Naapuri valittaa

hämmästynyt9q0

Elikkäs, muutin ensimmäisen koirani (ja avon) kanssa kerrostaloasuntoon vuosi sitten. Mukavasti asusteltiin, koira ei ollut ongelma, koska ei hauku juuri ollenkaan. MUTTA, naapurini vaihtui vähän aikaa sitten, ja sen enempää miettimättä asustelimme normaalin tapaan kotona. Pari viikkoa sitten meille tuli kuitenkin toinen koira(8vko pentu), joka leikkiessään toisen koiramme kanssa haukkuu silloin tällöin. Ei kuitenkaan jatkuvasti, max muutaman kerran päivässä. Toisen seinänaapurini kanssa juteltiin, ja kyselinkin josko häiritään. Vastaus oli Ei. Itseasiassa naapurin mummeli ei edes tiennyt meillä olevan koiraa. Jostain kumman syystä tuli meille kuitenkin viime viikolla isännöitsijältä häiriöhuomautus, jossa koirien sanottiin kulkevan häiritsevästi asuntoa edes takaisin ja riehuvan yöaikaan. Valituksessa oli myös, että naapuria häiritsee koiran lattiaa pitkin rapisevat jalat. Huvittavinta tässä oli, että tuli ajankohdalta jolloin oltiin koirien kanssa omien vanhempieni luona viettämässä lomaa. Mitenköhän tähän pitäisi reagoida? Ei varmasti jää viimeiseksi kerraksi.
Soitin isännöitsijälle asiasta, ja sovittiin että ottaa minuun samantien puhelimella yhteyttä jos tulee valitus. Valittajaa ei voinut paljastaa, mutta epäilen sen olleen uusi naapurini.

Koirat eivät metelöi kello 21 jälkeen ollenkaan (eikä kyllä muutenkaan, leikkiessä saattaa pari haukahdusta päästä), teen aamuvuoroa ja menen jo puoli kymmeneltä nukkumaan miehen kanssa. Kympiltä alkaa meillä hiljaisuus koko talossa. Aikaisemmin ei olla koskaan valituksia saatu. Harmittaa tosi paljon, anteeksi pyyntö kirjettäkin laitoin talon seinälle, jossa pyysin ottamaan häiriöstä yhteyttä. Laitoin myös ettemme ole olleet kyseisenä ajankohtana kotona, eli onko meteli tosiaankin tullut meiltä. Vastausta ei meille ole tullut. Olisi ollut kiva jos naapuri olisi tullut suoraan sanomaan, tai laittanut vaikka lappua jos ei uskalla naamatusten keskustella. Toisaalta, eipä me oltaisi tosiaan kotonakaan oltu, jos on ovella käynyt..

66

4668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hrthr45

Näitä riittää. Ystäväni sai valituksen, että koiransa vinguttaa palloa koko päivän. Päivä, josta valitettiin oli ystäväni LOMAVIIKOLLA! Eli koira ei ollut yksin, ei vinguttanut palloa kertaakaan, koska niitä ei jätetä sille sen jóllessa yksin.

Selitä isännöitsijälle.

• 2 koiran omistaja

Asuimme 2v kerrostalossa 2 koiran kanssa.Siivooja rupes valittaan ku meidän koirista lähtee karvaa,et hän ei rupea meidän koirien karvoja siivoomaan.Talossa asui pari muutakin koiraa,mutta niille ei siivooja koskaan valittanu.

• jokkis66

Elikä eläimet ei sovi kerrostalo asuntoon. Ei voi vaatia naapureiden olevan niin suvaitsevaisia että kuuntelevat haukkumista silloin kun eläimen omistaja on poissa. huoltomiehenä olen nähnyt kun jotkut harjaavat koiraansa rapun ovella ja jättävät inhottavat karvat siihen. Kun kuljen rapussa alkavat monet koirat haukkua kun kuulevat liikettä rapussa. melusaaste kuuluu joka kerrokseen.

• pispis

itse kun muutin kerrostaloon, huomasin, että samassa rapussa asui juoppo joka kaatoi milloin mitäkin nesteitä hissin lattiaan. Sitten eräs päivä naapurini huomasi, että minulla on koira. Noh, tämä kehuskeli miten komea otus on jne. Sitten seuraavana päivänä siivooja tuli minulle valittamaan, että en siivoa koirani kusia hissistä pois, että hän tekee pian valituksen siitä (koirani ei IKINÄ kussut siellä sisälle). Selitin asian, ettei todellakaan ole koirani tekemisiä.. Sitten lähdin viikon lomalle ja juuri kun pääsin kerrostalomme pihaan, tämä "ihasteleva" naapuri tuli nuhtelemaan miten en ole taaskaan pessyt koirani kusia pois hissistä ja että niitä olisi nyt ympäri käytäviäkin. No siitähän sitten hermostuin etten ole edes ollut viikkoon kotonani, vaan olin ollut 300km päässä koko asunnosta.

Noh olen jo muuttanut pois sieltä, mutta tosiaankin, naapurit osaa olla niin "ihania"

• kokö

Eskolanmäessä?

• vainottukoira.

Samoja kokemuksia. Kerrostalossa asui joku juoppo joka kaatui milloin mitäkin litkuja (kerran oli ainakin siideriä) hissinlattialle. Sinne oli ilmestynyt vihainen lappu jossa koiranomistajaa käskettiin siivota lemmikkinsä jäljet! Minä olen koiran pentuaikana sen verta pissaa nuuskinut, että tiedän miltä koiranpissa haisee. Hissin lätäkkö ei sitä ollut. Ihan uskomatonta joidenkin ihmisten eläinviha, kun aina syytetään kaikesta.

Ps: Aiemmassa asunnossa alanaapuri laittoi (tottakai) nimettömän lapun postiluukusta. Ei saa kuulemma unta kun koira pyörittelee öisin palloa lattialla. Muuten hyvä, mutta koirallani ei edes ole palloja??? Harrastaa mieluummin vinkuleluja.

• Pen_tu

Käsittääkseni isännöitsijä ei voi lähettää valitusta, jos ei ole ensin tarkistanut faktoja. Miten isännöitsijä on edes voinut laittaa valituksiin kynsien rapinasta? Ihan naurettavaa. Sinun kannattaisi kysellä muiltakin naapureilta heitä nähdessäsi, häiritseekö koira heitä. Jos ei häiritse, voit kertoa tämän isännöitsijälle. Valitukseen tarvitaan useamman naapurin tekemä ilmoitus asiasta.

Normaaliin elämään kuuluu koiran äänet, kuten kynsien rapina, leikkiminen ja haukahtelu silloin tällöin. Nämä äänet naapurin on vain kestettävä. Saavathan lapsetkin leikkiä,kerrostalossa, eikä siitäkään voi valittaa. Hiljaisuusajan aikana on oltava hiljaa, mutta toki koira saa liikkua ja tällöin rapistella asunnossa (mennä esim. juomaan vettä). Teillä taitaa olla naapurina joku mummeli tms, jolla ei ole muuta tekemistä kuin kytätä.

• joopa joo...

Isännöitsijä on taloyhtiön työntekijä ja palvelee osakkeenomistajia tai sitten siirtyy muualle isännöimään. Ampuminenkin kuuluu normaaliin elämään, mutta tuskin sitä kauaa kuuntelisit seinän takana.

• Pen_tu
        joopa joo... kirjoitti:

Isännöitsijä on taloyhtiön työntekijä ja palvelee osakkeenomistajia tai sitten siirtyy muualle isännöimään. Ampuminenkin kuuluu normaaliin elämään, mutta tuskin sitä kauaa kuuntelisit seinän takana.

Onko sinusta kerrostaloasunnossa (saati sitten rivi - tai omakotitalossa) tapahtuva ampuminen verrattavissa koiran kynsien rapinaan? Mielestäni ampuminen ei todellakaan kuulu normaaliin elämään, mutta käveleminen sen sijaan kuuluu. Koiran kynsistä kuuluu rapinaa sen kävellessä ja koska koirallakin on oikeus kävellä, ääni on vain hyväksyttävä. Vai pitäisikö koiran maata koko ajan paikallaan asunnossa?

Entä, jos joku vanhus kulkee kävelykepin avulla asunnossa ja kepistä kuuluu ääni sen osuessa lattiaan? Pitäisikö kävelykepitkin siis kieltää?

"Isännöitsijä on taloyhtiön työntekijä ja palvelee osakkeenomistajia"

Niinpä. Hän palvelee yhtä lailla KAIKKIA asukkaita, niin koiranomistajia, lapsiperheitä vanhuksia kuin muitakin. Hyvä isännöitsijä ei anna häätöä kynsien rapinasta, vaan ottaa selville faktat, eikä lähettele valituksia turhan takia.

• te koiranomistajat

Te koiranomistajat olette todella vastuuttomia.
      Etenkään kerrostaloihin ei PIDÄ tuoda koiria ollenkaan. Te koiranomistajat jätätte koiranne päiviksi yksin, ettäkä todellakaan tiedä mitä meteliä koirat saavat aikaan.
      Lisäksi yleensä koiranomistajat eivät viitsi, kerkeä tai jaksa ulkoiluttaa koiriaan.
      Monesti kerrostalon käytävässä haisee koiranp...a, kun koirat joutuvat tekemään hädissään tarpeensa eteiseen.
      Pienillä omakotialueilla tai rivareissa asuvat joutuvat kuuntelemaan päiväkaudet nurkalla räksyttävää koiraa.
      Ettekö te todallakaan ymmärrä, että koirien haukkuminen haiseminen ja sotkeminen on kotirauhan häirintää.

• 2 koiran omistaja

te koiranomistajat: Entäs lapset sitten??Huutavat & kiljuvat minkä kerkeevät.Juoksevat rappukäytävissä jne jne....Asun mieheni & 2 keskikokoisen koiran kanssa rivarissa,eikä kumpikaan räksytä.Koiramme saavat toki olla OMALLA aidatulla pihallaan IRTI.Ohi meneville koirille,ihmisille tms EI haukuta.Olen molemmat opettanu niin,että jos ohikulkijalle haukutaan,joutuu siitä sisälle jäähylle & ulos pääsee vasta sitten kun osataan olla hiljaa.Samaa jouduin joitakin kertoja toistamaan,mutta se kannatti: kumpikaan ei hauku turhia pihalla.Ja kyllä meillä koirat pääsevät ulos tekemään tarpeensa sekä pääsevät lenkille

• hajuhaitta

Rivarissa asuessani yhdessä asunnossa oli koira. Ohittaessani kyseistä asuntoa sieltä tuli hirveä haju. Jossain vaiheessa haju kuitenkin "katosi", vaikkakaan koira ei kadonnut.

Itse en hajusta kuitenkaan valittanut, mutta myöhemmin sain kuulla kun koiran omistaja kertoi vihdoinkin pystyvänsä nukkumaan yöllä kun koira ei enää haise. Olivat käyneet eläinlääkärillä koiransa kanssa. Itse olisin ajatellut hajun tulevan jätöksistä, mutta koiralla olikin piereskely-ongelma. Omistajat kertoivat sen johtuneen stressistä ja allergiasta ja ruokavaliolla piereskely oli saatu huomattavasti vähenemään.

Miksei kerrostaloissa koirat stressaannu, jos kerran rivariasunnossakin. Ei se paha haju aina välttämättä sitä itseään ole.

• koiruliini222

Normaaleja elämisen ääniähän ei saa kuulua, kerrostalothan eivät ole elämistä varten, eihän?

Jos joku ei kestä ääniä, niin miksi muuttaa kerrostaloon, jossa asuu parhaassa tapauksessa, ylhäällä, alhaalla ja vieressä joku vieras perhe? En ymmärrä. Jos kaipaat rauhaa ja totaali hiljaisuutta, niin muuta malle, älä ihmeessä kerrostaloon :D naurettavaa valitusta. Pitäisikö minun vaatia teippaamaan naapurin alle 1 vuotiaan lapsen suu yöksi, kun en kestä itkua? Tai vaatia asukkaita kulkemaan rappukäytävässä huopatossut jalassa? Voisin myös pyytää naapureitani pissaamaan öisin pottaan,. sillä en kestä vessan vetämistä yöaikaan ;) Naurettavaa valitusta.

Koiran JATKUVA räksytys on täysin eri asia kun yksittäiset haukahdukset päiväsaikaan.

• ohuet seinät

no se pottaan pissaaminen vasta kuuluukin. Paras konsti noihin yöllisiin vessakäynteihin on öisin pöntön vetämättä jättäminen. Sitten aamulla 8 jälkeen sen voi vetää.

• Korvatulppien ystävä

Wauzi, muutin kaupungista maalle ja kärsin koiraongelmasta edelleen. Naapurini koirat ovat ulkona 24/7 ja pitävät koiramaista haukkumista myös yöllä. Ko. koirat ovat noin 10-15 m päässä taloni nurkalta, että hyvin kuuluu. Olen etsinyt asuntoa jostain kauempaa maalta, missä ei asuisi ihmisiä lähellä, vielä en ole löytänyt. Jos joku haluaa ostaa talon koiran vierestä, niin myyn kohtuullisella hinnalla. Naapuri muuten ihan OK.

• 4567890

Ei kerrostaloon koirat kuulu, se on selvää.
      Jos joku mummo ei valita ja nuoremmat valittavat, niin usein vanhukset ovat puolikuuroja :-)
      Ei sen hurtan jatkuvasti tarttekaan haukkua mutta juuri kun unen päästä saa kiinni ja hurtta pari kertaa haukahtaa...
      Kynsien rapina kuluu elementtitaloissa päästä päähän kun se hurtta käy yöllä juomassa.

• fghvc

kORVATULPAT apteekista....

• piikille molemmat
        fghvc kirjoitti:

kORVATULPAT apteekista....

kyllä ihmisen pitää saada olla omassa kodissaa ilman mitään tulppia. eläintenomistajien on opetettava elukkansa käyttäytymään tai luovuttava jos eivät osaa. yleensä se vika on hihnan kaksijalkaisessa päässä ja laiskuudessa.

• Koiranomistajat

Niin kyllähän se koiranpito on helpompaa OK talossa, kerrostalossa tulee lähes
      aina jotain sanomista koska on paljon joutilasta väkeä korva seinässä tai lattiassa,
      vielä pahempi on kuunnella juoppojen loputonta möykkämistä tai musiikin jumpu-
      tusta kun bassot jymisee elementtitalon läpi. Siihen verrattuna parit koiran hau-
      kut tai kynsien rapinat joskus päiväsaikaan ei ole yhtään mitään.

• ei kaikki häiritse

ei mua ainakaa oo häirinny naapureiden juhlinnat. Mutta se on häirinny jos joku naapureista tulee riidanhaluisena kännipäissään kotiinsa. Siihen ei voi olla heräämättä ja häiriintymättä.

• valituksen kohde

joo, näitä löytyy, sillon ku asuttiin kerrostalossa ja hommattiin koiranpentu ja sille opetettiin yksin oloa.. kyllä ne naapurit sitä kauan jaksoivatkin kuunnella, mutta emännälle naapuri valitti koiran vinkumisesta mutta ei minulle (ies) uskaltanut sanoa mitään. muut naapurit olivat ymmärtäväisiä koiran vinkumisiin kun kysyin että häiritseekö.. samoin siivoaja valitti kurasista koiran jäljistä keväällä rapussa. eikä meilläkään ollut ainoa koira talossa. Naapurissa oli koira joka räksytti koko ajan. että semmottii

• tosi juttu

On niin helppoo sanoa,muuta maalle asumaan.Entäpä käytäntö,miettiikö kukaan sitä?
      Itse olen maalta kotoisin,kilometri naapuritaloon molempiin suuntiin,mut riittääkö niitäkään kaikille ja kaikille se ei ole mitenkään edes mahdollista.

Pääkaupungissa yli 40v asuneena olen kokenut asumisolosuhteissa kaikenlaista,muutimme väliin maalle,vuoden päästä takaisin.
      Maalla olo oli kaikkea muuta kuin rauhallista,saman tien pätkän varrella oli autokorjaamo,matonpesufirma,mopojengi,ampumarata km päässä,koko ajan rakennettiin,hakattiin,kaikenlaiset koneet jyrräsi aamusta iltaan,vieressä oleva kulottunut iso pelto piti olla kesantona,mutta kuin kohtalon sanelemana seuraavana kesänä se päätettiinkin laittaa kuntoon,oli vaikka millaista talon korkuista möyhennyskonetta rouskuttamassa.
      Lopuks kaadettiin takana oleva metsä,huiskis ja nurin,johan sopi tuuli puhaltamaan!
      Äkkiä stadiin takaisin.
      Kaupungissa eläminen kerrostaloissa on aina kuin lottopotin saanut jos satuu olemaan rauhalliset naapurit.
      Itsellä uusi naapuri tuottaa myös harmia,6v oli hiljaista.Koirat ympäristössä aiheuttaa myös monenlaista ääntä,varsinkin jos jätetään postimerkkipihalle räksyttämään kun ei viitsitä viedä ulos muuten.
      Meitä on moneksi,joka lähtöön,tuskin löytyy samaan taloon samoin ajattelevia ihmisiä,se olis jo ihme!

• valivali maallakin

Mutta kyllä maallaki naapurit valittaa. Meilläpäin ainaki. Lakeuksilla ku asutaan nii haukku kuuluu kauas, ja etenki lähin naapuri 200-300m pääs valittaa öillisistä haukkumisista. Minkäs teet, toinen koirista riistaverinen metsästyskoira. Tottakai se haukkuu jos joku riistaeläin tulee pihaan yöllä. Kuusiaita vissiinni pitäs hehtaarin tontin ympärille laittaa nii eipä sen jälkeen äänet kuuluis. Vaan kalliiksi se tulee, ja kestää TOSI kauan ennenku siitäkää hyvää "äänieristystä" saa.

• koirat ei kuulu

kerrostaloon, mikä siinä on niin vaikeeta tajuta?

• koti kaikille

Itse olen asunut vuosia koirieni kanssa kerrostalossa ja oikeastaan ainoat valittajat ovat olleet ihmisiä jotka valittivat ihan kaikesta. Sellaisia kerrostalokyttääjien perusmalleja-ihmisiä joilla ei ole mitään muuta mielenkiintoista ajankulua. Koira kuuluu perheenjäsenenä kerrostaloon siinä kuin lapset,isovanhemmat jne. Kuuluuhan keinutuolistakin ääntä-tämäkin valitus on koettu. Tosin meillä ei ollut keinutuolia ja olimme muuttaneet jo viikkoa aiemmin asunnosta pois.Vuokrasin oman osakkeeni nuorelleparille jolla on pieni vauva ja kaksi kääpiökoiraa. Eli voluumia piisaa. Kerrostaloasunto on koti siinä kuin omakotitalo tai rivari.Samat oikeudet ja säännöt-ei se asumismuodosta ole kiinni.

• dfghjbvb

Sano koiranomistajalle jonka koira tyhjää haukkuu, että ostaa lemmikkiliikkeestä "haukkupannan".
        Suhahtaa vettä kuonolle joka haukusta. Aika pian jättää esim. ikävä itkun.

• mikku77

voihan helevata...miksi sitä on niin vaikeata tajuta että koirat pärjää ihan vallan hyvin kerrostalossa jos omistaja on aktiiviinen?!?!? Koira joka saa tarvittavan liikunnan ja aktivoidaan muutenkin ei yleensä aiheuta enempää meteliä kun ihminenkään.
        Tietysti taas niille jotka eivät
        pidä koirista niin niiden mielestähän koirat eivät kuuluu olla ollenkaan missään.
        Jos on jotakin mikä ei kuuluu kerrostaloon niin se on ihan yksinkertaisesti ihminen joka ei siedä muiden naapureiden äänet.. ja tietysti kissat jos ne eivät kulje kytkettyinä.

• kerrostalo+koira

Kerrohan nyt millä perusteella koirat eivät kuulu kerostaloon?? Ymmärrän sen silloin, jos kyseessä on ulkokoiraksi tarkoitettu rotu, tai todella iso koira, mutta kuka oikeasti määrittelee niin, ettei mikään koira kuulu kerrostaloon? Naurettava väitös kertakaikkiaan, ja täysin perusteeton!

• tavis-asuja

Mielestäni koiran haukku ei ole normaalia IHMISTEN elämisen ääntä. Minua ei muutamat haukahdukset haittaa, mutta jokapäiväiset haukkukohtaukset jo häiritsisivät.

Ihmisellä ei ole mikään pakko hankkia koiraa, vaikka jotkut pakonomaisesti niin tekevätkin... hankkivat jopa useita koiria, vaikkei se elämäntilanteeseen sopisikaan. On muitakin, paremmin kerrotaloihin sopivia lemmikkejä, kuin koira! Sopisi joskus ajatella niitä kanssaihmisiäkin, eikä itsekkäästi hommata äänekkäitä karvaturreja.... varsinkin kun yleinen elämänkokekus osoittaa etteivät ne ainakaan naapureiden asumismukavuutta millään lailla paranna.

Koiranomistajat pystyvät hiljentämään koiransa hiljaisuutta halutessaan, mutta naapureilla ei tätä mahdollisuutta ole... he ovat jatkuvasti koiraihmisten armoilla tässä asiassa!

• haukkuva koira

niin eipä. Itse asuttiin rivitalossa ja koira haukkui aina yksin kotiin jäädessään. Joskin meidän koira piti koko pihapiiriä kotinaan. Haukkuminen loppui heti jos se kuuli jonkun asukkaista olevan kotonaan tai jonkun lapsista leikkivän pihassa. Koko rivitalonaapurustoa jo vähän huvittikin koiran vahtiminen, se kun vahti jokaisen asuntoa ja yhteistä pihapiiriä.

Nykyään asutaan maalla, ja sama vahtimisvietti edelleen päällä. Koira vahtii kaikkien naapureiden pihapiiriä jonne vain on hyvä näkyvyys. Joskaan se ei tee eroa kotiinsa kävellen tai pyörällä meneviin naapureihin ja lenkkeilijöihin, kaikki haukkuu samalla tavalla.

• mikään ei muutu

Kyllä joillekin koiran omistajille on valittaminen turhaa, käyvät päälle kuin yleinen syyttäjä, koirat jätetään tuntikausiksi räksyttämään huoneistoon, eivät tajua sitä, koska itse eivät ole kuuntelemassa. Tilapäinen haukuminen on asia erikseen. Koulutusta tarvitsee koirat eroahdistukseen, jos vain viitsitään nähdä vaivaa asia eteen, ihmiset on vastuussa tästä.

• jhttrt

kyllä nuo aina jostain keksivät valittamista, paino sanalle keksivät...
      eihän siinä, jos asiasta sanotaan, mutta vituttaa tuollainen turhanpäivänen valitus ja kitinä, hommaisivat oman elämän, nii ei tarvis toisten omaan nii kovin puuttua..

• Hullu naapuri

Voi hyvää päivää ihmisten kanssa, jotka ottavat kerrostaloon koiria. Sitten ne nuijat vielä luulee, että koirasta valitetaan kateuttaan tai muun tekemisen puutteessa. Itse hankin entiselle naapurilleni häädön koiran takia. Minua ei pikkumetelit haittaa, mutta voi jumankauta idioottia, joka hankkii vielä suomen pystykorvan kerrostaloon, joka haukkua räksyttää muutenkin kaikkea. Joka helvetin alaoven- tai minkä tahansa äänestä se koira räksytti viisi minuuttia. Yö tai päivä niin koira räksytti joka saakelin äänestä.

Puoli vuotta kun kuuntelin sitä räksytystä niin pinna oli niin kireällä, että meinasin tappaa tyypin. Onneksi sain asiaa eteenpäin taloyhtiön kautta ja lopulta asunnon omistaja irtisanoi tyypin.

Asia on niin, että jos ei osaa elää kerrrostalossa SILLOIN pitää muuttaa maalle.

• Mies ikkunassa

Olen nyt saanut kaksi kertaa uhkailuja kerrostalon ikkunasta.Mieshenkilö huutaa hävyttömyyksiä ja sanoo tulevansa pahoinpitelemää minua,vaikka kuljen eri puolella kävelykatua.Minulla on saksanpaimenkoira narttu eli ei nosta koipea kyseisen kerrostalon pihaan tai aitaan.Hän kytää ikkunassa ja alkaa huutaa.Tänään kello oli jo 23.40,kun kuljin ohi.Mihen ikkuna oli pimeänä ja uhkailu alkoi.Asun aivan eri paikassa kuin tämä uhkailija.En siis saa selville kuka hän on.
      Tuntuu tosi ikävältä.Lulisi,että vain naapureilta saa kuulla täysin perättömiä valituksi,mutta kun jo yöllä aletaan ikkunoista karjua,niin olettaisin,että myös talon naapurit heräävät ja taas koiranomistajaa syytetään kotirauhan rikkomisesta.
      Eikö minulla ole oikeutta edes käytää koiraani ulkona rauhassa?

• ärtynyt

Koiran käyttäminen yöllä lenkillä muutoinkuin pikatarpeilla tai koiran virallisessa virkatehtävässä pitäisi kieltää.

Asun maalla enkä voi sietää niitä jotka kuljettaa koiriaan lenkillä jopa ennen klo 6. Aina koko kylä herää siihen kun talon vahti alkaa haukkua lenkillään ohikulkevalle koiralle. Jos kerran lenkille on pakko siihen aikaan ihmisen päästä nii jättäisi koiran kotiinsa tuohon aikaan.

• Jo_ku1
        ärtynyt kirjoitti:

Koiran käyttäminen yöllä lenkillä muutoinkuin pikatarpeilla tai koiran virallisessa virkatehtävässä pitäisi kieltää.

Asun maalla enkä voi sietää niitä jotka kuljettaa koiriaan lenkillä jopa ennen klo 6. Aina koko kylä herää siihen kun talon vahti alkaa haukkua lenkillään ohikulkevalle koiralle. Jos kerran lenkille on pakko siihen aikaan ihmisen päästä nii jättäisi koiran kotiinsa tuohon aikaan.

Entä, jos kyseinen henkilö on ollut vaikka yövuorossa ja käyttää sen jälkeen koiraa ulkona? Jos henkilö on lähtenyt töihin illalla kymmeneltä ja palaa aamukuudelta, joutuisi koira odottamaan aika kauan ulospääsyä, jos pitäisi odottaa sihen asti, että sinä olet herännyt.

Lisäksi, jotkut ihmiset vain ovat aamuvirkkuja ja haluavat käyttää koiraa lenkillä aikaisin. Mielestäni pitäisi enemmän syyttää näitä "vahtikoiria". Omistajien kannattaisi kouluttaa koirat niin, etteivät ne hauku jokaista ohikulkijaa ja risahdusta.

• anttoli
        ärtynyt kirjoitti:

Pitäisikö ihminen joka menee sit aikaisin aamulla töihin jättää koiraansa sisälle kusemaan lattioille työpäivän aikana vai? Ei ole sen omistajan vikaa että heräilet talonvahtin haukkuun. Talonvahti saisi pitää turpansa kiinni:)
        Jos joku koira haukkuu pihallaan tai talossa ohikulkeville koirille se ei ole ohikulkevien vastuulla. Sitten on ihan toinen asia jos ohikulkeva koira haukkuu:)

• lehmänkellonaika
        ärtynyt kirjoitti:

Haha! Sinähän se varsinainen ääliö olet jos ajattelit säännellä myös ajat milloin tiellä saa kävellä!

Olethan muistanut myös metsäneläimille kertoa samat säännöt, että teidän tontille ei ole sitten asiaa ennen kello seitsemää, sunnuntaisih yhdeksää! Muistithan pistää ruokintakatoksiin ja ketunkoloille ilmoituksen myös kellojen siirtämisestä talviaikaan!

• Karkkarin Emäntä

Älä murehdi! Niin kauan kuin tupakoitsijat saavat terrorisoida tupakoimattomien ihmisten, niin terveiden kuin sairaiden,koteja "passiivisen tupakoinnin" myrkyillä koiran kynnen rapinat ja haukahdukset ovat "pissara valtameressä"! Ihanat hauvelit teillä!

• ihunaa !

Niin, koirat...ne ovat ihania. Meitä ihmisiä on moneen lähtöön, sille ei voida mitään. Meki ollaan asuttu sekä maalla,kerrostalossa,rivitalossa, ja omakotitalossa. Kerrostalossa asuessa valituksia ei tullut, meillä oli senverran ihanat naapurit. Mutta ei hemmetti ko mentiin rivitaloon, jossa vielä päätyseinien ääneneristys toimi; "naapuri", joka ei edes asunut tuossa talossa vaan ihan omakotitalossa siinä 500 m. päässä, teki eläintensuojeluilmoituksen ! Hitto ko ärsytti ! Sama naapuri oli saanut myös seinänaapurin puolellensa, ja oli oikein mukava kuunnella, kun illalla meni antamaan ulkokoiralle hyvänyönrapsutukset,kuinka naapurit huutaa vierestä, että sinä KIDUTAT koiraa, JÄTÄ se rauhaan ! HITON HITTO! ASIAHAN EI HEILLE KUULU! SITÄ PAITSI MINÄHÄN RAPSUTIN KOIRAA ! niin, ja siitä ilmoituksesta; eläinlääkäri kävi katsomassa, kuinka "huonosti" asiat ovat koirallamme. Hän sanoi, ettei siinä ole mitään vikaa, on saanut käydä lenkillä ja on saanut paljon ruokaa, sen huomasi suloisesta pienestä pallomahasta. niin,ihmisiä on moneen lähtöön... kumpa ei olis...

• yt43

Sama aloitus oli parivuotta sitten. provo mikä provo.Keksi jotain uutta.

• paras paikka

koiralle on maaseudulla, jossa sillä on tilaa juosta ja touhuta
      niin paljon kuin sielu sietää. Omakotitalo on ainoa oikea JÄRKEVÄ
      paikka koiralle. KOIRA EI EDELLEENKÄÄN KUULU KERROSTALOON!!!!

• Pen_tu

Vertaapa näiden kahden koiran elämää:

1. koira asuu kerrostalossa: pääsee päivän aikana 2 pissilenkille ja yhdelle pitkälle lenkille. Lisäksi koiran kanssa harrastetaan agilityä 2-3 kertaa viikossa ja joka päivä harjoitellaan perustottelevaisuutta kotioloissa. Lisäksi koira saa monta kertaa viikossa leikkiä tuttujen koirien kanssa (esim. koirapuistossa) ja myös omistajat leikkivät sen kanssa päivittäin.

2. koira asuu maalla omakotitalossa: koira pääsee kahdesti päivässä pissille, eli se lasketaan ulos ovesta ja koira käy tekemässä tarpeet omaan pihaan. Kerran päivässä se käy lenkillä, jos omistajat jaksavat lähteä. Monesti koira lasketaan vain omalle pihalle, eli koira ei saa virikkeitä uusista reiteistä ja hajuista. Koiran kanssa ei touhuta muuta.

Kummanko koiran elämä vaikuttaa sinusta paremmalta? Pointtini on se, että asumismuodolla ei ole koiralle väliä, kunhan se saa riittävästi liikuntaa ja aktiviteetteja. Joku koira voi saada näitä enemmän kerrostalossa, joku omakotitalossa. Kaikki riippuu siis omistajasta!!!

• Hullu naapuri
        Pen_tu kirjoitti:

1. koira asuu kerrostalossa: pääsee päivän aikana 2 pissilenkille ja yhdelle pitkälle lenkille. Lisäksi koiran kanssa harrastetaan agilityä 2-3 kertaa viikossa ja joka päivä harjoitellaan perustottelevaisuutta kotioloissa. Lisäksi koira saa monta kertaa viikossa leikkiä tuttujen koirien kanssa (esim. koirapuistossa) ja myös omistajat leikkivät sen kanssa päivittäin.

2. koira asuu maalla omakotitalossa: koira pääsee kahdesti päivässä pissille, eli se lasketaan ulos ovesta ja koira käy tekemässä tarpeet omaan pihaan. Kerran päivässä se käy lenkillä, jos omistajat jaksavat lähteä. Monesti koira lasketaan vain omalle pihalle, eli koira ei saa virikkeitä uusista reiteistä ja hajuista. Koiran kanssa ei touhuta muuta.

Kummanko koiran elämä vaikuttaa sinusta paremmalta? Pointtini on se, että asumismuodolla ei ole koiralle väliä, kunhan se saa riittävästi liikuntaa ja aktiviteetteja. Joku koira voi saada näitä enemmän kerrostalossa, joku omakotitalossa. Kaikki riippuu siis omistajasta!!!

Sulla jäi asian pointti vissiin huomaamatta. Vit.tunko väliä sillä on, jos asut naapurissani kerrostalossa ja koirasi saa virikkeitä enemmän kuin omakotitalossa. Jos virikekoirasi räksyttää yötäpäivää mieleni tekee kuristaa sinut ja koirasi olkoonkin, että hurttasi elää parempaa elämää.

Monesti tulee mieleen, että koiraihmiset ovat oikeasti vähän tyhmiä ja ne räksyttävät karvakasat on oikeasti viisaampia kuin omistajansa. Niinku tuon edellisen kirjoittaja. Veti asian todellakin niin harhaan kuin ikinä vaan voi.Ihan kuin täällä oltaisiin keskusteltu missä sen kirppukasan on parempi elää.

• Mayat
        Pen_tu kirjoitti:

Kun muutin asumaan omakotitaloon hankin koiran. Koira on meille perheenjäsen.
        Ulkoillaan sen kanssa ainakin 3 kertaa päivässä. Koira on vasta pari vuotias. Ulkona se ei ole vapaana kuin mökillä juoksee lähialueella. Talomme on lähellä tietä. Koira osaa olla itsekseenkin muutaman tunnin. Koko talo on
        sen käytössä. Ei ole tehnyt mitään ilkeyksiä. Kerrostalo ei ole koiran paikka ellei
        koira ole karvaton ja hyvin pieni. Kerrostalossa on periaatteen kyttääjät aina.
        Kaikki ei voi sietää koiraa, monelle saattaa iskeä allergia ym. naapurin koirasta.
        "kuvitteellista allergiaa"
        Koira on ihmisen paras kaveri. Omistajan on huolehdittava lemmikistään mahdollisimman hyvin. Tarpeeksi liikuntaa, ruokaa ja yhdessä oloa riittää koiralle.

• Pen_tu
        Hullu naapuri kirjoitti:

Sulla jäi asian pointti vissiin huomaamatta. Vit.tunko väliä sillä on, jos asut naapurissani kerrostalossa ja koirasi saa virikkeitä enemmän kuin omakotitalossa. Jos virikekoirasi räksyttää yötäpäivää mieleni tekee kuristaa sinut ja koirasi olkoonkin, että hurttasi elää parempaa elämää.

Monesti tulee mieleen, että koiraihmiset ovat oikeasti vähän tyhmiä ja ne räksyttävät karvakasat on oikeasti viisaampia kuin omistajansa. Niinku tuon edellisen kirjoittaja. Veti asian todellakin niin harhaan kuin ikinä vaan voi.Ihan kuin täällä oltaisiin keskusteltu missä sen kirppukasan on parempi elää.

"Ihan kuin täällä oltaisiin keskusteltu missä sen kirppukasan on parempi elää."

Itse asiassa nimimerkki "paras paikka" veti asian harhaan, koska kommentoi, että koirat eivät kuulu kerrostaloon ja niiden on parempi olla maalla.

"Jos virikekoirasi räksyttää yötäpäivää mieleni tekee kuristaa sinut ja koirasi olkoonkin, että hurttasi elää parempaa elämää."

Virikekoira harvoin räksyttää koko päivää. Monet koirat haukkuvat nimenomaan siksi, että niillä on tylsää, eli omistaja ei tarjoa koiralle riittävästi liikuntaa ja aktivointia (koulutusta, uusien temppujen opettelua, muiden koirien tapaamista jne).

Minäkään en hyväksy koko päivän jatkuvaa haukkumista. Jos koira haukkuu esim. 5 minuuttia tunnissa, se pitää naapureiden vain hyväksyä (jos ei ole hiljaisuusaika). Saman verran lähtee ääntä esim. lapsistakin (ja myös aikuisista). Kerrostalossa on sopeuduttava kompromisseihin ja myös koirien on oikeus elää siellä. Koirilla on siis oikeus haukahdella silloin tällöin esim. leikkiessään.

• anttoli
        Hullu naapuri kirjoitti:

koirat jäävät kyll kakkoseksi haukkumisessa...täällä palstalla ihmiset kyll haukkuu enemmän...todella hupaisaa taas lukea nää jutut täällä kun kertakaikkiaan on kyse vaan siitä että koirattomat ihmiset kun eivät pidä koirista niin ne ei suorastaan siedä niitä jotka omistavat koiran.
        Olen koiraton kerrostalossa mutta naapurissa asuu koiranomistaja.
        Olenko sitten kuuro kun sieltä ei kuuluu yhtään ääntä?
        En varmaan koska kuulen kun ihmiset kävelee rappusissa ja naapurin poika tulee kännipäissään kotiin kapakasta jne.

• joopa joo...

Taas näitä. Miten te ette ole ikinä olleet kotona, kun teistä on valitettu. Se on hulvatonta jos mikä.

• 2 koiran omistaja

Ei ole helppoa muuttaa rivitaloon tai omakotitaloon koirien kanssa.Monet vuokraisännät EIVÄT vuokraa rivaria tai omakotitaloa,jos on koira/koiria.Tiedän sen kokemuksesta.Asuimme kerrostalossa 2 koiran kanssa.En voinut sietää kerrostaloasumista,joten rupesin etsimään rivaria.Eipä vaan moni ruvennu rivaria vuokraamaan.Syyt olivat joko parkettilattia,minkä takia eivät vuokranneet tai sitten saksanpaimenkoira.2v etsin rivaria,kunnes sitten vihdoin & viimein sellainen löyty,johon koirat olivat tervetulleita.Ja kaikki ihmiset kun eivät ole niitä Roope Ankkoja,joilla olis niin plajon rahaa,et voisi ostaa sen oman omakotitalon.

• sopusijaa...

Normaalia elämää saa elää kerrostaloissa ja siihen kuuluu yöllä vessassa käynti ja suihkussakin käynti, ovat todellakin sallittuja, niitä ei voi kieltää. Jos on niin suvaitsemattomia ihmisiä etteivät hyväksy toisten olemassa oloa ja elämistä painuukoot itse asumattomaan korpeen. Häiriköinti on ihan erikseen. Itse asun kerrostalossa jossa on hiljaista ja hyvin vähän kuuluu edes mitään ääniä. On harmittavaa asua valittavien naapurien kanssa kun on elämisen oikeus jokaisella. Ei voi mitään jos talossa on huonosti rakennettu äänieristeet, ei ole asukkaan syy jos pienetkin äänet kuuluu. Silloin se vaatii ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta.

• omakotitaloa asuva

hävitä koirat. ymmärrän ihan hyvin naapuria joka pelkää koiria kun ne ovat vähän väliä nykyään käyneet ihmisten kimppuun. niin minäkin teksin jos naapurilla olisi koira että valittaisin ilman syytä ettei varmasti koirat käy lasteni kimppuun omassa pihassa tai muuttakaa omakotitaloon asumaan. saatte ottaa 4 koiraa lisää

• Ei syyttelyä kiitos

Luen keskustelupalstoja siinä toivossa, että löytäisin jotain ratkaisua mieltä askarruttavaan asiaan. Kuitenkin joka kerta joudun pettymään. Ihmetyttää se, että olipa aihe mikä tahansa, ihmiset eivät näköjään pysty keskustelemaan asiallisesti.. Tässäkin tapauksessa keskustelun alulle panija kaipasi vinkkejä ja apua ongelmaansa, mutta toisin kävi. Viesti toisensa jälkeen saa lukea nitinää, valitusta ja mielipiteitä puolesta ja vastaan. Ei kukaan koiran omistaja halua koiransa voivan huonosti ja ikävöivän omistajan poissa ollessa. Koira on monelle kuin lapsi ja jos se voi huonosti, myös omistajasta tuntuu pahalta. Ymmärrän, että on kiva valittaa ja haukkua niitä, jotka ovat erimieltä, mutta kun se ei vaan auta ketään..

Aloin lukea tätä keskustelua, koska minulla on kolme chihuahua koiraa, joista yhdellä on eroahdistusta ilta ja yöaikaan (toisin sanoen silloin kun tulee hämärä). Olen harvoin pois kotoa noina aikoina, mutta joskus käyn leffassa, reeneissä ja viihteellä. Eroahdistuksesta kärsiävän koiran olen "pelastanut" huonoista olosuhteista kun koira oli reilun puolen vuoden ikäinen ja ilmeisesti raukka parka oli kokenut kovia, koska ensimmäisen vuoden ajan se pelkäsi kovasti menettävänsä minut :( Nyt reilun neljän vuoden jälkeen koira ei enää seuraa minua asunnossa joka paikkaan vaan uskaltaa luottavaisin mielin olla omissa oloissaan. Koira ei myöskään hauku ulkona kaikelle mahdolliselle (roskikset, puskat, pyörät yms.), vaan nauttii ulkoilusta.

Tällä hetkellä eroahdistusongelmaan hämärän tullen on auttanut se, että jätän valot ja telkkarin päälle, jos lähden pois kotoa, mutta eihän tuo ole mikään ratkaisu. Olen lukenut, että eroahdistusta kärsivä koira alkaa oireilemaan noin puolen tunnin sisään siitä kun omistaja on poistunut kotoa ja ajattelinkin kokeilla, että menen pimeän tullen käytävään, hissillä alas ja hiivin takaisin laemman kerroksen kohdalle ja jään kuuntelemaan, missä vaiheessa haukku alkaa. Seuraavalla kerralla menen takaisin sisään hieman ennen kuin koira alkaa haukkumaan, jotta se tietää että tulen takaisin eikä sen tarvitse olla huolissaan. Tätä pitäisi toistaa saman illan aikana pari kertaa. Seuraavan kerran saman harjoituksen voisi tehdä esim. parin päivän päästä. Koiraa ei myöskään pitäisi huomioida kotiin tullessa, jotta se ei odottaisi jälleen näkemistä niin innolla. Koiraa saa rapsutella vasta kun se on rauhoittunut ja mennyt esim. nukkumapaikalleen.

Apteekista saa feromoni haihduttimia, jotka rauhoittavat koiraa ja auttavat eroahdistukseen. Se ei ole koiralle vaarallista. Ajattelin kokeilla myös sitä.

Uskon, että noilla konsteilla pääsen jo pitkälle, mutta toivoisin saavani hyviä vinkkejä/ onnistumistarinoita muilta koiranomistajilta, joilla on ollut vastaavia haasteita ja mielellään ilman turhaa sanasotaa ja toisten mollaamista.

Minä ymmärrän niitä, joita koiran haukkuminen häiritsee ja myönnän että omalla kohdallani asiasta sanominen on aiheellista. Sitä en ymmärrä, että asiasta valitetaan ja koiran omistajaa syyllistetään, jos tämä on tiedostanut ongelman, pyytänyt anteeksi ja tekee kaikkensa asian korjaamiseksi.

• arvaaa oma tilasi

Kaikki vaan eivät ole yhtä fiksuja kuin sinä, että tekevät asian eteen edes jotakin. Haukut vaan saa osakseen jos valittaa, valitettavasti.

• koirayst utan hund

Kerrostalossa pitää sopeutua normaaliin ääniin.
      Lapset, koirat, juopot ym kuuluvat elämään.
      Hiljaisuus talossa pitää olla yöaikaan ( järj.säännön muk).
      Päivällä koira saattaa haukkua aina kun rapussa liikutaan.
      Pianon soitto voi kuulua lähes koko päivän liikutaan rapussa tai ei jne.

Perusteellisia vastaväitteitä.
      Lapuista ei tarvii välittää.
      Häätö on äärimmäinen keino eikä onnistune ilman jatkuvaa häirintää todistetusti ja useita varoituksia ym.
      Toinen asia on miten mukavaa on asua siellä / muuttaa pois mutta aina voi tulla huonompaa vastaan!!!!

• tällaista mieltä

Koirat kuuluu maalle tai runsaaseen liikuntaa antavaan ympäristöön. Niillä pitää olla tilaa. Harmittaa tää nykyinen eläinrääkkäys ihan sallitussa muodossa. Tietenkään ei voi yleistää, mutta suuremmaksi osaksi kärsin ihan ainakin suurten koirien puolesta.

• Lady DIva

no voi voi kärsi nyt kaikkien miljoonien koirien puolesta ja lässyn lässyn lää. Vai eläinräkkäys, et taida nyt oikein itsekkään tajuta mitä sontaa päästelet suuaukostas.

• Pen_tu

Eiväthän kaikki kerrostaloasunnotkaan ole mitään 15 neliön luukkuja. Ihan yhtä lailla löytyy esim. 4 h k asuntoja. Eli käytännössä kerrostalon ja omakotitalon välinen ero on siinä, että kerrostalossa asunnon erottaa ulkomaailmasta rappukäytävä.

Suuri asunto ei tarkoita automaattisesti sitä, että koiralla olisi parempi olla. Kuten jo aiemmin selitin, kaikki riippuu omistajasta eli paljonko hän tarjoaa koiralle liikuntaa ja aktivointia.

• Lady Diva

Kun kerrostalossa asut, niin tiedä että aina löytyy valittajia milloin mistäkin, jos ne ei ole koirat tai kissat, niin sitten joku muu otetaan hampaisiin. Valittajat ovat juuri heitä joilla ei ole omaa elämää vaan kyttäävät toisia. Yritä metsästää se tyyppi, soita ovikelloa ja kysy suoraan että mikä v-tt- mättää. Hyökkäys on paras puolustus. Kun olet tarpeeksi agressiivinen niin tällaiset toisten selän taakse piiloon menevät luuserit yleensä menevät hiljaiseksi. Kokemusta piisaa kateellisista paskoista ;)

• tälleen täällä

mä sain joskus varmaan 30 valitusta koirasta jota mulla ei edes ollut. naapurilla oli koira, sellanen pikkunen joka ei edes haukkunut. minä sain siis valitukset ja isännöistijä yritti häätää mut 8 kertaa. oikeuteden meni loppujen lopuksi ja sain korvauksia mut siltin naapurini valitti minusta kaikesta muusta kun ei koirasta jota mulla ei ollut, niin naapurini ei saanut mua häädetyksi. mulla ei ole koskaanollut koiraa.

• hämmästynyt9q0

Pakko tarttua tuohon, etten tiedä mitä koirat tekevät päivällä. Itseasiassa tiedän. Meillä on web kamera ja autozone nauhotaja päivät päällä, eli pystymme näkemään mitä koira tekevät päivisin = nukkuvat. Koirat eivät tee sisälle tarpeitaa, pentu saattaa vahingossa kerran päivässä pissata. Aika kummallinen väite, että koira haisee? Meiltä ei lähde edes irtokarvaa, kun ovat roduiltaan trimmattavia. Ja kyseessä ovat harrastekoirat, jotka kyllä käyvät lenkillä (ja tietysti harrastuksissa)..
      Haukahtelu on kuitenkin niin yksittäistä (ja siitä myös aina kielletään), eikä koskaan hiljaisuuden aikaan, että en uskoisi sen olevan ongelma. Totta kai tästä päästään, kunhan vain pentukin vähän kasvaa. Nytkään ei haukahtele edes päivittäin. Kyseessä ei siis todellakaan ole mitään jatkuvaa 2h-8h räkyttämistä, vaan ehkä kerran päivässä yksi vuh.

Ja kyllä, emme olleet kotona. Mahdollista on, että melu tulisi jostain muusta asunnosta. Talosta löytyy melkeimpä enemmän koirallisia kuin koirattomia. Valituksessahan ei varsinaisesti puhuttu mitään haukkumisesta, vaan lähinnä juuri näiden jalkojen rapisemisesta ja edes takaisin kulkemisesta.

• Koirattomia inhoava

KERRONPA TUTTAVAN TARINAN: PERHE MUUTTI KOIRANSA KANSSA KESKUSTAN KERROSTALOON RIVARISTAAN. ERÄÄNÄ PÄIVÄNÄ ISÄNNÖITSIJÄ KERTOI, ETTÄ NAAPURI OLI VALITTANUT PERHEEN KOIRAN HAUKKUVAN PÄIVISIN, OMISTAJA PÄÄTTI HOITAA ASIAN SAMANTIEN JA VEI KOIRANSA PIIKILLE. MENI MUUTAMA KUUKAUSI JA TAAS ISÄNNÖITSIJÄLLÄ OLI ASIAA: ETTEKÖ TE TODELLAKAAN VOI TEHDÄ JOTAIN SILLE KOIRAN HAUKUNNALLE!!!
      ETTÄ SELLAISIA NAAPUREITA JA VALITUKSIA !????

• totuus esiin

Ei isännöitsijä voi kirjata mitään valituksia, jos niissä ei ole perää., hän vastaa tekemisistään, ei voi kirjallisesti eikä suullisesti mollata ketään, kuunnelkoot kaikkia osapuolia.

• ihanaa asumista

heippa! Näitä ``valittajia`` löytyy joka paikasta asuitpa missä vain, samoin myös ihmisiä jotka eivät pidä muuten vain koirista.
      Entisessä asunnossamme (kerrostalo) saimme myös huomautuksen isännöitsijältä siitä että koiramme haukkuu päivät pitkät. Noh soitin isännöitsijälle ja sanoin että eipä kyllä meidän koira hauku päivisin ja tiedän ettei niin ole koska itse en silloin käynyt töissä. Saattoi koira joskus postinjakajaa haukahtaa mutta ei muuta. No valituksia alkoi tulla lisää ja selvitin itse mistä haukkuna tulee ja sehän tuli yläpuolella olevasta asunnosta. Ilmoitin vielä asiasta mutta itse päätin että meidän kohdalla asia saa loppua ja muutimme toiseen asuntoon. Täällä talossa ei kukaan ainakaan toistaiseksi ole sanonut mitään ja tässä nyt vuoden päivät olemme asuneet.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe