Telkkari ei tunnista HDMI-liitäntää kunnolla

miz123

Tilanne on tämä: Mulla on LG:n Full hd- telkkari, johon olen läppäriltäni (jota minulla ei enää ole) saanut kuvan ja äänen ongelmitta siirrettyä HDMI-piuhallani. Nyt minulla on uusi pöytäkone, mutta telkkari ei suostu näyttämään kuvaa tai ääntä. Telkkari ilmeisesti tunnistaa että jotain on survottu hdmi liitäntään, mutta mitään ei siirry. Käytin koneen takuuhuollossa, mutta huollossa ongelmaa ei kuulemma ole (kokeilivat myös mun johdolla), siellä siis kokeilivat konettani johonkin muuhun ulkoiseen näyttöön.

Osaako joku jeesiä? Ei tarvis tillotella tältä pieneltä ruudulta ku isompikin ois vieressä. Tehdasasetukset oon palauttanu telkkariin, ei muutosta. Muusta syystä myös asensin tietokoneen järjestelmän (win7) uudelleen, ei muutosta senkään jälkeen. Ja oon kokeillu sammuttaa virrat molemmista ja sitten kokeilla, mitä neuvoivat kokeilemaan huollossa.

Tänks.

13

6782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä todennäköisimmin ongelma on kumminkin koneen päässä, kun kerran läppärillä toimi. Otsikkosi ei siis pitäne paikkaansa.

Kun sulla on pöytäkone, siihen on helppo asentaa vaikka Ubuntu ja tsekata näkyykö kuva sitten telkkarissa. Windowsin kanssa taistelu ei välttämättä kerro ihan kaikkea.

Ja kuvanhan siis pitäisi näkyä sekä ilman pikkunäyttöä että sen kanssa ja sekä kahdennetulla työpöydällä että eri työpöydillä. Olet varmaan kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa eri resoluutio- ym. asetuksilla (toki telkkarissa on vain yksi natiiviresoluutio, mutta jos asiat eivät toimi, silloin tehdään kokeita).

• näinsemenee..

Ongelma on siinä,että et ole valinnut telkun kaukosäätimestä sitä,että minkalaista signaalia vastaanotetaan.

Omassa LG:n telkun kaukosäätimessä se on ylärivin kolmas nappi vasemmalta laskettuna.
      Napin päällä lukee "INPUT"
      Paina sitä ja avautuvasta valikosta valitset oikean liittimen,eli taaskin omassa telkussa takana oleva HDMI-liitin on HDMI1 ja sivussa oleva HDMI2.

Jos piuha on telkun sivussa olevassa liittimessä,niin valitset valikosta HDMI1,ja katso ihmettä,kuva lävähtää telkkuun ilman htään upuntua!!

• Voi jeesuksen persus, sehän on päivänselvää että tuloliitäntä valitaan oikein. Ei tietokonetta käyttävä LG-telkun omistaja voi olla niin toope, että ei osaa aivan peruskäyttöä, johon tuo kuuluu. Ja eihän se läppärinkään kuva ilman tuloliitännän valinnan osaamista ole voinut näkyviin tulla, minkä kahden LG-telkkarin huushollissa asuvana voin vakuuttaa.

• pupupupupu

"Mitenkään pupuntu ei aloittajan ongelmaa ratkaise,vaan itseasiassa kymmenkertaistaa ne."
        Selitäppäs mitä tarkoitat, kun itse olen huomannut pelkkää hyötyä ubuntun asentamisesta windows 7:n rinnalle.
        Taidat olla microsoft partneri joka vaan pelkää että asiakkaat tutustuu parempaan.

• juu toimii...

Ubuntut/Xubuntut 9.04:sta lähtien ovat tunnistaneet minun Samsung 40-tuumaisen full-HD-tv:n resot ihan oikein ja vieläpä Samsungina. Ainakin viiseisimmät vieläpä Denonin vahvistimen läpi HDMI:llä. Yllätys oli että myös viimeisin GeeXbox toimi ihan out-of-the-box... winukan XP ei tunnista, ei edes resoja oikein.

• juu toimii... kirjoitti:

Ubuntut/Xubuntut 9.04:sta lähtien ovat tunnistaneet minun Samsung 40-tuumaisen full-HD-tv:n resot ihan oikein ja vieläpä Samsungina. Ainakin viiseisimmät vieläpä Denonin vahvistimen läpi HDMI:llä. Yllätys oli että myös viimeisin GeeXbox toimi ihan out-of-the-box... winukan XP ei tunnista, ei edes resoja oikein.

Tämäkin oli tietysti minun kirjoittamani, sillä "näinsemenee.." ei voi olla väärässä, koska äiti sanoi niin.

Sääliksi käy tyyppiä.

• näinsemenee..

pöh!!

Tietenkin esimerkissäni valitaan HDMI2.

• 12
    • näinsemenee..

odotan yhä..

• se568

Minä ostin uuden telkkarin, molemmat takana olevat HDMI liittimet olivat toimimattomia, sivuliittimet toimivat. Vein takaisin kauppaan ja sain ehjän laitteen tilalle.

• ?9

HDMI:tähän on monta revisiota, 1.1, 1.3 , 1.4. Olisko tässä käynyt niin, että alaspäin yhteensopivuus ei aivan toimikkaan. Katso nyt ainakin, että tietokone yrittää työntää jotain resoluutiollisesti ja taajuuksellisesti järjellistä signaalia tv:lle.

• miz123

tännehän on tullut paljon settiä, kiitos niistä! sen tarkemmin juuri nyt näitä en ehdi lukemaan ja kokeilemaan mutta heitän pari infoa: olen siis tietysti valinnut oikean "input" -valinnan, mutta kiitos nyt kuitenkin "näinsemeneelle" varmistuksesta, oon myös kokeillut liittää kaikkiin kolmeen telkun liitäntään, mikään ei pelaa. ja olen kokeillut jaettua näyttöä yms. eri asetuksia. ja telkkari siis tunnistaa ilmeisesti jonkinlaisen signaalin koska "input" vaihtoehtoihin tulee ko hdmi-liitäntä (mitä siinä ei muuten ole), mutta kun tämän valitsee tulee teksti "ei yhteyttä" tai jotain vastaavaa.

kokeilen noita neuvomianne vinkkejä kunhan ehdin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1918
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1350
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1020
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe