Minkänumeroisilla puikoilla neulotte sukkia 7-veljestä langasta?
Millä puikoilla 7-veljestä langasta
13
12780
Vastaukset
- M C
3-4 riippuen kuinka tiivistä neulosta sukista haluaa.
Enimmäkseen kuitenkin 3,5 tai 3,25. - puikko nen
Langan vyötteessä on puikkosuositus....
- dddddddddddddddddddd
Ihanaa,että tälläkin palstalla on teitä nenäkkäitä ja nokkavia joka alan asiantuntijoita,jotka ei voi asialliseen kysymykseen vastata muutoin kun nokkavasti
- höppänä mummu
dddddddddddddddddddd kirjoitti:
Ihanaa,että tälläkin palstalla on teitä nenäkkäitä ja nokkavia joka alan asiantuntijoita,jotka ei voi asialliseen kysymykseen vastata muutoin kun nokkavasti
Itse neulon kolmosen puikoilla. Muuten tulee liian löysää.
- Anonyymi
dddddddddddddddddddd kirjoitti:
Joskus puikoilla 3 ja 3.5. Mutta silloin täytyy lankaa kiristää, ja tulee noita hyppysilmukoita. Eli miten se tuntuu kulkevan. Jos joudut kiristämään, vaihda pienemmät puikot ihan suosiolla. Joustinneuleesta näkee, milloin puikkokoko ei ole oikea. Tarkoitus olisi tulla siistiä jälkeä, mutta kiristäessä lankaa, jälki ei ole siistiä. Eli 2.5 tai korkeintaan 3.
- -anne-
3,25 taitaa mullakin olla suosituin koko seiskaveikalle. Ja samaa mieltä ddddddd...:n kanssa, mulle ainakin tosi harvoin käy vyötteen suosittelema puikkokoko.
- dfeff
3.5:lla sukat. muuta jos teen niin nelosilla.
- sykynaika
Hei!
Neulon 7-veljen langasta sukkia puikoilla nro 3
t.neuloja - Aloittelija
Ohjeessa on mainittu 4 tai 3,5, mutta sillä tulee liian harvaa neulosta, varsinkin kantapään osalta. Parempi kutoa ohuemmilla puikoilla. Jälki on siistimpää.
- ---------
Kun teen vaikka säärystimiä, neulon ensin ohuemmilla puikoilla, ja lopussa vaihdan paksummat, että saan kengän päälle.
Muutoinkin varsinkin miesten sukissa varsi hiukan löysempi. - nenäkäs
en millään ouikoilla, huono lanka...
- Jokapv neuloja
Sukat teen aina suositusta pienemmillä puikoilla, tulee napakka neulos. Molemmat Novitan eniten myymät langat "lörpähtää" jos neulos löysähköä. Muuten lanka kyllä kestävää, sukat nyppyyntyy ja menee rumiksi ennekuin kuluvat puhki.
Kokemus opettaa, itse tehnyt sukkia jo kymmeniä vuosia. Kokeilen nykyisin eri lankamerkkejä ja etsin uusia ohjeita. Nettikaupasta tilasin ja odottelen nytkin kahtakymmentä lankakerää, viittä eri nimistä. Ja muutama ennen kokeilematon ohje plakkarissa. - Mumm5
Olen huomannut, että Seiskan esim. luonnonvalkoinen ja tummansininen lanka ovat eripaksuisia, jolloin puikon paksuuskin pitää huomioida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit345227Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3984516Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483819KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1372977Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku112500Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212292Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182028Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511982- 1231900
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241459