Teenkö nimenantojuhlista täyden "sirkuksen" :/?

kuutamolla--

Eli meidän lapselle tulisi "kummit" . Näin siksi , koska jos lapsi haluaa joskus kasteen ja kuulua kirkkoon, mennä ripille niin sillä on sitten ne kummit siinä heidän tehtävässä mikä sillon on. Muutenkin onhan se kiva että lapsella on ne tietyt "läheiset ihmiset" perheen lisäksi :)..

Olen nyt suunnitellut tätä juhlan ohjelmaa ja vähän extraakin juhliin.. Mietin ensinnäkin aluksi esitellä kummit ja jakaa heille pro seremonialta tilaamat kummitodistukset. Kummit kertoisivat kummintehtävät ja ehkä jonkun kummin rukouksen? Tämän jälkeen ehkä kertoisin jonkun runon pätkän. Sitten siskoni lukisi peppi pitkätossun laulusta tutun "kaikki on vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun, arvaas oikun eikun kuka oon joko arvaat sen. Ullan nimi on ulla nimi toinen vaan on mulla. Jos et millään arvaa sanon suoraan sulle sen. tämän jälkeen ehkä lapsen isä sanoisi nimen.
Ajattelin myös johonkin laittaa jonkun pöydän jossa olisi vaikka minusta ja miehestäni vauva valokuvia, vauvamme valokuvia, runoja, nimenantotodistus jne...
Kuulostaako tää siis ihan tyhmältä?
Pitäskö se vaan olla ihan yksinkertasesti niin että ku vieraat tulee niin kerrotaan vaan se nimi eikä mitään ylimääräsiä pöytiä missä mitään valokuvia..,.,ainakaan minusta ja miehestäni :/...

6

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teette

      niinkuin tykkäätte.

      Meillä oli siviilikummeina minun ystäväpariskunta, ja mieheni veli.
      Pariskunnasta nainen piti poikaamme sylissään, miehensä seisoi vieressä, ja mieheni veli piti puheen, toivotti pojamme tervetulleeksi sukuun ja kertoi nimen ym, ja luki "kummilupauksen" pro-seremonian kummitodistuksesta.

      Tämän jälkeen annoin kummeille todistukset, ja vieraat saivat mennä syömään.

      Yhdellä pöydällä oli pari kynttilää, ja vieraskirja.

      Nimiäisten paras puoli minusta on se, että ei ole mikään valmis kaava, vaan jokainen luo sellaiset juhlat kuin heille sopii=)
      Minusta kuulostaa kivalta että olisi myös sinun ja miehesi vauvakuvia, sukulaiset kun aina haluaa katsoa että kummannäköinen se vaavi on, niin vauvakuvista näkee sitten vielä paremmin =)

    • ap

      Kiitos vastauksestasi :)!

      Tuli vaan semmonen olo että teenkö nyt liikaa.. Tykkään kuitenkin askarrella ja olen jopa askarrellut wc - oven eteen vessa kyltit ja näin pois päin :D... Mutta eikai se pahastakaan oo..

      Minusta just toi onkin kiva että saa ihan vapaat kädet! Mutta se huono puoli siinä sitten on ku joutuu yksin miettii näitä niin tulee jossain kohtaa semmonen fiilis että onkohan toi nyt sittenkään hyvä? Mitähän muut ajattelee? Entäs sitten pukeutuminen? Jos itse ja vauva pukeudutaan nätisti (niinkun on kyseessäkin juhlava tilaisuus, niin miten vieraat osaa pukeutua tömmöseen tilaisuuteen? Onko sitten kiusallista jos minä oon hienossa mekossa ja vauva kastemekossa (juhlava ,suvussa kiertävä mekko kun on) , että jotkut tulee sinne josain hupparissa :S....
      Siksi yksin mietin , koska mieheni on sanonut että hänelle kaikki on aivan sama ja jättää tämän mielummin naisten käsiin.

    • provovitc

      Kyllä teet pyhästä asiasta, eli kasteesta, täyttä sirkusta. Jätä nämä juhlat juhlimatta ja juhli vaikka lapsen syntymäpäivänä. KIITOS

    • ..............

      Ei ripille menossa/pääsyssä mitään kummia tarvita.

      • .......

        Kyllä meillä ainakin tarvittiin.........


    • duni-

      Pyhpah, jätä nuo uskikset ihan omaan arvoonsa mielipiteinensä. Me emme kritisoi kun laitatte kirkon kirjoille lapsen jolla ei ole mahdollisuuksia ilmaista omaa mielipidettään, älkää tekään kritisoiko sitä kuinka haluamme juhlistaa lapsen syntymää jä hänen nimeään.

      En tiedä vielä pidänkö tulevalle lapselleni ihan varsinaista nimijuhlaa, tosin tuo askartelu kuulostaa sen verran houkuttelevalta.. :) Pienimuotoiset ainakin!
      Jos joku vieras pukeutuu nimijuhlaan huppariin niin itsepähän vastaavat kiusallisuudesta, kyllä aikuisen ihmisen luulisi osaavan pukeutua siististi ja juhlanjärjestäjiä kunnioittaen.

      Tuo kummius on minua kovasti mietityttänyt, koska en haluaisi noudatella kirkon tapoja. Toisaalta nykyään harvemmin "oikeidenkaan" kummien oletaan toimivan uskonnollisena kasvattajana. Kuitenkin mieheni kertoo oman kummitätinsä olevan hänelle läheinen ihan tämän kummisuhteen takia, koska eivät ole sukulaisia. Minua ei ole kastettu joten ei ole kokemusta kummiudesta. Ehkä jos jotain kummia kaipaavaa ohjelmaa meillä olisi niin käyttäisin lapsen mummuja :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe