miten eroon hämähäkeistä?

seijapeijakas

Muutin pari kuukautta sitten puutalon alakertaan. Muutamia kertoja olen nähnyt (ja tietenkin tappanut kun järkytyksestä olin selvinnyt) mustan, n. parisenttisen hämähäkin. Pari kertaa wc:ssä mutta myös olohuoneessa ja eteisessä. Minulla on paha araknofobia ja aion päästä pelostani eroon jossain vaiheessa mutta nyt olisi tärkeämpää löytää joku tehokas myrkky tms. hämähäkkien tappamiseen.

Ideoita otetaan vastaan, kiitos!

12

3567

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulta nurkan alle

Jos noin pahasti ahistaa.

• seijapeijakas

Kylläpä minä itse tiedän parhaiten mikä siihen "ahistukseen" auttaa :D Että häivypäs sinä muualle pelleilemään, pyysin vinkkejä hämähäkkien _tappamiseen_myrkkyjen_avulla joten sinulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun. Lolz .

• Tulta nurkan alle

Niin, oikeastaan tämä palsta on rakentamiselle, ei elämän tuhoamiselle.

• Tulta nurkan alle
        Tulta nurkan alle kirjoitti:

Niin, oikeastaan tämä palsta on rakentamiselle, ei elämän tuhoamiselle.

Korjataan nyt, ei millään pahalla, sillä neuroosit ovat totista totta, kellä niitä on.
        Hämähäkkihän ei ole mikään tuhoeläin, joita pitäisi myrkyttää tai muuten hävittää. On meilläkin hirsimökki ja siellä hämähäkkejä, joiden elämää on mukava vaimon kanssa seurailla, taitavia kavereita alallaan, koitetaan olla vahingossakaan niitä vahingoittamatta.
        Entä jos jollain olisi oravaneuroosi (lol) ja kyselisi, että miten ne voisi pihapiiristä myrkyttää?
        Mutta mutta, toivottavasti saat asiasi jotenkin järjestykseen näiden hämähäkkien kanssa.

• Anonyymi
        Tulta nurkan alle kirjoitti:

Korjataan nyt, ei millään pahalla, sillä neuroosit ovat totista totta, kellä niitä on.
        Hämähäkkihän ei ole mikään tuhoeläin, joita pitäisi myrkyttää tai muuten hävittää. On meilläkin hirsimökki ja siellä hämähäkkejä, joiden elämää on mukava vaimon kanssa seurailla, taitavia kavereita alallaan, koitetaan olla vahingossakaan niitä vahingoittamatta.
        Entä jos jollain olisi oravaneuroosi (lol) ja kyselisi, että miten ne voisi pihapiiristä myrkyttää?
        Mutta mutta, toivottavasti saat asiasi jotenkin järjestykseen näiden hämähäkkien kanssa.

Luin juuri hiljattain etteivät ne siedä etikkaa eikä minttua (öljy). Eli suihkepulloon vettä ja etikkaa ja sumuttelet niitä kohti kun näet ja mittuöljyä saa kaupoista, eli tilkka Fairya ja vettä. Fairy sekoittaa öljyn veteen eli ei paljon Fairya tarvita. Sitten oli vielä sitruksen kuoria . Siitä en oikein ottanut selville että pitääkö niitä pitää tuoreena kulkossa vai miten mutta sitruksista ne ei välitä. Joten tässä jotain

• seijapeijakas

Joo, hämähäkki ei ole tuhoeläin mutta MINUN pitää silti ne myrkyttää. Oravaneuroosiin en ota kantaa. Mutta kiitos kannustuksesta, varmasti saan asian hoidettua jollakin tavalla :)

Edelleen niitä vinkkejä kuitenkin kaipailisin..

• Beltsu33

No mä aina tasaisin väliajoin käsittelen vessan ja makuuhuoneen jollain Raidin (tms) täystuholla, niitä on eri merkkisiä ja erilaisia mutta kaikki, mitkä tehoo ryömiviin hyönteisiin, tehoaa hämähäkkeihin...

Tiedän, ettei se ole kovin ekologista, mutta en voi nukkua, jos katossa pääni päällä on iso musta hämynakki... Valvoneena minä olen paljon isompi ympäristöuhka.

• symbioosi...

iso musta hämynakki///// nuo hämynakit ovat hyodyllisia hyonteisten pyytajia..
      live and let live...

• hämähämähäkkinen

Sopii kyllä sikäly hyvin tälle palstalle, että hämähäkkejä on siellä missä on kosteutta, lämpöä (ja mielellään vielä hämärää).

Siis hämähäkit tykkää juuri samoista asioista kuin home.

Jos hämähäkkejä alkaa tulla esim. rintamamiestaloon jossa niitä ei ole juuri koskaan ollut, niin kyllä kannattaa ruveta etsimään myös sitä kosteusvauriota sitten kanssa.

• rewetwt
    • HysteriaHeikille!!

"Jos hämähäkkejä alkaa tulla esim. rintamamiestaloon jossa niitä ei ole juuri koskaan ollut, niin kyllä kannattaa ruveta etsimään myös sitä kosteusvauriota sitten kanssa"
      VÄÄRIN VEIKATTU!!!
      Hähähkit eivät pidä kosteudesta!
      Oletko nähnyt hämyheikkejä sateella kumpparit jalassa?
      Torppa on kuiva jos hämähäkkejä ilmaantuu.
      Tuo myrkytys ainakaan sisätiloissa ei liene kovin
      suotavaa.

• spiderwoman-72

laita ne meille,meillä on aina tilaa pienille kodin hengettärille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      46
      953
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      933
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      785
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      731
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      80
      688
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      34
      624
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      621
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      21
      554
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      543
    13. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      522
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      67
      519
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      107
      493
    17. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      486
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      474
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      44
      464
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      437
    Aihe