Terve!
Ajattelin vaihtaa vähän vanhempaan läppäriin(tp X61) uuden kovon. SSD lienee paras vaihtoehto. Mulle on tää SATA X -liitin vähän epäselvä. Eli
1) sopiiko uudempi SATA3 mun läppärin SATA liittimiin? Jos sopii, ei varmaan kannata ostaa uutta SATA -levyä.
2)Jos sopii, ei varmaankaan mee luvattua(SATA3) bittimäärää läpi mutta paljonko suunnilleen nopeutuu verrattuna peruskovoon(100G/7200rpm)..nyt menee esm. käynnistykseen jotai 1min
SATA, SATA2,SATA3 & SSD
3
480
Vastaukset
- ,Mv4hL
Ei kannata.
- sgdfg
Pikaisella googlauksella ilmeni että ilmeisesti tuossa läppärissä on teoreettisesti tuki SATA2 versiolle (3 Gbit/s) mutta oletuksena se toimii vain SATA1:nä (1.5 Gbit/s). Bios päivityksellä SATA2 pitäisi irrota kuitenkin
SATA3 ei tule ikinä tuossa toimimaan joten älä ainakaan pistä rahaa siihen. Ja onhan se SATA1:kin paljon parempi kuin vastaava perinteinen kiintolevy -> ei hakuaikoja jne. Vähemmän lämmöntuottoa. Kiitos asiallisesta vastauksesta. Levy pitää vaihtaa joka tapauksessa piakkoin, joten ajattelin hankkia sellasen jonka voi laittaa suoraan seuraavaan, luultavasti tp x30*.
sen verran vielä että toimiiko toi sata3 lainkaan sata1 koneessa vai vaan hitaammalla nopeudella? seuraavassa läppärissä varmaan on noi nopeammat liittimet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 38482
- 41481
- 71457