Noniin nyt oli vissiin mun vuoro. Laitoin koneen kiinni ja seuraavalla käynnistyksellä Bios ei tunnista levyä (iloittaa ettei kovalevyä ole edes olemassa vaikka virta tulee ja levy pyörii). Ilmeisesti kyseessä BSY bugi jonka aiheuttaa virhe firmware softassa. Pysykää kaukana näistä. Nykyään kai Maxtorin omistaa Seagate ja samoista ongelmista näkee tuskastelvan ulkomaisilla foorumeilla pilvin pimein...
Maxtor Diamondmax22 500 GB
5
214
Vastaukset
- meriporttionhuono
Western Digitalin levyihin siirtynyt itse, lähes kokonaan.
- western digital hyvä
Itse käytän vain WD:n levyjä. Maxtor, seagate paskoja, hajoo. Vielä nopeemmin hajoo Hitachit
- 13+9
Sonyn DVD-tallentimessa on Seagaten levy 160Gt. Pitää ajoittain hirveää meteliä. Sitä ei voi vaihtaa suurempaan parempaan, koska firmwarella suojattu. Isomman levyn voit laittaa, mutta tunnistaa vain 160-gigaiseksi. RDR-HX760. Data on hakattu kiveen emolevylle.
Olen noita korjannut netistä löytyvin ohjein. Vaatii vähän kolvailua ja pitkää pinnaa. Joillakin on Seagaten sivuilta löytyvä CD-asemalta boottaava korjaus-firmwaren asennus sokkona väkisin auttanut.
- Aloittajalta vielä
Juu kyllä näin on. Tässä muutamia linkkejä:
http://www.articledashboard.com/Article/Seagate-7200-11-ES2-and-DiamondMax-22-Firmware-Failures-The-so-called-Bricked-drives/736771
http://sites.google.com/site/seagatefix/
Lisäksi niillä kellä vielä toimii normisti voisi suositella firmiksen päivitys - etenkin jos on tuo pahamaineinen MX15 firmis niinkun muilla (Näkyy kovon kotelossa sarjanumeron ym. yhteydessä)! Ei näitä kiintolevyn firmispäivityksiä näköjään prkl spottaa ennekuin kosahtaa - valitettavasti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399