Voiko kompressoria jotenkin elvyttää?, Kun laitan virrat päälle kompura pörisee 30 sekuntia ja sitten ylikuumentumissuoja laukeaa. pakastin on ollut käyttämättä viime talven. Onko se entinen?
Pakastimen kompressori jumissa.
9
4615
Vastaukset
- Tim
Kompressorin käynnistysrele on jumissa ja jättää apukäämin koko ajan päälle ja siitä seuraa lämpöreleen laukaisu.
Toki tuon releen voi kätevä ti-mies ohittaa testin ajaksi ja testata kompressorin ilman relettä.
Testiä tuskin jokaisen takapihan Taunon kannattaa yrittää vaan antaa homma ammattimiehelle. - Jore
Osta uusi, säästät hermoja ja sähköä. Valitettavasti kylmälaitteet eivät kai tykkää olla pitkään työttöminä, aika vaikea yhtälö monelle mökkilaitteelle yms.
- öö...
alle vuoden vanha, mutta sai talvenaikana pakkasta.
- voimassa
öö... kirjoitti:
alle vuoden vanha, mutta sai talvenaikana pakkasta.
Ei muuta kun huoltomies paikalle, kun on vielä takuuta jäljellä.
- jaakob52
Tuttu homma tuo tarttuminen. Olen tosiaan jonkunkerran törmännyt kompressoorin jumiin. Olen saannut koneen taas jähdyttämään siten, että pajavasaralla annan kompuralle kunnon täräyksen. Kun lähtee käyntiin toimii moitteetta, Onnea yritykselle :-)
- Vanha juttu
Kuka näitä vanhoja juttuja nostaa esille? Kysymys oli vuodelta 2004, joten tuskin on takuutakaan enää..
- Nyblääjä
Vanha juttu kirjoitti:
Kuka näitä vanhoja juttuja nostaa esille? Kysymys oli vuodelta 2004, joten tuskin on takuutakaan enää..
Joillakin on näköjään tuota aikaa. Todellakin ylimääräistä aikaa. Viitseliäisyydestä tiedähäntä, mutta ainakin pientä kiusantekoa kun ei tota päivämäärää ensimmäiseksi tule katsoneeksi.
- Toinen nimimerkki
Minun kompressorissani on sulkunapamoottori, jossa on kaksi kuparirengasta käynnistyskäämeinä. Ei niitä millään kytkimellä kytketä yhtään minnekään.
Jos lämpörele laukoo, niin sitten ovat laakerit tulleen tiensä päähän. Käytännössä korjaamaton paikka.- 18+19
Siis pakastimen/jääkaapin kompressorissa?
Eikö noissa ole kyljessä kolmenapainen liitin, kolmas napa apukäämille PTC-vastus-nappi-käynnistimen kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315466- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833283- 112565
- 292152
- 122077
- 1631886
- 141368
- 1051362
- 1371154