E-pillerin "unohdus"

Kirjoitin aiheesta myös tuonne äitienjutut -palstalle, mutta kysympä vielä täältäkin.

Käytän raskauden ehkäisyyn ja ihoni vuoksi Diane Nova -pillereitä. Ohjeen mukaan kaksi laattaa voi syödä putkeen ja olen tehnyt niin aiemminkin. Nyt kuitenkin eräänä päivänä tässä nelisen päivää takaperin olin ottamasssa pillerin ja sain häslättyä sen lavuaarin viemäriin.

Olen jatkanut pillereiden ottamista normaalisti. Niitä on jäljellä tulevaan sunnuntaihin saakka. Toissapäivänä alkoi kipuillen tuhruvuoto ja sen jälkeen veristä vuotoa on tullut kipuineen niukasti pikkuhousunsuojaan.

Olen raskastellut ahkerasti ennen pillehäsläystä ja kerran sen jälkeenkin. Mittasin tänään lämpöni ja se oli 36,6, kun se normaalisti on siinä vähän alle tai yli 36 asteen.

Mietin nyt, ovuloinko pillerin unohtamisen vuoksi? Voiko ovulaation aikaan tulla veristä vuotoa? Vai onko tämä nyt sitten tyhjennysvuoto seurauksena sen yhden pillerin pois jäännin vuoksi? Entä jatkuukohan vuoto tauon aikana? On varmastikin aika epätodennäköistä, että olisin raskautunut. Vaikkakin sellainenkaan vaihtoehto ei todellakaan maata kaataisi.

Kiitos vastanneille!
3166
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Etkö sitten ottanut sinä päivänä pilleriä ollenkaan lavuaariin pudonneen tilalle? Miksi et? Oliko tuo "unohdus" nyt tarkalleen ottaen 2. vai 3. viikolla?

Äänestä

Hölmöyksissäni en tajunnut ottaa seuraavan päivän pilleriä. En siis jättänyt tahalteni ottamatta sitä.

Sähläys sattui su eli juuri 2. ja 3. viikon vaihteessa.

Että sitä osaakin joskus olla ajattelematon...

Äänestä
  • Ei ole mahdollista, että se olisi kahden viikon välissä oleva pilleri. Se on joko 2. viikon viimeinen tai 3. viikon ensimmäinen. Siitä riippuu olennaisesti kuinka tulee toimia nyt.

    Noihin varsinaisiin kysymyksiisi on ihan mahdotonta vastata, ku ei kukaan voi tietää ovuloitko tai jatkuuko tuo vuoto tauolla. Voi olla, ettei sinun edes pidä pitää mitään taukoa ja tauko meni jo (se 1. päivä).

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


tumpeloinen kirjoitti:

Kirjoitin aiheesta myös tuonne äitienjutut -palstalle, mutta kysympä vielä täältäkin.

Käytän raskauden ehkäisyyn ja ihoni vuoksi Diane Nova -pillereitä. Ohjeen mukaan kaksi laattaa voi syödä putkeen ja olen tehnyt niin aiemminkin. Nyt kuitenkin eräänä päivänä tässä nelisen päivää takaperin olin ottamasssa pillerin ja sain häslättyä sen lavuaarin viemäriin.

Olen jatkanut pillereiden ottamista normaalisti. Niitä on jäljellä tulevaan sunnuntaihin saakka. Toissapäivänä alkoi kipuillen tuhruvuoto ja sen jälkeen veristä vuotoa on tullut kipuineen niukasti pikkuhousunsuojaan.

Olen raskastellut ahkerasti ennen pillehäsläystä ja kerran sen jälkeenkin. Mittasin tänään lämpöni ja se oli 36,6, kun se normaalisti on siinä vähän alle tai yli 36 asteen.

Mietin nyt, ovuloinko pillerin unohtamisen vuoksi? Voiko ovulaation aikaan tulla veristä vuotoa? Vai onko tämä nyt sitten tyhjennysvuoto seurauksena sen yhden pillerin pois jäännin vuoksi? Entä jatkuukohan vuoto tauon aikana? On varmastikin aika epätodennäköistä, että olisin raskautunut. Vaikkakin sellainenkaan vaihtoehto ei todellakaan maata kaataisi.

Kiitos vastanneille!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu