Ratsastusleireistä

saskia70

9- ja 11-vuotiaat tytöt haluavat ensi kesänä ratsastusleirille. Onko kenelläkään suosituksia, mikä olisi hyvä leiripaikka? Asumme Uudellamaalla.

Entä kannattaako osallistua esteratsastusleirille, jos on ratsastanut noin vuoden ajan, kerran viikossa?

3

282

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut leiriläinen

Itsellä ei ole sinne asti neuvoja antaa mikä ois hyvä paikka. Estepainotteiselle leirille voi mennä jos ratsastustaito riittää. Itse olen ollut noin kolmisen vuotta ratsastamassa ja hypännyt korkeimmillaan 80cm. Ratsastustaitojen pitää olla ainakin siellä missä käyn leireillä vähintään niin että on hypännyt yli 60cm ratana. Eli riippuu laajalti siitä mikä on tyttöjen ratsastuskokemus. Yleisleirillä on myös ihan kivaa, siellä ei tarvi olla tiettyä kokemusta ja sielläkin on estetunteja ainakin 2-3 kertaa. Muista kans että tytöillä saattaa tulla jotain vammoja, kuten minullakin alkusyksystä kun tipuin ponin selästä ja mursin käteni pahasti.

• ratsastava äiti

Esteleiri on yleensä suunnattu sellaisille, joilla on jo kokemusta hyppäämisestä -en siis suosittelisi vielä vuoden ratsastuskokemuksella. Ensin mukaan vaikkapa alkeisestekurssille omalle tallille!

• Tjaa...

Itse ratsastan Poni-Haassa, kannattaa käydä vilkaisemassa. ;D
      Olen ollut todella tyytyväinen Poni-Haan ratsastustoimeisiin.
      Mäkin olen 10 wee ja ratsastanut noin 1 ja puoli vuotta, kerran viikossa.
      Tota estepainoitetta kannattaa kysyä omalta ratsastusopettajalta, hän tietää parhaiten teidän taidoista. :)
      Yö-leirejä ei mun mielestä ole Poni-Haassa, mutta kannattaa tarkistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      123
      776
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      706
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      56
      678
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      583
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      40
      577
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      526
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      517
    9. 26
      491
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      53
      473
    Aihe