Mikä on Suomi24:n asiantuntijoiden mielipide 7 mm rem mag -kaliiperin sopivuudesta linnun ampumiseen. Minulla on myös .223-, .308- ja .30-06-kaliiperiset aseet, mutta käytössäni olevien erilaisten tähtäinkaukoputkien vuoksi saattaisin saada rakennettua parhaan paketin lintuhommiin 7 mm aseesta. .308 ja .30-06 jäisivät hirvi- ja kyttäystöihin. .223 olisi tietysti ensivilkaisulla oikea lintukaliiperi, mutta mielestäni vain optimiolosuhteissa.
7 mm olisi varmaan parhaimmillaan peura- tai sikahommissa 200 m matkoilla, mutta Suomessa ei sellaisia tilaisuuksia tule, ainakaan minulle.
Normalla on 9,7 g täysvaippapatruunaa, jonka V0 on 913 m/s ja V200 774 m/s. Mahtaako käydä linnulle, vai tuleeko täystuho? En toistaiseksi lataa itse, joten olen tehdaslatausten varassa.
7 mm rem mag
7 mm rem mag
3
302
Vastaukset
- liian nopea
No lentoratahan noissa on suora (etua pitkälle matkalle). Mutta toi kahdensadan metrin matkalla oleva nopeus on siinä kohtuuden rajoissa, joten on sitten ammutava vain siihen 200 metriin tai mielummin pitemmälle,
Itse ottaisin ton 308n lintupyssyksi ja tolla 7 millisellä ampuisin peuroja (vaikka sitten lähempääkin). - 7 mm rem mag
Kiitos, sait minut miettimään asiaa uudestaan. Taidan sittenkin tehdä .308:sta lintukiväärin ja ampua peurat 7 mm:llä.
- 5,7*43
Liian nopea tykki syötävälleriistalle! Pärjäätte mievommilla kun käytätte erätaitoja ja hiivittä 200m lähemmäs.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070