Praha, suositteletteko?

kiitooooos

Eli mietin josko seuraavaksi Prahaan... Mitkä ovat parhaita puolia kaupungissa?
Entä jos miettii muita kaupunkeja Euroopassa, olemme esim. käyneet Roomassa, Milanossa, Venetsiassa, Lontoossa, Pariisissa, Budapestissa...
niin miten Praha teidän mielestänne sijoittuu näiden kaupunkien kohdalla?
Itse olen tykännyt melkein kaikista näistäkin kaupungeista.
Budapest oli ehdottomasti edullisin. Pariisi taas vaikuttavin. Lontoossa uskomattoman mielenkiintoisia museoita. Roomassa historian havina jne....
Joku on kuvannut Prahaa sanalla satukaupunki.

14

2103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prahatar

      Minä suosittelen Prahaa, tuo satukaupunki kuvaa varmasti aika hyvin kaupunkia. Praha on vielä halvempi kuin Budapesti.

      Prahassa on rento tunnelma, edullisia nähtävyyksiä löytyy paljon ja varmasti jokaisen makuun. Vanha kaupunki on mukavan sokkeloinen, mutta ei kovin iso. Keskustakaan ei ole loppujen loupulta kovin iso. Metrolla ja ratikalla pääsee kätevästi ja edullisesti ympäri kaupunkia.

      Minä suosittelen seuraavia nähtävyyksiä
      - eläintarha
      - Petrinin kukkula/ näkötorni
      - Prahan linnan alue
      - tekniikan museo, lasten ja aikuisten paikka
      - televisiotorni
      - Staropramenin panimokierros
      - Muzeum, luonnonhistoriallinen museo
      - jos erikoisemman museot kiinnostaa niin kidutusmuseo, seksimuseo

      Ostosmahdollisuuksia on paljon ja hinnat edullisempia kuin suomessa. Kaupungista löytyy monia isoja ostoskeskuksia, joihin pääsee suoraan metrolla.

      Minä tykkään Prahan rennosta ilmapiiristä, on mukava kävellä pitkin kaupunkia, pistäytyä johonkin oluelle ja katsella ohikulkevia ihmisä. Mennä ratikalla johonkin ja katsella ympärille ja löytää mielenkiintoisia paikkoja. Pubiruoka on ihan hyvää ja edullista. Ihmiset ystävällisiä joka paikassa.

      Hauskoja kokemuksia on ollut myös jonkun bändin keikalla käyminen ja futismatsissa käynti.

      Ilman suuria ennakko-odotuksia kaupunki yllättää positiivisesti. On omasta asenteesta kiinni tykkääkö kaupungista vai ei.

      Ja vielä vinkki matkustusajankohtaan, ei kannata mennä keskellä kesää tungeksimaan Kaarlen sillallalle tuhansien muiden turistien kanssa, vaan valita matka-ajankohta sesongin ulkopuolelta.

      Talvella joissain nähtävyyksissä saattaa olla lyhyet aukioloajat tai esim. Petrinin torni on ollut koskus kiinni viikolla.

    • tsiguudi

      Kymmenettä kertaa menossa Prahaan. Sen pitäisi kertoa kaupungista. Budapest valtava pettymys, köyhän miehen Praha.
      Venetsiaan nyt kannataa kanssa ehdottomasti mennä, hyvin kallis paikka vaan.

    • Mature85

      Tykkäsin valtavasti ja voin suositella! Matkustettiin joulukuussa 2010 ja varmaan tänä vuonna uudestaan :) helppokulkuinen ja mukava kaupunki. Ei tarvitse etsimällä etsiä nähtävää kun niitä löytyy jatkuvasti nurkan takaa :)

      Tsekkiläiset ovat mielestäni hieman nyreitä...varmaan vois verrata suomalaisiin :)

      Ruoka oli lähes poikkeuksetta todella hyvää! Hintatasoltaan edullisempi kuin Suomi. Joissain vaatekaupoissa todella edullista toisissa (esim. Esprit) jopa kalliimpaa kuin suomessa.

      Paljon hotellivaihtoehtoja!

      • joulukuussa

        Olen aivan eri mieltä, tsekit ovat kohteliaita, eivät muistuta suomalaisia eli normityyppejä! Olimme erikoisryhmänä liikkeellä eli ravintoloissa liikutiin kimpassa, paikallinen opas oli mukana. Palvelu oli ok.
        Myös liikkeissä oli kohteliasta palvelua mitä Suomessa taas ei oikein löydy.


    • pari kertaa

      Kun katsoo kaupunkilistaasi, tuossa kaikkien ohi menee kyllä Praha. Hienot nähtävyydet, kaunis kaupunki. Ei siis tarvitse kruisailla pitkiä matkoja kun nähtävyyksiä on yllin kyllin nurkan takana.

    • P.A.P.

      Moro - tulin eilen kotiin elämäni ensimmäiseltä Prahan reissulta ja voin vakuttaa, ettei ollut viimeinen. Aivan upea paikka ja todella edullinen. Olen myös itse käynyt useimmissä mainitsemissasi kaupungeissa ja Praha voittaa pelkästään jo edullisuudellaan. Matkustaminen todella helppoa ratikoilla ja metroilla ja kuten nuo edellisetkin kirjoittavat, näkemistä riittää joka kulman takana. Vinkki - käykää katsomassa " Black light theatre " : ssa joku esitys ( näitä mustia teattereita on Prahassa useampia ) ja jos aikaisemmin ei ole vastaavassa käynyt, niin on hieno ja erilainen kokemus. Lippu makskoi tosin 680,-. korunaa, mutta 90 min. pituinen näytös oli tuon rahan arvoinen.

    • joulukuussa

      Noista mainituista, Praha listaan lsuiättynä, on Praha aivan omaa luokkaansa. Asiaa on vaieata selitää mutta Praha = Praha.
      Prahassa on museoita, vanhoja palatseja ja kaikenlaista nähtävää pilvin pimein.

    • ihastunut4

      Praha menee ohi noiden kaikkien mitä luettelet. En ajattele halpuutta vaan kauneutta, nähtävyyksiä, ihmisiä, palveluita jne.
      Prahassa on kultuuria: konsertteja monessa paikassa joka ilta, teatterista ym. puhumattakaan.

    • gf6uy

      Itse suunnittelin lähteväni tänä keväänä Prahaan..
      On tullut jo käytyä kaupunkilomalla:
      Belgiassa: (Westende,oostende ym), Eipä ollut kummoinen paikka,Atlantin ranta westendissä hiekka dyyneineen mukava kävellä (olin siis muutaman viikon ystävän luona kyläilemässä).Parasta siellä varmaan SUKLAA.
      Pariisi: Oli melkoinen pettymys.. olisin odottanut enemmän ja ihmiset tympeitä.. liikaa hehkutettu paikka..
      ,Budapest: kiva paikka ja paljon nähtävää,ruoka hyvää ja edullista.. paikallis pubeissa paljon elävää musiikkia laidasta laitaan (suos.Old man´s pubia). ei pidennetyllä vk:n lopulla ehditty edes joka paikassa käydä.. Tonavan ilta/yö risteily aivan mahtava kokemus :)
      Krakowa: enemmän kuin positiivinen yllätys! aliarvostettu paikka.. paljon kirkkoja,vanha kaupunki,juutalaiskorttelit,wawelin linna ym, alle tunnin bussi matkan päässä Aushwitz ja varsinkin Wieliczkan suolakaivos on todellakin näkemisen arvoinen! maan alla suolaan tehtyjä kokonaisia kappeleita.. kilometri kaupalla maan sisässä käytäviä, ei voi sanoin kuvailla :D vielä edullinen hintatasoltaan,ruoka mahtavaa ja suosittelen kellaribaareissa käyntiä ;)

      • Praha on hyvä

        Kuullostaa siltä, että Praha sopii kohteeksi sinulle ;))
        Paikoin hieman liikaa turistimeininkiä ja rahat pois henkeä, mutta muuten hyvä.
        Ruokaa en kehu.
        Kannattaa välttää pahimpia turistikausia, jos ei viihdy tungoksessa.


      • prg1
        Praha on hyvä kirjoitti:

        Kuullostaa siltä, että Praha sopii kohteeksi sinulle ;))
        Paikoin hieman liikaa turistimeininkiä ja rahat pois henkeä, mutta muuten hyvä.
        Ruokaa en kehu.
        Kannattaa välttää pahimpia turistikausia, jos ei viihdy tungoksessa.

        Prahassa saa monenlaista ruokaa, välttäkää nyt ainakin niitä turistialueiden nylkyriravintoloita. Rahat pois hölmöiltä periaatteella toimivat.


      • Dunggis
        prg1 kirjoitti:

        Prahassa saa monenlaista ruokaa, välttäkää nyt ainakin niitä turistialueiden nylkyriravintoloita. Rahat pois hölmöiltä periaatteella toimivat.

        Paikallisten suosimissa paljon pahempi rasvan ja tupakan käryt...


      • ihastunut2
        Praha on hyvä kirjoitti:

        Kuullostaa siltä, että Praha sopii kohteeksi sinulle ;))
        Paikoin hieman liikaa turistimeininkiä ja rahat pois henkeä, mutta muuten hyvä.
        Ruokaa en kehu.
        Kannattaa välttää pahimpia turistikausia, jos ei viihdy tungoksessa.

        Kaikissa merkittävissä kaupungeissa on turistimeininkiä, siltä ei voi välttyä. Keskellä kesää eli heinäkuussa siellä on kuumaa, silloin hotellit ovat halevmpia koska harva sinne silloin menee.
        Prahan linna, Kaarlen silta (nimi tulee Ruotsin kuninkaalta), torit vanhassa kaupungissa, juutalainen kaupunginosa, Vltava.....


    • prague2

      Praha sopii kultuurin ystävälle, siellä on valtavasti konsertteja, on erilaisia museoita, taidenäyttelyitä. Arkkitehtuuria löytyy.
      Praha menee ykköseksi kaikkien noiden mainitsemiesi kaupunkien ohi.
      Satukaupungiksi en ole ikinä kuullut Prahaa sanottavan, mistähän se sanonta tulee?
      Se on mahtava kaupunki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2110
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1846
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1321
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1210
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1061
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe