Muutin pari kuukautta sitten puutalon alakertaan. Muutamia kertoja olen nähnyt (ja tietenkin tappanut kun järkytyksestä olin selvinnyt) mustan, n. parisenttisen hämähäkin. Pari kertaa wc:ssä mutta myös olohuoneessa ja eteisessä. Minulla on paha araknofobia ja aion päästä pelostani eroon jossain vaiheessa mutta nyt olisi tärkeämpää löytää joku tehokas myrkky tms. hämähäkkien tappamiseen.
Ideoita otetaan vastaan, kiitos!
miten eroon hämähäkeistä?
12
3080
Vastaukset
- Tulta nurkan alle
Jos noin pahasti ahistaa.
- seijapeijakas
Kylläpä minä itse tiedän parhaiten mikä siihen "ahistukseen" auttaa :D Että häivypäs sinä muualle pelleilemään, pyysin vinkkejä hämähäkkien _tappamiseen_myrkkyjen_avulla joten sinulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun. Lolz .
- Tulta nurkan alle
Niin, oikeastaan tämä palsta on rakentamiselle, ei elämän tuhoamiselle.
- Tulta nurkan alle
Tulta nurkan alle kirjoitti:
Niin, oikeastaan tämä palsta on rakentamiselle, ei elämän tuhoamiselle.
Korjataan nyt, ei millään pahalla, sillä neuroosit ovat totista totta, kellä niitä on.
Hämähäkkihän ei ole mikään tuhoeläin, joita pitäisi myrkyttää tai muuten hävittää. On meilläkin hirsimökki ja siellä hämähäkkejä, joiden elämää on mukava vaimon kanssa seurailla, taitavia kavereita alallaan, koitetaan olla vahingossakaan niitä vahingoittamatta.
Entä jos jollain olisi oravaneuroosi (lol) ja kyselisi, että miten ne voisi pihapiiristä myrkyttää?
Mutta mutta, toivottavasti saat asiasi jotenkin järjestykseen näiden hämähäkkien kanssa. - Anonyymi
Tulta nurkan alle kirjoitti:
Korjataan nyt, ei millään pahalla, sillä neuroosit ovat totista totta, kellä niitä on.
Hämähäkkihän ei ole mikään tuhoeläin, joita pitäisi myrkyttää tai muuten hävittää. On meilläkin hirsimökki ja siellä hämähäkkejä, joiden elämää on mukava vaimon kanssa seurailla, taitavia kavereita alallaan, koitetaan olla vahingossakaan niitä vahingoittamatta.
Entä jos jollain olisi oravaneuroosi (lol) ja kyselisi, että miten ne voisi pihapiiristä myrkyttää?
Mutta mutta, toivottavasti saat asiasi jotenkin järjestykseen näiden hämähäkkien kanssa.Luin juuri hiljattain etteivät ne siedä etikkaa eikä minttua (öljy). Eli suihkepulloon vettä ja etikkaa ja sumuttelet niitä kohti kun näet ja mittuöljyä saa kaupoista, eli tilkka Fairya ja vettä. Fairy sekoittaa öljyn veteen eli ei paljon Fairya tarvita. Sitten oli vielä sitruksen kuoria . Siitä en oikein ottanut selville että pitääkö niitä pitää tuoreena kulkossa vai miten mutta sitruksista ne ei välitä. Joten tässä jotain
- seijapeijakas
Joo, hämähäkki ei ole tuhoeläin mutta MINUN pitää silti ne myrkyttää. Oravaneuroosiin en ota kantaa. Mutta kiitos kannustuksesta, varmasti saan asian hoidettua jollakin tavalla :)
Edelleen niitä vinkkejä kuitenkin kaipailisin.. - Beltsu33
No mä aina tasaisin väliajoin käsittelen vessan ja makuuhuoneen jollain Raidin (tms) täystuholla, niitä on eri merkkisiä ja erilaisia mutta kaikki, mitkä tehoo ryömiviin hyönteisiin, tehoaa hämähäkkeihin...
Tiedän, ettei se ole kovin ekologista, mutta en voi nukkua, jos katossa pääni päällä on iso musta hämynakki... Valvoneena minä olen paljon isompi ympäristöuhka. - symbioosi...
iso musta hämynakki///// nuo hämynakit ovat hyodyllisia hyonteisten pyytajia..
live and let live... - hämähämähäkkinen
Sopii kyllä sikäly hyvin tälle palstalle, että hämähäkkejä on siellä missä on kosteutta, lämpöä (ja mielellään vielä hämärää).
Siis hämähäkit tykkää juuri samoista asioista kuin home.
Jos hämähäkkejä alkaa tulla esim. rintamamiestaloon jossa niitä ei ole juuri koskaan ollut, niin kyllä kannattaa ruveta etsimään myös sitä kosteusvauriota sitten kanssa. - rewetwt
Tutustu... http://www.rentokil.fi/index.html
- HysteriaHeikille!!
"Jos hämähäkkejä alkaa tulla esim. rintamamiestaloon jossa niitä ei ole juuri koskaan ollut, niin kyllä kannattaa ruveta etsimään myös sitä kosteusvauriota sitten kanssa"
VÄÄRIN VEIKATTU!!!
Hähähkit eivät pidä kosteudesta!
Oletko nähnyt hämyheikkejä sateella kumpparit jalassa?
Torppa on kuiva jos hämähäkkejä ilmaantuu.
Tuo myrkytys ainakaan sisätiloissa ei liene kovin
suotavaa. - spiderwoman-72
laita ne meille,meillä on aina tilaa pienille kodin hengettärille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262676Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242032Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1081541- 761299
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71208Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102867