Etsin vertaistukea...

Moonwomen

Olen hieman yli 30v nainen ja etsin vertaistukea samanlaisessa tilanteessa olevista naisista eli jos hoidat isääsi tai äitiäsi tai molempia niin olisin Todella onnellinen jos voisin vaihtaa ajatuksia kanssasi tässä pimeässä syksyssä kun mieli alkaa mustumaan ja itku on herkässä...
[email protected]

57

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 44+

      Toivon että löydät samassa tilanteessa olevai. Jaksamista sinulle:)

    • Tub. Sukka

      Heippa kuuNainen. Samanlaisessa tilanteessa olevia meitä on pilvin pimein. Harmi vaan, että kelvollisia "ajatuksenvaihtajia" kanssasi ovat ainoastaan Naiset?
      Tosin pimenevien ja kyynelten kastelemien syyspolkujen tallaajien suhteen ymmärrämme ME ukonrutjakkeet asioiden näin olevan.
      Halipusit Sinulle pikku tupsukkaiselle(ni) ja kaikinpuolin muutenkin kaikkea hyvää..

    • 88

      Ymmärrän ihan hyvin, että aloittaja etsii naispuolista vertasitukea... Toivottavasti löydät sellaisen ja vielä sellaisen, että teidän ajatusmaailma kohtaa, niin on helpompi olla, kun tietää, että on joku kuka ymmärtää..

      • hilma-maria.

        Tämä ketju meni vähän pieleen, aloitus oli moonwovenin, ei hän varmaan tästä tällaista halunnut.
        Anteeksi


    • 17+19

      Vertaistukea ja toisten omaishoitajien kokemuksiin perustuvia hyviä neuvoja ongelmatilanteisiin löydät esimerkiksi osoitteesta www.omaishoitaja.fi

      Siellä voit myös turvallisesti tuulettaa ajatuksiasi.

      Jaksamista sinulle, joka olet jo kovin nuorena joutunut omaishoitajan rooliin,

      • tuli mieleen

        onko tämä provo...


    • Tämä se jaksaa mainostaa.
      Pitää poistattaa mainos. En suosittele, sain hirveästi harmia tuolta palstalta.

      • Helmi

        Hilma-Maria, millaista harmia siellä sait?


    • hilma-maria*

      Olen kertonut siitä toisaalla, nimim. auli-auli.
      En ole kirjoittanut loukkaavasti kenestäkään, siellä, enkä täällä suomi 24 palstalla, minut bannattiin sieltä varoittamatta ja selittelemättä.
      Ainoa selitys oli että olen selkään puukottaja, mitä en todellakaan ole.
      Elin äärimmäisen raskasta vaihetta elämässäni, ihme että selvisin, mieheni sairauden lisäksi oli lapseni kuolemansairas.
      Tuon palstan vertaistuki oli sellaista että minut potkittiin sieltä pois.
      Olen tivannut palstanpitäjältä syytä, hän sanoo että sitä ei tarvitse kenellekään selitellä, palstalta voi bannata selittelemättä.
      Täällä käy ihania ihmisiä, vertaistukea parhimmillaan, kiitos teille.

      • Helmi

        Sen kummemmin asioita tuntematta, kuulostaa epäreilulta jos ei voi saada tietää syytä bannaukseen. Jos kyseessä on väärinkäsitys, eikö sen luulisi selviävän keskustelemalla? Ja jos epäilu selkäänpuukotuksesta, eikö pitäisi kuulla sekä puukottajan että puukotetun versio asiasta, jotta se olisi oikeudenmukaista.


    • Ei lyödä aiheetta

      Samaa mieltä Helmin kanssa. Missään keskustelupalstoilla ei ole liikaa ihmisiä, joten turhan takia ja ilman syytä ei varmasti ketään bannata.

      Kävin tsekkaamassa www.omaishoitaja.fi-palstaa, joka näyttää näin omaishoitajan näkökulmasta olevan varsinainen omaishoitajien tietopankki, josta voi haulla hakea tietoa ja apua melkeinpä mihin tahansa omaishoitajan arjen ongelmaan, oli kyse sitten viranomaisten kanssa käydystä paperisodasta tai jostain arkisesta hoitotilanteeseen liittyvästä ongelmasta, vaikka makuuhaavasta.

    • hilmqa-maria*

      Taas mainos.
      Minä en ole tehnyt mitään mikä olisi edellyttänyt bannausta. Olen valmis vaikka oikeuteen, kaikki viestini voi tutkia, IP-osoitteella löytää myös puskasta kirjoitetut, minulla on kiinteä liittymä.
      Kuinka ihmeessä olisin puukottanut selkään kun rauhoittelin erästä kirjoittajaa, täällä suomi24 palstalla. Kai bannaaja luuli että kirjoitan puskasta muuta kuin sen mitä näkyi, en tiedä.
      Ajatteli että aletaan selvittämään asiaa, mutta en sitten jaksanut.
      Meillä ei nähtävästi kemiat pelanneet palstanpitäjän kanssa:(
      En halua mistään hinnasta kirjoittelemaan sinne takaisin, mutta en myöskään halua että minua nöyryytetään syyttä.

      • Helmi

        Hilma- Maria minä tei kysymykseni ihan vilpittömästi ja tarkoitin sitä, että eikö sinunkin olisi kuulunut saada oikeasti tietää bannauksen syy. Ja jos palstanpitäjä päättää bannauksesta, hänen tulisi esim. selkäänpuukotuksesta kuulla kaikkia osapuolia ennen bannausta. Siis yleensäkin oikeudenmukaisuutta peräsin. Minä en ole rekisteröitynyt omaishoitajat palstalle, olen käynyt katsomassa vain sitä osiota, johon pääsee rekisteröitymättä. Joten en ole puolesta enkä vastaan.


      • 7+15
        Helmi kirjoitti:

        Hilma- Maria minä tei kysymykseni ihan vilpittömästi ja tarkoitin sitä, että eikö sinunkin olisi kuulunut saada oikeasti tietää bannauksen syy. Ja jos palstanpitäjä päättää bannauksesta, hänen tulisi esim. selkäänpuukotuksesta kuulla kaikkia osapuolia ennen bannausta. Siis yleensäkin oikeudenmukaisuutta peräsin. Minä en ole rekisteröitynyt omaishoitajat palstalle, olen käynyt katsomassa vain sitä osiota, johon pääsee rekisteröitymättä. Joten en ole puolesta enkä vastaan.

        Tiedätkö Helmi, että hilma-maria on saanut siellä kylmää kyytiä... niin se vaan on.. se on totta

        Onhan näitä muitakin, ketkä eivät sinne pääsee kirjottamaan... ehkä jokunen vielä täällä sulle siitä kertoo tai sitten ei...

        Joskus kun luet näitä hilma-maria tai auli-auli viestejä täältä, huomaat kuinka kovan hinnan hän on tästä avoimuudesta maksanut..

        Itse nostan hilma-marialle hattua, hän jos kuka on täällä antanut tälle omaishoitajuudelle kasvot, mitä tämä voi olla... kuinka paljon elämässä samaan aikaan voi tulla järkyttäviä vastoinkäymisiä, eikä silloin niillä helpompi osilla riitä taitoa tai ymmärrystä toista tukea..


      • Helmi
        7+15 kirjoitti:

        Tiedätkö Helmi, että hilma-maria on saanut siellä kylmää kyytiä... niin se vaan on.. se on totta

        Onhan näitä muitakin, ketkä eivät sinne pääsee kirjottamaan... ehkä jokunen vielä täällä sulle siitä kertoo tai sitten ei...

        Joskus kun luet näitä hilma-maria tai auli-auli viestejä täältä, huomaat kuinka kovan hinnan hän on tästä avoimuudesta maksanut..

        Itse nostan hilma-marialle hattua, hän jos kuka on täällä antanut tälle omaishoitajuudelle kasvot, mitä tämä voi olla... kuinka paljon elämässä samaan aikaan voi tulla järkyttäviä vastoinkäymisiä, eikä silloin niillä helpompi osilla riitä taitoa tai ymmärrystä toista tukea..

        Aika raadollista. Jos nimittäjä ryhmällä on sama, miksi lähteä keskenään riitelemään ja sulkemaan pois toisia ryhmästä. Luulisi että muutoinkin on raskasta ja vaikeaa selvitä arjesta hoidettavan kanssa ylipäätään.


    • hilma-maria.

      Anteeeksi jos kirjoitin vähän pikaistuksissani:)
      En oikeasti välitä enää asiasta.
      Osasin odottaa että noita mainoksia alkaa tulla, niitä tulee aina kun täällä palstalla on vilkkaampaa.
      Ei se sinänsä minua haittaa, kaikilla on oikeus valita missä palstalla käy.
      Voin laittaa linkin siitä ketjusta minkä jälkeen minut bannattiin. Se on täällä suomi 24 omaishoitajien palstalla, toisaalta en haluaisi kaivella menneitä, varsinkaan sen kirjoittajan takia joka teki ajattelemattoman aloituksen, minä vastasin siihen rauhoitellen häntä, ja sain syyt niskoilleni.
      Tämä palstanpitäjä ei pidä siitä jos kirjoittelee tänne, olen ollut avoin ja hän tunnisti minut silloin,kai se riitti kun yleensä kirjoittelen tänne, olen kirjoitellut vaihtelevasti aika kauan.
      Unohdetaan koko juttu, Hilma-maria:)
      Etsin sen ketjun ja laitan linkin.

    • hilma-maria.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/6987474

      Vastasin tälle aloittajalle nimim. kajsa koska hän muisti minut sillä nikillä apunetin ajoilta.
      Minut bannattiin tämän viestini jälkeen, sanottiin että kirjoittele vain puskasta palstoille joissa ei ole kontrollia.

    • Helmi

      No nuo pari ensimmäistä oli kyllä sellaista että voisi syyttääkin selkäänpuukotuksesta, siinä tuodaan esille sellaista asiaa, jota ei ehkä ole tarkoitettu kaikille. Oisko sinut niputettu sitten samaan läjään kun ehdotit uuden palstan perustamista, en tiedä. Hyvä kun olet kuitenkin tyytyväinen tähän palstaan ja koet täältä saavasi vertaistukea.

      • 19+9

        Mutta Helmi, se joka ne omat asiansa nettiin kirjoittaa, on ihan itse niistä vastuussa...
        kuka tahansa voi niitä tietoja käyttää miten tahansa..

        Lukekaa joskus noita nuorten ihmisten palstoja, niin selviää mitä netti on hyvässä ja pahassa...


      • Helmi
        19+9 kirjoitti:

        Mutta Helmi, se joka ne omat asiansa nettiin kirjoittaa, on ihan itse niistä vastuussa...
        kuka tahansa voi niitä tietoja käyttää miten tahansa..

        Lukekaa joskus noita nuorten ihmisten palstoja, niin selviää mitä netti on hyvässä ja pahassa...

        No katsos kun maailmassa on vielä paljon myös hyväuskoisia ihmisiä jotka uskovat että toiset tahtovat heille vain hyvää. Jokainen tietenkin vastaa omista kirjoituksistaan, mutta ei se kuitenkaan tee selkäänpuukottamista yhtään sen hyväksytymmäksi.


      • Ajatelkaa vähän....
        19+9 kirjoitti:

        Mutta Helmi, se joka ne omat asiansa nettiin kirjoittaa, on ihan itse niistä vastuussa...
        kuka tahansa voi niitä tietoja käyttää miten tahansa..

        Lukekaa joskus noita nuorten ihmisten palstoja, niin selviää mitä netti on hyvässä ja pahassa...

        Alkuperäinen syyllinen taitaa löytyä muualta kuin tämän palstan kirjoittajista.
        Eräs henkilö kirjoitti "Miksi" ketjun kirjoittamat asiat sellaisella palstalla joka oli kaikkien luettavissa.


      • hilma-marian

        Asiat mitä ei olisi pitänyt kirjoittaa kaikille olivat lopetetun apunetin sivuilla, eli kaikkien siellä käyneiden luettavana koska palsta oli avoin kaikille. Sinne ei tarvinnut kirjautua.
        Kirjoittaja muisteli näitä asioita mitä oli apunetistä lukenut.
        Minun olisi pitänyt pyytää ylläpitoa poistamaan aloitus sopimattomana, olisinkin niin tehnyt, mutta tämän takia minut potkaistiin ulos palstalta niin jätin sen todistuskappaleeksi, se on minulla myös tallennettuna.
        Tätä ei olisi tullut jos minua kohtaan olisi toimittu asiallisemmin, olisin ilman muuta pyytänyt ylläpitoa poistamaan sen.
        Täällä muutenkin sotketaan minut ja toinen henkilö keskenään, sanotaan että inhoaisin mummojen hoitajia, en ole ikinä sellaista edes ajatellut.
        Minä yritin kirjoittaa rauhoittavasti, ihmettelen kuinka tuo bannaaja sen luki kun sain syyt niskoilleni.
        Mukavaa joulun odotusta, on kova viikko edessä kun tulee tupa täyteen vieraita.


      • kenen vastuulla?

      • Helmi

      • kannattaa lukea huol
        Helmi kirjoitti:

        Pelkkä linkki ei valaise asiaa lainkaan. Voitko laittaa muuutaman saatesanan linkkiisi, jotta voimme käsittää mitä tarkoitat? Kiitos.

        Käsitin niin että apunetti nimisellä palstalla oli kerrottu arkaluontoisia asioita. Palsta oli kaikkien luettavissa, se on jo suljettu, mutta tekstit löytyy arkistosta.
        Joku mainitsi asiasta täällä, ja nyt epäillään ihan syyttömiä että ovat laittaneet suljetulla palstalla olevia asioita yleisille palstoille.
        Kun asiaa alkaa selvittämään niin siitä voi tulla hankaluuksia...
        Mutta kenelle?? Sietää kysy?


      • Helmi
        kannattaa lukea huol kirjoitti:

        Käsitin niin että apunetti nimisellä palstalla oli kerrottu arkaluontoisia asioita. Palsta oli kaikkien luettavissa, se on jo suljettu, mutta tekstit löytyy arkistosta.
        Joku mainitsi asiasta täällä, ja nyt epäillään ihan syyttömiä että ovat laittaneet suljetulla palstalla olevia asioita yleisille palstoille.
        Kun asiaa alkaa selvittämään niin siitä voi tulla hankaluuksia...
        Mutta kenelle?? Sietää kysy?

        Ahaa. No en osaa sanoa muuta kuin että alunperinkään ei kannata tänne nettiin kirjoittaa mitään arkaluonteista, ei edes palstoille, joihin tarvitsee rekisteröityä, jos ei halua että asiat vuotaa eteenpäin. Siis ei kannata olla kovin luottavainen. Ikävää sitten jos väärät ihmiset kärsivät syyttä.

        Mutta miten tuo nimimerkin kenen vastuulla laittama linkki liittyy asiaan?Liittyykö se aiheeseen joka vuosi vai??? En ymmärrä.


      • +14
        kannattaa lukea huol kirjoitti:

        Käsitin niin että apunetti nimisellä palstalla oli kerrottu arkaluontoisia asioita. Palsta oli kaikkien luettavissa, se on jo suljettu, mutta tekstit löytyy arkistosta.
        Joku mainitsi asiasta täällä, ja nyt epäillään ihan syyttömiä että ovat laittaneet suljetulla palstalla olevia asioita yleisille palstoille.
        Kun asiaa alkaa selvittämään niin siitä voi tulla hankaluuksia...
        Mutta kenelle?? Sietää kysy?

        Niinpä..


    • 8+3

      Tuntematta hilma-maria-tapauksen taustoja ja kumpaakin osapuolta kuunnellen lienee turhaa ottaa asiaan kantaa. Yleisesti ottaen tiedän ettei ketään aiheetta bannata .

      Mitä jos antaisit hilma-maria ihmisten itsensä tehdä päätökset siitä, mille palstalle he haluavat kirjoitella :-)

      Täältä Suomi24-keskustelupalstoilta en ole löytänyt täsmävastauksia omaishoitajien arkisiin käytännön ongelmiin, vaikkapa koskien jotain arkiseen hoitotilanteeseen liittyvää ongelmaa tai viranomaispäätösten tueksi tarvittavia asiapapereita ja lausuntoja.

      Toki jonkinlaista vertaistukea lienee sekin, että täälläkin voi keskustella mieltään askarruttavista asioista.

      • 7+15

        Voi kuule, kunpa maailma olisikin noin tasa-arvoinen...

        Niitä selkäänpuukotajia on ihan joka paikassa..

        Se alkaa hiekkalaatikolta, lapiolla päähän en tykkää susta, jatkuu läpi elämän..

        Se on elämää..


      • 9+13

        Hei 8 3 tällä palstalla tosiaan on paljon ihan yleistä "höpinää" sekä myös sellaistakin, mikä ei nyt ihan omaishoitajien arjesta ole....

        Tämä kun "höpinä" palsta, jota kukaan ei rakenna, eli täällä ei kukaan ole "töissä", joka jaksoittaisi asioita eri otsikoiden alle. Ja lähes aina otsikon alle kirjoitettu juttu alkaa elämään omaa maailmaansa, eli rönsyilee..

        Se toinen jokaisessa sotepiirissä, vammaispalvelussa tai omaishoitontukikeskuksessa on myös niin erilaisia käytäntöjä, että se mikä joku jossain saa, toinen ei sitä taas saa..

        Kolmas, me ollaan niin erilaisessa tilanteessa, että se mitä mä tiedän tämän oman arjen pyörittämisestä kuntoutuksineen ja hakemuksineen, niin se ei taas palvele jotain toista ollenkaan, koska hänellä on ihan eri asiat hakusessa..

        Kyllä siellä joka kunnassa pitäisi ja pitäisi olla joku, kenelle voi soittaa ja kysyä..tai laittaa spostia.


      • -----
        9+13 kirjoitti:

        Hei 8 3 tällä palstalla tosiaan on paljon ihan yleistä "höpinää" sekä myös sellaistakin, mikä ei nyt ihan omaishoitajien arjesta ole....

        Tämä kun "höpinä" palsta, jota kukaan ei rakenna, eli täällä ei kukaan ole "töissä", joka jaksoittaisi asioita eri otsikoiden alle. Ja lähes aina otsikon alle kirjoitettu juttu alkaa elämään omaa maailmaansa, eli rönsyilee..

        Se toinen jokaisessa sotepiirissä, vammaispalvelussa tai omaishoitontukikeskuksessa on myös niin erilaisia käytäntöjä, että se mikä joku jossain saa, toinen ei sitä taas saa..

        Kolmas, me ollaan niin erilaisessa tilanteessa, että se mitä mä tiedän tämän oman arjen pyörittämisestä kuntoutuksineen ja hakemuksineen, niin se ei taas palvele jotain toista ollenkaan, koska hänellä on ihan eri asiat hakusessa..

        Kyllä siellä joka kunnassa pitäisi ja pitäisi olla joku, kenelle voi soittaa ja kysyä..tai laittaa spostia.

        Ei rönsyily haittaa, täällä on kuitenkin puhuttu koko ajan omaishoitajuudesta.
        Toisella palstalla korkeintaan kerran pari kuussa on jotain ylimalkaista ketjussa jossa puhutaan nimenomaan omaishoitajuudesta.
        Nyt on omaishoitajuudesta kirjoitettu viimeksi 8pv Joulukuuta.
        Eräskirjoittaja siellä mainitsikin että omaishoitjien asiat jäävät entisten omaishoitaien arkisten asioien pohtimsen tieltä toisarvoiseksi.
        Kannattaa pysyä totuudessa.


      • 20+13
        ----- kirjoitti:

        Ei rönsyily haittaa, täällä on kuitenkin puhuttu koko ajan omaishoitajuudesta.
        Toisella palstalla korkeintaan kerran pari kuussa on jotain ylimalkaista ketjussa jossa puhutaan nimenomaan omaishoitajuudesta.
        Nyt on omaishoitajuudesta kirjoitettu viimeksi 8pv Joulukuuta.
        Eräskirjoittaja siellä mainitsikin että omaishoitjien asiat jäävät entisten omaishoitaien arkisten asioien pohtimsen tieltä toisarvoiseksi.
        Kannattaa pysyä totuudessa.

        En ole käynyt siellä pitkään aikaan, en koko syksynä jos muistelen... yritin sinne jossain vaiheessa kirjoittaa, kun ajattelin, että siellä on myös se suljettu osia, jonka pääsee kirjautuneet lukemaan...että olisi joku suoja... ne kuukaudet mitä siellä olin, oli kuten yllä olevassa ----- kirjjoittaa...

        Olen sun kanssa ihan samaa mieltä:):)

        Harmittaa vaan... koska se olisi muutoin rakenteeltaan olisi toimiva systeemi, jolla olisi ollut hyvät mahdollisuudet kehtittyä omaishoitajien tietopankiksi... ENKÄ nyt kirjoita sen ylläpitäjästä vaan tarkoitan, että toisenlaisessa tilanteessa se olisi voinut olla kehittyvä juttu...


      • 100+1000
        9+13 kirjoitti:

        Hei 8 3 tällä palstalla tosiaan on paljon ihan yleistä "höpinää" sekä myös sellaistakin, mikä ei nyt ihan omaishoitajien arjesta ole....

        Tämä kun "höpinä" palsta, jota kukaan ei rakenna, eli täällä ei kukaan ole "töissä", joka jaksoittaisi asioita eri otsikoiden alle. Ja lähes aina otsikon alle kirjoitettu juttu alkaa elämään omaa maailmaansa, eli rönsyilee..

        Se toinen jokaisessa sotepiirissä, vammaispalvelussa tai omaishoitontukikeskuksessa on myös niin erilaisia käytäntöjä, että se mikä joku jossain saa, toinen ei sitä taas saa..

        Kolmas, me ollaan niin erilaisessa tilanteessa, että se mitä mä tiedän tämän oman arjen pyörittämisestä kuntoutuksineen ja hakemuksineen, niin se ei taas palvele jotain toista ollenkaan, koska hänellä on ihan eri asiat hakusessa..

        Kyllä siellä joka kunnassa pitäisi ja pitäisi olla joku, kenelle voi soittaa ja kysyä..tai laittaa spostia.

        Tämä kun "höpinä" palsta, jota kukaan ei rakenna, eli täällä ei kukaan ole "töissä", joka jaksoittaisi asioita eri otsikoiden alle. Ja lähes aina otsikon alle kirjoitettu juttu alkaa elämään omaa maailmaansa, eli rönsyilee..

        Ray.n rahoittamako se toinen palsta on kun siellä on joku "töissä".
        Silloin palstanpitäjällä on myös vastuuta. Hänellekö maksetaan siitä että tekee joidenkin omaishoitajien elämän vielä tukalammaksi.
        Varsinkin jos aikoo perustaa vertaistuki palstan pitää miettiä tarkkaan kuinka paljon se velvoittaa.
        Varsinkin omaishoitajat ovat lähes aina niin ylikuormitettuja että pienikin asia voi olla se joka saa katkeamaan.


      • 5 + 4
        ----- kirjoitti:

        Ei rönsyily haittaa, täällä on kuitenkin puhuttu koko ajan omaishoitajuudesta.
        Toisella palstalla korkeintaan kerran pari kuussa on jotain ylimalkaista ketjussa jossa puhutaan nimenomaan omaishoitajuudesta.
        Nyt on omaishoitajuudesta kirjoitettu viimeksi 8pv Joulukuuta.
        Eräskirjoittaja siellä mainitsikin että omaishoitjien asiat jäävät entisten omaishoitaien arkisten asioien pohtimsen tieltä toisarvoiseksi.
        Kannattaa pysyä totuudessa.

        >Nyt on omaishoitajuudesta kirjoitettu viimeksi 8pv Joulukuuta.
        Eräskirjoittaja siellä mainitsikin että omaishoitjien asiat jäävät entisten omaishoitaien arkisten asioien pohtimsen tieltä toisarvoiseksi.
        Kannattaa pysyä totuudessa. <

        Mikä ihmeen tarve teillä on sinne pahaan paikkaan jatkuvasti kuikuilla, jos ette mukamas löydä sieltä mitään teitä kiinnostavaa? - Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista :-)

        Naurettavaa ja täysin tarpeetonta tämä tietyn porukan Suomi24-palstoilla harrastama mustamaalaaminen ja valheellisten tietojen levittäminen, jonka motiivina on katkeruus siitä, että heidät heitettiin toistuvien sääntörikkomusten jälkeen ulos.

        Mainitulla palstalla on tosiaankin nyt varsinaisessa omaishoitajakeskustelussa menossa hiljaisempi kausi, johtuen siitä että peräti kahdeksan aktiivisinta kirjoittajaa ovat tätä nykyä todellakin entisiä omaishoitajia. Kaikkihan tietävät, että jokaisen omaishoitajuus päättyy siinä vaiheessa, kun hoidettava joko kuolee tai siirtyy lopullisesti laitoshoitoon.

        Ei heidän tarinoitaan omaishoitajuuden päättymisen jälkeisistä päivistä ole kenenkään pakko lukea, joka ihan vaan tiedoksi kaikille.

        Mitä totuuteen tulee, niin sivusto on edelleenkin omaishoitajan arkeen liittyvä laajin ja monipuolisin tietämäni tietopankki, niinkkuin jokainen tietoa tarvitseva voi omin silmin käydä tutkimassa

        http://www.omaishoitaja.fi/viewforum.php?f=6

        Linkin takaa löytyy yli 400 nimenomaan omaishoitajuuteen liittyvää aihepiiriotsikkoa, joitten alta löytyy valtaisa määrä kokemusperäistä tietoa.

        Mistä muualta voisi saman tiedon löytää yhtä näppärästi - kysyn vaan?

        Kannattaa pysyä totuudessa :-)


      • hilma.maria*
        5 + 4 kirjoitti:

        >Nyt on omaishoitajuudesta kirjoitettu viimeksi 8pv Joulukuuta.
        Eräskirjoittaja siellä mainitsikin että omaishoitjien asiat jäävät entisten omaishoitaien arkisten asioien pohtimsen tieltä toisarvoiseksi.
        Kannattaa pysyä totuudessa. <

        Mikä ihmeen tarve teillä on sinne pahaan paikkaan jatkuvasti kuikuilla, jos ette mukamas löydä sieltä mitään teitä kiinnostavaa? - Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista :-)

        Naurettavaa ja täysin tarpeetonta tämä tietyn porukan Suomi24-palstoilla harrastama mustamaalaaminen ja valheellisten tietojen levittäminen, jonka motiivina on katkeruus siitä, että heidät heitettiin toistuvien sääntörikkomusten jälkeen ulos.

        Mainitulla palstalla on tosiaankin nyt varsinaisessa omaishoitajakeskustelussa menossa hiljaisempi kausi, johtuen siitä että peräti kahdeksan aktiivisinta kirjoittajaa ovat tätä nykyä todellakin entisiä omaishoitajia. Kaikkihan tietävät, että jokaisen omaishoitajuus päättyy siinä vaiheessa, kun hoidettava joko kuolee tai siirtyy lopullisesti laitoshoitoon.

        Ei heidän tarinoitaan omaishoitajuuden päättymisen jälkeisistä päivistä ole kenenkään pakko lukea, joka ihan vaan tiedoksi kaikille.

        Mitä totuuteen tulee, niin sivusto on edelleenkin omaishoitajan arkeen liittyvä laajin ja monipuolisin tietämäni tietopankki, niinkkuin jokainen tietoa tarvitseva voi omin silmin käydä tutkimassa

        http://www.omaishoitaja.fi/viewforum.php?f=6

        Linkin takaa löytyy yli 400 nimenomaan omaishoitajuuteen liittyvää aihepiiriotsikkoa, joitten alta löytyy valtaisa määrä kokemusperäistä tietoa.

        Mistä muualta voisi saman tiedon löytää yhtä näppärästi - kysyn vaan?

        Kannattaa pysyä totuudessa :-)

        Kerropa minullekin ne sääntörikkomukset että osaan parantaa tapani.


      • heh.
        5 + 4 kirjoitti:

        >Nyt on omaishoitajuudesta kirjoitettu viimeksi 8pv Joulukuuta.
        Eräskirjoittaja siellä mainitsikin että omaishoitjien asiat jäävät entisten omaishoitaien arkisten asioien pohtimsen tieltä toisarvoiseksi.
        Kannattaa pysyä totuudessa. <

        Mikä ihmeen tarve teillä on sinne pahaan paikkaan jatkuvasti kuikuilla, jos ette mukamas löydä sieltä mitään teitä kiinnostavaa? - Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista :-)

        Naurettavaa ja täysin tarpeetonta tämä tietyn porukan Suomi24-palstoilla harrastama mustamaalaaminen ja valheellisten tietojen levittäminen, jonka motiivina on katkeruus siitä, että heidät heitettiin toistuvien sääntörikkomusten jälkeen ulos.

        Mainitulla palstalla on tosiaankin nyt varsinaisessa omaishoitajakeskustelussa menossa hiljaisempi kausi, johtuen siitä että peräti kahdeksan aktiivisinta kirjoittajaa ovat tätä nykyä todellakin entisiä omaishoitajia. Kaikkihan tietävät, että jokaisen omaishoitajuus päättyy siinä vaiheessa, kun hoidettava joko kuolee tai siirtyy lopullisesti laitoshoitoon.

        Ei heidän tarinoitaan omaishoitajuuden päättymisen jälkeisistä päivistä ole kenenkään pakko lukea, joka ihan vaan tiedoksi kaikille.

        Mitä totuuteen tulee, niin sivusto on edelleenkin omaishoitajan arkeen liittyvä laajin ja monipuolisin tietämäni tietopankki, niinkkuin jokainen tietoa tarvitseva voi omin silmin käydä tutkimassa

        http://www.omaishoitaja.fi/viewforum.php?f=6

        Linkin takaa löytyy yli 400 nimenomaan omaishoitajuuteen liittyvää aihepiiriotsikkoa, joitten alta löytyy valtaisa määrä kokemusperäistä tietoa.

        Mistä muualta voisi saman tiedon löytää yhtä näppärästi - kysyn vaan?

        Kannattaa pysyä totuudessa :-)

        Tietopankki:))))
        Mitä tänään syötäissin?


      • 5 + 4 kirjoitti:

        >Nyt on omaishoitajuudesta kirjoitettu viimeksi 8pv Joulukuuta.
        Eräskirjoittaja siellä mainitsikin että omaishoitjien asiat jäävät entisten omaishoitaien arkisten asioien pohtimsen tieltä toisarvoiseksi.
        Kannattaa pysyä totuudessa. <

        Mikä ihmeen tarve teillä on sinne pahaan paikkaan jatkuvasti kuikuilla, jos ette mukamas löydä sieltä mitään teitä kiinnostavaa? - Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista :-)

        Naurettavaa ja täysin tarpeetonta tämä tietyn porukan Suomi24-palstoilla harrastama mustamaalaaminen ja valheellisten tietojen levittäminen, jonka motiivina on katkeruus siitä, että heidät heitettiin toistuvien sääntörikkomusten jälkeen ulos.

        Mainitulla palstalla on tosiaankin nyt varsinaisessa omaishoitajakeskustelussa menossa hiljaisempi kausi, johtuen siitä että peräti kahdeksan aktiivisinta kirjoittajaa ovat tätä nykyä todellakin entisiä omaishoitajia. Kaikkihan tietävät, että jokaisen omaishoitajuus päättyy siinä vaiheessa, kun hoidettava joko kuolee tai siirtyy lopullisesti laitoshoitoon.

        Ei heidän tarinoitaan omaishoitajuuden päättymisen jälkeisistä päivistä ole kenenkään pakko lukea, joka ihan vaan tiedoksi kaikille.

        Mitä totuuteen tulee, niin sivusto on edelleenkin omaishoitajan arkeen liittyvä laajin ja monipuolisin tietämäni tietopankki, niinkkuin jokainen tietoa tarvitseva voi omin silmin käydä tutkimassa

        http://www.omaishoitaja.fi/viewforum.php?f=6

        Linkin takaa löytyy yli 400 nimenomaan omaishoitajuuteen liittyvää aihepiiriotsikkoa, joitten alta löytyy valtaisa määrä kokemusperäistä tietoa.

        Mistä muualta voisi saman tiedon löytää yhtä näppärästi - kysyn vaan?

        Kannattaa pysyä totuudessa :-)

        Kysyn ihan kauniisti, voisitko laittaa vaikka tälle palstalle ne viestit joita kirjoitin rikkoen sääntöjä. Olen sanojeni takana.
        Muistan mitä olen kirjoittanut, vaikeatkin asiat.
        Älä viitsi mainostaa täällä palstaasi, koska et siedä edes sitä että palstallesi kirjautuneet kirjoittelevat tänne.Tasapuolisuutta..pyydän.


      • soroppi
        5 + 4 kirjoitti:

        >Nyt on omaishoitajuudesta kirjoitettu viimeksi 8pv Joulukuuta.
        Eräskirjoittaja siellä mainitsikin että omaishoitjien asiat jäävät entisten omaishoitaien arkisten asioien pohtimsen tieltä toisarvoiseksi.
        Kannattaa pysyä totuudessa. <

        Mikä ihmeen tarve teillä on sinne pahaan paikkaan jatkuvasti kuikuilla, jos ette mukamas löydä sieltä mitään teitä kiinnostavaa? - Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista :-)

        Naurettavaa ja täysin tarpeetonta tämä tietyn porukan Suomi24-palstoilla harrastama mustamaalaaminen ja valheellisten tietojen levittäminen, jonka motiivina on katkeruus siitä, että heidät heitettiin toistuvien sääntörikkomusten jälkeen ulos.

        Mainitulla palstalla on tosiaankin nyt varsinaisessa omaishoitajakeskustelussa menossa hiljaisempi kausi, johtuen siitä että peräti kahdeksan aktiivisinta kirjoittajaa ovat tätä nykyä todellakin entisiä omaishoitajia. Kaikkihan tietävät, että jokaisen omaishoitajuus päättyy siinä vaiheessa, kun hoidettava joko kuolee tai siirtyy lopullisesti laitoshoitoon.

        Ei heidän tarinoitaan omaishoitajuuden päättymisen jälkeisistä päivistä ole kenenkään pakko lukea, joka ihan vaan tiedoksi kaikille.

        Mitä totuuteen tulee, niin sivusto on edelleenkin omaishoitajan arkeen liittyvä laajin ja monipuolisin tietämäni tietopankki, niinkkuin jokainen tietoa tarvitseva voi omin silmin käydä tutkimassa

        http://www.omaishoitaja.fi/viewforum.php?f=6

        Linkin takaa löytyy yli 400 nimenomaan omaishoitajuuteen liittyvää aihepiiriotsikkoa, joitten alta löytyy valtaisa määrä kokemusperäistä tietoa.

        Mistä muualta voisi saman tiedon löytää yhtä näppärästi - kysyn vaan?

        Kannattaa pysyä totuudessa :-)

        Vastaan nyt 5 4 jonka pitäisi olla tämän mun tekstin yäpuolellla, kenellekään muulle en tässä vastaan..

        Mutta jos palstalla ei käy muita kuin entisiä omaishoitajia, ei siellä ole muuta luettavaa..

        Lisänä se mahdoton määrä sääntöjä, miten siellä saa olla, on aika ahdistavaa.. ja se, että jos ylläpitäjällä on oikeus muuttaa jonkun kirjoittamaan tekstiä, niin se menee minun oikeustajun yli...

        Palsta henkii ikääntyteiden maailmankatsomusta kaikkine sääntöineen... me nuoret omaishoitajat eletään vähän erilaisessa maailmassa..

        Tuo ylläolevan kirjoittajan ilmeisesti sen palstan ylläritäjän kommentti :
        >Kaikkihan tietävät, että jokaisen omaishoitajuus päättyy siinä vaiheessa, kun hoidettava joko kuolee tai siirtyy lopullisesti laitoshoitoon.<

        Kun meillä nuorimmalla se ei nyt mene ihan niin... puoliso voi kuntoutua takaisin työelämään, lapsi paranee syövästään, tai sisko pääsee hyvää tehostettuu asumisyksikköön ja omaishoitaja jatkaa taas työelämässä.. Omaishoitajista yli puolet on työikäsiä..

        Lisänä moni ei tahdo profiloitua jonkin ninimerkin taakse.. siksi tämä S24 palsta elää joka päivä..


      • 5 + 4
        hilma-maria kirjoitti:

        Kysyn ihan kauniisti, voisitko laittaa vaikka tälle palstalle ne viestit joita kirjoitin rikkoen sääntöjä. Olen sanojeni takana.
        Muistan mitä olen kirjoittanut, vaikeatkin asiat.
        Älä viitsi mainostaa täällä palstaasi, koska et siedä edes sitä että palstallesi kirjautuneet kirjoittelevat tänne.Tasapuolisuutta..pyydän.

        >Kysyn ihan kauniisti, voisitko laittaa vaikka tälle palstalle ne viestit joita kirjoitin rikkoen sääntöjä.<

        Heh-hee, Hilma-Maria, taidat luulla minua ihan toiseksi henkilöksi!

        Olen ihan tavallinen ex-omaishoitaja, joka arvostaa rehellisyyttä. En anna asiaan puuttumatta teidän mustamaalata ja levittää väärää tietoa. Ettekö todellakaan itse tajua omaa halpamaisuuttanne, kun irvitte ja pilkkaatte toisia omaishoitajia - esimerkiksi mummon hoitajia.

        Pitäisikö mummot teidän mielestänne jättää hoitamatta? Huvittavaa on, että tämä katkerin mummonhoitajien pilkkaaja on itsekin mummon hoitaja - hänen omaishoidettavansa on moninkertainen isoäiti.

        Täällä kuitenkin vaaditte itsellenne myötätuntoa ja ymmärrystä, vaikka samalla itse pilkkaatte ja ivaatte toisia omaishoitajia. Ymmärtäisitte edes hävetä.

        P.S. Vinkki sinulle. Luepa tarkkaan Helmin kommentti, joka liittyy tekstilainauksiisi. Suljetulla osiolla käsiteltyjen aiheitten vieminen muille keskustelufoorumeille on varmasti sääntörikkomuksista pahin.


      • 5 + 4
        soroppi kirjoitti:

        Vastaan nyt 5 4 jonka pitäisi olla tämän mun tekstin yäpuolellla, kenellekään muulle en tässä vastaan..

        Mutta jos palstalla ei käy muita kuin entisiä omaishoitajia, ei siellä ole muuta luettavaa..

        Lisänä se mahdoton määrä sääntöjä, miten siellä saa olla, on aika ahdistavaa.. ja se, että jos ylläpitäjällä on oikeus muuttaa jonkun kirjoittamaan tekstiä, niin se menee minun oikeustajun yli...

        Palsta henkii ikääntyteiden maailmankatsomusta kaikkine sääntöineen... me nuoret omaishoitajat eletään vähän erilaisessa maailmassa..

        Tuo ylläolevan kirjoittajan ilmeisesti sen palstan ylläritäjän kommentti :
        >Kaikkihan tietävät, että jokaisen omaishoitajuus päättyy siinä vaiheessa, kun hoidettava joko kuolee tai siirtyy lopullisesti laitoshoitoon.<

        Kun meillä nuorimmalla se ei nyt mene ihan niin... puoliso voi kuntoutua takaisin työelämään, lapsi paranee syövästään, tai sisko pääsee hyvää tehostettuu asumisyksikköön ja omaishoitaja jatkaa taas työelämässä.. Omaishoitajista yli puolet on työikäsiä..

        Lisänä moni ei tahdo profiloitua jonkin ninimerkin taakse.. siksi tämä S24 palsta elää joka päivä..

        Kiitos, Soroppi, kun avasit silmäni sille onnelliselle tosiasialle, että on tosiaan sellaisiakin omaishoitajia, joitten omaishoitajuus päättyy onnellisesti siihen että hoidettava paranee. Olen iloinen puolestasi, kun olet ilmeisesti yksi heistä.

        Samalla korjaan sen harhaluulon, etteikö foorumilla kävisi muita kuin entisiä omaishoitajia. Se luulo ei todellakaan pidä paikkaansa. Siellähän käyvät näköjään varsin ahkerasti nekin syystään poispotkitut, jotka ilmiselvästi ovat niin katkeria bannaamisestaan, että ivaamisella ja epäolennaisia asioita pintaan nostamalla haluaisivat sen tarjoaman valtaisan tietomäärän muittenkin ulottumattomiin.

        Kiistaton tosiasia on, ettei missään muualla ole niin valtaisaa määrä tietämystä liittyen omaishoitajan arkeen; paperisota, tietoa arjen sujumista helpottavista apuvälineistä ja nitten hankinta, iho-ongelmien hoito ja ennaltaehkäiseminen, nielemisongelmaisen omaishoidettavan ravinto, lääkityksen aiheuttamat ongelmat jne - ihan vain joitain esimerkkejä mainitakseni.

        Nämä ja paljon muuta tietoa löytyy tuolta aikaisemmin laittamani linkin takaa, huolellisesti omien aihepiiriotsikoittensa alle koottuina. Se kokemusperäinen tieto ei vanhene, omaishoitajuuteen liittyvät ongelmat ovat aika yleisiä.

        Olen aika monella keskustelupalstalla käynyt mutta ehdottomasti en mistään muualta ole löytänyt niin monipuolista ja laajaa tietämystä nimenomaan omaishoitajuuteen liittyvissä ongelmissa.

        Kaikki aiheesta kiinnostuneet omaishoitajat ja/tai epäilevät - käykää toki itse katsomassa!

        http://www.omaishoitaja.fi/viewforum.php?f=6


      • soroppi
        5 + 4 kirjoitti:

        Kiitos, Soroppi, kun avasit silmäni sille onnelliselle tosiasialle, että on tosiaan sellaisiakin omaishoitajia, joitten omaishoitajuus päättyy onnellisesti siihen että hoidettava paranee. Olen iloinen puolestasi, kun olet ilmeisesti yksi heistä.

        Samalla korjaan sen harhaluulon, etteikö foorumilla kävisi muita kuin entisiä omaishoitajia. Se luulo ei todellakaan pidä paikkaansa. Siellähän käyvät näköjään varsin ahkerasti nekin syystään poispotkitut, jotka ilmiselvästi ovat niin katkeria bannaamisestaan, että ivaamisella ja epäolennaisia asioita pintaan nostamalla haluaisivat sen tarjoaman valtaisan tietomäärän muittenkin ulottumattomiin.

        Kiistaton tosiasia on, ettei missään muualla ole niin valtaisaa määrä tietämystä liittyen omaishoitajan arkeen; paperisota, tietoa arjen sujumista helpottavista apuvälineistä ja nitten hankinta, iho-ongelmien hoito ja ennaltaehkäiseminen, nielemisongelmaisen omaishoidettavan ravinto, lääkityksen aiheuttamat ongelmat jne - ihan vain joitain esimerkkejä mainitakseni.

        Nämä ja paljon muuta tietoa löytyy tuolta aikaisemmin laittamani linkin takaa, huolellisesti omien aihepiiriotsikoittensa alle koottuina. Se kokemusperäinen tieto ei vanhene, omaishoitajuuteen liittyvät ongelmat ovat aika yleisiä.

        Olen aika monella keskustelupalstalla käynyt mutta ehdottomasti en mistään muualta ole löytänyt niin monipuolista ja laajaa tietämystä nimenomaan omaishoitajuuteen liittyvissä ongelmissa.

        Kaikki aiheesta kiinnostuneet omaishoitajat ja/tai epäilevät - käykää toki itse katsomassa!

        http://www.omaishoitaja.fi/viewforum.php?f=6

        Totta, varskin vanhemmat omaishoitajille netin käyttö ja tiedon etsiminen voi on hiukan hankalaa...

        Me nuorempi ikäpolvi olemme koko iän oppineet hakemaan tietoa, joten se ei ole meille se ongelma.. ja kun vilkaisin ko palstan aihepiirin otsikoiden juttuja, ei siellä mitään uutta ole, jossakin päin vastoin saataisin hiukan kyseenalaistaan tiedon täsmällisyyttä..mutta kuten kirjoitin, vanhemmat ikäluokat varmasti saavat sieltä tietoa ja hyvä niin.

        Kyseisen palstan suurin ongelma meille nuoremmille/nuorille on se, että sitä ei ole rakennettu meille houkuttelevaksi.. siksi me ollaan täällä tai facebookissa. Me ei kaivata hirveää määrää kieltoja ja käskyjä, miten meidän pitää tai saa olla... tulee sellaiset meidän mamman kansakouluajat mieleen..


      • hilma-maria,,
        5 + 4 kirjoitti:

        >Kysyn ihan kauniisti, voisitko laittaa vaikka tälle palstalle ne viestit joita kirjoitin rikkoen sääntöjä.<

        Heh-hee, Hilma-Maria, taidat luulla minua ihan toiseksi henkilöksi!

        Olen ihan tavallinen ex-omaishoitaja, joka arvostaa rehellisyyttä. En anna asiaan puuttumatta teidän mustamaalata ja levittää väärää tietoa. Ettekö todellakaan itse tajua omaa halpamaisuuttanne, kun irvitte ja pilkkaatte toisia omaishoitajia - esimerkiksi mummon hoitajia.

        Pitäisikö mummot teidän mielestänne jättää hoitamatta? Huvittavaa on, että tämä katkerin mummonhoitajien pilkkaaja on itsekin mummon hoitaja - hänen omaishoidettavansa on moninkertainen isoäiti.

        Täällä kuitenkin vaaditte itsellenne myötätuntoa ja ymmärrystä, vaikka samalla itse pilkkaatte ja ivaatte toisia omaishoitajia. Ymmärtäisitte edes hävetä.

        P.S. Vinkki sinulle. Luepa tarkkaan Helmin kommentti, joka liittyy tekstilainauksiisi. Suljetulla osiolla käsiteltyjen aiheitten vieminen muille keskustelufoorumeille on varmasti sääntörikkomuksista pahin.

        P.S. Vinkki sinulle. Luepa tarkkaan Helmin kommentti, joka liittyy tekstilainauksiisi. Suljetulla osiolla käsiteltyjen aiheitten vieminen muille keskustelufoorumeille on varmasti sääntörikkomuksista pahin.

        Asia nyt on niin että nämä tiedot ovat tulleet ihan yleiseltä keskustelupalstalta.
        Esim, minä en ole koskaan ollut missään suljetulla foorumilla.
        Enkä ole pilkannut mummon hoitajia.
        Ketä omaishoitajaa olen pilkannut?
        Lue se lainaukseni tarkaan ja mieti mitä Kajsa alias Auli-auli kirjoitti. Ainoastaan ne ovat minun kirjoittamiani. Koska tämä teksti on yleisellä palstalla kaikkien luettavana niin ei lainaaminen siitä sen pahemopaa tee.
        Miksi ette voi pysyä totuudessa ja syyttää vain siitä mikä pitää paikkansa.
        Enkä ole katkera bannamisestani, mitä ihmettä minä siellä palstalla tekisin. Inhottaa vain tapa jolla minua syyttä suotta kohdeltiin.
        En suostu edelleenkään ottamaan vastaan turhia syytöksiä.


      • hilma.maria.
        5 + 4 kirjoitti:

        >Kysyn ihan kauniisti, voisitko laittaa vaikka tälle palstalle ne viestit joita kirjoitin rikkoen sääntöjä.<

        Heh-hee, Hilma-Maria, taidat luulla minua ihan toiseksi henkilöksi!

        Olen ihan tavallinen ex-omaishoitaja, joka arvostaa rehellisyyttä. En anna asiaan puuttumatta teidän mustamaalata ja levittää väärää tietoa. Ettekö todellakaan itse tajua omaa halpamaisuuttanne, kun irvitte ja pilkkaatte toisia omaishoitajia - esimerkiksi mummon hoitajia.

        Pitäisikö mummot teidän mielestänne jättää hoitamatta? Huvittavaa on, että tämä katkerin mummonhoitajien pilkkaaja on itsekin mummon hoitaja - hänen omaishoidettavansa on moninkertainen isoäiti.

        Täällä kuitenkin vaaditte itsellenne myötätuntoa ja ymmärrystä, vaikka samalla itse pilkkaatte ja ivaatte toisia omaishoitajia. Ymmärtäisitte edes hävetä.

        P.S. Vinkki sinulle. Luepa tarkkaan Helmin kommentti, joka liittyy tekstilainauksiisi. Suljetulla osiolla käsiteltyjen aiheitten vieminen muille keskustelufoorumeille on varmasti sääntörikkomuksista pahin.

        >>Olen ihan tavallinen ex-omaishoitaja, joka arvostaa rehellisyyttä


      • kuten haluatte:)

        #vaikkapa koskien jotain arkiseen hoitotilanteeseen liittyvää ongelmaa tai viranomaispäätösten tueksi tarvittavia asiapapereita ja lausuntoja.#

        Kuka tuollaisia asioita keskustelupalstalta hakee, asiapapereiden täytössä saa apua ko. paikoista mihin ne on vietävä, ei keskustelupalsta siihen hätään auta, vai onko netti auki keskustelupalstan kohdalta koko ajan kun täyttää lomaketta?
        Jos alkaa omaishoitajaksi niin ei siinä nettikirjoittelut auta jos ei ole valmiuksia tehdä mitä kuuluu.
        Lisäksi jokainen tapaus on yksilöllinen, kahta samanlaista ei ole. Minä turvaudun mieluummin ammatti apuun kuin keslustelupalstaan jos tulee ongelmia.


    • arvaa kuka:)

      Suomi24 kieltää mainostamisen!
      Ei sillä toisella palstallakaan suvaita että mainostetaan vaikkapa suomi24 sivuja, olen siitä ihan varma.
      Ruokaohjeita ja entisten omaishoitajien päivän tapahtumia siellä nykyisin on, voi olla asiaakin jos jaksaa penkoa.

    • ho hoijaa

      Taasko tämä alkaa... osa meistä kirjoittaa tänne ja osa kirjoittaa sinne toiselle palstalle..

      Eihän tässä on mitään ongelmaa ole, jokainen voi vapaasti mennä sinne kokeilemaan, josko se olisi se paras paikka kirjoittaa, itselleen sopivin.. jos on, niin hienoa, on löytynyt oma paikka. Ei mulla kade tule, päinvastoin:) :)

      Sieltäkin voi sitten saada kuraa niskaansa... :(:(

    • Kannatta käydä
    • hilma-maria..

      Oikein mainosrynnäkkö erään palstan taholta:)
      Suomi on vapaa maa, jokainen voi kirjoittaa minne haluaa.
      Minä taidan pitää paussia, alkaa etoa ....
      Valehtelu ja vääristely on sallittua vain toiselta osapuolelta, sellainen maailma on.

    • Taasko tätä

      Voi voi, tää on taas niin tätä. Miten jaksattekin jauhaa ja märehtiä samoja henkilökohtaisia ja ikivanhoja kaunoja, joitten penkomisesta ei keskusteluketjun aloittaneelle

      Moonwomenille

      ole apua tai tukea minkään vertaa. Että olettekin itsekkäitä omaan napaan tuijottajia. Menkää terapiaan purkamaan katkeruuttanne ja pahaa oloanne, älkääkö kaatako sitä täällä täysin viattomien niskaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • niionjoo

        Moonwomenilta täytyy pyytää anteeksi. Rähinäketjut kannattaisi avata ihan erikseen:)


      • end-end

        Viestiketjun aloittajalla on viestissään sähköpostiosoite, joten Taasko tätä ei voi varmaankaan tietää, onko aloittaja saanut vertaistukea sähköpostin välityksellä vai ei...


      • yksi meistä
        end-end kirjoitti:

        Viestiketjun aloittajalla on viestissään sähköpostiosoite, joten Taasko tätä ei voi varmaankaan tietää, onko aloittaja saanut vertaistukea sähköpostin välityksellä vai ei...

        Toivottavasti aloittaja löysi samnahenkistä, ikäistään vertaistukea:)


    • 3+8

      hmm olen nyt näköjään ihan kokonaan tippunut jostakin... tässä viestiketjussa juuri kirjoitettiin, että täällä jutut rönsyilee..
      kirjoittelen vain tälle palstalle, ei mulle täällä kukaan ole ilkeä ollut tai kaatanut mun niskaan mitään.. ja tykkää tästä, ettei täällä juurikaan kukaan tunne toista, ei tartte yksitysikohtia omasta omaishoitaja elämästäään kertoa...
      tosiaan, me ei varmaan kaikkea vanhojen kirjoittajien riidan aiheita tiedetä mutta haitanneeko se... enkä tahdo, että mua sivullisena siihen väliin yritetään laittaa...

      sananvapaus rules...

      • Kivitaulu

        Hyvä, kyllä sananvapaus on tärkeä omaishoitajallekin.
        Tämä mainostaminen ja syyttely poispotkittuja omaishoitajia kohtaan, osoittaa vain huonoa omaatuntoa.
        Tulin juuri tälle palstalle ja alku näytti lupaavalta, kunnes häiriköinti alkoi.
        Mutta ei välitetä siitä.
        En minä heidän seuraansa kaipaa, eikä ne kaikki neuvot siellä aivan oikeita ole.
        Kyllä tietopankki on muualla.
        Kuten sanottu, saahan siellä käydä ken haluaa, mutta turha tänne on tulla totuutta vääristelemään.


    • yksi meistä

      Täällä on hyvä käydä.
      Olen iloinen että olen tavannut nettiystäviä jotka ovat samassa asemassa.
      En ole koskaan halunnut mitään pahaa kenellekään. Se ei aina näy riittävän.
      Kiitos teille kun olette olemassa:)

    • pävö

      Kyllä se omaishoitajan työ on tosirankkaa ja varsinkin jos yrittää käydä töissä.Itse olen kehitysvammaisen tyttäreni yh ja käyn töissä onneksi voin käydä tyttäreni kanssa lääkärissä yms.Mutta joudun ne tekemään työnantajalle takas joten päivä venyy mutta onneksi tyttäreni osaa olla yksin kotona.Kumma kun omaishoitajille ei makseta paljon mitään vaikka he tekevät arvokasta työtä ja pitäis heille kertyä työkokemustakin jos hoitavat 24 tuntia vuorokaudessa.Arvostusta pitäs olla enempi.Hoitajan pitäis myös elää palkalla.Palkkaa kai työstä maksetaan.

    • jk

      toivon,että löydät samassa tilaneeseesa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe