miten eroon hämähäkeistä?

seijapeijakas

Muutin pari kuukautta sitten puutalon alakertaan. Muutamia kertoja olen nähnyt (ja tietenkin tappanut kun järkytyksestä olin selvinnyt) mustan, n. parisenttisen hämähäkin. Pari kertaa wc:ssä mutta myös olohuoneessa ja eteisessä. Minulla on paha araknofobia ja aion päästä pelostani eroon jossain vaiheessa mutta nyt olisi tärkeämpää löytää joku tehokas myrkky tms. hämähäkkien tappamiseen.

Ideoita otetaan vastaan, kiitos!

12

3094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulta nurkan alle

Jos noin pahasti ahistaa.

• seijapeijakas

Kylläpä minä itse tiedän parhaiten mikä siihen "ahistukseen" auttaa :D Että häivypäs sinä muualle pelleilemään, pyysin vinkkejä hämähäkkien _tappamiseen_myrkkyjen_avulla joten sinulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun. Lolz .

• Tulta nurkan alle

Niin, oikeastaan tämä palsta on rakentamiselle, ei elämän tuhoamiselle.

• Tulta nurkan alle
        Tulta nurkan alle kirjoitti:

Niin, oikeastaan tämä palsta on rakentamiselle, ei elämän tuhoamiselle.

Korjataan nyt, ei millään pahalla, sillä neuroosit ovat totista totta, kellä niitä on.
        Hämähäkkihän ei ole mikään tuhoeläin, joita pitäisi myrkyttää tai muuten hävittää. On meilläkin hirsimökki ja siellä hämähäkkejä, joiden elämää on mukava vaimon kanssa seurailla, taitavia kavereita alallaan, koitetaan olla vahingossakaan niitä vahingoittamatta.
        Entä jos jollain olisi oravaneuroosi (lol) ja kyselisi, että miten ne voisi pihapiiristä myrkyttää?
        Mutta mutta, toivottavasti saat asiasi jotenkin järjestykseen näiden hämähäkkien kanssa.

• Anonyymi
        Tulta nurkan alle kirjoitti:

Korjataan nyt, ei millään pahalla, sillä neuroosit ovat totista totta, kellä niitä on.
        Hämähäkkihän ei ole mikään tuhoeläin, joita pitäisi myrkyttää tai muuten hävittää. On meilläkin hirsimökki ja siellä hämähäkkejä, joiden elämää on mukava vaimon kanssa seurailla, taitavia kavereita alallaan, koitetaan olla vahingossakaan niitä vahingoittamatta.
        Entä jos jollain olisi oravaneuroosi (lol) ja kyselisi, että miten ne voisi pihapiiristä myrkyttää?
        Mutta mutta, toivottavasti saat asiasi jotenkin järjestykseen näiden hämähäkkien kanssa.

Luin juuri hiljattain etteivät ne siedä etikkaa eikä minttua (öljy). Eli suihkepulloon vettä ja etikkaa ja sumuttelet niitä kohti kun näet ja mittuöljyä saa kaupoista, eli tilkka Fairya ja vettä. Fairy sekoittaa öljyn veteen eli ei paljon Fairya tarvita. Sitten oli vielä sitruksen kuoria . Siitä en oikein ottanut selville että pitääkö niitä pitää tuoreena kulkossa vai miten mutta sitruksista ne ei välitä. Joten tässä jotain

• seijapeijakas

Joo, hämähäkki ei ole tuhoeläin mutta MINUN pitää silti ne myrkyttää. Oravaneuroosiin en ota kantaa. Mutta kiitos kannustuksesta, varmasti saan asian hoidettua jollakin tavalla :)

Edelleen niitä vinkkejä kuitenkin kaipailisin..

• Beltsu33

No mä aina tasaisin väliajoin käsittelen vessan ja makuuhuoneen jollain Raidin (tms) täystuholla, niitä on eri merkkisiä ja erilaisia mutta kaikki, mitkä tehoo ryömiviin hyönteisiin, tehoaa hämähäkkeihin...

Tiedän, ettei se ole kovin ekologista, mutta en voi nukkua, jos katossa pääni päällä on iso musta hämynakki... Valvoneena minä olen paljon isompi ympäristöuhka.

• symbioosi...

iso musta hämynakki///// nuo hämynakit ovat hyodyllisia hyonteisten pyytajia..
      live and let live...

• hämähämähäkkinen

Sopii kyllä sikäly hyvin tälle palstalle, että hämähäkkejä on siellä missä on kosteutta, lämpöä (ja mielellään vielä hämärää).

Siis hämähäkit tykkää juuri samoista asioista kuin home.

Jos hämähäkkejä alkaa tulla esim. rintamamiestaloon jossa niitä ei ole juuri koskaan ollut, niin kyllä kannattaa ruveta etsimään myös sitä kosteusvauriota sitten kanssa.

• rewetwt
    • HysteriaHeikille!!

"Jos hämähäkkejä alkaa tulla esim. rintamamiestaloon jossa niitä ei ole juuri koskaan ollut, niin kyllä kannattaa ruveta etsimään myös sitä kosteusvauriota sitten kanssa"
      VÄÄRIN VEIKATTU!!!
      Hähähkit eivät pidä kosteudesta!
      Oletko nähnyt hämyheikkejä sateella kumpparit jalassa?
      Torppa on kuiva jos hämähäkkejä ilmaantuu.
      Tuo myrkytys ainakaan sisätiloissa ei liene kovin
      suotavaa.

• spiderwoman-72

laita ne meille,meillä on aina tilaa pienille kodin hengettärille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      311
      2784
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      52
      2604
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1410
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1380
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1265
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      144
      1221
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1080
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70