Paltamon työvoimatalon toiminnanjohtajalle kenkää!

Kokouksessa ollut

Päivää. Leila Pölkky-Pieskä, Paltamon työvoimatalon toiminnanjohtaja, on erotettu. Ilmoittautuuko hän nyt kortistoon työnhakijaksi ja klubin kautta talolle töihin?

86

2331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokouksessa ollut

      En. Pölkky-Pieskä on erotettu, tiedotustilaisuus oli tänään klo 10.

    • Aimo Pieru-Paukku

      Mielestäni Leila P-P voisi tietyn työttömyysjakson jälkeen työllistyä työvoimatalolle. Vaikkapa johtajaksi. Taikka sitten virkkaamaan esim. varmuuskumin muotoisia villatuppeloita jollaisella nostetaan kuuma paistinpannu liedeltä poies

    • Da Cpo

      Ehkäpä hän tuota polkua pitkin sisäistäisi sen, mikä oli alun perin TYövoimatalon ajatus. Perehdyttäminen olisi kyllä ollut paikallaan jo aikaisemmin.

      Mutta nyt uusin voimin ja uusin ajatuksin toteuttamaan sinällään hyvää ajatusta.

    • Pröööötzzzfffafafa

      Leilan puheesta ei saanut mitään selvää ikinä, mussutti ja surisi kuin kiimainen sammakko kärpäspaisti kielenpäällä. Tymäkän perseen henkäyksen, eli piezun haistakoon koko Leila (lennätänkö leijan nenääsi)

    • Justin Case

      Olin aikanaan ideoimassa tätä rapsehtimattomien työvoimataloa kesämökkipitäjääni Paltamoon. Idea on edelleen aivan erinomainen, ja toimii, mutta jo silloin totesin, että nainen ei sovi johtamaan tätäkään hommaa. Karvaperseinen äijänköriläs johtajana se saisi vähän virtaa näihin joutilaisiin, joille työä on aina ollut vastentahtoista herkkua. Toivottavasti uudella nyt haettavalla johtajalla on pikkuisen enemmän munaa kuin aiemmalla.

      • Totta turiset

        Joku entinen kapiainen jolla ei pokka petä olisi sopiva tuohon hommaan. Ryhdikkyyttä ja järjestystä lisättävä. Aamun voisi aloittaa sulkeisilla.


      • marrastelija

        Sinähän tuo olisit sopivin. Vanha kunnon kaikki tietävä karvaperserykäle.

        Pääsisit kerrankin kunnolla rapsehtimista jalostamaan.


      • Case IH

        Justin Case 29.5.2011 07:53
        Minähän olen jo Puolangalla, kesäasunnollani! Rapsehtimassa.

        Huu haa ukkohan tää Caselli on! Kuten on huomattu jo monta kertaa aiemmin!
        Ylhäällä hänen viestinsä toukokuulta, missä kehuu olevansa kesäasunnollaan Puolangalla ja tässä tuoreemmassa viestissä Kehuu Paltamon olevan mökkipitäjänsä. No voihan sitä tuolla iällä jo muisti pettää. Ja puolustuksekseen voi sanoa, että alkaahan ne molemmat kuitenkin P.llä ja ovat vielä naapurikuntia, eli sinne päin, sinne päin... :)


      • Asiantuntijana...

        Mielenkiintoinen toteamus - itse nimittäin olen ollut ideoimassa sekä toteuttamassa alkumetreille tätä hanketta ja luulempa, ettei sinua ole siellä näkynyt, ei ainakaa tuota ajatusta ole missää vaiheessa tuotu esille eli etteikö nainen olisi hyvä johtaja - hyvä johtajuus ei ole sukupuolesta kiinni-


      • JuuC
        Case IH kirjoitti:

        Justin Case 29.5.2011 07:53
        Minähän olen jo Puolangalla, kesäasunnollani! Rapsehtimassa.

        Huu haa ukkohan tää Caselli on! Kuten on huomattu jo monta kertaa aiemmin!
        Ylhäällä hänen viestinsä toukokuulta, missä kehuu olevansa kesäasunnollaan Puolangalla ja tässä tuoreemmassa viestissä Kehuu Paltamon olevan mökkipitäjänsä. No voihan sitä tuolla iällä jo muisti pettää. Ja puolustuksekseen voi sanoa, että alkaahan ne molemmat kuitenkin P.llä ja ovat vielä naapurikuntia, eli sinne päin, sinne päin... :)

        Aivan, vaikuttaa olevan kesäasuntoja/mökkeja vähän joka puolella, ulkomaillakin. Voisi olla hyvä paikka Paltamossa opettaa rapsehtimisen mallia. Vai meniskö päin P:tä sittenkin;)


      • Justin Case
        Case IH kirjoitti:

        Justin Case 29.5.2011 07:53
        Minähän olen jo Puolangalla, kesäasunnollani! Rapsehtimassa.

        Huu haa ukkohan tää Caselli on! Kuten on huomattu jo monta kertaa aiemmin!
        Ylhäällä hänen viestinsä toukokuulta, missä kehuu olevansa kesäasunnollaan Puolangalla ja tässä tuoreemmassa viestissä Kehuu Paltamon olevan mökkipitäjänsä. No voihan sitä tuolla iällä jo muisti pettää. Ja puolustuksekseen voi sanoa, että alkaahan ne molemmat kuitenkin P.llä ja ovat vielä naapurikuntia, eli sinne päin, sinne päin... :)

        Täällä Nizzan aamussa pieraisen teille kaikille kainuulaisille, ja annan piut paut! Kesäasuntoja on kuulkaa niin paljon nottei pazkalle taivu. Niin se vaan on, että ei riemulla rajaa kun eurolla ajaa...


    • paltamonpoika

      no onhan DIKTAATTOREILLE käynyt muualla maailmassa huonomminkin!!!!

    • Justin Case

      Nähtävästi Paltamon työvoimataloon saadaan nyt uusi johtaja, joka ampuu rivit suoriksi ja rapsehtiminen alkaa oikein toden teolla!

      • Nimiä kehiin!!

        Jospa kuitenkin saataisiin ammattitaitoinen ja oikealla asenteella oleva immeinen sinne johtoon - eikä varmasti yhteistyökyvyistäkään olisi haittaa - nythän kaikki sillat ja joka suuntaan on poltettu nykyisen johtajan taholta - ihme, että uskaltaa väittää "yhteistyötahojen" toivoneen paljastuskirjaa - joutunee jossain vaiheessa perustelemaan sekä näyttämään toteen väitteensä, yhteistyötahot eivät nimittäin ihan mitä tahansa lausuntoja purematta niele.


    • Järjetön touhu

      Eikö ne kapustat ole sama vuolla kotona ja viedä sitten kerralla sinne markkinotavaksi työvoimatalolle.Mitä sinne kaikkien on turha kaukaa tulla talon penkkejä kuluttamaan.Jos pitää vuoleksia, niin vuolee kotona, ei tule matkakuluja.

    • Justin Case

      Siinähän on se sosiaalinen aspekti siinä tyovoimatalossa; Konsa tulet Työvoimatalolle niin saat samalla terveydenhoidon, ruuan ja rapsehtimispaikan ja kaiken lisäksi kavereita ja uusia ideoita. Peräkammarissa yleensä ei tule muuta kuin juotua keskikaljaa ja hakattua tattia (=itsesaastutusta). Siinähän se pointti on koko työvoimatalohommassa. Erinomaisen hyvä idea, jota aikanaan olin Artojen kanssa pistämässä pystyyn, ja jonka soisi jatkuvan edelleen!

      • NIZZAN ZIZZANI

        "Peräkammarissa yleensä ei tule muuta kuin juotua keskikaljaa ja hakattua tattia (=itsesaastutusta). Siinähän se pointti on koko työvoimatalohommassa. Erinomaisen hyvä idea, jota aikanaan olin Artojen kanssa pistämässä pystyyn, ja jonka soisi jatkuvan edelleen! "

        "pistämässä pystyyn" > TATTIAKO?

        Sinähän se isäntä taidat olla.

        "HERKKUTATTIMIES"


    • typöööööööööö

      Kunnon työtä , kunnon palkalla.

      • niiiiiiii

        nythän se pölkky on pieksetty


    • Kaksi miestä

      Aivan oikein, että potkut tuli. Hoitamaan kotiin lapsia eikä miesystävänsä kanssa jatkuvasti Rokuan tansseissa. Voi, voi sitä perheen äitiä ei lapsille esimerkki.

    • Häpeä

      Täysin sopimaton perhehoitajien kouluttajaksi myös. Tavat rumia yö kaudet tanssimassa Rokualla toisen miehensä kanssa. Mitä perheessä olevat lapset ajattelee sijais äidistä ja mies.

      • raja rökittämiselle

        Olet kyllä kommenteistasi päätellen aika tyhmä. Mitä kenellekkään kuuluu toisten yksityiselämä? Sivullisena, pitkään työelämässä olleena, ihmettelen, eikö ko johtajalle annettu toimintatavoistaan varoituksia. Todella tuntuu pahalta, jos ketään selkään puukotetaan. Kovin myös tuntui valmiiksi suunniteltulta asia, koska jo tämän päivän lehdessa oli hakuilmoitus kyseiseen tehtävään.
        Työvoimatalon toimintaa en toki tunne, ainoastaan lehtien ja netin perusteella, mutta viimejouluisissa Kajaanin Liikuntahallin myyjäisissä, näytti toiminnanjohtaja tulevan hyvin toimeen alaisena työtä tehneen rouvan kanssa. Netistä piti myös kaivaa tänään ketä talon hallitukseen kuuluu. Toispaikakuntalaisena joitakin tunsin ja ihan selväpäisinä ihmisinä pitänyt ja sitä kai ovatkin.


      • Että näin,..-,.-
        raja rökittämiselle kirjoitti:

        Olet kyllä kommenteistasi päätellen aika tyhmä. Mitä kenellekkään kuuluu toisten yksityiselämä? Sivullisena, pitkään työelämässä olleena, ihmettelen, eikö ko johtajalle annettu toimintatavoistaan varoituksia. Todella tuntuu pahalta, jos ketään selkään puukotetaan. Kovin myös tuntui valmiiksi suunniteltulta asia, koska jo tämän päivän lehdessa oli hakuilmoitus kyseiseen tehtävään.
        Työvoimatalon toimintaa en toki tunne, ainoastaan lehtien ja netin perusteella, mutta viimejouluisissa Kajaanin Liikuntahallin myyjäisissä, näytti toiminnanjohtaja tulevan hyvin toimeen alaisena työtä tehneen rouvan kanssa. Netistä piti myös kaivaa tänään ketä talon hallitukseen kuuluu. Toispaikakuntalaisena joitakin tunsin ja ihan selväpäisinä ihmisinä pitänyt ja sitä kai ovatkin.

        Ei kenellekään kuulu yksityiselämä mutta kertoohan se paljonkin ihmisestä itsestään. Sille asialle ei voi mitään.

        Ketään ei ole selkään puukotettu ja nopea toiminta tarkoittaa sitä, että projektissa ei ole tuumailuja eikä pitkiä hohhoiluaikoja vaan sen pitää tehdä tulosta ja saada jotakin aikaan - siis sellaista, mitä suunnitelmissa alun perin oli.

        Johtaja "tuli hyvin toimeen" kaikkien niiden kanssa, jotka osaavat sen mielyttämisen taktiikan.


      • varsipeili käteen
        Että näin,..-,.- kirjoitti:

        Ei kenellekään kuulu yksityiselämä mutta kertoohan se paljonkin ihmisestä itsestään. Sille asialle ei voi mitään.

        Ketään ei ole selkään puukotettu ja nopea toiminta tarkoittaa sitä, että projektissa ei ole tuumailuja eikä pitkiä hohhoiluaikoja vaan sen pitää tehdä tulosta ja saada jotakin aikaan - siis sellaista, mitä suunnitelmissa alun perin oli.

        Johtaja "tuli hyvin toimeen" kaikkien niiden kanssa, jotka osaavat sen mielyttämisen taktiikan.

        Kyllä yksityiselämällä lyöminen on ala-arvoista. Ne ovat arvokysymyksiä, joista on jokaisella oma mielipiteensä. Niitä, omia, tulee aika ajoin miettiä, sinunkin. Löytyisikö sieltä luuranko, jota joku ei hyväksy ja alkaisi sinua sillä herjaamaan.
        Tässä on jotain tuttua. Kun ihminen menettää paikkansa johtajana, on häntä oikeus lyödä kuin vierasta sikaa.
        Pitkän työurani aikana olen nähnyt monenlaista johtajaa ja myös monenlaista työryhmää. On aivan oikein, että nykyisin puhutaan myös alaistaidoista. Itse olen tehnyt työni ns rivimiehenä, mutta olen nähnyt ilmiön, kun työnjohtaja syrjäytetään ( kaksikin kertaa, molemmat pitkän esimiesuran jälkeen), että alaiset hyökkäävät. Kaikki elämässä turhautuminen tuntuu olevan tämän esimiehen syytä ja häntä on oikeus halventaa. Kunnes tulee uusi esimies, ensin kaikessa hyvä ja taas sama virsi. Yksittäisenä ihmisenä kaikki olleet mukavia työkavereita, mutta ko tilanteessa laumassa susia.


      • Analyytikko,.-
        varsipeili käteen kirjoitti:

        Kyllä yksityiselämällä lyöminen on ala-arvoista. Ne ovat arvokysymyksiä, joista on jokaisella oma mielipiteensä. Niitä, omia, tulee aika ajoin miettiä, sinunkin. Löytyisikö sieltä luuranko, jota joku ei hyväksy ja alkaisi sinua sillä herjaamaan.
        Tässä on jotain tuttua. Kun ihminen menettää paikkansa johtajana, on häntä oikeus lyödä kuin vierasta sikaa.
        Pitkän työurani aikana olen nähnyt monenlaista johtajaa ja myös monenlaista työryhmää. On aivan oikein, että nykyisin puhutaan myös alaistaidoista. Itse olen tehnyt työni ns rivimiehenä, mutta olen nähnyt ilmiön, kun työnjohtaja syrjäytetään ( kaksikin kertaa, molemmat pitkän esimiesuran jälkeen), että alaiset hyökkäävät. Kaikki elämässä turhautuminen tuntuu olevan tämän esimiehen syytä ja häntä on oikeus halventaa. Kunnes tulee uusi esimies, ensin kaikessa hyvä ja taas sama virsi. Yksittäisenä ihmisenä kaikki olleet mukavia työkavereita, mutta ko tilanteessa laumassa susia.

        Kait jokainen seisoo sen takana, mitä tekee? Jos töppäilee niin töppäilee..kummallista, ettei asioista saa puhua niiden oikeilla nimillä-

        Kyllä moni johtaja on saanut sympatiaa ja ymmärrystä kun on erotettu. Ei ole mikään sääntö, että erotettuja johtajia alettaisiin heti haukkumaa, ellei sitten ole syytä.

        Yksi syy voi olla jatkuva ylimielinen käytös, halveksunta jne. Vaikka olisit kuinka ymmärtäväinen nä'itä erotettuja johtajia kohtaan, et voi tosiasioita mitenkään muuttaa.

        Nykyään puhutaan työntekijätaidoista ja se tarkoittaa sekä esimiehiä, johtajia että työntekijöitä Joka tapauksessa sellainen työyhteistö millainen johtaja.


      • mustavalkoista!
        Analyytikko,.- kirjoitti:

        Kait jokainen seisoo sen takana, mitä tekee? Jos töppäilee niin töppäilee..kummallista, ettei asioista saa puhua niiden oikeilla nimillä-

        Kyllä moni johtaja on saanut sympatiaa ja ymmärrystä kun on erotettu. Ei ole mikään sääntö, että erotettuja johtajia alettaisiin heti haukkumaa, ellei sitten ole syytä.

        Yksi syy voi olla jatkuva ylimielinen käytös, halveksunta jne. Vaikka olisit kuinka ymmärtäväinen nä'itä erotettuja johtajia kohtaan, et voi tosiasioita mitenkään muuttaa.

        Nykyään puhutaan työntekijätaidoista ja se tarkoittaa sekä esimiehiä, johtajia että työntekijöitä Joka tapauksessa sellainen työyhteistö millainen johtaja.

        Onko vaikea hyväksyä, että joku voi olla eri mieltä ja katsoa asiaa projektin sisällä tapahtuvana projektina. Tälläinen suuri projekti on ajallisesti pitkä ja kuherteluvaihe lienee jäänyt jo taakse aikaa sitten. Pitäisi kai olla työtavoissa, jotka vakiintuvat. Ja oikeasti puhua asioiden oikeilla nimillä, ei alentua herjauksen tasolle. Myös työryhmä, en tarkoita nyt Paltamoa, voi häiritä tahollaan tavotteiden saavuttamista. Joukosta nousee kakkosjohtajia, jotka tietävät kaiken ja keräävät hovia ympärilleen ja jatkuvalla mustamaalaamisella kiusaavat esimiestä.
        Tälläinen hanke on uusi ja haastava, koska aikaisempaa mallia ei ole. Jos johtaja on kyvytön, asia korjataan vaihtamalla. Mutta miten korjataan jo kahdessa vuodessa mustavalkoiseksi muotoutunut työpaikan kulttuuri nopeasti ja taitavasti?


      • kasv.tiet.maisteri

        sijaisäiti on yhdyssana,samoin yökaudet..


      • kasv.tiet.maisteri 2
        varsipeili käteen kirjoitti:

        Kyllä yksityiselämällä lyöminen on ala-arvoista. Ne ovat arvokysymyksiä, joista on jokaisella oma mielipiteensä. Niitä, omia, tulee aika ajoin miettiä, sinunkin. Löytyisikö sieltä luuranko, jota joku ei hyväksy ja alkaisi sinua sillä herjaamaan.
        Tässä on jotain tuttua. Kun ihminen menettää paikkansa johtajana, on häntä oikeus lyödä kuin vierasta sikaa.
        Pitkän työurani aikana olen nähnyt monenlaista johtajaa ja myös monenlaista työryhmää. On aivan oikein, että nykyisin puhutaan myös alaistaidoista. Itse olen tehnyt työni ns rivimiehenä, mutta olen nähnyt ilmiön, kun työnjohtaja syrjäytetään ( kaksikin kertaa, molemmat pitkän esimiesuran jälkeen), että alaiset hyökkäävät. Kaikki elämässä turhautuminen tuntuu olevan tämän esimiehen syytä ja häntä on oikeus halventaa. Kunnes tulee uusi esimies, ensin kaikessa hyvä ja taas sama virsi. Yksittäisenä ihmisenä kaikki olleet mukavia työkavereita, mutta ko tilanteessa laumassa susia.

        Täysin samoilla linjoilla kanssasi..itsekin olen nähnyt monen monta esimiestä ja itsekin olen sillä penkillä istunut-ei ole helppo homma lainkaan..jokainen voi itse kokeilla esimies taitojaan,,mutta jää mielenkiintoiseksi seurata,kun uusi esimies siirtyy remmiin,,niin kuinka kauan kestää,kun hän ei olekaan hyvä!?

        Jokaisella talolla olevalla henkilöllä on syytä ottaa varsipeili käteen & tuijottaa peiliin ja miettiä omaa käytöstään, koska luulen, että jokaisessa löytynee virheitä ja eiköhän joku luurankokin kaapista hyppää..

        tosiasia on, että jokaisessa työyhteisössä on aina yksi susi lampaiden vaatteissa..mutta eiköhän sellainen aina eestään löydä jonkinlaisen kasan..


    • 896532,65

      HJerjausta. mahtaa tuosta rikosilmoitus tulla!

    • Aimo Pieru-Paukku

      Aika rajua väittää, että on vieraissa käynyt. Lieventävänä asianhaarana olkoon, että vai Rocualla. Mutta kunnianloukkauskanne tästä tulee jokatapauksessa. Kait?

    • Tauno Halko-Lato

      Sallikaa kainuulaiset nauraa -teidän osaamattomuutta ja ymmärtämättömyyttä.

      Kunnialoukkausilmoituksen voi tehdä yllä olevista jutuista, mutta yksikään ei johda yhtään mihinkään, enimmillään tekijän häpeään.

      Ensinnäkin kirjoituksista selviää, että viittauksen kohteena oleva henkilö on ollut TANSSEISSA jossakin jonkun kanssa. En näe, että mitään muuta olisi väitetyn kirjoituksissa.

      Toiseksi sananvapaus laajassa merkityksessä sallii kirjoittaa avoimesti näkemänsä.

      Kainuulaisen tylsämielisyyden kunnianloukkaushöpinöissä tiedän hyvin, koska milloinkaan minulle ole missään muualla tehty rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta, kuin kainuussa. Yhteensä neljä kappaletta. Jokaisessa tekijä vetänyt vesiperän, siis tehty tylsämielisyyttään, ei oikeudellisen osaamisen tai punninnan lopputuloksena.

      Kirjoittakaa vain sananvapauden rajoissa, sen takia näitä foorumeita on olemassa. Laki on kirjoitettu auki esim finlexissa ja tuomioistuimen lain soveltamisen löydät esim ennakkoratkaisuista ja muista ratkaisuista samisesta finlexistä.

      • raja räkyttämiselle

        Kannattaisi varmaan miettiä toimintapojaan, jos neljäkin kunnianloukkausilmoitusta on tehty. Sananvapaus ei liene sama asia kuin huono käytös ja asiaton räkyttäminen.


      • työn tappama työtön
        raja räkyttämiselle kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan miettiä toimintapojaan, jos neljäkin kunnianloukkausilmoitusta on tehty. Sananvapaus ei liene sama asia kuin huono käytös ja asiaton räkyttäminen.

        Mielestäni olisi ihan parasta Kainuun työvoimatalon orjille siellä Paltamossa saada tämä justiina gay sinne työskentelemään, niin saisitte oikein esimerkkihenkilön opettamaan sitä idioottimaista rapsehtimista!


      • rasiin kaat...

        esim.

        jos joku sanoo "kuse viuluusi mustalainen"

        taikka; "kuse viuluusi "mustalainen""

        ovatko molemmat rasismia?

        vainko vain toinen?

        vaiko sen mukaan, joka asian näkee olevan rasismia?


      • ?

        Juuri näin!

        Kainuussa todella on ihmisiä, jotka juoksevat tekemässä perättömiä kunnianloukkausilmoituksia. Koettu ja nähty. Sitten raivoavat vielä viranomaiseille, kun heidän tahtonsa ei toteudukaan oikeussalissa. Huh mitä porukkaa!


    • Paltamolainen

      Toivottavasti Leila P_P tajuaa ettei hän voi työsuhteessa tietoonsa tulleita asioita levitellä eteenpäin kirjan muodossa tai muutoinkaan työsuhteen katkeamisen jälkeen. Senhän sanoo maalaisjärkikin ettei niin toimita.

      Erittäin viisas päätös talon hallitukselta pistää kyseinen rouva pihalle, kun ei ole johtajan taitoja niin ei ole. Jos yli 200 työntekijää voi huonosti johtajan toimien takia jotain on pielessä.

      ja kyse ei ole työntekijöiden haluttomuudesta tehdä työtä vaan mahdottomista työolosuhteista.

    • pelottaako?

      Kukaan ei voi kieltää ketään kirjoittamasta omista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan. Hän voi kertoa myös asioista ja tapahtumista esim matkoilla..Täytyy pysyä vain totuudessa. Tietysti ne voivat olla ikäviä joidenkin kannalta. Pelko julkisesta häpeästä on suuri. Mutta eikö tässä toiminnanjohtajan syrjäyttämisessä ole myös julkisen häpäisemisen makua. Mene ja tiedä!

      • KS

        Hyvä Leila!

        Paltamossa melkoinen virkamiesmafia ja virkamiehet eivät pysy lestissään - säätävät kaikkea sellaista mikä ei toimeen todellakaan kuulu! Saati
        sitten noudata lakipykäliä toimissaan. Luulevat olevansa Jumalasta seuraavina, ja valta kihahtanut nuppiin. Osaajat tässä kunnassa on savustettu systemaattisesti pois, ja hyvävelijärjestelmä toimii. Vuosikaudet! Omille tyttärille, ja vaimoille kyllä töitä ja virkoja kuntaan saadaan alta aikayksikön!

        Pistä Leila tämä homma nyt eteenpäin, jotta todellinen totuus saadaan vihdoin esille!


      • Totuus on esillä jo!
        KS kirjoitti:

        Hyvä Leila!

        Paltamossa melkoinen virkamiesmafia ja virkamiehet eivät pysy lestissään - säätävät kaikkea sellaista mikä ei toimeen todellakaan kuulu! Saati
        sitten noudata lakipykäliä toimissaan. Luulevat olevansa Jumalasta seuraavina, ja valta kihahtanut nuppiin. Osaajat tässä kunnassa on savustettu systemaattisesti pois, ja hyvävelijärjestelmä toimii. Vuosikaudet! Omille tyttärille, ja vaimoille kyllä töitä ja virkoja kuntaan saadaan alta aikayksikön!

        Pistä Leila tämä homma nyt eteenpäin, jotta todellinen totuus saadaan vihdoin esille!

        Se on totta, että osaajat toisensa jälkeen hävisivätm mutta aivan toisesta syystä kuin oletat.

        Kenen tahansa kannattaa varoa sanomisiaan lehdissä ymv. ne nimittäin saattaa joutua todentamaan ja perustelemaan.

        "Ollaan pyydetty", "useat eri tahot toivovat" jne. lausunnot voivat kääntyä itseään vastaan.

        Ratkaisu oli oikea ja enemmän kuin toivottu!


      • Huh huh sentään

        Jos työntekijä ei ymmärrä mitä vaitiolovelvollisuus tarkoittaa, ollaan pahasti pielessä. TOki voi kirjoittaa kokemuksiaan mutta toisten piikkiin ja varsinkaan toisia ei voi vastuuttaa omista virheistään.

        Se, mikä tässä todellisuudessa oli häpeää, on jokaisen itsensä päätettävissä.


      • suuta ei tukita
        Totuus on esillä jo! kirjoitti:

        Se on totta, että osaajat toisensa jälkeen hävisivätm mutta aivan toisesta syystä kuin oletat.

        Kenen tahansa kannattaa varoa sanomisiaan lehdissä ymv. ne nimittäin saattaa joutua todentamaan ja perustelemaan.

        "Ollaan pyydetty", "useat eri tahot toivovat" jne. lausunnot voivat kääntyä itseään vastaan.

        Ratkaisu oli oikea ja enemmän kuin toivottu!

        Eikö edellinen kirjoittaja kirjoittanut Paltamon kunnasta yleensä. Uskon, että on jossain määrin totta. Mutta ei huolta, tulevaisuudessa Paltamon pikkuista kuntaa ei enää ole.
        Mikä siinä muuten pelottaa, jos irtisanottu johtaja kirjoittaa kokemuksistaan kyseisessä projektissa? Pelkäätkö ihan itse?


    • Kuin toukat kotelois

      Veikko Lavi lauloi aikoinaan...

      ...Nälkälinnan pytingissä, kaikki köyhät kunnan syytingissä...

    • Täältä etelästä

      Kaikkein naurettavin P-P:n kirjoitus löytyy yhdistyksen sivulta, niiltä ajoilta kun oli tullut kutsutuksi presidentin linnan juhlaan. Eli juhlapukuasia. Kun ei teettänytkään juhlapukuaan työvoimatalolla. Toinen täysin harkitsematon virhe oli ryhtyä kirjoittelemaan raporttiin, että talon työväki ei osannutkaan arvioida omaa alkoholinsa kulutusta rehellisesti. MItä tällaisilla raporteilla ja raportoijilla yleensäkään tehdään.

    • Ironman II

      P-P:n taustalla näistä työtalon ihmisparoista olisi leivottu vajaakuntoisia ja/tai vammaisia. P-P:n taustakin on kasvatustieteen maisteri (korjatkaa jos olen väärässä), eikä hän ole "paimentanut" oikeassa työelämässä työntekijöitä - varsinkaan miehiä. Eikä millään kansanopiston taikka Martta-kerhon opeilla saada oikeata työtä Paltamoon. Eli toiminta jämähti paikalleen ja tulevaisuus on vaarassa. Mutta kun oikeata työtä ei paikkakunnalla ole, niin saa siinä olla vaikka millainen teräsmies jos työtä saa kuntaan hankittua.

    • C'est Moi

      Kyllä rapsehtimaan opettaminen on aivan kunniallista työtä. Eikä työpaikalla saa olla alkkohoolin vaikutuksesssa kukaan, ei edes rapsehtimaan opetteleva!

    • Shatobriään

      Heh. Kun aikoinaan olin Ranskassa Lyonin lähellä pienessä kylässä työssä, niin tuolta vasta alhoholisteja löytyi. 1/3 tehtaan porukasta valui töihin n. kello 1200. Tosin ranskalainen ruokatunti saattaa olla oma käytäntönsä, että milloinka loppupäivää varten tulee hankiutua työpaikalleen.

      Eli Ranskassa kyllä mielestäni viinialueilla ennemminkin rapsehdittiin "viinikännissä" kuin tehtiin metsätöitä kuten Suomessa perinteisesti on tehty.

      • Rapsehripriään

        Yleinen käytäntö myös Suomessa, virkaihmiset, johtavat henkilöt ym ovat useimmiten tavattavissa myöhemmin iltapv kiireitten yms takia... että rapsehditaan...;)(


    • pettynyt :(

      Leila Pölkky-Pieskä on niin erinomainen ammattinainen, että hänelle töitä löytyy mistä vain & se olisikin hyvä, että tulisi talolle töihin...siinä voisi moni ihminen paskoa housuunsa, koska eivät pysty samaan ammattitaitoon kuin hän!!

      • ärsyyntynyt :/

        ..samaa mieltä, että ammattitaitoinen,mutta katsotaanpa kuka seuraavaksi tulee,,jos kerta kasvatustieteiden maisteria pilkataan, niin jospa joku toinen maisteri osaa hommat!? ja varmaankin se on mies..ehkäpä joku joka osaa nuolla jonkun persettä ja pitkään..!?
        täytynee sanoa, että ahdasmielinen pikkukylä pahanen!!!


      • Ihan totta(ko)?

        Juu, ihan varmaan !


      • kalele
        ärsyyntynyt :/ kirjoitti:

        ..samaa mieltä, että ammattitaitoinen,mutta katsotaanpa kuka seuraavaksi tulee,,jos kerta kasvatustieteiden maisteria pilkataan, niin jospa joku toinen maisteri osaa hommat!? ja varmaankin se on mies..ehkäpä joku joka osaa nuolla jonkun persettä ja pitkään..!?
        täytynee sanoa, että ahdasmielinen pikkukylä pahanen!!!

        Ei sinne kannata kenenkään ammattilaisen hakea hommiin! Sisäpiiri pelit pyörii, ja osaajia ei suvaita. NE SAVUSTETAAN PIHALLE! Johtajuusongelma koko kylässä. Sihteeritköt johtaa asioita, ja mitättömällä koulutuksella.


    • Kuulosteleva

      "Ilmoittautuuko hän nyt kortistoon työnhakijaksi ja klubin kautta talolle töihin? "

      Olisi ihan mukava tietää, tulkitseeko työkkäri P-P:n potkut itse aiheutetuksi, joten saako karenssia ennen kuin voi ryhtyä nauttimaan ansiosidonnaista.

    • Yön antaja

      Työvoimatoimisto vaatii pölökyltä työtodistuksen, jossa varmaan työsuhteen päättymisestä tietty merkintä. Lisäksi lasketaan kaikki lomapäivät päältä pois, ennenkuin korvaus alkaa juosta.

    • Aimo Pieru-Paukku

      Joo mutta se loma onkin palakallista!

    • Aimo Pieru-Paukku

      LP-P:n kiistämätön ansio on, että hän on henkilö, joka on saanut peräkammareihin pientä vipinää aikaiseksi. Hänen johtamansa työvoimatalo on peuhauttanut peräkammareihin linnoittautuneet tatinhakkaajat oikean rapsehtimisen pariin; kapustoja vuolemaan, patalappusia virkkaamaan, ja hakkaamaan peltikattoja puhki jäänpoistohommissa, niin, että niitä saa seuraavat vuosikymmenet korjailla oikeinkin isolla rahalla. Tällä tavalla se pyörii qvartaalitalous; töitä työttömille, rapsehtimista rapsehtimattomille ja...pomolle potkut!

      • maailman sivu

        No joo. Tämä työnjohtaja jatkanee omaa elämäänsä ja se ei varmaankaan ole kiinni Paltamon työvoimatoimistosta. Toivotaan, että pitää puoliansa ja antaa ammattiliiton vaikka vetää työvoimatalon päättäjät oikeuteen. Mikään ei estäne häntä kirjoittamasta kirjaansa ja taitanee jollain housun puntit tutista, mukavia paljastuksia vaikkapa matkoilta ja muualtakin. Naisista ja miehistä.


    • paha saa palkkansa

      hymyilen...kylällä muutenkin huhut kiertää kunnanjohtajan juoksupojasta,jolla myös sutinaa työvoimatalossa..mielettömiä paljastuksia olisi kirjassa tiedossa..juoksupoika joutaisi sinne mistä on tullutkin-takinkääntäjä, joka vielä löytää edestään ison kasan paskaa..
      pieni mies ja iso ego..ihan oksettaa kaksnaamanen käytös, mitä kahviossa sitä näkee...joten odotan Leilan kirjan julkaisua..toiv.antaa juoksupojalle oman version nimmarilla varustettuna!!

      • juicy

        Juuri niin!

        On täällä virkamiehissä tyttöjä ja poikia jotka huteraa,, ja virat ja paikat täytetään tietysti niille!! Kirjoita Leila kaikki vaan julkiseksi. Olisi aika tämä kutina jo tuoda esille, ja vie myös oikeussaliin. Niin ne muutkin on tehneet tarvittaessa, ja tässäkin kunnassa!


      • kielen valkaisu tarp

        Toivottavasti Leila kirjoittaa kunnanjohtajan luona juoksevasta ruskeakielisestä pikkupuupomosta ja sen ailahtelevasta rakkauselämästä. Se ei ole liittynyt vapaa-aikaan...terveydenhoitajalla lienee osansa asiaan


      • epärehellistä hommaa
        kielen valkaisu tarp kirjoitti:

        Toivottavasti Leila kirjoittaa kunnanjohtajan luona juoksevasta ruskeakielisestä pikkupuupomosta ja sen ailahtelevasta rakkauselämästä. Se ei ole liittynyt vapaa-aikaan...terveydenhoitajalla lienee osansa asiaan

        Niin ja kjohtajan rouvan merkinnöistä työajanseurantapapereihin.


      • Rakasta kärsi ja unh
        epärehellistä hommaa kirjoitti:

        Niin ja kjohtajan rouvan merkinnöistä työajanseurantapapereihin.

        Johan alkoi kiinnostamaan. Odotan kirjaa jo innolla. Huikea rakkausromaani Sisaren ja työnjohtajan salasuhteesta. Mukana epärehellisen rouvan merkinnät työajanseurantaan. Mukaan vielä matkakertomuksia, jossa se vahvinkin lipeää.


      • Hyvä te!!!!

        On paljon ihmisiä, jotka kiittävät niitä, jotka ovat tuoneet asioiden oikeiden laidan esille.


    • Koru-Kaisa

      Toivottavasti P-P:n luomistyö jatkuu edelleen, että saammeko kohta ostettavaksemme patalappujen kutomisohjeita kirjan muodossa.

    • Nypläri

      "Toivottavasti P-P:n luomistyö jatkuu edelleen, että saammeko kohta ostettavaksemme patalappujen kutomisohjeita kirjan muodossa. "

      Paltamon kunta voisi velvoittaa työttömiään ostamaan P-P:n kirjoja esim. kunnan virastosta ja näin työtön olisikin vapaa suorittamaan kirjan sisältöä ihan omassa kodissaan. Tuohon mitään taloja tarvita.

    • opiksi monelle

      P-P on kirjoittanut jo monta kirjaa. Tuiedoksi tietämättömille. Kannattaa tutustua. Ei mikään turha nainen.

      • Huvittavaa luettavaa

        Totta - kertonut miten kudotaan sun muuta - ei siinä paljon kirjoittamistaitoja tarvita. Ja onhan nuo nähty blogeissa ja artikkeleissa...


    • Kokouksessa ollut

      Päivää. Olen siis ketjun aloittaja. Olennaista tässä asiassa ei ole kenenkään rakkauselämä, vaan se, että Pölkky-Pieskä ei onnistunut työssään ja sai ns. kenkää.

      • heh totelkaa

        Just, olitkin selvästi tyytyväinen asiasta, kun aloitit ketjun. Olisiko pitänyt vain hymistellä kantaasi. Asioilla on monta puolta. Hyvä on tietää taustoja. Ei ole yhtä totuutta. Aika on lyhyt. Muutoin olisi viisasta panna koko johto vaihtoon. Tulisi tuoretta verta. Sivullisena selvästi aistii tämän typerän itseriittoisuuden.


      • Kokouksessa ollut
        heh totelkaa kirjoitti:

        Just, olitkin selvästi tyytyväinen asiasta, kun aloitit ketjun. Olisiko pitänyt vain hymistellä kantaasi. Asioilla on monta puolta. Hyvä on tietää taustoja. Ei ole yhtä totuutta. Aika on lyhyt. Muutoin olisi viisasta panna koko johto vaihtoon. Tulisi tuoretta verta. Sivullisena selvästi aistii tämän typerän itseriittoisuuden.

        Lässyn lässyn. Lue uudestaan. En toki ole pahoillani toiminnanjohtajan vaihtamisesta, mutta ns. taustat eivät kuulu asiaan, paremminkin juoruakkojen juttuihin.


      • ompelimoon asiaa
        Kokouksessa ollut kirjoitti:

        Lässyn lässyn. Lue uudestaan. En toki ole pahoillani toiminnanjohtajan vaihtamisesta, mutta ns. taustat eivät kuulu asiaan, paremminkin juoruakkojen juttuihin.

        Ai vai taustat eivät kuulu irtisanomisasiaan. Varmasti kuuluvat. Juoru-ukkojen tai ukon kannattaa ostaa hamekangas. Tuo suojatyöpaikka ei kestä kuin projektin loppuun ja sitten kilometritehtaalle.


      • välimatkaa tullut
        Kokouksessa ollut kirjoitti:

        Lässyn lässyn. Lue uudestaan. En toki ole pahoillani toiminnanjohtajan vaihtamisesta, mutta ns. taustat eivät kuulu asiaan, paremminkin juoruakkojen juttuihin.

        Kerroppa kokouksessa ollut, mitä työvoimatalon karjalle nyt kuuluu?


      • lässäyn lässyn
        Kokouksessa ollut kirjoitti:

        Lässyn lässyn. Lue uudestaan. En toki ole pahoillani toiminnanjohtajan vaihtamisesta, mutta ns. taustat eivät kuulu asiaan, paremminkin juoruakkojen juttuihin.

        miks hitossa olit sitte heti asiaa esille tuomassa, mietis ny vähän.


    • Mote raattori

      Voisiko mode ystävällisesti poistaa asiattomiksi katsomansa kommentit?

    • kieli ruskeana vsta

      up.

      • reetaeinari

        Mitäpä sitä vanhoja jauhamaan. Työt etenöö omalla vauhillaan.


    • tynnyrisaunoja

      Mikä mellakka siellä tänään oli, kun piipaa autokin kävi?

      • Kruisaileva Tomppa

        Siellä kuvattiin jatko-osaa "Poliisin Poika"-elokuvaan.


    • Pupujussikkakkakk

      Missä P-P nykyisin vaikuttaa.

    • Pupupussina

      Missä P-P nykyisin vaikuttaa.

    • onkos tietoo

      Hän on taiteilija.

      Paljonko se parani eduskunnasta poispudonneella Annella ja tyttärellä?????????

      • Been there.....

        Paljon parani, mutta liian myöhään tapahtui parannus.


    • kysynvaan

      Joko se kirja potkuista ja niiden syistä on julkaistu?

      • Meni oikein!

        No ei tietenkään ole julkaistu eikä julkaista, tulisi muuten sellaisia asioita kirjoittajasta esille, että kannattaa painaa kaikki villaisella ja olla hiljaa.


    • jutajainen

      Mitenkähän tässä jupakassa kävi? Kova oli uho lehtiä myöten oikeudenkäynneistä ja kirjoista, mutta taisi jäädä uhoksi?

    • JustinCase_Nizza

      Kävi niin, että vuosia sitten ennustamani rapsehtimisvelvoite saatuja tukia vastaan toteutui uuden aktiivimallin myötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe