Huckleberry Finnin seikkailut

Kuuntelin tänä vuonna Huckleberry Finnin seikkailut äänikirjana, ja olen jo aiemmin lukenut osia teoksesta. Edesmennyt isäni piti kovasti Huckleberrystä, ja minulla oleva kirja onkin peräisin häneltä. Sattumoisin innost…
HenkilökohtaisetEi vastauksia

Mamma Mia!

Löytyisikö täältä joku, joka lähtisi mukaan katsomaan Mamma Mia! -musikaalia pe 18.5. klo 14 Messukeskuksen uuteen Amfi-teatteriin? Musikaalia esitetään nyt ensimmäistä kertaa suomeksi 4.5. - 2.6.18. Jos kiinnostaa, soi…
Lasten musiikkiEi vastauksia

Tunteeko kukaan tätä?

Opin jo lastentarhassa 80-luvun alussa laulun "Pikku prinsessa Ruusunen"ja olen laulanut sitä koko ikäni, mutta kukaan ei näytä tuntevan sitä. Pikku prinsessa Ruusunen istuu linnassa kehräten. Noidan värttinä haavoittaa…
UintiEi vastauksia

Uintiseuraa?

Olen nelikymppinen nainen Helsingistä. Olisiko joku kiinnostunut käymään kanssani uimassa aluksi 2-3 kertaa kuukaudessa, myöhemmin ehkä useamminkin? Harrastan uintia pääosin tiistai- ja torstai-iltoina. Jos kiinnostaa, …

Kirveleviä haavaumia

Onko muilla kokemusta varpaiden pohjiin parissa päivässä ilmaantuneista kirvelevistä tai kihelmöivistä, lähes näkymättömistä haavaumista? Huomasin haavaumat eilisiltana, ja tänään ne ovat vaikeuttaneet kävelyä. Istuessa…
ImetysEi vastauksia

Pikkukysymys

Poikani on 2 v 3 kk, ja lopetin imetyksen joulukuussa. Tihkua ei ole tullut moneen kuukauteen, mutta tänä aamuna oli lievää vasemman rinnan pistelyä, ja kun puristin kokeilumielessä, tulikin pieni tippa maitoa! Minulla …
EhkäisyEi vastauksia

Onko aihetta huoleen?

Minulle asennettiin kuparikierukka maaliskuun alussa. Olen synnyttänyt kerran, eikä toinen raskaus ole vielä ajankohtainen. Kiertoni on ollut erittäin säännöllinen, korkeintaan 30 päivää, koko alkuvuoden. En ole käyttän…
Poikien nimetVastattu 12 v

Poikavauva

Olemme valinneet pojallemme nimen Erik Joonatan. Kumpikin nimi on peräisin kirjallisuudesta, ja Erik-nimi tuli mieleeni jo lähes kymmenen vuotta sitten. Minua kiinnostaisi lukea mielipiteitänne. Emme tosin aio muuttaa p…
Eesti foorumEi vastauksia

Kaksikielisyydestä

Tämä on tarkoitettu eestiläis-suomalaisten perheiden lapsille ja heitä läheltä seuranneille. Onko tavallista, että suomalaisen ja eestiläisen lapset puhuvat pienestä pitäen kumpaakin kieltä? Miten ympäristö suhtautui, j…
LiikuntavammaisetVastattu 12 v

Vammaisille vanhemmille

Olen lievästi CP-vammainen. Odotan huhtikuussa syntyvää vauvaa, ja kumppanini ja minä suunnittelemme naimisiinmenoa ennen lapsen syntymää. Olen saanut ristiriitaisia tietoja siitä, mitä sosiaaliviranomaisilta on odotett…

Ärsyttää

Olen raskaana 12 4. Ultra oli viime viikolla. Tähän asti pahoinvointi on ollut satunnaista ja enimmäkseen vähäistä. Eilen aloitin Obsidan-kapselien syömisen hemoglobiinin kohottamiseksi. Iltapuolella alkoi järkyttävä ok…
LiikuntavammaisetVastattu 12 v

Entisestä avustajasta

Mitä mieltä olette, ja mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa? Minulla oli yli kolmen vuoden ajan mukava ja työhönsä sitoutunut henk.koht. avustaja, jonka kanssa keskustelin usein luottamuksellisesti. Arvostin sitä, ett…
VauvakuumeVastattu 13 v

Mietteitä

Minulla on ollut omituisia tuntemuksia tämän kierron aikana: rintojen kutinaa ja hetkittäistä pistelyä, kaksi viikkoa kuukautisten alusta outo pahoinvointi, ei siis migreeniä, ja kp 20 koko päivän yököttävä olo. Edellin…
VauvakuumeVastattu 13 v

Voisiko olla?

Aloitimme vauvan yrittämisen toukokuun alussa, kun luovuin kapselista. Lapsen tulolla ei ole kiirettä, mutta aikaa ei ole ylenpalttisesti, koska olen reilusti yli kolmekymppinen. Toukokuun kierto oli vain 25 päivää, ja …
Yleistä musiikistaEi vastauksia

Solmisaatiosta

Etsin muutama päivä sitten Netistä tietoa säveltavujen do-re-mi jne. käytöstä. Soitin lapsena pianoa seitsemän tai kahdeksan vuotta ja käytin säveltavuja, ennen kuin opettelin varsinaisen diatonisen sävelasteikon. Tiety…
Eesti foorumVastattu 14 v

Mietteitä

Satuin löytämään Netistä muutaman vuoden takaisen lehtijutun, jossa siteerattiin Leena Hietasen mielipiteitä Eestin neuvostomiehityksestä. Hietanen oli sanonut muun muassa, että ne eestiläiset ja suomalaiset, jotka kuts…
Eesti foorumVastattu 14 v

Termistä puolieestiläinen :)

Mitä mieltä tämän palstan eestiläiset, jotka seurustelevat tai ovat naimisissa suomalaisen kanssa, ovat nimityksestä puolieestiläinen (tai puolivirolainen)? Minulla on eestiläinen miesystävä, joten mahdollinen lapsemme …