Olen harkinnut uuden kameran ostoa, kun on tullut kuvailtua vanhalla kameralla jo pari vuotta. Kumpikin kamera kuullostaa mukavalta, mutta en osaa päättää. Sivistäkää mua te ammattilaiset ! kumpi on viisaampi päätös ?
Canon EOS 60D vai 600D ?
10
911
Vastaukset
- ?*??****
Täällä ei ole ammattilaisia, vain puolivillaisia, tyhjän pas*an viisastelijoita.
- Orja 1
Kuin myös sinä itse, kuten minäkin.
Tämä on Harrastukset / Valokuvaus / Canon. Ammattilaisilla ei tänne pitäisi olla mitään asiaa :-)
- 16
Viisainta on kuvata nykyisella kameralla vielä toiset pari vuotta.
- Canonisti minäkin
Mikä se nykyinen on?
Mitä kuvaa?
Mitä ominaisuuksia haluat uudessa kamerassa olevan?
Ps. En näe kumpaakaan noista oikein vaihtoehtona tällä hetkellä. Oma valintani olisi, jos nyt ostaisin kohtuuhintaista runkoa: 550D, 7D tai käytetty 5D. - kauppis
siirryin itse 'puoli'järkkäristä - 60D käyttäjäksi runsas 2kk sitten :-)
10milj -> 18milj, kuvassa (JPG) ei amatöörin silmin suuria eroja ole, mutta kun kuvaat 'ääriolosuhteissa' järkkäri on parhaimmillaan.
siis kun valoa on vähän, nopeat kuvauskohteet jne.
oma mielipiteeni on myös että linssillä/lasila on 'suurempi' merkitys kuvaan kuin itse rungolla.
jos päädyt Täyskennoiseen runkoon on huomioitava etteivät kaikki mahdolliset vanhat linssit toimikaan täyskennokamerasssa. silloin voi vaihdoksesta tulla lisähintaa reilusti(?)
nämä vain omia kokemuksiani, ammattilaiset kääntäköön, 'digi'-kielelle :-) - 22
Jos tuossa on vaihtoehdot niin ota 60D, tulee halvemmaksi kuin, se että ostat nyt 600D:n ja sitten puolen vuoden tai vuoden kuluttua tuon 60D:n.
Oikeasti suosittelen kuitenkin 7D.tä. Köyhällä ei ole varaa ostaa kuin parasta.- Canonisti minäkin
Myös käytettyä 50D:tä kannattaa harkita. Se on parempi, tukevampi kuin uudempi 60D. Komppaan kuitenkin 7D:tä, jos croppi käy, eikä ole tarvetta vitoseen.
Runko on kuitenkin vain pieni osa toimivaa järjestelmää. Kannattaa tarkkaan miettiä objektiivi valikoimaa. Cropille kolmevitonen on selvä valinta normaaliksi. Mitä sen lisäksi?
- Seppo vain ..
Osta uutta vastaava käytetty 40D (Parempi kuin 50D).
Panosta L-sarjan optiikkaan. Huonoin lenkki löytyy yleensä optiikasta.
Canon 40D myynnissä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10250761
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932245Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561838- 1761393
- 234845
- 62769
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11766- 65764
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633- 50628
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591