Miksiköhän tämän ryhmän nimeksi on muutettu kehitysvammaiset? Missäs liikuntavammaiset voivat nyt kirjoittaa mielipiteitään? Vai onko suomi24 päättävät elimet sitä mieltä että liikuntavammaiset ovat myös kehitysvammaisia?
Kehitysvammaiset?
19
539
Vastaukset
- 16+19
mietin ite aivan samaa...
en heti hokannu tätä - liikuntavammainen
tässä on tehty ryhmä ihmisille jotka eivät itse suoranaisesti käy mitää keskustelua. KIVA!
Mitäh? taasko tämän ryhmän nimi on "kehitysvammaiset"? nyt loppu tähän paskaryhmään kirjottaminen!!! kuka perkeleen urpo on tämän nimen takana? Jos välttämättä piti "kehitysvammaiset" ryhmä perustaa, niin olisitte perustanu samalla "liikuntavammaiset" ryhmän!!
- kehari vm 71
Mitäs me keharit ? Onnestasoikeena on onnesta mykkänä, kun hänetkin on luokiteltu kehariksi ja nyt sen tietää koko Kainuu :D :D
- Pinatapai
Tämä on ensimmäinen viestini tänne äärettömän pitkään aikaan (vaikka olenkin palstaa seuraillut) mutta siis WTF???
Entä me aistivammaiset? Entä liikuntavammaiset? Entä kaikki muut vammaisryhmät???
Ehkä Suomi24 suunnittelee tekevänsä ryhmät kaikille vammaryhmille, mikä tosin olisikin hieno idea! kyllä, olis oikeasti tosi hieno idea jos Suomi24 tekisi keskusteluryhmät kaikille vammaryhmille
- 32v
Hei Suomi24 ylläpito. Nyt kun tämän ryhmän nimi muutettiin, niin nyt näyttääpi siltä, notta luulette vissiin esim. liikuntavammaistenkin olevan kehitysvammaisia, mutta näin ei kuitenkaan ole.
- 32v
Vastaan itselleni. Tuossa ryhmän nimessä on kysymysmerkki perässä, niin kai tänne sitten kirjoittaa niin sekoa väkeä, ettei meistä selvää ota, sitäkö ajoitte takaa? Jos näin on, niin tuo on ihan hauska näpäytys tämänkin palstan kirjoittelijoille ;D
Ei paha, ei paha :)
- ihminen vai vammaine
Palstaa seuranneena jutut ovat välillä kuin vajaasti kehittyneillä ihmisillä. Joten toisaalta tämä uusi nimi on ihan osuva.
Ryhmän nimi muutettiin sen jälkeen, kun viimeksi kirjoitin tänne. Minulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan, mutta eikö ylläpito lainkaan lue palstan tekstejä? Jokainen, joka lukee esim. minun otsikolla Pohdintaa julkaistun kirjoitukseni tai monien kirjoittajien kommentit keskusteluun avustajien kohtelusta, huomaa ilman muuta, että ne eivät ole kehitysvammaisten kirjoittamia. Tämä on ylläpidolta erittäin harkitsematon nimivalinta.
- Prominent
Vammaisten asioista voidaan kirjoitella myös muilla foorumeilla.
- kehari-81
Se johtuu siitä että kaikki vammaiset ovat kehitysvammaisia. Esim. liikuntavamma on liikkumiseen liittyvä kehitysvamma, sokeus on näköön liittyvä kehitysvamma jne.
- 32v
Hahaa, saivartelija... Mutta periaatteessa ei noinkaan. Liikuntavamma ei ole mikään kehitykseenliittyvä, vaan esim. jokin aivojen pienenpieni osa, joka säätelee liikunnallista ja hienomotorista puolta, saattaapi olla vaurioitunut, kuten minulla. CP (Tarkemmin Ataxia) -vamma minulla todettuna, joka vaikeuttaa liikkumista, mutta mitään oheisvammaa minulla ei ole.
Liikuntavamma saa mielestäsi olla kehitysvamma, jos sitä olet mieltä. Tarkoitit varmaan, että jokin kehityshäiriö, ettei ole oppinut liikkumaan kunnolla. - Prominent
Tällä tempulla haluttaneen vaientaa keskustelu vaitiolo- ja valehteluvelvollisuuden alaisista kammottavuuksista joiden uhreiksi vammaiset ihmiset joutuvat.
En usko että mm. Kynnys ry. tekee asialle mitään koska hekin hauttivat erittäin suuria avustuksia vallanpitäjiltä. Heilläkin eletään samoin kuin kymmenissä muissakin "etujärjestöissä", Herrat voivat paksusti, vammainen tai potilas on tuotantoeläimen asemassa nielemässä jarrua Rokuan tapaan. - moimoivaan
Kehitysvammaiset on nyt sit palstan uusi nimi.Lopetan kirjoittamisen palstalle,koska en ole kehitysvammainen vaan liikuntavammainen.Olen suorittanut yliopistotutkinnon ja koen palstan nimen vaihtamisen loukkauksena kaikkia kouluttautuneita vammaisia kohtaan.
- näin on
Hyvä,että lopetat kirjoittamisen,ei tuu varmaan kellään ikävä tommosia typeriä raaputuksias..
Hei keskustelijat,
Nyt vammaisryhmät on jaettu virallisen jaottelun mukaan, ja Ryhmät-kategoriasta löytyy nyt palstat aistivammaisille, kehitysvammaisille ja liikuntavammaisille.
Terveisin,
Elina
Suomi 24- suomi 24
Hei raapusreliat.
Nyt meiltä löytyy täytekakku-kahvit tuolta päämajalta. Tervetuloa mukaan!
Terveisin
Alexanderi Zuuri
Suomi24
- Anonyymi
Ne joilla on cp vamma ne ei ole tyhmiä
Yksi mies jolle kerroin minulla on Lievä älyllinen kehitysvamma joka sillä miehellä oli myös toinen diagnoosi
Kun kävin Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena sen miehen luona jolla oli cp /Lievä älyllinen kehitysvamma yhtäkkiä kaksi viikkoa näkemisen jälkeen se mies kysyi miksi valehtelin sen mielestä Lievän älyllisen kehitysvamman
Se kysy olenko oikeasti MBD ihminen se kertoi se on ollut naisen kanssa jolla on ollut MBD sanoin vanhemmille on Oulussa tullut silloin kun olin lapsi MBD lehti.
Ja sanoin minulla on ollut lapsena Mbd se mies joka asu kehitysvammaisten asunnossa väitti, että valehtelen oman älyllisen kehitysvamman.
Voiko ihminen joka on saanut pelkän Lievän älyllisen kehitysvamman huomata kasvotusten vasta jos joku valehtelee heidän mielestään oman älyllisen kehitysvamman.
Esim yks nainen jolla on Lievä älyllinen kehitysvamma se myös väittää, että minä valehtelen oman Lievän älyllisen kehitysvamman
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436