Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Millä puikoilla 7-veljestä langasta

puikkoja miettivä

Minkänumeroisilla puikoilla neulotte sukkia 7-veljestä langasta?

13

9538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M C

      3-4 riippuen kuinka tiivistä neulosta sukista haluaa.
      Enimmäkseen kuitenkin 3,5 tai 3,25.

    • puikko nen

      Langan vyötteessä on puikkosuositus....

      • dddddddddddddddddddd

        Ihanaa,että tälläkin palstalla on teitä nenäkkäitä ja nokkavia joka alan asiantuntijoita,jotka ei voi asialliseen kysymykseen vastata muutoin kun nokkavasti


      • höppänä mummu
        dddddddddddddddddddd kirjoitti:

        Ihanaa,että tälläkin palstalla on teitä nenäkkäitä ja nokkavia joka alan asiantuntijoita,jotka ei voi asialliseen kysymykseen vastata muutoin kun nokkavasti

        Itse neulon kolmosen puikoilla. Muuten tulee liian löysää.


      • Anonyymi
        dddddddddddddddddddd kirjoitti:

        Ihanaa,että tälläkin palstalla on teitä nenäkkäitä ja nokkavia joka alan asiantuntijoita,jotka ei voi asialliseen kysymykseen vastata muutoin kun nokkavasti

        Joskus puikoilla 3 ja 3.5. Mutta silloin täytyy lankaa kiristää, ja tulee noita hyppysilmukoita. Eli miten se tuntuu kulkevan. Jos joudut kiristämään, vaihda pienemmät puikot ihan suosiolla. Joustinneuleesta näkee, milloin puikkokoko ei ole oikea. Tarkoitus olisi tulla siistiä jälkeä, mutta kiristäessä lankaa, jälki ei ole siistiä. Eli 2.5 tai korkeintaan 3.


    • -anne-

      3,25 taitaa mullakin olla suosituin koko seiskaveikalle. Ja samaa mieltä ddddddd...:n kanssa, mulle ainakin tosi harvoin käy vyötteen suosittelema puikkokoko.

    • dfeff

      3.5:lla sukat. muuta jos teen niin nelosilla.

    • sykynaika

      Hei!
      Neulon 7-veljen langasta sukkia puikoilla nro 3

      t.neuloja

    • Aloittelija

      Ohjeessa on mainittu 4 tai 3,5, mutta sillä tulee liian harvaa neulosta, varsinkin kantapään osalta. Parempi kutoa ohuemmilla puikoilla. Jälki on siistimpää.

    • ---------

      Kun teen vaikka säärystimiä, neulon ensin ohuemmilla puikoilla, ja lopussa vaihdan paksummat, että saan kengän päälle.
      Muutoinkin varsinkin miesten sukissa varsi hiukan löysempi.

    • nenäkäs

      en millään ouikoilla, huono lanka...

    • Jokapv neuloja

      Sukat teen aina suositusta pienemmillä puikoilla, tulee napakka neulos. Molemmat Novitan eniten myymät langat "lörpähtää" jos neulos löysähköä. Muuten lanka kyllä kestävää, sukat nyppyyntyy ja menee rumiksi ennekuin kuluvat puhki.

      Kokemus opettaa, itse tehnyt sukkia jo kymmeniä vuosia. Kokeilen nykyisin eri lankamerkkejä ja etsin uusia ohjeita. Nettikaupasta tilasin ja odottelen nytkin kahtakymmentä lankakerää, viittä eri nimistä. Ja muutama ennen kokeilematon ohje plakkarissa.

    • Mumm5

      Olen huomannut, että Seiskan esim. luonnonvalkoinen ja tummansininen lanka ovat eripaksuisia, jolloin puikon paksuuskin pitää huomioida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe