Muutin pari kuukautta sitten puutalon alakertaan. Muutamia kertoja olen nähnyt (ja tietenkin tappanut kun järkytyksestä olin selvinnyt) mustan, n. parisenttisen hämähäkin. Pari kertaa wc:ssä mutta myös olohuoneessa ja eteisessä. Minulla on paha araknofobia ja aion päästä pelostani eroon jossain vaiheessa mutta nyt olisi tärkeämpää löytää joku tehokas myrkky tms. hämähäkkien tappamiseen.
Ideoita otetaan vastaan, kiitos!
miten eroon hämähäkeistä?
12
3048
Vastaukset
- Tulta nurkan alle
Jos noin pahasti ahistaa.
- seijapeijakas
Kylläpä minä itse tiedän parhaiten mikä siihen "ahistukseen" auttaa :D Että häivypäs sinä muualle pelleilemään, pyysin vinkkejä hämähäkkien _tappamiseen_myrkkyjen_avulla joten sinulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun. Lolz .
- Tulta nurkan alle
Niin, oikeastaan tämä palsta on rakentamiselle, ei elämän tuhoamiselle.
- Tulta nurkan alle
Tulta nurkan alle kirjoitti:
Niin, oikeastaan tämä palsta on rakentamiselle, ei elämän tuhoamiselle.
Korjataan nyt, ei millään pahalla, sillä neuroosit ovat totista totta, kellä niitä on.
Hämähäkkihän ei ole mikään tuhoeläin, joita pitäisi myrkyttää tai muuten hävittää. On meilläkin hirsimökki ja siellä hämähäkkejä, joiden elämää on mukava vaimon kanssa seurailla, taitavia kavereita alallaan, koitetaan olla vahingossakaan niitä vahingoittamatta.
Entä jos jollain olisi oravaneuroosi (lol) ja kyselisi, että miten ne voisi pihapiiristä myrkyttää?
Mutta mutta, toivottavasti saat asiasi jotenkin järjestykseen näiden hämähäkkien kanssa. - Anonyymi
Tulta nurkan alle kirjoitti:
Korjataan nyt, ei millään pahalla, sillä neuroosit ovat totista totta, kellä niitä on.
Hämähäkkihän ei ole mikään tuhoeläin, joita pitäisi myrkyttää tai muuten hävittää. On meilläkin hirsimökki ja siellä hämähäkkejä, joiden elämää on mukava vaimon kanssa seurailla, taitavia kavereita alallaan, koitetaan olla vahingossakaan niitä vahingoittamatta.
Entä jos jollain olisi oravaneuroosi (lol) ja kyselisi, että miten ne voisi pihapiiristä myrkyttää?
Mutta mutta, toivottavasti saat asiasi jotenkin järjestykseen näiden hämähäkkien kanssa.Luin juuri hiljattain etteivät ne siedä etikkaa eikä minttua (öljy). Eli suihkepulloon vettä ja etikkaa ja sumuttelet niitä kohti kun näet ja mittuöljyä saa kaupoista, eli tilkka Fairya ja vettä. Fairy sekoittaa öljyn veteen eli ei paljon Fairya tarvita. Sitten oli vielä sitruksen kuoria . Siitä en oikein ottanut selville että pitääkö niitä pitää tuoreena kulkossa vai miten mutta sitruksista ne ei välitä. Joten tässä jotain
- seijapeijakas
Joo, hämähäkki ei ole tuhoeläin mutta MINUN pitää silti ne myrkyttää. Oravaneuroosiin en ota kantaa. Mutta kiitos kannustuksesta, varmasti saan asian hoidettua jollakin tavalla :)
Edelleen niitä vinkkejä kuitenkin kaipailisin.. - Beltsu33
No mä aina tasaisin väliajoin käsittelen vessan ja makuuhuoneen jollain Raidin (tms) täystuholla, niitä on eri merkkisiä ja erilaisia mutta kaikki, mitkä tehoo ryömiviin hyönteisiin, tehoaa hämähäkkeihin...
Tiedän, ettei se ole kovin ekologista, mutta en voi nukkua, jos katossa pääni päällä on iso musta hämynakki... Valvoneena minä olen paljon isompi ympäristöuhka. - symbioosi...
iso musta hämynakki///// nuo hämynakit ovat hyodyllisia hyonteisten pyytajia..
live and let live... - hämähämähäkkinen
Sopii kyllä sikäly hyvin tälle palstalle, että hämähäkkejä on siellä missä on kosteutta, lämpöä (ja mielellään vielä hämärää).
Siis hämähäkit tykkää juuri samoista asioista kuin home.
Jos hämähäkkejä alkaa tulla esim. rintamamiestaloon jossa niitä ei ole juuri koskaan ollut, niin kyllä kannattaa ruveta etsimään myös sitä kosteusvauriota sitten kanssa. - rewetwt
Tutustu... http://www.rentokil.fi/index.html
- HysteriaHeikille!!
"Jos hämähäkkejä alkaa tulla esim. rintamamiestaloon jossa niitä ei ole juuri koskaan ollut, niin kyllä kannattaa ruveta etsimään myös sitä kosteusvauriota sitten kanssa"
VÄÄRIN VEIKATTU!!!
Hähähkit eivät pidä kosteudesta!
Oletko nähnyt hämyheikkejä sateella kumpparit jalassa?
Torppa on kuiva jos hämähäkkejä ilmaantuu.
Tuo myrkytys ainakaan sisätiloissa ei liene kovin
suotavaa. - spiderwoman-72
laita ne meille,meillä on aina tilaa pienille kodin hengettärille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529