Koirapusut..

irmeli64

ostan mäyräkoiran. Sillä on pakonomainen tarve nuolla kasvoja, siis se nuolee non stoppina.. Onko se stressioire? Koira ei ole vielä meillä, oltiin katsomassa.
Yritän karsia moisen käytöksen. Onko se mahdollista?

6

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 234fsfsfsed

      Pentuhan nyt tuota tekee muutenkin. Ei siinä mielestäni ole mitään epänormaalia.

      Sitten jos se jatkuu kotiutumisen jälkeen kokoajan jatkuvalla syötöllä niin voi ruveta huolestumaan ja yrittää karsia sitä pois.

      • irmeli6430

        ei ole kyse pennusta, koira on 2 v. ja omistaja myy sen pois kun ei ole aikaa.. Yritän karisa liiallisen nuolemisen pois. Onko jollain hyviä vinkkejä?


    • Arvelen...

      Mä ymmärtäisin, että kasvojen nuoleminen on alistumis- ja miellyttämisenhalun merkki. Se tulee siitä, kun koiraeläinten pennut nuolee emon suupieliä, että emo oksentaisi ruokaa.
      Voi olla, että jos koira on ollut sulla vasta lyhyemmän aikaa, se haluaa miellyttää sinua, kun tuntee olonsa epävarmaksi. Tapa voisi vähentyä, kun koiralle on paikka laumassa ja rutiinit selviä ja olo sen myötä varmempi.

      • irmeli64

        tämä koira joka meeille nyt tulee ensi viikolla o kuulemma nuollut aina, mutta luulen että sillä on stressi. Nykyisellä omistajalla kun ei ole aikaa kunnon lenkkeihin ja muuhun. Meillä se saa turvallisen ja innostavan kodin. Jännää loppuuko nuoleskeleminen kertaheitolla :)


      • irmeli64
        irmeli64 kirjoitti:

        tämä koira joka meeille nyt tulee ensi viikolla o kuulemma nuollut aina, mutta luulen että sillä on stressi. Nykyisellä omistajalla kun ei ole aikaa kunnon lenkkeihin ja muuhun. Meillä se saa turvallisen ja innostavan kodin. Jännää loppuuko nuoleskeleminen kertaheitolla :)

        Hei taas..
        Nyt on mäyris ollu mun luona 2 viikkoa ja nuoleminen on vähentynyt huomatavasti. Eli nuoleminen on ollut vain stressioire. :) Eli parempaan päin ollaan menossa :)
        Sille on tehty selväksi että liiallinen nuoleminen on jotain josta meidän perheessä ei hyvälla katsota :)


    • 10vMäykky

      Joko stressiä TAI alistamista... Mäykyt ovat maailman fiksuimpiin koiriin kuuluvia ja osaavat peittää alistamisen ihmistä kohtaan hyvin.. Itselläni vanhin uros teki tuota aikoinaan ja kysyin asiaa ongelmakoirakouluttajalta, joka sanoi tästä tyylistä.. Sen sai loppumaan helposti. Tönäiset vain koiran pois sylistä, kun se nuolemisen aloittaa ! Mäykky oppii nopeasti sen, mitä saa tehdä ja mitä ei. Osaa myös pitää puolensa, jos jostain asiasta aletaan liian myöhään sanomaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8069
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4572
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2220
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe