Mitä lisämaksuja tulee?

don't know

En oo koskaan siis käyttäny kyseistä lentoyhtiötä, enkä ole lentänytkään, joten oon vähän hukassa.

Oisin siis matkaamassa Bremeniin joulukuussa pe-ma eli ihan vaan 4 pv:n visiitti on kyseessä. Hintaa netti antoi meno-paluu lipulle n. 162e. Oon kuitenkin ymmärtäny, että tohon ei sisälly matkalaukku tms maksut? Mietin siis vaan, että paljonko tohon tulee lisämaksuja, jos oisin ottamassa melko tilavan olkalaukun ja erillisen käsilaukun. Olis siis vaan parille päivälle vaatteita jne, joten painoa ei kauheesti tulis. Jos laukku on todella kevyt, ni saako sen ottaa syliin vai meneekö se ruumaan vai häh?

Jos joku viittis jelppaa, eikä vinoilla =)

7

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nkkkakakaa

      Mikäli sinulle riittää käsimaktkatavaa, mitään lisämaksua ei tarvitse maksaa. Maksutta saa ottaa 1 kpl käsimatkatavaraa, jonka paino saa olla enintään 10 kg. Laukun pitää mahtua edellisen istuimen alle eli ole tarkka mittojen kanssa.Laukun kokoja ja painoja kontrolloidaan. Tarkat mitat löydät Ryanairin svuilta. Siihen yhteen käsikassiin pitää tunkea myös mahdollinen käsilaukku tai läppäri.

      uumassa kuljetettava atkatavara maksaa 15-20 e/laukku/suunta painosta riippuen. Tämä hinta on voimassa jos maksaa etukäteen nettisivuilla (voi maksaa myös vielä lentovarauksen jälkeenkin). Lentokentälä maksut ovat huomattavasti korkeammat.

      Muista muuten tehdä lähtöselvitys etukäteen netissä ja tulostaa itse koneeseennousukortti. Lentokentällä tulostetava koneeseennousukortti on kallis.

    • don't know

      kiitos!=)

    • 22

      Esimerkiksi tältä sivulta löydät vinkkejä, miten välttää lisämaksut:
      http://hotelliton.com/ryanair-nain-varaat-lennot-halvalla/

      - Ota mukaan vain käsimatkatavaraa (yksi laukku, jonka mitat ovat max 55 cm x 40 cm x 20 cm ja 10 kiloa.) Ruumalaukut ovat kalliita.
      - Älä valitse Priority Boardingia. Jos matkustat yksin, miksi haluaisit koneeseen ennen muita? Mene myöhemmin, voit valita itse, kenen viereen istut.
      - Älä (turhaan) ota Ryanairin vakuutusta, käytä omaasi. Valitse “no travel insurance required”.
      - Älä valitse tekstiviestivahvistusta, jos et sitä tarvitse.
      - Älä osta matkalaukkuja tms mitä sinulle ehdotetaan ohessa ostettavaksi :)
      - Tee Online Check-in ennen lähtöä. Bremenin reissua varten voit tehdä paluulennon tsekkaus samalla.

      Ryanair on halvimmillaan pari-kolme kuukautta ennen lähtöä (riippuu tietysti kohteen suosiosta). Äkkilähdöt ovat hyvin kalliita.

    • tyytymaton

      olen todella tyytymaton ryanairiin. en edes saa selville olenko checked in paluulennolle. yritin maksaa laukun ruumaan, mutta se muka ei ole mahdollista. jouduin maksamaan 100 euroa menolennolle kun en tienhnyt etta ruumalaukusta pitta mitaan maksaa. nyt yritan maksaa paluulentoa varten mutta sanoo ettei ole mahdollista. joudun ilmeisesti maksamaan taas ylimaaraisen 100 euroa jotta saan 14ckiloa painavan matkalaukkuni suomeen. yhteensa matka tulee siis maksmaan 160 matkat plus 100 laukusta plus sata laukusta , yht 360 euroa. muka halpalentoyhtio!

      • ""!&#&"

        "Ryanair on halvimmillaan pari-kolme kuukautta ennen lähtöä (riippuu tietysti kohteen suosiosta)"

        Tuo ei ihan pidä paikkaansa, itse olen ostanut aina halvimmat tarjolla olevat lennot n. kuukautta ennen lähtöä. Hintoja nimittäin sahataan ylös-alas, mutta 2 viikkoa ennen lähtöä onkin jo yleensä liian myöhäistä, koska silloin hinnat vain nousevat.


    • -a

      Voit helposti tsekata oletko tsekannut itsesi lennolle. Mene check-iniin ja yritä tehdä se uudelleen. Jos olet jo tsekannut itsesi sisään ainoa vaihtoehto on re-print.

      Ja jos ihan oikeasti et tiedä mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä, tuo on joka tapauksessa tehtävä - sinulla ei tuossa tapauksessa varmaanole printattuja boarding passejakaan. Eli ne pitää printata ennen kentälle menoa.

    • ei tumpeloille

      Ryanair on halpa niille jotka osaavat. Ne jotka eivät hallitse yksinkertaisia ohjeita voivat huoletta matkustaa vaikka yksityiskoneella jossa palvelu pelaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe