Kehitysvammaiset?

pitkänpätkät

Miksiköhän tämän ryhmän nimeksi on muutettu kehitysvammaiset? Missäs liikuntavammaiset voivat nyt kirjoittaa mielipiteitään? Vai onko suomi24 päättävät elimet sitä mieltä että liikuntavammaiset ovat myös kehitysvammaisia?

19

455

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+19

      mietin ite aivan samaa...
      en heti hokannu tätä

    • liikuntavammainen

      tässä on tehty ryhmä ihmisille jotka eivät itse suoranaisesti käy mitää keskustelua. KIVA!

    • Mitäh? taasko tämän ryhmän nimi on "kehitysvammaiset"? nyt loppu tähän paskaryhmään kirjottaminen!!! kuka perkeleen urpo on tämän nimen takana? Jos välttämättä piti "kehitysvammaiset" ryhmä perustaa, niin olisitte perustanu samalla "liikuntavammaiset" ryhmän!!

      • kehari vm 71

        Mitäs me keharit ? Onnestasoikeena on onnesta mykkänä, kun hänetkin on luokiteltu kehariksi ja nyt sen tietää koko Kainuu :D :D


    • Pinatapai

      Tämä on ensimmäinen viestini tänne äärettömän pitkään aikaan (vaikka olenkin palstaa seuraillut) mutta siis WTF???

      Entä me aistivammaiset? Entä liikuntavammaiset? Entä kaikki muut vammaisryhmät???

      Ehkä Suomi24 suunnittelee tekevänsä ryhmät kaikille vammaryhmille, mikä tosin olisikin hieno idea!

    • kyllä, olis oikeasti tosi hieno idea jos Suomi24 tekisi keskusteluryhmät kaikille vammaryhmille

    • 32v

      Hei Suomi24 ylläpito. Nyt kun tämän ryhmän nimi muutettiin, niin nyt näyttääpi siltä, notta luulette vissiin esim. liikuntavammaistenkin olevan kehitysvammaisia, mutta näin ei kuitenkaan ole.

      • 32v

        Vastaan itselleni. Tuossa ryhmän nimessä on kysymysmerkki perässä, niin kai tänne sitten kirjoittaa niin sekoa väkeä, ettei meistä selvää ota, sitäkö ajoitte takaa? Jos näin on, niin tuo on ihan hauska näpäytys tämänkin palstan kirjoittelijoille ;D

        Ei paha, ei paha :)


    • ihminen vai vammaine

      Palstaa seuranneena jutut ovat välillä kuin vajaasti kehittyneillä ihmisillä. Joten toisaalta tämä uusi nimi on ihan osuva.

    • Ryhmän nimi muutettiin sen jälkeen, kun viimeksi kirjoitin tänne. Minulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan, mutta eikö ylläpito lainkaan lue palstan tekstejä? Jokainen, joka lukee esim. minun otsikolla Pohdintaa julkaistun kirjoitukseni tai monien kirjoittajien kommentit keskusteluun avustajien kohtelusta, huomaa ilman muuta, että ne eivät ole kehitysvammaisten kirjoittamia. Tämä on ylläpidolta erittäin harkitsematon nimivalinta.

    • Prominent

      Vammaisten asioista voidaan kirjoitella myös muilla foorumeilla.

    • kehari-81

      Se johtuu siitä että kaikki vammaiset ovat kehitysvammaisia. Esim. liikuntavamma on liikkumiseen liittyvä kehitysvamma, sokeus on näköön liittyvä kehitysvamma jne.

    • 32v

      Hahaa, saivartelija... Mutta periaatteessa ei noinkaan. Liikuntavamma ei ole mikään kehitykseenliittyvä, vaan esim. jokin aivojen pienenpieni osa, joka säätelee liikunnallista ja hienomotorista puolta, saattaapi olla vaurioitunut, kuten minulla. CP (Tarkemmin Ataxia) -vamma minulla todettuna, joka vaikeuttaa liikkumista, mutta mitään oheisvammaa minulla ei ole.

      Liikuntavamma saa mielestäsi olla kehitysvamma, jos sitä olet mieltä. Tarkoitit varmaan, että jokin kehityshäiriö, ettei ole oppinut liikkumaan kunnolla.

    • Prominent

      Tällä tempulla haluttaneen vaientaa keskustelu vaitiolo- ja valehteluvelvollisuuden alaisista kammottavuuksista joiden uhreiksi vammaiset ihmiset joutuvat.
      En usko että mm. Kynnys ry. tekee asialle mitään koska hekin hauttivat erittäin suuria avustuksia vallanpitäjiltä. Heilläkin eletään samoin kuin kymmenissä muissakin "etujärjestöissä", Herrat voivat paksusti, vammainen tai potilas on tuotantoeläimen asemassa nielemässä jarrua Rokuan tapaan.

    • moimoivaan

      Kehitysvammaiset on nyt sit palstan uusi nimi.Lopetan kirjoittamisen palstalle,koska en ole kehitysvammainen vaan liikuntavammainen.Olen suorittanut yliopistotutkinnon ja koen palstan nimen vaihtamisen loukkauksena kaikkia kouluttautuneita vammaisia kohtaan.

      • näin on

        Hyvä,että lopetat kirjoittamisen,ei tuu varmaan kellään ikävä tommosia typeriä raaputuksias..


    • Hei keskustelijat,

      Nyt vammaisryhmät on jaettu virallisen jaottelun mukaan, ja Ryhmät-kategoriasta löytyy nyt palstat aistivammaisille, kehitysvammaisille ja liikuntavammaisille.

      Terveisin,
      Elina
      Suomi 24

      • suomi 24

        Hei raapusreliat.
        Nyt meiltä löytyy täytekakku-kahvit tuolta päämajalta. Tervetuloa mukaan!

        Terveisin
        Alexanderi Zuuri
        Suomi24


    • Anonyymi

      Ne joilla on cp vamma ne ei ole tyhmiä

      Yksi mies jolle kerroin minulla on Lievä älyllinen kehitysvamma joka sillä miehellä oli myös toinen diagnoosi

      Kun kävin Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena sen miehen luona jolla oli cp /Lievä älyllinen kehitysvamma yhtäkkiä kaksi viikkoa näkemisen jälkeen se mies kysyi miksi valehtelin sen mielestä Lievän älyllisen kehitysvamman

      Se kysy olenko oikeasti MBD ihminen se kertoi se on ollut naisen kanssa jolla on ollut MBD sanoin vanhemmille on Oulussa tullut silloin kun olin lapsi MBD lehti.

      Ja sanoin minulla on ollut lapsena Mbd se mies joka asu kehitysvammaisten asunnossa väitti, että valehtelen oman älyllisen kehitysvamman.

      Voiko ihminen joka on saanut pelkän Lievän älyllisen kehitysvamman huomata kasvotusten vasta jos joku valehtelee heidän mielestään oman älyllisen kehitysvamman.

      Esim yks nainen jolla on Lievä älyllinen kehitysvamma se myös väittää, että minä valehtelen oman Lievän älyllisen kehitysvamman

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      383
      4660
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2584
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      148
      1857
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1598
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1473
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1327
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1315
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      60
      1252
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      47
      1243
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1073
    Aihe