Outoa käytöstä koiralla???

Otin 3kk sitten kleinspitz nartun siotukseen, koira on 5v. Koira on elänyt kennelissä tähän asti. Ongelmana on, asun siis kerrostalossa, ettei koiruus liiku sisällä mihinkään, siis ei ollenkaan, syömässä käy iltasin, kun nostin kupit sohvan viereen, muuten ei sohvalta liiku. Ulos lähtee, kun laitan sohvalla valjaat, ja sit vaan vien, ulkona on reipas, toki pelkää vieraita ihmisiä ja koiria yms.
Luulisin että on nyt joku lukko aivoissa, ei vaan tajua että koko asunto on käytössä, ei siis saa edes herkuilla motivoitua pois sohvalta.
Välillä vien koiran pois olkkarista, ja laitan oven kiinni, juttelen ja annan herkkuja yms, mut heti kun avaan taas olkkarin oven, ni sohvaperuna on hetkessä paikallaan sohvalla.
Oliskohan jollakulla jotain vinkkiä tähän ongelmaan????

2

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

Itse adoptoin aikanaan kennelissä ns häkkikoirana olleen kääpiökoiran.Hän oli 6-v tullessaan meille. Ensimmäiset 4 kuukautta koira asui keittiön pöydän alla ja kulki huoneen seinänvierustoja pitkin. Olihan koira joutunut elämään pienessä häkissä joten liikkuma-alue oli ollut todella minimaalinen.
      Meille oli suuri voitto kun koira kulki huoneenpoikki keskeltä huonetta eikä pieliä pitkin.Mutta aikaa sopeutumiseen meni n 5 kuukautta. Ulkoilu oli aluksi sitä että koira kannettiin ulos ja ensimmäiset ulkoilut menivät puolijuoksua koira maha maata hipoen häntä koipien välissä eikä vahingossakaan pissinyt yms ulos.
      Mutta ajan kanssa koira tottui elämään normaalia perhe-elämää ja laajensi reviiriään koko asuntoon.
      Koirasi on ottanut sohvan alueekseen jossa kokee olonsa turvalliseksi. Kärsivällisyys ja aika parantaa haavat. Toivottavasti koira ei enää joudu pois kodistasi entisiin oloihinsa!

• Koiraa en anna kasvattajalle edes pennutus ajaks enää, siitä on jo sovittu, koska en halua että se taantuu taas takas. Hyvä tietää, että se aika on vaan kyseessä, olen kai itse jokseenkin kärsimätön, kun alkaa jo usko loppua, että joskus muuttuis nk. normi koiraks. Alkuun minäkin kannoin hissiin, mut menee jo ihan kivasti toi ulkoilu, ja kaikki muu koiruuden käsittely, ei mitään ongelmaa, ainut on tosiaankin toi sisällä liikuminen. Mutta iso kiitos sinulle vastauksestasi, koska kukaan ei ole osannu mulle vastata tähän kysymykseen, kun olen sitä noilla koira sivustoilla muuallakin kysellyt.
      Tää mun koiruus ei ole ollu ihan häkki koirana, mutta tarhassa kuitenkin, ja aina toisten pienten koiruuksien seurassa.
      Siis kärsivällisyyttä vaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      2588
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      230
      1437
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      84
      1300
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      79
      1194
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1186
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      133
      1075
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      11
      1022
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      900
    9. Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen

Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.
      Ikävä
      27
      871
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      78
      800
    Aihe