Outoa käytöstä koiralla???

Otin 3kk sitten kleinspitz nartun siotukseen, koira on 5v. Koira on elänyt kennelissä tähän asti. Ongelmana on, asun siis kerrostalossa, ettei koiruus liiku sisällä mihinkään, siis ei ollenkaan, syömässä käy iltasin, kun nostin kupit sohvan viereen, muuten ei sohvalta liiku. Ulos lähtee, kun laitan sohvalla valjaat, ja sit vaan vien, ulkona on reipas, toki pelkää vieraita ihmisiä ja koiria yms.
Luulisin että on nyt joku lukko aivoissa, ei vaan tajua että koko asunto on käytössä, ei siis saa edes herkuilla motivoitua pois sohvalta.
Välillä vien koiran pois olkkarista, ja laitan oven kiinni, juttelen ja annan herkkuja yms, mut heti kun avaan taas olkkarin oven, ni sohvaperuna on hetkessä paikallaan sohvalla.
Oliskohan jollakulla jotain vinkkiä tähän ongelmaan????

2

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      Itse adoptoin aikanaan kennelissä ns häkkikoirana olleen kääpiökoiran.Hän oli 6-v tullessaan meille. Ensimmäiset 4 kuukautta koira asui keittiön pöydän alla ja kulki huoneen seinänvierustoja pitkin. Olihan koira joutunut elämään pienessä häkissä joten liikkuma-alue oli ollut todella minimaalinen.
      Meille oli suuri voitto kun koira kulki huoneenpoikki keskeltä huonetta eikä pieliä pitkin.Mutta aikaa sopeutumiseen meni n 5 kuukautta. Ulkoilu oli aluksi sitä että koira kannettiin ulos ja ensimmäiset ulkoilut menivät puolijuoksua koira maha maata hipoen häntä koipien välissä eikä vahingossakaan pissinyt yms ulos.
      Mutta ajan kanssa koira tottui elämään normaalia perhe-elämää ja laajensi reviiriään koko asuntoon.
      Koirasi on ottanut sohvan alueekseen jossa kokee olonsa turvalliseksi. Kärsivällisyys ja aika parantaa haavat. Toivottavasti koira ei enää joudu pois kodistasi entisiin oloihinsa!

    • Koiraa en anna kasvattajalle edes pennutus ajaks enää, siitä on jo sovittu, koska en halua että se taantuu taas takas. Hyvä tietää, että se aika on vaan kyseessä, olen kai itse jokseenkin kärsimätön, kun alkaa jo usko loppua, että joskus muuttuis nk. normi koiraks. Alkuun minäkin kannoin hissiin, mut menee jo ihan kivasti toi ulkoilu, ja kaikki muu koiruuden käsittely, ei mitään ongelmaa, ainut on tosiaankin toi sisällä liikuminen. Mutta iso kiitos sinulle vastauksestasi, koska kukaan ei ole osannu mulle vastata tähän kysymykseen, kun olen sitä noilla koira sivustoilla muuallakin kysellyt.
      Tää mun koiruus ei ole ollu ihan häkki koirana, mutta tarhassa kuitenkin, ja aina toisten pienten koiruuksien seurassa.
      Siis kärsivällisyyttä vaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe