Selviytymispakkaus 50v. naiselle

Zolle

Hei äidilläni on tässä kuussa 50 vuotispäivät ja haluaisin koota hänelle "hauskan" selviytymispakkauksen. Oisiko teillä ideoita mitä voisin laittaa siihen. Saaja on nuorekas, pitää viineistä ja muutenkin kultturelli, hyvä huumorintaju ja muutenkin pitäisi varmasti tämän tyyppisestä lahjasta :) Haluisin että lahjasta jäisi muisto pitemmäksi ajaksi.

23

29195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajat muuttunu

      Nyt kuuskymppisenä naurattaa, kun omalle isällemme joka täytti viiskymmentä, ostimme keinutuolin ja lämpimän filtin hartioille...

    • No ainakin lippu 50 diskoon tai vaikka 50 risteilylle. Ne voisit sisällyttää koriin muun lisäksi.

    • äitee yli 50

      Itse olen saituri enkä raski hemmotteluhoitoja (jalka-, kasvo- ym.) ostaa. Semmoisia lahjakortteja ottaisin mielelläni vastaan.

      Voisit lähteä seuraksi vaikka teatteriin, oopperaan tai balettiin ja tietenkin piffata liput ja vaikka illallisen.

      Näistä tosin pitemmäksi aikaa ei jää kuin hyvä muisto.

      Useimmat naiset pitävät koruista.

      Kun ei tiedä paljonko lahjaan voit käyttää rahaa on vaikea keksiä äkkiseltään mitään. Joku äiti saattaisi ilahtua vaikka talvitakista tai kaulaliinasta. Entäs vaikka käsilaukku, hansikkaat tai kaunis huivi.

    • äitee yli 50

      Unohdinkin tuon pyytämäsi "selviytymispakkauksen". Hyvin varovainen sen kanssa pitää olla eli riittääkö äitisi huumorintaju esim. kalliseen ryppyvoiteeseen, tenaan, ääniohjattuun avaimenperään (löytyy huudettaessa), lähilaseihin, lämpimään pyjamaan ja yösukkiin.

    • Hauska merkitsee eri ihmisille erilaisia asioita, ja perheissä harrastetaan omaa yhteistä sisäpiirin huumoria. Pitäisi siis tietää enemmän. Joka tapauksessa lahjaan sisältyvän hauskuuden pitää olla lahjan saajaa arvostava, koska hän on juhlan keskipiste.

      Mistä hänen pitäisi selviytyä? Sen mukaanhan selviytymispakkaus kootan. Keinutuoli ja saali on selviytymispakkaus tulevalle väsyneelle ja viluiselle vanhukselle. Kauneusaineiden tarkoituksena on suojata rumuutta vastaan. Risteilylippu tai diskolippu voi tarkoittaa selviytymistä ilottomasta elämästä tai sitten tylsistä kanssaihmisistä. Mokan vaarakin on olemassa.

      Kannattaa miettiä huolellisesti, että lahjaideassa tulee huomioitua nimenomaan lahjan saaja, eikä pelkästään se, että lahjan antajat haluavat tulla muistetuksi ja huomatuksi. Minua tympii, jos joku ostaa minulle lahjoja, joita luulee minun tarvitsevan sen sijaan, että antaisi jotain sellaista, mitä itse koen tarvitsevani.

    • Annu56

      Minulle ihana 50 vuotislahja oli, kun mieheni kutsui syntymäpäivilleni vanhat nuoruuden ystäväni (joitten kanssa kesät reissattiin InterRaililla). Ota sinäkin selvää äitisi nuoruuden tuttavista, ja pyydä heitä kylään ! Jos he eivät pääse kylään, niin terveiset ja kortit on tervetulleita, ja ihanaa luettavaa.
      Entisten nais ystävieni kanssa on taasen matkusteltu yhdessä, kuten silloin nuorenakin. Kiitokset miehelleni, että sain ystäväni takaisin.

    • Zolle

      Äitini saa yleensä äitienpävä ja syntymäpäivälahjaksi lahjakortteja erillaisiin hoitoihin eli ei siksi lahjakortteja. Vaan jotain erikoisempaa haen lahjaksi.

    • Jos riittää huumorin

      Annoin sisarelleni tukisukat, muistipelin, vitamiineja, jne. Itse sain "tietokonepelin", jossa oli elämäni varrelta kuvia ja tarinoita.

    • Voihan Vide

      Minä mummona työ tota naista pidätte HALOO. Veikkaan jos itseltä saisi kysyä niin olisi varmaankin jossain seuraavan kesän festareilla riekkumassa ilman paitaa siinä kuin jälkikasvukin. Mister lotharin käsittelystä ei olisi pahoillaan kun kaikki pelaa vielä kuin teininäkin.

      • vanha mut ei muumio

        Juurikin näin! Kiehuin kiukusta kun viiskymppisestä puhutaan kuin muumiosta, "käsilaukku tai huivi".. kun itse täytin 50, olisin moiset lahjat ottanut ihan silkkana vittuiluna. Lahjaa kannattaa miettiä enemmän siltä kantilta kuin päivänsankari täyttäisi 30.. korkeintaan;)


    • Vain ehdotus

      Kiva, ko jälkikasvu ajattelee ajatuksella mistä olisi iloa pitemmäksi aikaa. Tykkääkö äitisi eläimistä? Pieni koira on kivaa seuraa, jos ei ole matkustavainen tai allerginen, jos on yksin elävä ihminen.

    • Haaveilija..

      ;))) jos itse olisin tuo äiti...minusta tuohon yllätyspakkaukseen voisi laittaa vaikka seuraavaa: 1 pari villasukkia. 1 pieni laatikko laastaria (kesällä varsinkin korkokengät saattavat aiheuttaa rakkuloita jos, ovat uudet. 1 pkt. päänsärkytabletteja migreeni saattaa yllättää toisinaan;)) 1 pullo vishyvettä. 1 paketti purukumia... saattaa joskus stressaantua ja purukumia on toisinaan mukava pureskella....1 pkt kondomeita...sitähän ei tiedä? vaikka tarvitsisi...;)) kampa...ne on aina hukassa. Ja ehdottomasti varalompakko missä pari 500 e..seteliä ja luita 1 kolikoita..enköhän minä niillä? ensi alkuun luottokorttikin rajaton nosto-oikeus tietysti olisi mukava - ai...niih...korvatulpat...ne ovat toisinaan ehdottomat.. ja sitten se tärkein lentolippu Bahamasaarille..kuukaudeksi täysi ylläpito...

    • munaamummolle

      laita lahja- pussiin voipaketti ja kumimulkku.
      Niillä nainen pärjää. Siinä on se kulttuuri mukana.

    • riippuu saajasta

      ite laittasin esim.joku hyvä kirja (minkätyylisiä lukee...),jotain taivaallista suklaata, jotain erikoisempaa kahvia, tuoksukynttilöitä, ja jonkun hyvän cd:n.

      tai toinen ääripää esim. "pieni vessakirja", vessapaperirulla, pikku pullo koskenkorvaa (tai vähän isompikin), sardiinipurkki/suolakurkkuja,aspiriinia ja lippu vaikka hunksien keikalle.
      (viihdykettä illalle ja seuraavaan päivään ensiapua)

    • mk

      Jos äitisi on vapaa nainen niin ostappa hänelle muutamaksi oaiväksi kunnon rattopoika niin muistaa varmasti lahjansa kun saa kerrankin kunnolla ja HD kesäksi.

    • Yvel

      Sain lapsiltani karhunkatselu yön Lentiirassa lahjaksi kun täytin 60. Osoitteita
      löytyy netistä. Kevät on parasta aikaa katsella karhuja. Luonto on täynnä
      kevään ääniä. Ei varmaan unohdu. Voi kehuskella vielä montavuotta jälkeenpäin.
      Toinen haave on kuumailmapallo lento.

    • heuuty

      Tälläisiä lahjapaketteja aina itsekin mietin, ovat minusta kivoja ja ajateltu lahjan saajaa :)

      Ehdottaisit, että kokoaisit cd:n äidin nuoruuden lempi musiikkia, hakisit kirjastosta äitisi syntymäpäivän/vuoden lehden(lehdet) ja kopioisit/kokoaisit niistä jonkinlaisen kollaasin. Halpaa ja helppoa, jää muisto eikä voi loukata ketään :)

      • heuuty

        netistäkin saa haettua näitä lehtijuttuja lehtien arkistoista :)

        Lisäksi voisit painaa tyynynliinaan/essuun tms. kuvia äidistäsi vuosien varrella :)


      • Tuli tuosta heuutun lehdestä mieleen, että voisit rakennella jonkun oman lehden, kuvankäsittely ja tekstinkäsittely ohjelmilla. liittäisit äitisi kuvia ja kirjoittaisit uutisia esimerkiksi itsesi syntymästä niinkuin julkkiksita kirjoitetaan. Olisi varmaan hauska.
        vaikka joku 7-päivää lehden tyylinen, paitsi että 50-vuotta lehti:D
        Ulkoasultaan voisi olla kuin 7-päivää.


    • Wirtaa piisaa molem.

      Minulle ei tarviis maksaa mitään puumat on parhaita;)

    • Nainen 50vee

      Tuolla aiemmin tulikin hyviä vinkkejä selviytymispakkauksiin. Ne perinteisesti tuntuvat olevan vähän huumorilla kasattuja kivoja juttuja. Kun synttärisankarin tuntee, tietää millaisia vempeleitä hän ottaa huumorilla vastaan ;-)

      Minusta kuitenkin 5-kymppiset on suurempi juhla kuin hupipussukan arvoinen. En toki tiedä tapausta, jos juhlittekin vaan pienimuotoisesti. Ja mikä on budjetti.

      Vinkkejä:

      - lahjakortti: kultaliikkeeseen, kauneushoitolaan, kylpylään, kampaajalle, hierojalle, jalkahoitoon, vaateliikkeeseen yms.
      - hyvää lukemista
      - hyvää viiniä, konjakkia, muuta
      - astioita (lisää tiettyyn sarjaan), laseja, kynttilänjalkoja
      - lippuja: konserttiin, teatteriin, mihin ikinä ja lupaus kaveriksi mukaan

      Tai selviytymispakkaus joku yllä olevista!

    • Viiskytä

      Seviytymispakkaus:

      Pullo viiniä, patonkia salaattia aterimet ja filtti piknik-laukkuun. Tulitikkuja, kynttilöitä tai vaihtoehtoisesti lyhty. 50 ihonhoitotuotteita, tenalady inkontinenssisuojia (jos olettaa että huumori riittää) ja lisäksi vielä joku viidenkympin kriisistä kertova humoristinen kirja.Sitten vaikka vielä joku itsetehty valokuvallinen kortti, jossa sankarille sopiva runo ja toivottajina kaikki läheiset jotka aikovat jakaa seuraavatkin viisikymmentä vuotta sankarin kanssa.

    • Anonyymi

      Itse sain helikopteri kyydityksen 50v.lahjaksi ja nautin kovasti 😃

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe