Täydellinen rikos?

tirvaisu nappoon

Länsimaisen oikeusperiaatteen mukaan ei tuomita, mikäli on vain sana sanaa vastaan eikä todisteita.

Jos lyön jollekulle mustan silmän, eikä kukaan ole näkemässä, eikä minun nyrkkiini jää mitään jälkiä, minuako ei voida tuomita?

Tai vielä parempaa, kaverin kanssa vaikka tapaamme uhrin täydellisessä näkösuojassa ja minä pasautan kuonoon tätä kolmatta henkilöä ja hänen tehdessä rikosilmoituksen pahoinpitelystä minä kiistän kaiken ja kaverini komppaa myös, että "paskapuhetta, täällä se kävi, mutta kukaan ei lyönyt ketään". Silloinhan minua ei voida tuomita, mutta tämä uhri saa vielä syytteen väärästä ilmiannosta minun niin halutessani?

Onko se tosiaan näin helppoa? Kiistämällä kiistatta syytön? "Tule meille vaan, meillä leivotaan! Ja kiistämme kaiken rosiksessa. Tula tullallaa, nassu rullallaa on tämänkertaisella uhrilla..."

3

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6h5g54f

      Ei, ei se ole niin helppoa.

      Sana sanaa vastaan tilanteessa ei ole ollenkaan itsestäänselvää, että aina todetaan syyttömäksi. Oikeus punnitsee kertomuksia ja päättää kumpaa se uskoo.

      Sehän on ollut ongelmana esimerkiksi näissä kännipanoissa, jotka naiset häpeästä ilmoittavat aamulla raiskauksina ja oikeus on uskonut naista.

      • tirvaisu nappoon

        Ellei ole riitaa, eikä minkäänlaista järjellistä motiivia lyömiselle ja kukaan ei ole humalassa ja kaveri vielä todistaa puolesta, niin miten tuomioistuin voi todeta syylliseksi? Koska uhri on rehellisemmän näköinen?


    • 10+7

      Vaikka on mahdollista ettei nyrkkiisi jää jälkiä, on kuitenkin erittäin epätodennäköistä että nyrkistäsi ei jäisi DNA-jäämiä uhriin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe