Mikä on Suomi24:n asiantuntijoiden mielipide 7 mm rem mag -kaliiperin sopivuudesta linnun ampumiseen. Minulla on myös .223-, .308- ja .30-06-kaliiperiset aseet, mutta käytössäni olevien erilaisten tähtäinkaukoputkien vuoksi saattaisin saada rakennettua parhaan paketin lintuhommiin 7 mm aseesta. .308 ja .30-06 jäisivät hirvi- ja kyttäystöihin. .223 olisi tietysti ensivilkaisulla oikea lintukaliiperi, mutta mielestäni vain optimiolosuhteissa.
7 mm olisi varmaan parhaimmillaan peura- tai sikahommissa 200 m matkoilla, mutta Suomessa ei sellaisia tilaisuuksia tule, ainakaan minulle.
Normalla on 9,7 g täysvaippapatruunaa, jonka V0 on 913 m/s ja V200 774 m/s. Mahtaako käydä linnulle, vai tuleeko täystuho? En toistaiseksi lataa itse, joten olen tehdaslatausten varassa.
7 mm rem mag
7 mm rem mag
3
366
Vastaukset 3
- liian nopea
No lentoratahan noissa on suora (etua pitkälle matkalle). Mutta toi kahdensadan metrin matkalla oleva nopeus on siinä kohtuuden rajoissa, joten on sitten ammutava vain siihen 200 metriin tai mielummin pitemmälle,
Itse ottaisin ton 308n lintupyssyksi ja tolla 7 millisellä ampuisin peuroja (vaikka sitten lähempääkin). - 7 mm rem mag
Kiitos, sait minut miettimään asiaa uudestaan. Taidan sittenkin tehdä .308:sta lintukiväärin ja ampua peurat 7 mm:llä.
- 5,7*43
Liian nopea tykki syötävälleriistalle! Pärjäätte mievommilla kun käytätte erätaitoja ja hiivittä 200m lähemmäs.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.922849Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt442353Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.391133- 36991
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153859Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi9703Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?587002 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk48628Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä152597- 36581