Hotellin oveen turvalaite

rallumummo

Minulla oli edelleisellä matkalla huono kokemus kun huoneeseeni yritti tulla tunkeutuja, mutta minulla oli tuoli oven edessä ja satuin olemaan valveilla joten työnsin tuolin avautuvaa ovea vasten. Nyt on pelko kun olen taas yksin lähdössä. Onko jollakin hyvää neuvoa, että uskataisin nukkua yöllä?

8

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kedja

      Missä maassa huoneen ovi aukeaa sisäänpäin?
      Ja usein ovissa on ne ketjut...

    • höpinää

      kaikissa hotelleissa aukeaa aina ovet sisäänpäin. Se on näin ja johtuu paloturvallisuus jutuista. Tuo aloitus on nyt sairaan ihmisen höpinöitä ka kuvitelmia.

    • robber

      On olemassa esim. ovenkahvaan ripustettava hälytyslaite, joka hälyttää oven liikkuessa. Taitaa olla myös 'tankoviritelmä', joka nojaa ovea vasten (tuoli periaatteella), joka estää oven avaamisen. Minulla ei ole aavistustakaan mistä tällaisia löytyy Suomessa, paitsi netiltä. Mainitsemani esimerkit olen nähnyt Suomen ulkopuolella.
      En halua peloitella enempää, mutta minullakin on kokemus herätä keskellä yötä, kun huoneen ovi aukaistaan. Tapaus on n. 30 vuoden takaa etelä Euroopasta, kun oltiin nuoria ja majailtiin halvemmissa hotelleissa. Tilanteen pelasti iso koiramme, joka herätti meidät haukkumalla ja peloitti rosvot pois. He olivat jo ryöstäneet muutaman huoneen, mutta juoksivat ulos karkuun meidän huoneen jälkeen.

      Toinen kokemukseni on Manhattanilta, Penta Hotellista Madison Square Garden, johon lentoyhtiö majoitti meidät jatkolento-onglemien takia. Tällä kertaa tunkeitujina olimme me itse. Respasta meille annettiin korttiavain jo käytössä olevaan huoneeseen. Ei varmaan ollut kiva huoneen asukkaille, kun avasimme oven - läimäyttivät sen heti kiinni naamaamme vasten. Takaisin respassa tapasimme toisen pariskunnan, jolle ole käynyt ihan samalla tavalla. Huoneen saatuamme huolemme oli omien tavaroittemme turvallisuus, jos hotellissa näin vahingossa annettiin avaimia käytössä oleviin huoneisiin. Sinä yönä minäkin latasin tuolin ovea vasten.

    • rallumummo

      Hei, If:n virkailija suositteli käymään Ohlsonilla katsomassa turvalaitteita ja kertoi samalla omistavansa sellaisen, käyttävänsä myös tuolia oven edessä. Ohlsonilta löytyi matkahälytin hintaan 9,95 €. On pieni mukaan otettavaksi ja sitä voi myös käyttää taskulamppuna. Siellä olisi ollut myös muita mukavia turvajuttuja, mutta toistaiseksi oveen laitettava riittää minulle.Toivotaan, että pelaa, sillä matka lähestyy.

    • Pikkujuttuja

      Turva-alalla olleena ja kaiken nähneenä itse käytän yhdistelmähälytintä, jossa on sekä savu- että ovihälytin. Lisäksi mukana on taskulamppu ja ohut naru. Ns. pakohuppu ei kuulu omaan varustukseeni, vaikka muille sitä kyllä suosittelen.

      Hotellihuoneen pyrin saamaan kolmannesta tai neljännestä kerroksesta kadun puolelta. Monessakaan kaupungissa ei ole brankkareilla paljoa kalustoa ylempiin kerroksiin ja alempiin tehdään keikkoja tainnutuskaasulla.

    • käytössä2

      Tuolta edullisesti, posti kiikutttaa kotiin asti tolla hinnalla.

      http://www.dealextreme.com/p/touch-sensitive-anti-theft-window-and-door-hanging-security-alarm-with-120db-siren-15358?r=34774240
      Touch Sensitive Anti-Theft Window and Door Hanging Security Alarm with 120dB Siren
      Price: $4.22 EUR 3.65 (checkout by credit card)

      Kaukosäätimellä
      http://www.dealextreme.com/p/vibration-activated-120db-anti-theft-security-alarm-with-remote-control-keychain-23633?r=34774240
      Vibration Activated 120dB Anti-Theft Security Alarm with Remote Control Keychain
      Price: $9.29 EUR 8.03 (checkout by credit card)

      Liiketunnistimella
      http://www.dealextreme.com/p/105db-security-alarm-siren-with-ir-motion-detector-and-dual-arm-disarm-remote-keychains-11780?r=34774240
      105dB Security Alarm Siren with IR Motion Detector and Dual Arm/Disarm Remote Keychains
      Price: $10.99 EUR 9.51 (checkout by credit card)

    • Emilia .

      Aika hurjaksi mennyt. Kaikkien turvalaitteiden jälkeen matkalaukkuun mahtuu..?

    • käytössä2

      No ei niitä kaikkia tarvii, jos esim sen ekan hankkii
      niin se painaa 78grammaa. Joten ei tunnu matkatavaroissa vielä missään.

      Paitti jos laukut si pakkaa niin täyteen niin voihan lisäksi hankkia vielä vaa'an jonka ottaa mukaan, niin ei oo ylipainoo :)

      http://www.dealextreme.com/p/digital-weighting-hook-scale-with-neck-strap-40kg-max-10g-resolution-18014?r=34774240
      Digital Weighting Hook Scale with Neck Strap (40kg Max / 10g Resolution)
      Price: $6.10 EUR 5.27 (checkout by credit card)

      Toi vaaka on muuten ihan kätevä, tarkistaa ennen matkalle lähtöä ettei laukku paina liikaa, ja tarkkuus riittää paremmin kuin jossain henkilö vaa'assa.
      Ja jos enemmän laukkuja matkassa niin vaaka mukaan vaikka yhdelle porukasta.
      Tienaa nykyään hintansa helposti, kun lentoyhtiöt on hanakoita veloittaa aika suolasia ylipainomaksuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe