Mikä on Suomi24:n asiantuntijoiden mielipide 7 mm rem mag -kaliiperin sopivuudesta linnun ampumiseen. Minulla on myös .223-, .308- ja .30-06-kaliiperiset aseet, mutta käytössäni olevien erilaisten tähtäinkaukoputkien vuoksi saattaisin saada rakennettua parhaan paketin lintuhommiin 7 mm aseesta. .308 ja .30-06 jäisivät hirvi- ja kyttäystöihin. .223 olisi tietysti ensivilkaisulla oikea lintukaliiperi, mutta mielestäni vain optimiolosuhteissa.
7 mm olisi varmaan parhaimmillaan peura- tai sikahommissa 200 m matkoilla, mutta Suomessa ei sellaisia tilaisuuksia tule, ainakaan minulle.
Normalla on 9,7 g täysvaippapatruunaa, jonka V0 on 913 m/s ja V200 774 m/s. Mahtaako käydä linnulle, vai tuleeko täystuho? En toistaiseksi lataa itse, joten olen tehdaslatausten varassa.
7 mm rem mag
7 mm rem mag
3
319
Vastaukset
- liian nopea
No lentoratahan noissa on suora (etua pitkälle matkalle). Mutta toi kahdensadan metrin matkalla oleva nopeus on siinä kohtuuden rajoissa, joten on sitten ammutava vain siihen 200 metriin tai mielummin pitemmälle,
Itse ottaisin ton 308n lintupyssyksi ja tolla 7 millisellä ampuisin peuroja (vaikka sitten lähempääkin). - 7 mm rem mag
Kiitos, sait minut miettimään asiaa uudestaan. Taidan sittenkin tehdä .308:sta lintukiväärin ja ampua peurat 7 mm:llä.
- 5,7*43
Liian nopea tykki syötävälleriistalle! Pärjäätte mievommilla kun käytätte erätaitoja ja hiivittä 200m lähemmäs.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812356- 1831954
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1721801Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1181616Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311555- 1141370
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1661106Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771103Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591045