Onko chinchilla päivä- vai yöeläin? Ja montako niitä pitäisi olla?
Yö vai päivä?
5
208
Vastaukset
- accd
Hämärä- ja yöeläin. Mielellään 2 (naaras ja kastroitu uros).
Chinchilla on yö eläin. Minulla on 2 Chinchilla naarasta ja heti kun valot sammuvat niin ne alkaa riehua. Kuten repivät sanomalehtiä tai jyrsivät häkin rauta tankoja. Chinchilloja pitää mielellään olla 2 naarasta tai 2 urosta mieluiten 2 naarasta koska urokset eivät oikein tule ilmeisesti juttuun keskenään.
- Love c
jos ne kerran riehuvat noin kamalasti yöllä,
niin tekevätkö ne päivällä mitään ihmisen kanssa?
nauttivatko ne silittelystä tai ihmisen kanssa olosta? - accd
Riippuu todella paljon chinchillasta ja sen luonteesta. Jos chinchilla on hyvin kesytetty poikasesta lähtien, tykkää se yleensä ihmisen seurasta. Jotkut chinchillat tykkäävät istuskella olkapäällä tähystelemässä, olla rapsuteltavana ja syliteltävänä. Toiset taas eivät siedä minkäänlaista kosketusta eivätkä halua tulla syliin. Ja tältä väliltä löytyy kaikenlaisia luonteita. Silittelystä chinchillat eivät yleensä pidä. Viralliselta kasvattajalta ostaessasi saat todennäköisimmin kesyn chinchillan. Kasvattajat löytyvät SLC:n nettisivuilta www.slcry.net.
Päivällä chinchillat nukkuvat ja tarvitsevat rauhallisen ja hiljaisen tilan. Esim. meillä eläimet heräilevät siinä yhdeksän aikaan illalla. Seleevä. Minun Liinu ja Ruusu on valveilla melkein koko aika ja pitävät silittelystä varsinkin hämärän aikaan. Liinu pitää aikas paljon nukkumisesta koska on vanhempi kuin Ruusu. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75703
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381