Pyhäinpäivänä

tee.

Tänään ihmiset käyvät haudoilla
kynttilät loistavat
illan hämärässä.

Ehkä muistotkin loistavat
tai kaduttavat
lohduttavat
jokaisella eri tavalla.

Minäkin kävin haudoilla
minunkin pitäisi muistaa
muistan vain vähän
pieniä paloja.

Tätini joka minut toi
isän haudalta mummulaan
ja siitä vuodesta jotain
lapsen muistoja.

Ruskea pieni pöytä
jonka taatani meille teki
ja pienet tuolit
ja ruuan tuoksun.

Ja leikit siskoni kanssa
siinä kun piti torua
kaikilta leikeiltämme
emme ehtineet syödä.

Ja vastalypsetyn maidon
lämpimänä mukista,
sisko aina ensin
mikä oli oikea järjestys.

Lapsellisia muistoja
heistä jotka hoitivat minua
kun olin pieni.

Kun en voi muistaa enempää
siitä ajasta.

Sytytän kynttilän.

11

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *m*

Herkän kaunis on runosi ja kauniita muistosi niiltä ajoilta.

• tee.

*m* , Kauneudesta en osaa sanoa mitään, mutta välitön ja lapsuuden muistoista kumpuava tämä runo kyllä oli. Kai sekin piti tulla kirjoitetuksi.

Kiitos vastuksestasi!

• Muista poiketen sytytin kynttilän koirieni haudalle. Nuoremman koiran kuolemasta on tarkalleen vuosi. Muuten olen haudannut ajatukseni työntekoon eli aherran siirtolavalle kuormaa.

• tee.

Uskon kyllä, että koiraan voi kiintyä siinä kuin ihmiseenkin, varsinkin jos se pitkäaikainen työtoveri metsästyksessä, muuten palveluskoirana ja miksei vain yksinäisen seurakoirana.
      Siitä varmaan johtuu koiransa suden suuhun menettäneiden suhtautuminen susiin,
      melkein kuin olisi viety oma lapsi. Niin samaa sukua kuin ovatkin molemmat, ei se vaikuta.
      Mutta niin ovat juutalaiset ja arabitkin Aabrahamin jälkeläisiä.

• Angstinen t.

Tosi kaunista tee!

• A.t

Tämä sai kyllä ihan kyyneleet silmään.. herranjestas miten kauniita lapsuusmuistoja tuli omaankin mieleen..

• tee.

A.t. Kiitän sinua silmistäsi, jotka näkevät kaunista sielläkin missä on vain vaatimatonta arkea.

Ja kaunista päivää toivon sinulle tähän marraskuiseen harmauteen!

• Mielestäni sopivaan päivään olet sovittanut runosi, koska sehän
      on mitä suuremmassa määrin muistojen päivä.
      ' lapsellisia ' muistoja tosiaan, melkein voin lukiessa nähdä kaiken,
      tuntea lämpimän maidon tuoksun ja kaiken muun.

Läheisten muisteloa kauniilla tavalla jossa oma mielikin on varmasti
      levännyt haudalla käydessäsi ja sen jälkeen.
      Kovasti vain tunnut edelleen aliarvioivan itseäsi, siihen ei ole mitään
      syytä. Anna lukijan päättää siitä, millainen runosi on. Emme me ole
      kukaan oikeita ihmisiä arvioimaan omia kirjoituksiamme.

Jatka valitsemallasi tiellä.

• tee.

Lindalinda, kas kun taaskin huomasit runontapaiseni. Kiitos sinulle sanoistasi, vaikka omien runojensa arvosta on aina epävarma.
        Mielenkiintoinen on tuo kysymys tai kehotus omasta tiestä. Olen muutaman kerran yrittänyt siltä poiketa, eli muuttaa tyyliäni ja seuraukset ovat kahtalaiset. Toiset tunnistavat vaikka yrittää muuta ja toiset käskevät lopettamaan muunlaiset kokeilut, kuten vaikkapa murrerunot. Eipä kai sitä karvoistaan mihinkään pääse, vaikka kuinka yrittäisi.

• annanen.
        tee. kirjoitti:

Lindalinda, kas kun taaskin huomasit runontapaiseni. Kiitos sinulle sanoistasi, vaikka omien runojensa arvosta on aina epävarma.
        Mielenkiintoinen on tuo kysymys tai kehotus omasta tiestä. Olen muutaman kerran yrittänyt siltä poiketa, eli muuttaa tyyliäni ja seuraukset ovat kahtalaiset. Toiset tunnistavat vaikka yrittää muuta ja toiset käskevät lopettamaan muunlaiset kokeilut, kuten vaikkapa murrerunot. Eipä kai sitä karvoistaan mihinkään pääse, vaikka kuinka yrittäisi.

Runosi vei minutkin hiljaisiin sydämen muistoihin. Usein arkisiin, silti mieleen jääneisiin.
        Kirjoittamasi runo on koskettava, aito, herkkä.

t: vanha runoystäväsi annanen

• tee.
        annanen. kirjoitti:

Runosi vei minutkin hiljaisiin sydämen muistoihin. Usein arkisiin, silti mieleen jääneisiin.
        Kirjoittamasi runo on koskettava, aito, herkkä.

t: vanha runoystäväsi annanen

Anna ystäväni, oli hyvin ilahduttavaa kuulla sinusta pitkästä aikaa - kuinka pitkästä lainkaan? Kiitos kauniista kommentistasi myös!

Kun saisi sinut vielä takaisin palstalle. Uskon monen kaivanneen. Pelkästään kommenttisikin ovat aina lukemisen arvoisia mutta lempeitä. Ja runot vielä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4355
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3194
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3097
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      44
      2397
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1216
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      222
      1004
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe