Soitonopetusta vähävaraiselle lapselle

Olisk hyvä idea?

Olen aina halunnut tehdä vapaaehtoistyötä lasten parissa. Olen soitonopettaja ja minulle tuli hiljattain ajatus että voisinko antaa ilmaiseksi soittotunteja jollekin vähävaraisen perheen lapselle. Monet aikuiset kertovat että he olisivat lapsena halunneet soittaa mutta vanhemmilla ei ollut varaa soittotunteihin. Ajatus lähti kun luin jostain lehdestä lapsiperheistä joilla ei ole varaa edes joululahjoihin. Voisin hommata myös halvan soittimen tälle lapselle lainaan tai omaksi.

Minulla on alkuiltapäivästä yleensä vapaata että voisin työmatkalla mennä jonkun kotiin varsinkin jos siellä on vaikka työtön vanhempi kotona.

Mitä mieltä oletteko, olisiko hyvä idea? Miten kannattaisi toteuttaa, mistä löytää oppilas?

2

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi vapaaehtoinen

      Hei,

      mielestäni ideasi on todella hyvä. Kokeilepa yhteistyökumppaniksi Hope -yhdistystä. Löytyy www-sivut osoitteesta: http://www.hopeyhdistys.fi/

      Kyseinen yhdistys painottaa toimintaansa seuraavasti:

      Hope- yhdistys toimii vähäosaisten lasten paremman arjen puolesta Suomessa. Olemme kotiäideistä ja -isistä, opiskelijoista, isovanhemmista ja muista aivan tavallisista suomalaisista koostuva yhdistys, joka toimii pääosin vapaaehtoisvoimin. Meitä yhdistää se, että olemme heränneet lasten hätään ja haluamme toimia.
      Kauttamme avun hakijat voivat tulla esille luottamuksellisesti, ilman häpeää tai nöyristelyä.

      Hopen apua ovat saaneet huostaanotetut lapset lukuisissa laitoksissa sekä lapset, joiden kotona on päihdeongelmia tai varattomuutta. Apumme kulkee myös ennaltaehkäisevää perhetyötä tekevien sosiaalityöntekijöiden asiakasperheille.

      Me ymmärrämme heidän hätänsä ja otamme sen sydämiimme tehden kaiken sen minkä voimme Hopen toimintamallin kautta heitä auttaakseen.

      Yhdistyksellä on myös harrastustoimintaa jota kautta voisit löytää oppilaan.

    • Ap. ope

      Voi kiitos vinkistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe