, ja lapset muistaa noita episodeja naureskellen äidin " henkarintuhoamiselle"!
      Olin yksinhuoltaja työssä käyvä äiti, kaksi lasta ja koira, joten kädet oli todella täynnä ja usein täysin naattina raahauduin päivästä toiseen.
      Hyvä että sinulla on mies jonka kanssa jakaa, ja tosiaan, jos vaan mitenkään pystytte ottakaa aikaa itsellenne ja suhteen hoitamiselle! Sitten taas jaksaa sitä arkeakin..

    • ismo ja seppo

      trololololololoolooooooo ketään ei kiinnosta

    • miemie^^

      Moi!

      Olen parikymppinen nuori nainen, ja itse olen sitä mieltä, että mua ei ole ainakaan tukistamiset yms. pahemmaksi ihmiseksi tehneet, päin vastoin! Tasan kerran olen oikeasti riehunut vanhempaani vastaan, ja silloin olin 16 vuotias, mutta onneksi äiti oli vahvempi vielä... aikamoista painia mentiin, ja kyllä minua hävetti kun itse läppäsin äitiäni ja talloin varpaat (se tosin oli vahinko). Joten jos lapsi puree ja riehuu, niin pieni tukistaminen tuskin ainakaan haittaa tekee. Eri asia olisi, että oikeasti pahoinpitelisi lastaan.

      • muiru

        Minäkin mietin, miten ihmeessä santeri saa heitellä perunoita ja purra äitiä? mutta äiti sitten pienen tukistuksen vuoksi matelee anteeksiantoa santerilta?
        En ole ruumiillisen kurituksen kannattaja, mutta joku keino pitää olla saada
        muksu aisoihin, lopettamaan rähjääminen. Puhuminen puhuminen puhuminen tahtoo muuttua jänkkäämiseksi jänkkäämiseksi jänkkäämiseksi. Sen huomaa muuallakin kuin kotoelämässä: nykyajan lapsille jos aikuinen sanoo jostakin ihan asiasta, totteleminen tuntuu mahdottomalta, nenäkkäitä vastauksia ja jänkkäämistä piisaa. Pari päivää sitten taistelin naapurin kakaran kanssa pensasaitani repimisestä ja kaveri oli elementissään venkottamassa. Ajattelin, että kotikasvatuksen vuoksi inhoan sitä pentua, on kotonakin joka asiassa suuna päänä. Lapsen on joskus hyvä viettää varttitunti nokka nurkkaanpäin, sanomisiaan miettien, ja hyvä on laittaa lapsi myös anteeksipyyntöasialle. Hyväksi on sekin, että viikkorahoistaan maksaa tekemäänsä kolttosta vaikka 25 % viikkorahasta viikossa, oi se kirpasee!!

        Itse olen jo isoäiti, vähillä kurituksilla sain kasvaa eikä omiakaan lapsia suuremmin tarvinnut komentaa, meillä pelasi tuo palkkio/ rangaistus sillä keinoin
        että asioista joutui vastuuseen. Perunoiden heittelystä voi antaa sopivan sakkotyön, joka sitten myös tehdään loppuun asti. Äidin puremisesta puoli tuntia nurkassa, se on pieni ikuisuus miettiä mitä tulikaan tehtyä! ja sitten sovussa jutellaan asia klaariksi:)


      • mie vaan
        muiru kirjoitti:

        Minäkin mietin, miten ihmeessä santeri saa heitellä perunoita ja purra äitiä? mutta äiti sitten pienen tukistuksen vuoksi matelee anteeksiantoa santerilta?
        En ole ruumiillisen kurituksen kannattaja, mutta joku keino pitää olla saada
        muksu aisoihin, lopettamaan rähjääminen. Puhuminen puhuminen puhuminen tahtoo muuttua jänkkäämiseksi jänkkäämiseksi jänkkäämiseksi. Sen huomaa muuallakin kuin kotoelämässä: nykyajan lapsille jos aikuinen sanoo jostakin ihan asiasta, totteleminen tuntuu mahdottomalta, nenäkkäitä vastauksia ja jänkkäämistä piisaa. Pari päivää sitten taistelin naapurin kakaran kanssa pensasaitani repimisestä ja kaveri oli elementissään venkottamassa. Ajattelin, että kotikasvatuksen vuoksi inhoan sitä pentua, on kotonakin joka asiassa suuna päänä. Lapsen on joskus hyvä viettää varttitunti nokka nurkkaanpäin, sanomisiaan miettien, ja hyvä on laittaa lapsi myös anteeksipyyntöasialle. Hyväksi on sekin, että viikkorahoistaan maksaa tekemäänsä kolttosta vaikka 25 % viikkorahasta viikossa, oi se kirpasee!!

        Itse olen jo isoäiti, vähillä kurituksilla sain kasvaa eikä omiakaan lapsia suuremmin tarvinnut komentaa, meillä pelasi tuo palkkio/ rangaistus sillä keinoin
        että asioista joutui vastuuseen. Perunoiden heittelystä voi antaa sopivan sakkotyön, joka sitten myös tehdään loppuun asti. Äidin puremisesta puoli tuntia nurkassa, se on pieni ikuisuus miettiä mitä tulikaan tehtyä! ja sitten sovussa jutellaan asia klaariksi:)

        juuri näin , syy ja seuraus. rajat, rakkaus ja rokka (vaikka herne rokka)
        ei lapset siihen näänny jos joskus on ihan oikea paha mieli jos on tehnyt pöljiä.onko se unohdettu, ei vanhempien aina tarvitse olla kivoja.sit kun sinnittelee kiva linjalla niin voi överiksi mennnä, tulla niitä yli lyöntejä.
        nyt hitusen omaa aikaa santerin äiti ja ei se poika siihen tosiaan pilaannu kun olet noin tehny, mieleen isompana varsinkin jäänee päällimmäsieksi äidin anteeksi pyyntö, aikuinen voi virheitä tehdä, katua ja pyytää anteeksi ja ottaa opikseen ettei toista tekemäänsä!
        hyvää viikonloppua santerin perheeseen
        ja hei aina saa myös kääntyä oman kunnan ammatti ihmisten puoleen (neuvola, perhetyö jne ) jos omat neuvot ovat vähissä tai voimat kadoksissa, sieltä saa oikeaa ja asiaan kuuluvaa realistista apua. ja avun hakeminen ajoissa on viisautta


    • tukistettu

      Jos on pahaa tehnyt, tukistus menee paremmin perille. Molemmat voivat sitten selvittää syyn ja pyytää anteeksi toisiltaan.
      Olen saanut tukistuksia pikkusena eikä ole jäänyt mitään kaunaa. Se vain pisti miettimään mitä oli tullut tehtyä.Syyhän oli mun, ei siitä enempää ja anteeks pyyntö paikallaan.

      • Anonyymi

        Ihan niin minuakin tukisteltiin lapsena enkä niistä ole pahaa mieltä kantanut. Mutta sanoilla loukkaaminen on jäänyt mieleen


    • Paula, severin äippä

      Siis tämähän on salkkareista! Ei tähän tartte vastailla..

      • tukistettu

        Miten niin salkkareista, enpä ole seurannut. Kerroin vain mitä ajattelen ja se opetus ei ollut pahaksi. Molemmin puolinen ymmärtämys on tarpeen.Jos salkkareissakin on kosketeltu näin asiaa, on kirjoittajakin kokenut saman.
        Hyvä on vastailla ja siihen on jokaisella oikeus. Puhutaanhan kasvatuksesta, oikeasta tai väärästä. Se on vain asia joka nähdään myöhemmin.
        Ei kukaan kurita lasta huvikseen, vaikka joku ilkikurinen niin mainitsi.


      • jhnui
        tukistettu kirjoitti:

        Miten niin salkkareista, enpä ole seurannut. Kerroin vain mitä ajattelen ja se opetus ei ollut pahaksi. Molemmin puolinen ymmärtämys on tarpeen.Jos salkkareissakin on kosketeltu näin asiaa, on kirjoittajakin kokenut saman.
        Hyvä on vastailla ja siihen on jokaisella oikeus. Puhutaanhan kasvatuksesta, oikeasta tai väärästä. Se on vain asia joka nähdään myöhemmin.
        Ei kukaan kurita lasta huvikseen, vaikka joku ilkikurinen niin mainitsi.

        Salatut elämät tv-sarjassa eräs hahmo tukisti lastaan ja kirjoitti sitten nettiin näin, eli joku nyt tekee täällä pilaa..

        Sääli että jotkut ihmiset ovat tosissaan vastanneet tähän viestiin..


      • tukistettu
        jhnui kirjoitti:

        Salatut elämät tv-sarjassa eräs hahmo tukisti lastaan ja kirjoitti sitten nettiin näin, eli joku nyt tekee täällä pilaa..

        Sääli että jotkut ihmiset ovat tosissaan vastanneet tähän viestiin..

        Sääli tosiaan jos kasvatusasiat ja tukistelu on yhdentekevä asia. Pilaa ei tosiaankaan ole kenenkään mielipiteet ellei sitten omasi jhnui. Tärkeästä asiasta ei saa pilailla, on tietysti eri asia miten kirjoitukset mieltää.
        Noinkin voi näköjään käydä kuin tv:ssä. tietämättään. Se vain osoittaa samanlaisen näkemyksen asiasta olevan muillakin.


    • käppyrä

      Kyllä lapsia pitää kurittaa, jos ei muuten niin ihan huvikseen. Tulee niin voimakas olo.

    • Ihan yleispätevänä ohjeensa lapsen kasvatuksessa on. Lapsen kehitykseen vaikuttaa kielteisesti koetut tilanteet, joissa lapsi ei joko ymmärrä tai lapsi ei kertakaikkiaan mahdollistu suoriutumaan tehtävästä/tilanteesta ja tässä tilanteessa lasta rangaistaan. Lapselle on yks hailee rangaistaanko lasta huutamisen kautta tai fyysisesti kurittaen.

      Mutta, jos lapsi.....y-m-m-ä-r-t-ä-ä........ ja lapsi mahdollistuu helposti.........s-u-o-r-i-u-tu-m-a-a-n tehtävästä/tilanteesta,- mutta ei tahdo, niin tästä rankaiseminen ei vaikuta lapseen kielteisesti.Väitämpä, miten lapsi kokee alitajuisesti rankaisemisen turvallisuuden tunteena,- koska vanhempi otti tilanteen haltuun.

      Taas punainen lanka on haluaako vanhempi kasvattaa lasta hyvään,- vaiko alistaako vanhempi lastaan omien alitajuisten tekijöiden johdosta. Lastahan on helppo alistaa ja siten siiretää omia ongelmia lapsiinsa.

      • Tuohon edelliseen viestiini vielä. Jos/kun lapselle on riittävästi aikaa ja yleensä selostaa sanoin asioita, niin lapsen ymmärrys laajentuu ja samoin lapsi kokee tulleensa huomioiduksi, niin jatkuvat nujakat tulevat harvinaisiksi.

        Toisaalta lapselle tulee suoda ja sallia terve kiukku ja vihastumiset.Itsenäistymisestä on kysymys. Alistettu ja alistuva lapsi ei tule olla tavoite lapsen kasvatuksessa.I


    • Siis ilman ruumiillista kuria lapsista ei kasva MIEHIÄ! Minua ainakin piiskattiin nuorempana jos tein jotain tosi pahaa, ja isäni sanoi aina että "Sitten sua ei enää piiskata ku et enää itke siitä" no, sitten siinä joskus ei tullutkaan itku kun isä anto piiskaa, ja ei sen jälkeen olla meikäläistä enää piiskattu :P

      Nykymaailma kannattaa aivan liikaa lepsua kasvatusta, ei niistä lapsista välttämättä tule niin vahvoja kuin niistä joilla oli kova kuri. Ajatelkaapa kuinka karaistunut silloin 30-luvullakin piti olla kun Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen. Ei näistä nykylapsista, osittain minut mukaan lukien luultavasti ole Suomea tulevaisuudessa puolustamaan -40 asteen pakkasessa alkeellisilla varusteilla. Tosin sotakin on muuttunut, nykyään se käydään ohjattavilla hellfire ohjuksilla ja muulla huipputeknisellä roskalla :(

      Takaisin asiaan. Muistakaa rankaista lastanne tarpeen tullen ja kasvattakaa Suomalaisista lapsista henkisesti ja fyysisesti vahvoja, kuten ollaan jo vuosisadat tehty.

      Toki ei sitä lasta saa huvikseen hakata ja "pelottaa". Jos lapsi vähäsen kiukkuaa niin ei sitä veriseks kuitenkaan hakata.

    • Saako sinua?

      Väkivallan käyttö on aina rikos, myös omaa lasta kohtaan! Mietipä itse, miltä tuntuu ja hyväksyisitkö sen, että sinua joku repii tukasta riitatilanteessa. Eikö aikuista saa pahoinpidellä, mutta lasta saa? Lain mukaan lievissäkään pahoinpitelyissä ei ole asetettu ikärajaa rangaistavuudelle. Lievästä pahoinpitelystä syyttämättä jättämiseen ei ole kirjattu teon motiivin hyväsyttävyyttä, esim. kasvatus. Alaikäiseen kohdistuva pahoinpitely ei ole enää asianomistajarikos, vaan yleisen syyttäjän asia. Sukulaisuussuhde ei ole este syyttämiselle. Jos aviomies repii tukasta aviovaimoa, on se pahoinpitely ja rikos. Miten se että vanhempi repii tukasta alaikäsitä lasta olisi eri asia?

      Kokonaan toinen juttu on, mitä seuraa lapsen ja vanhemman väliselle luottamukselle pahoinpitelystä. Kukaan ei ole unohtanut vanhemman tekemää pahoinpitelyä, vaikka kuinka "hellää". Niin näyttää sotaveteraanikin muistavan pahoinpitelynsä, jonka mielessään on kääntänyt syylisyyden tunteeksi.

      • young lady - 18 y/o

        Totta, väkivallan käyttö on aina rikos, oli se ketä tahansa kohtaa, mutta saanko siis haastaa vanhempani oikeuteen minulle lapsena aiheutetusta mielipahasta??
        (LOL)

        Aikuista ja lasta nyt ei mielestäni voi verrata toisiinsa. En usko että kukaan aivan älyttömästi hiuksista retuuttaa ketään, yleensä lapsi enemmän vain pelästyy ja se pieni pistävä kipu häipyy minuutissa kahdessa.
        Aikuinen yleensä tekee tekonsa tietoisesti, tietäen tekonsa mahdolliset seuraukset.
        Lapsi kun etsii rajojaan, rajat on oltava ja minulla ja veljilläni meni oppi nopeasti perille kun äiti vihaisena tuli antamaan luunappia tai tukkapöllyä - ja kyllä se pelästyminen oli suurin tunne josta oppi ettei asiaa X saa tehdä.

        Nykyään lapset kasvatetaan niin pumpulissa että jo ensimmäisellä luokka-asteella olevat lapset haistattelevat opettajalle ja opettaja ei saa kuriin lapsia kun ei saa poistaa luokastakaan voimakeinoin (lue: siirtämällä lapsi ulos luokasta väkipakolla KUITENKAAN satuttamatta tätä - lapsi yleensä satuttaa itseään rimpuilemalla vastaan, ja tietää tämän) kun jo tulee vanhemmilta puhelu miten opettaja on käyttänyt väkivaltaa pikku Perttu-Eevaa kohtaan.

        Lähes kaikki ystäväni ovat saaneet jonkinasteista ruumiillista kuritusta pienmpänä ja he ovat täysin tasapainoisia ja kurinalaisia ihmisiä... Huomaa kyllä ketkä ovat saaneet pumpulipallossa elää..


      • Kyllä,kyllä

        Hö. Kyllä tukasta repiminen ja tukistaminen on kaksi aivan eri asiaa.
        Kyllä lapsi on joskus niin omassa kiukussaan sisällä, että ei osaa lopettaa pelkkiin lässytys sanoihin.
        Silloin kun itse pienenä kiukuttein äidille ja olin oikea riiviö. Äiti läppäsi joskus avokämmenellä pyllylle. Ei se edes sattunut, mutta rauhotti kummasti. Oikeestaan minua enemmänkin nolotti. Läppäisyn jälkeen pystyin taas ottamaan vastaan puheita. Pahoinpitelyä se EI missään nimessä ollut.

        Nyt aikuisena mietin, sehän oli rakkaudella läppäisty.
        Rakkautta on rajat, jos Santeri on riiviö ja puhe ei tehoa, on pieni tukistaminen ihan paikallaan.


    • Kasvatust

      Nuaret tarttee hyvät rajat ja komennon. Joille ei mee puhumalla asiat perille, ei tukistus tee pahhaa. Eri asia jos roikottaa tukasta seon toinen juttu. Näit nuarii jokon saanu olla kui ellunkanat, on sitte vanhuksia hakkaamassa, paikkoja rikkomassa ym. pahaa tekemäs vapaan kasvatuksen merkis. Rajat pittää olla nuorille, ei aikuisetkaa saa tehrä mitä vaa. Aikuselle on laki jot pittää nourattaa, siihe pittää lapsetki opettaa. Jos puhe muuten ei perille mee, pikku tukistus voi oll asiaa.Aikunen joutuu kans tekemisistään tilille ja tuamitaan jos aihetta on. Hakkaaminen on eriasia. Vapaa kasvatus, tulla ja mennä saa ku haluttaa ja tehdä mitä tykkää. Se näkkyy jo kiälen käyttöna ja haistatteluna joilkii nuarilla.

    • mamma vaan

      Kasvatin suuren lapsilauman kurilla muutama vuosikymmen sitten. Saivat tukkapöllyä, nurkkaa jne. Tänä päivänä kaikki kunnon kansalaisia ja veronmaksajia. Iloisia ja onnellisia ihmisiä. Olen ylpeä jokaisesta heistä!

      • antaavaan

        Hei, antaa vaan muksujen heitellä perunoita ja purra ketä huvittaa. Poloisille tulee traumoja ja estoja jos ne ei saa toteuttaa itseään. Myöhemmin kyllä yhteiskunta sitten hoitaa turhat luulot "kersoilta" pois. Keltä hoitaa. Jotkut jäävät kierteeseen.


    • atlatl

      Santerin ikä ei ole tiedossa.
      Käytös viittaa noin kolme-neljävuotiaaseen jolla on uhmaikä.
      Tuonikäiselle lapselle toimii jo jäähy.

      Eli lapsi laitetaan jäähylle paikkaan,joka on hänen kansaan jo etukäteen sovittu.
      Se voi olla vaikkapa tuoli rauhallisessa paikassa.
      Lapselle on tietenkin etukäteen selitetty että nyt tulee tällainen käytäntä: Jos
      kiukuttelet tai teet muuta tuhmaa,joudut jäähylle.
      Jäähy kestää yhtä monta minuuttia kuin on lapsella vuosia.

      Alkuun voit joutua kantamaan kiukuttelijaa sinne tuhannen kertaa mutta noin viikossa tilanne alkaa muuttua ja lapsi pysyy jäähyllä,koska huomaa etteivät
      Vanhemmat anna periksi.
      Nimittäin jos käytät tätä tai mitä tahansa keinoa,älä anna periksi!!!
      Kun jotain aloitetaan,siitä pidetään kiinni sinnikkäästi.
      Ekat päivät on pahoja,mutta viikko yleensä on se raja.
      Sitten helpottaa,mutta suunnitelmasta on pidettävä kiinni tiukasti,sillä eniten lasta hämmentää se,että ensin sanotaan jotakin ja sitten se ei toimikkaan.
      Lapsen kanssa on oltava johdonmukainen,muu ei auta.

      Ja se johdonmukaisuus tarkoittaa myös yhtä asiaa:
      Vanhempi ei saa missään tilanteessa itse hermostua,huutaa tai kiukutella.
      Tämä on erittäin tärkeää.
      On oltava rauhallinen ja itsevarma,ei saa kiihtyä yhtään.
      Kiihtyneiden vanhempien lapset oppivat vain,että kiihtymällä saa tahtonsa läpi.

      Samahan pätee eläimiin,niitä ei kouluteta ilman johdonmukaisuutta. Eikä huutamalla ja hosumalla,vaan rauhallisella ja itsevarmalla otteella.
      Ja samalla otteella menestyy myös työelämässä.

      • tsygo-,

        Miksi vanhemmat ei muka saa hermostua, korottaa ääntään, ilmaista ärtymystä? Psykot on puunaamoja.


    • Entinen hulttio

      Tukkapöllyä olen saanut penskana usei. Remmistäkin. Jokainen kerta oli kyllä iohan aiheesta. Olin varmaan hirveä penska. En pahantahtoinen, mutta ei vaan jotenkin mennyt kaaliin. Paitsi sitten tukakpöllyn ja remmin jälkeen joksikin aikaa. Muun aikaa vanhemmat kyllä jaksoi olla pitkämielisiä ja lässyttää eikä ne päreitä polttanut. Ei ne huutanut. Tiukasti sanottiin, eikä sekään riittänyt. Menin isompien poikien yllytyksestä kaikenlaiseen muaan vaikka kiellettiin. Siitä se johtui se kurittomuuteni. En syytä muita kuin itseäni. Olisin aina voinut valita toisin vaan en halunnut.

      Omia lapsia ei ole tarvinnut kuin toista tukistaa. Se oli ihan pelkkää uhmaa mitä harrasti. Tukkapöllyn saatuaan se tuli sanomaan ettei enää halua sellasta. Kiltimpi siitä ei silleen tullut, mutta alkoi uskoa kun tiukasti komennettiin. Muisti, että siihen on parasta lopettaa uho tai tukasta nippaa.

      Minusta ei tullut päihdeongelmaista. Kouluttautunut pätkittäin. Keskitasoa parempi palkansaaja. Lapset on kumpikin yliopistossa. Eivät ole päihdeongelmaisia tai häiriöitä. Eivät ole häslänneet kaupungilla nuorenakaan.

      Joo ei tukistus ole pahasta silloin kun se on johdonmukainen seuraus tahallisesta tottelemattomuudesta, ja lapsi ymmärtää sen. Mutta kurittaessa ei saa omat tunteet purskahdella vaikka kuinka tekisi mieli huutaa. Aggressio puretaan muualla. Lapsille puhutaan tiukasti ja jämäkästi mutta ei huudeta. Kiljuminen on merkki vain lapsen tasolle asettumisesta.

    • torstaisin

      Ei saa olla tekopyhä- kurittamisessakaan, mielestäni tukistamisessa ei ole
      kysymys kurittamisesta - vaan ojentamisesta. Jonka lapsi tajuaa ! Katselkaa
      isät ja äidit ympärille mitä vierellänne koko ajan tapahtuu, onko kasvatuksessa
      jokin mennyt pieleen ? Olen itse vaari ja katson asioita jo vaarin vinkkelistä.

    • dddhusrtpjcdppå

      Miksi pyytää anteeksi sellaisesta mikä ei ole väärin? Lapsesta tulee narsistinen muita kohtaan.

    • ohjausta

      Pyydetään anteeksi väärin tekemäänsä ja se on oikein. On ymmärretty miksi tukistus..komennus tuli. dddh....... Selittäminen ja kysymys lapselle mistä syystä on rangaistus tullut. Ei lapsi ole tyhmä hän kyllä ymmärtää pahanteostaan anteeksi pyytää. Ei mee narsistin puolelle oikea ohjaus.

    • Parturiin

      Aja poika kaljuksi huomispäivänä.

    • Anonyymi

      Pyssy sinä nääpisi erossa Santerin hiuksista

    • Anonyymi

      Älä huoli , jokaiselta joskus pinna palaa , joten ei se koko maailmaa kaada.
      Joskus vaan menee yli äyräitten jokaisella , en usko että poika pahemmasti siitä on kärsinyt , joten älä syyllistä siitä itseäsi .
      Sisaruksetkin , kun suuttuvat ovat usein toistensa tukassa kiinni että paikat pölyää

    • Anonyymi

      Olisi ollut muiden helpompi vastata jos ikä olisi ollut tiedossa ja tapahtumien kulku. Pojan olisi pitänyt pyytää anteeksi perunoiden heittelyä ja puremista sekä kertoa miksi teki niin jos ilman syytä alkoi yhtä-äkkiä riehua. Vai liekö riitely ollut jo pitkällä ennen huonoa käytöstä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      104
      2384
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2142
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe