Hei Afrikkalaisten ystävät

tiedonhaluinen@

Olen yrittänyt etsiä googlesta tietoa minkälainen kutsun tarvitsee olla, olen kutsumassa ystäväämme Ghanasta Suomeen. Pitääkö kutsu toimittaa kutsuttavalle viisumianomuksen liitteeksi vaiko toimittaa Tanskaan? Jos toimitetaan Tanskaan mitähän siinä mahdollisesti pitäisi olla mukana. Olis kiva jos joku tietäisi linkin josta löytäisin tarvittavat tiedot, tai jos joku on lähettänyt kutsun niin kertois minulle miten on toiminut. Kiitos etukäteen.

5

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aopjnohjh

      Älä kutsu, niitä on jo tarpeeksi

    • 7 + 4 = 11

      Kysele ulkoministeriöstä. Lähinnä kai pitää hankkia todistuksia siitä että kutsuttavalla on rahaa elää täällä tai sinä otat vastattavaksesi hänen elämisensä täällä matkan aikana ja jotain takeita siitä ettei kutsuttava katoa schengen-viisumin turvin laittomaksi siirtolaiseksi Suomeen tai muualle Eurooppaan.
      Tanskassa oleva Ghanan suurlähetystö ei voi auttaa mitenkään vaan Suomen viranomaisten on myönnettävä lupa tulla tänne.
      Saattaa viedä kuukausia tai vuosia luvan saanti jos tulee. Ei kovin usein myönnetä. Melkeinpä voit unohtaa jutun jos et ole valmis todella mittavaan paperisotaan ja valmis siihen että teet turhaa työtä.

    • viisumisota

      Todella, Tanskalla ei ole mitään tekemistä Suomen kanssa, ota yhteys konsulaattiin. Yleisesti ottaen kutsu on vapaamuotoinen kirje, josta pitää ilmetä miksi heidät kutsutaan, kuka olet, ja kuinka kutsuttava tulee toimeen Suomen vierailun ajan (yleensä kutsuja ottaa vastuun rahallisesti heidän yllläpidostaan).
      Luulen summan olevan noin 30 E per päivä, oleskeluaika 3 kk.

      Eri juttu sitten kuten 7 4 kirjoitti, milloin ja JOS viisumin saa.

    • ...

      Eikös ghanalaisten täydy käydä kuulustelussa Suomen lähetystössä Nigeriassa siinä missä muidenkin länsiafrikkalaisten? Tiedustele sieltä, mikä käytöntö on nykyisin. Pari vuotta sitten ainakin oli aivan mahdotonta saada viisumia ellei ollut miljonääri, tuttuja lähetystössä tai joku "virallinen" syy tulla käymään Suomessa. Oletus on aina, että henkilö jää Suomeen, ei tänne tulla Afrikasta käymään.

    • hihihihihi...

      Kirjota nyyhkytarina kuinka miehesi on kuollut auto-onnettomuudessa ja nyt tarvitset rahaa hautajaiskuluihin ja lähetä se sähköpostilla jokaiseen maailman emailosoitteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe