Juhlapyhät on eroperheissä

joulu joutas pois!!!

suurin ongelma. Kurjaa kun ei voi viettää niitä perheenä enää. On kauheeta kun lapset ja äiti juhlii joulua, siinä ei ole mitään hohtoa. Meillä on joulu latistunut täysin, ei ole kinkkua, ei joulukuusta, ei oikeesti lahjojakaan. Ihan normaali viikonloppu kuin muutkin.
Lapsille kova kolaus, kun ei saa lahjoja kun kaksi hassua kirpparitavaraa.

Sukulaiset aina kysyy lapsilta et mitäs toivot lahjaksi, tulee pukki? Minä sitten selittämään siinä, että ei tule pukkia eikä koko joulua.

Ei vaan ole rahaa kun ei ole sitä isää. Meillä on aina itkujen aatto.

43

1725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+11

Isä=raha??

• Pukkipukkipukki

Tuleehan se 140€........

• Lissu_Ton

Lopeta ryyppääminen, Lissu.
      Sillä lailla saat rahaa ruokiin, koristeisiin ja lahjoihin.

• wilma60

Juhlapyhät ei ole mikään ongelma jos ei tee niistä ongelmaa. Eron jälkeen me loimme lasten kanssa täysin uudet perinteet meidän joulun viettoon ja nautimme joulusta täysin siemauksin. Meillä on kuusi, kinkku ja muutkin jouluiset herkut joista tykkämme. Lahjoja saavat minulta, isältään, kummeilta ja muilta sukulaisilta joten niitäkin riittää.

Muillekin juhlapyhille on luotu perinteet ja ei ole tullut edes mieleen ettei juhlapyhiä tarvittaisi. Silloin on kaikilla vapaata ja voi nauttia perheen yhdessäolosta .

• samira77

Kaikilla on vapaata?? missä maailmassa sä elät? Ravintolat on auki ja minä olen melki kaikki juhlapyhät töissä. Mutta, onneksi pojalla on isänsä ja isovanhemmat ja kaikki muut ketkä mahdollistaa näitten kaikkien vapaitten juhlimisen=) itse taidat tehdä töitä hyvin vähän..

• wilma60
        samira77 kirjoitti:

Kaikilla on vapaata?? missä maailmassa sä elät? Ravintolat on auki ja minä olen melki kaikki juhlapyhät töissä. Mutta, onneksi pojalla on isänsä ja isovanhemmat ja kaikki muut ketkä mahdollistaa näitten kaikkien vapaitten juhlimisen=) itse taidat tehdä töitä hyvin vähän..

Minä elän omassa maailmassania ja tuolla kaikilla tarkoitin omaa perhettäni. Lapset vapaalla koulusta ja minä teen töitä kotona joten pystyn järjestämään itselleni vapaata samaan aikaan kuin lapsetkin. Myös uusi ihmiseni on vapaalla juhlapyhien aikaan joten hänkin pystyy viettämän aikaa meidän kanssamme.

• Anonyymi

Mee töihi Lissu.

Sieltä saa rahaa.

• jasmiini orkidea

Meillä isän hylkäämisen jälkeen, ei ola edes mietitty miestä! Itse tahtoi lapsistaan eroon joten ei edes kehtaa meitä joulun viettoon pyytää luokseen. Emme kyllä menisikään.
      Me emme edes miestä muista, on siitä niinkauan aikaa, ja lapsetkin on onnellisimpia kun eivät häntä nää.

Meille kävi huono tsäkä isän ja mun miehen suhteen, vaikka oli ihana mies ja isä, niin mies muuttuu ajan saatossa jopa omia lapsiaan vstaan, ja hylkää heidät joko omasta tahdosta tai suuri vaikutus on uusilla suhteilla. Ne usuttaa miestä hylkäämään lapset ja exä.

Mutta joulua mies ei lasten kanssa ole viettänyt eikä edes saa, joulu kuuluu meille. Olisi kurja jos mä olisin joulun yksin, vaikka halvemmaksi tulisi, kun ei tarvi ostaa ruokaa niinpaljon eikä lahjoja. Mutta joulu ei ole joulu ilman lapsia ja lapsista ei joulu ole joulu ilman minua,äitiä! En voisi kuvitellakkan että lapset juhlisi joulua ilman minua. Eivät kyllä tahdokkaan, sillä isän hylkääminen jää kyllä mieleen. Isä on nyt hylätty, niinkuini sä hylkäsi lapset.

• samira77

Sairas perkeleeee!!!!

• Anonyymi

Joulu kuuluu lapsille ja isälle vaikka joka toinen.

Mistä teitä katkeria omistushaluisia äityleitä riittää

• YH....

Ei kai se ero joulua estä viettämästä. Minä ainakin olen joulun tehnyt lapselleni, (koiralle) ja itselleni haraudella ja rakkaudella. Lahjojakin on aina kertynyt vaikka itsellä ei varaa niitä pahemmin ole ostellakaan, lapselleni ostan ainoastaan. Ihania rauhalisia jouluja ollaan vietetty ja ihan perinteisiä sellaisia kinkkuineen, laatikoineen ja aina on joulukuusi ja myös hautausmaalla käynteineen. On ihanan rauhallisia jouluja ollut, sukulaisiin on pyydetty, mutta haluan tarjota lapselle perinteisen oman kodin joulun, josta jää muistot hänen lapsuuden jouluistaan (hän ei muista isänsä kanssa vietettyjä jouluja) viettää sitten itse aikuisena joulua tai ei. Ihanaa kun on juhlapyhät ja saa vaan olla ja koristella kodin minä olen ja tunnustan "jouluhullu."

• wilma60

Samaa olen minäkin miettinyt. Eihän kenenkään elämä lopu avioeroon vaan siitä alkaa uusi elämä. Toivon todella ettei kukaan nainen olisi niin miehestä riippuvainen että lopettaisi elämän siinä vaiheessa kun avioero tulee. Jo lasten takia pitää järjestää juhlia ja jatkaa elämää juuri sellaisena perheenä kuin perhe eron jälkeen on.

Meillä aloitetaan jouluun valmistautuminen nuorimmaisen synttäreillä joulukuun alusta. Siitä se pikkuhiljaa lähtee; leivotaan monta kertaa pipareita, pikkuhiljaa laitellaan joulukoristeita paikoilleen ja kun koittaa aatonaatto niin olemme valmiita hiljentäytymään joulun viettoon. Ensin kuitenkin vietämme itsenäisyyspäivää ja toivon mukaan saamme nauttia siitä laskettelurinteessä.

Mukavaa joulunalusaikaa sinulle ja lapsillesi!

• JA PISTE

Niin joulua vietetään äidin kanssa, mutta jos lapset menisi isän luo ei olei äidillä joulua eikä tarvitsisi ostaa lahjojakaan.

Eihän kukaan ny lahjoja joulun jälkeen anna, ne kuuluu aattoon ja jos ei lapset oo aattona äidin luona, ei tule lahjojakaan.

Joku sanoo et voi viedä isän luo lahjat, mutta sinne ne jää ja häviää, niitä tuskin takasin saa.

Ei kyllä se joulu kuuluu äidille ja lapsille eron jälkeen. Varsinkin silloin, jos mies itse on hylännyt ja jättänyt perheensä.

• Anonyymi

Ei kun lapsille vaikka vuorovuosin.

• pp

Taidan viettää joulun yksin, lapset virallisesti isällään sen viikon(yhteishuoltajuus). Tosin lapset haluaisivat olla kanssani, mutta lasten isään on vaikea saada kontaktia, varsinkin kun uusi naikkonen kuvioissa. Emme siis ole puheväleissä.

Pohdin, että taitaa tulla ns. halpa joulu, annan joulun jälkeen lahjat, vaikka se ei enään tunnu "joululta". Vanhempieni luokse voisin mennä viettämään joulua, mutta sekin tuntuu teennäiseltä. Miesystävä haluaisi varmaankin viettää kanssani joulua, mutta toivoisin, että hän viettäisi joulunsa aikuisten lastensa kanssa (ja sinne minulla ei ole asiaa.). Eli elämäni ensimmäinen joulu, minkä vietän aivan yksin. Haastavaa, vai miten sen sanoisi?

• wilma60

Nyt sinä vietät joulusi aivan niinkuin haluat. Osat sen vain positiivisesti ja teet vain sitä mitä itse todella haluat. Joulu ei ole sidottu päiviin vaan kaikki aika vähän ennen joulua ja joulun jälkeen uuteen vuoteen saakka on yhtä juhlaa. Ei sillä ole mitään merkitystä milloin lahjat jaetaan vaan tärkeintä on se tapa, millä lahjat annetaan. Eli ne annetaan aina rakkaudella.

Minun lapset on parina jouluna lähtenyt tapanin päivänä isälleen ja minusta se on ollut ihan mukavaa. Tämä ei ole vähentänyt yhtään minun ja lasten joulutunnelmaa. Miesystäväni on viettänyt joulut kanssamme siitä asti kun rupesimme seurustelemaan joten siinä mielessä en ole jouluna ihan yksin vaikka lapset ei kotona olisikaan. Minusta joulu on ihan samanlainen juhla kuin esim. juhannus ja sen voi todella viettää ilman lapsia. Myös toisella vanhemmalla on oikeus viettää juhlaa lasten kanssa.

• oletko tosissasi????

Kauheeta! Annatko tosta noin vaan lastesi viettää joulun vieraan naisen seurassa, ennemmin kuin oma äidin????

Meillä ei onnistuisi. Joko minä tai sitten ei joulua lainkaan. Tosin ei lapset haluisi mennäkkään jouluna pois kotoonta, täällä ovat aina viettäneet, ei uusi isännainen kuulu meidän kuvioihinm itenkään.

Hirveä ajatus, että sun lapset menee vieraan naisen luo!!!! Huh huh.

• wilma60

Kyllä se vieras nainen on ennättänyt vuosien myötä tutuksi tulla joten ei lapset kenenkään vieraan luokse mene kun isänsä kotiin menevät.

• Blaah lissu;;;;;

Joka vitun asiassahan sulla on "joko sinä tai sit ei lainkaan", vitun tampio.....

• pp

Olen ehkä joko tai -ihminen. Joulu ollut aina tärkeä minulle, erityisesti aatto. Muilla päivillä ei ole merkitystä minulle. Ja ymmärrän että lasten isällä oikeus myös jouluun. Mutta näillä mennään. On muuten eka joulu kun ollaan erossa toisistamme, eli niin uusi ero on....en usko että pystyn nauttimaan joulusta, vaikka olis "oma tupa, oma lupa", enkä halua "riistää" miesystävää hänen lastensa luota. Mielummin olen yksin. Ja sen kärsin.

• minun lapseni!

Niin lapset ovat minun, tottakai äitinä päätän, ei kukaan vieras täysin tuntematon ihminen tunge meidän elämäämme.

Joko minä tai ei kukaan!

Jos sinä olet joutunut luovuttamaan lapsesi vieraalle ihmiselle, olen pahoillani, minä en ole. En voisi enää katsoa lapsiani silmiin jos niin olisin tehnyt.

• häveisivät miehet!

Mikä se semmoinen joulu on jos ei koko perhe ole yhdessä? Ei niitä juhlia voi jakaa, se on silloin kun kalenteriin on merkattu. Jos joku ei tule juhliin se on hänen häpeänsä. Yleensä ne miehet luistaa, ennemmin uusikko kuin omat lapset.

• YH....

Minä olisin halunnut aikoinaan että lapsi olisi viettänyt jouluja isänsä ja hänen silloisen naisystävän kanssa. Mutta lapsi piti kiinni oman kodin joulusta eikä halunnut mennä ainakaan aatoksi. Exä haki muutamina vuosina tapanina lapsen luokseen. Nyt hän on siirtynyt kerran kesällä tyyliin kun naisystävä vaihtui. Tosin lapsi on jo 15v ja hänelle ei niin vaan sanota että menet sillon ja sillon isälles,ajankohdan pitää sopia neidin elämänkuvioon. :). Hyvää joulunodotusta myös wilma60 perheellesi, toivottavasti saamme lunta jouluun mennessä!

• pp

Niin en oikein tiedä lakikiemuroita, mutta jos sosiaalivirastossa on sovittu että lapset on joka toinen vko isällään ja joka toinen äidillään, niin mielestäni en voi estää isäänsä viettämästä joulua, oli siellä sitten uus akka tai ei. Ja kun on hänen "viikkonsa". Jos olisi fiksu isä, niin kyselis lapsilta, mitä he haluavat.

• julmia aikuisia

Kuka ihme vaatii lapsia muuttamaan joka viikko??? On ihme ettei siihen kukaan puutu!

Sopisi aikuisten muutella joka viikko mutta laittaa lapset asialle, kun itse eivät viitsi. On hyvä sitten hyyttää lasta kun mieli sairastuu.

• Teneriffalle....
        julmia aikuisia kirjoitti:

Kuka ihme vaatii lapsia muuttamaan joka viikko??? On ihme ettei siihen kukaan puutu!

Sopisi aikuisten muutella joka viikko mutta laittaa lapset asialle, kun itse eivät viitsi. On hyvä sitten hyyttää lasta kun mieli sairastuu.

kuinka niin, minusta on hienoa, kun lapset on isällä joulusta uuteenvuoteen , meikä on tilannut likkakaverin kanssa matkan Kanarialle ja vietämme railakkaan joulun siellä lämpimässä, en ole ennen joulua etelässä viettänytkään, nyt oikeen odotan joulua.

• kukkuluuruu kaikille

Joulu on lasten juhla, ja silloin koko perhe on yhdessä. Sitä ei lapselta saa viedä pois.

En ole yhtään joulua viettänyt ilman lapsiani, enkä tule viettämäänkään. Se kuuluu meille.
      Miesten on vaan niin helppo muuttaa systeemeitä, että ennemmin muuta kuin omat lapset.

Lasten äitinä minä päätän ja ex mies osaltaan, mutta vain lasten ehdoilla.

• pp

Anteeksi, mutta miten tuo on mahdollista? Meille tulisi kauhia sota exän kanssa, jos näistä asioista puhuu. Itse haluaisin keskustella, mutta exälle ei sovi, kokee että alan määräämään asioita. Sori että ihmettelen, mut olispa noin helppoa, miltä se kuulostaa.

Tiedän että joulu on perheen juhlaa, mutta en usko että exän uusi dikkaisi että me vietettäisiin yhdessä joulua...eikä exä sitä haluaisi. Tulis vaan turhaa "vittuilua".

Asutaan alle puolen kilsan toisistamme, itse voisin pitää lapset vaikka koko ajan, mutta exä ei siihen suostu, joten pakko tyytyä ja raastupaan en jaksa lähteä.

• Uusperheellinen äity

Eihän se ex-puioiso enään kuulu edes perheeseen. Lapset ovat aina molempien vanhempiensa perhettä, mutta exät eivät, vaan ne uudet puolisot ovat perhettä.

Aikoinaan kun me erosimme, lapsi oli joulun vuoronperään joko minulla tai isällään, mutta me exät emme olleet koskaan enään yhdessä jouluna.
        Lapsen tultua isommaksi, kun oli jouluna isällään, minä soitin hänelle ja kyselin kuulumisia ja lahjoista aattona. Omat lahjani annoin isälle mukaan ja aina lapsi ne sai sillä.

Nyt yhteinen lapsemme on jo teini, eikä tietenkään enään usko joulupukkiin, mutta sekä hän että minä olemme "jouluihmisiä", niin silloin kun menee isänsä luokse, vietämme jouluaaton etukäteen yhdessä, ja ollut tosi ihanaa ja mukavaa. Aattona edelleen soitamme tosillemme ja kerotaan lahjoista yms.

Ex-miehelläni on perhe uuden puolisonsa kanssa ja pieniä lapsia, minä olen vakaassa parisuhteessa, mutta emme asu yhdessä.
        Minun ei tulisi mieleenikään mennä exäni luo juhlina, (lapsen juhlat vietetty kummankin luona, paitsi rippijuhlat minun luona, johon tuli kaikki vieraat).

Olemme exäni kanssa asiallisissa väleissä, mutta me olemme eronneet ja sen mukaan mennään, eikä kuvitella olevamme enään mikään perhe. Meidän tunteet ovat toisiamme kohtaan loppu, arvostan häntä isänä suuresti ja rakastan toista miestä nykyään.

• ei meille tulla

Mitä se sille uudelle kuuluu teidän perheen asiat? Menkööt se sukuloimaan pois tieltä kun työ meette.

Me ei koskaan haluta ees nähdä meitin isän ja miehen uusia naisia, emmekä varsinkaan että ne tulis meille. Ei ikinä, ne ei kuulu meidän elämään eikä ne tule lapsten elämäoiä sotkemaan. Mies itsekinsanio että hänen naiset kyllä ei meidänl apsia tapaa, eikä ole tuonut, ne ovat huonoa seuraa meidän lapsille.

• Antakaa Joulu

Joulu on todellakin tulossa, se on Suomessa suurin juhla, jossa lapset ovat keskeisessä asemassa.
      Sen pitäisi olla ilon ja rauhan juhla ja myös anteeksiantamisen juhla.

Toivon teidän eronneiden vanhempien nyt jättävän itsekkyytenne ja järjestävän lapsillenne joulun, jossa olette kaikki mukana. jättäkää ne uusiopuolisot edes hetkeksi lastenne vuoksi, järjestäkää joulu, jossa lahjat jaetaan ja ruokailette yhdessä, sitten voitte palata nykyperheisiinne.
      Lapsenne arvostaisivat tätä asiaa yli kaiken elämässään.

Ymmärrätte asian vain kun ajattelette itse olevanne pieniä lapsia.
      Erossa isästä tai äidistä ei todellakaan tule mitään kiellettyä asiaa, vaan lapsille he ovat ne ainoat isä tai äiti.

• wilma60

Isä ja äiti eivät katoa mihinkään vaikka erotaan ja juhlapyhät erillään vietetään. En todellakaan rupea leikkimään mitään ydinperhettä jouluna ja ei siihen lapsetkaan suostuisi. Heille on päivänselvää että isällä on nyt uusi koti ja meillä on oma koti ja meidän perhe.

• uusikot pois
        wilma60 kirjoitti:

Isä ja äiti eivät katoa mihinkään vaikka erotaan ja juhlapyhät erillään vietetään. En todellakaan rupea leikkimään mitään ydinperhettä jouluna ja ei siihen lapsetkaan suostuisi. Heille on päivänselvää että isällä on nyt uusi koti ja meillä on oma koti ja meidän perhe.

Usein tuollasesta kannasta pitävä ihminen tekee sen vain periaattesta ja kiusasta, vaikkahlauisikinl apsilleenolla perhe.

Tyyli" minähän en exää katokkaaaan" on erittäin nauterttava ja lapsellinen.

Ne uusiot ei kuulu perhejouluun, ja on sääli että miehet heittää kaikenpois elämästään.

Miksi ne uudet sussut niin kiihekeästi haluat tulla miehen ex vaimon ja lasten elämää sotkemaan, sitä ei voi käsittää. Perhe on perhe ja ulkopuoliset ihmiset ovat ulkopuolisia, ja joutavat odottamaan ja olemaan viimeisiä.

• Joulu juhlista jaloi
        uusikot pois kirjoitti:

Usein tuollasesta kannasta pitävä ihminen tekee sen vain periaattesta ja kiusasta, vaikkahlauisikinl apsilleenolla perhe.

Tyyli" minähän en exää katokkaaaan" on erittäin nauterttava ja lapsellinen.

Ne uusiot ei kuulu perhejouluun, ja on sääli että miehet heittää kaikenpois elämästään.

Miksi ne uudet sussut niin kiihekeästi haluat tulla miehen ex vaimon ja lasten elämää sotkemaan, sitä ei voi käsittää. Perhe on perhe ja ulkopuoliset ihmiset ovat ulkopuolisia, ja joutavat odottamaan ja olemaan viimeisiä.

Samallalailla niillä "uusioilla" on perhe miehen kansssa, kuin sillä eksällä aikoinaan. "Uusio" kuuluu perheeseen, lapset kuuluvat isänsä perheeseen, mutta eksät eivät kuulu toistensa perheeseen enään.
        On väärin antaa lapsille mielikuva ydinperheestä, kun sitä ydinperhettä ei enään ole, ei yhden pyhän takia pidä valehdella ja näytellä, jotain mitä oikeasti ei ole.

Mitä itsekkyyttä on viettää joulu rakkaidensa kanssa, rakkaiden joita ovat omat lapset, oma rakas puoliso? Mikä siinä on itsekästä?
        Itsekäs on se vanhempi, joka ei anna lapsensa mennä toisen vanhempansa luokse jouluna, vaan vetoaa johonkin uusio-kaunaansa, tai itsekkääseen ajatukseensa että "lasten pitää viettää joulu aina äidin kanssa"....tällainen on itsekästä.

• omat lapset!
        Joulu juhlista jaloi kirjoitti:

Samallalailla niillä "uusioilla" on perhe miehen kansssa, kuin sillä eksällä aikoinaan. "Uusio" kuuluu perheeseen, lapset kuuluvat isänsä perheeseen, mutta eksät eivät kuulu toistensa perheeseen enään.
        On väärin antaa lapsille mielikuva ydinperheestä, kun sitä ydinperhettä ei enään ole, ei yhden pyhän takia pidä valehdella ja näytellä, jotain mitä oikeasti ei ole.

Mitä itsekkyyttä on viettää joulu rakkaidensa kanssa, rakkaiden joita ovat omat lapset, oma rakas puoliso? Mikä siinä on itsekästä?
        Itsekäs on se vanhempi, joka ei anna lapsensa mennä toisen vanhempansa luokse jouluna, vaan vetoaa johonkin uusio-kaunaansa, tai itsekkääseen ajatukseensa että "lasten pitää viettää joulu aina äidin kanssa"....tällainen on itsekästä.

En ole samaa mieltä. Uusio ei kuulu exän ja lasten perheeseen. Hän on irtolainen.
        Lapsilla on vain yksi perhe siellä missä he asuvat, isän luon käydään kylässä jos käydään.

Juu ydinperheettä ei ole enää oikein kellään, mutta miksi sinä haluat valehdella lapsille?

Ei mitään itsekästä, kunhan mies muistaa jättää omat lapset sen kaiken ulkopuolelle, ja nauttia lasten seurasta yksin ilmannäitä vieraita uusioita, he ei kuulu siihen systeemiin. Niin ja "rakkaiden" kyllä mutta mikä rakas se tuntematon vieras isännainen on lapsille ja exälle??? Heh...ihan oikeesti et usko itsekkään siihen.
        Kuten sanoit ei ole itsekästä viettaa joulua omien rakkaiden kanssa, niinpä se ei ole itsekästä, joten sitäme lasten kanssa juuri toivoimme ja sitä me vietämme.

Joulu on lasten ja omien vanhempien juhla, siihen ei kuulu täysin vieraat ja ulkopuoliset ihmiset, he vaan sotkevat joulun perinteet.
        Jos minun lapseni viettäisivät joulua ilmanminua, ei meillä juhlittaisi joulua sitten lainkaan. Joulu on mien sukujen juhla.

Yhtään joulua en ole yksin viettänyt, exä on ja varmasti ollut onnellinen kun ei ole lapset olleet hälisemässä, minä taa nautin heidän läsnäolosta.

Mutta minkäs teet, jokaisella on omat arvot, meillä arvot on oma suku ja läheiset.

• Joulu juhlista jaloi
        omat lapset! kirjoitti:

En ole samaa mieltä. Uusio ei kuulu exän ja lasten perheeseen. Hän on irtolainen.
        Lapsilla on vain yksi perhe siellä missä he asuvat, isän luon käydään kylässä jos käydään.

Juu ydinperheettä ei ole enää oikein kellään, mutta miksi sinä haluat valehdella lapsille?

Ei mitään itsekästä, kunhan mies muistaa jättää omat lapset sen kaiken ulkopuolelle, ja nauttia lasten seurasta yksin ilmannäitä vieraita uusioita, he ei kuulu siihen systeemiin. Niin ja "rakkaiden" kyllä mutta mikä rakas se tuntematon vieras isännainen on lapsille ja exälle??? Heh...ihan oikeesti et usko itsekkään siihen.
        Kuten sanoit ei ole itsekästä viettaa joulua omien rakkaiden kanssa, niinpä se ei ole itsekästä, joten sitäme lasten kanssa juuri toivoimme ja sitä me vietämme.

Joulu on lasten ja omien vanhempien juhla, siihen ei kuulu täysin vieraat ja ulkopuoliset ihmiset, he vaan sotkevat joulun perinteet.
        Jos minun lapseni viettäisivät joulua ilmanminua, ei meillä juhlittaisi joulua sitten lainkaan. Joulu on mien sukujen juhla.

Yhtään joulua en ole yksin viettänyt, exä on ja varmasti ollut onnellinen kun ei ole lapset olleet hälisemässä, minä taa nautin heidän läsnäolosta.

Mutta minkäs teet, jokaisella on omat arvot, meillä arvot on oma suku ja läheiset.

Ei kuulukkaan eksän ja lasten perheeseen, mutta kuuluu miehensä ja tämän lasten ja heidän yhteisten lasten perheeseen.
        Mitä olen valehdellut lapsille?

• ei kuulu meille.

Ei kuulukkaan eksän ja lasten perheeseen, mutta kuuluu miehensä ja tämän lasten ja heidän yhteisten lasten perheeseen.

Ei lapset kuulu siihen soossiin ainakaan meillä, kukaan lapsistani ei ole nähnyt niitä otuksia enkä minäkään ole, emmekä huoli heitä meille, emmekä me halua mennä sinne heitä katsomaan.

Ex miehen naiset eikuulu minun ja lasten perheeseen eikä meidän elämään, olisi hullua mennä kaupoille tai muualle lpset, minä uusio ja ex mies!!!!!! Heh ei onnistu meillä, he eivät millään muotoa tule kiusaamaan lapsiani ja minua.

Ei mekään mennä kiusaamaan sen uusion lapsia jos sillä semmosia ees on.

Nauramme lasten kanssa moisille ajatuksille, että kahvittelisimme joskus isin uusioiden kanssa, vanhin lapsikin sanoi että ei voisi kuvitellakkaane ttä ne naiset tulisivat häntä haukkumaan tai edes meille!

• äiti aina äiti

Miksi sä et halunnut pitää omia lapsia? Oliko vaikee luopua heistä? Mä en voisi.

• Joulu juhlista jaloi
        ei kuulu meille. kirjoitti:

Ei lapset kuulu siihen soossiin ainakaan meillä, kukaan lapsistani ei ole nähnyt niitä otuksia enkä minäkään ole, emmekä huoli heitä meille, emmekä me halua mennä sinne heitä katsomaan.

Ex miehen naiset eikuulu minun ja lasten perheeseen eikä meidän elämään, olisi hullua mennä kaupoille tai muualle lpset, minä uusio ja ex mies!!!!!! Heh ei onnistu meillä, he eivät millään muotoa tule kiusaamaan lapsiani ja minua.

Ei mekään mennä kiusaamaan sen uusion lapsia jos sillä semmosia ees on.

Nauramme lasten kanssa moisille ajatuksille, että kahvittelisimme joskus isin uusioiden kanssa, vanhin lapsikin sanoi että ei voisi kuvitellakkaane ttä ne naiset tulisivat häntä haukkumaan tai edes meille!

Voisitko vain vastata kysymykseeni miten olen valehdellut lapsille? Jätä muu selittely pois.

• ????
        äiti aina äiti kirjoitti:

Miksi sä et halunnut pitää omia lapsia? Oliko vaikee luopua heistä? Mä en voisi.

Kenelle kysymys on esitetty?

• Onnen pipanoita
        omat lapset! kirjoitti:

Sinulla on pakonomainen tarve liittä itsesi aina eksääsi ja hänen puolisoonsa. Kuvitteletko ihan oikeasti että ex-miehesi uusi kumppani pitää sinua yhtään minään? Viittaan kirjoituksesi kohtaan "mutta mikä rakas se tuntematon vieras isännainen on lapsille ja exälle??? " - Ei todellakaan se eksä, kuulu mitenkään uuteen perheeseen, ehkä ikävänä riippakivenä (kuten sinä).

Rakkaita ovat omat lapset, oma vaimo/mies, kumppanin lapset ja yhteiset lapset, et sinä/eksät yleensäkkään.
        Toki asiallisesti asiansa hoitavat eksät arvostavat toisiaan ja vanhemmuuttaan, ja kohtelevat toisiaan hyvin. Mutta se ei tarkoita exän pillin mukaan hyppäämistä, vaan tavallista elämää ja asioiden hoitamista.

Lapsille se isän kumppani voi olla tärkeä ja rakas, jos heidän on annettu rauhassa tutustua, ilman äidin/isän katkeruutta ja painostamista. Kukaan uusi kumppani ei koe tarvetta olla puolisonsa eksälle rakas, suorastaan kieroutunut ajatus.

Kuinka voit sanoa että jonkun puoliso on ulkopuolinen? Minun avioliittoni oli lyhyempi kuin tämä nykyinen suhteeni on kestänyt. Avioliitosta meillä on yksi yhteinen lapsi, nykyisestä suhteesta ei ole yhteisiä lapsia, mutta rakastamme toistemme lapsia kuin omiamme. En todellakaan ole ulkopuolinen näiden yhteisten vuosien jälkeen kenellekkään meidän perheessä.

Sinä taasen olet jäänyt jonkun katkeruuden ja surun loukkuun erosi jälkeen, et saa nautintoa mistään muusta kuin haukkumisesta. Olen surullinen vuoksesi, jopa sinä ansaitsisit rakkautta, kumpa voisit saada edes murusen tästä minun kohdalleni osuneesta onnesta, olisit varmasti paljon parempi ihminen.

• x-masinmyass

joulu on kaupallista paskaa,joulun tarkotus unohtunut jo aikoja sitten!

• anoppilaan

Me vietämme aina anoppilassa joulun, ex mies ei sinne kehtaa tulla, koska hylkäsi lapsensa, niin siellä olemme suvun kesken kaikki.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe