Olen ollut kolmessa eri työssä jossa olen siis ollut asiakaspalvelussa.
Tämän hetkisessä paikassa olen ollut reilun vuoden.
Ihmettelen työpaikallamme yhtä asiaa, johon myymäläpäällikkö ei puutu millään tavalla. Työpaikallamme on yksi työntekijä, joka on tehnyt samaa työtä viimeiset 5 vuotta. Hänen henkilökohtaisen hygieniansa taso on todella alhainen. Ihmettelen siis miksi myymäläpäällikkö ei ole maininnut hänelle asiasta? Eikö palvelualalla kuuluisi aina olla siisti ja puhdas?
Tämä työntekijä haisee niin voimakkaasti ja pistävästi hieltä, että sen haistaa asiakas joka on kassapöydän toisella puolen. Kun tämä työntekijä kävelee ohitse niin haju leijailee voimakkaasti perässä. Meidän työpaikan takahuone haisee aivan tajuttoman pahalta sen jälkeen kun tämä työntekijä on ollut töissä. (Hän jättää aina työpaitansa sinne, en olisi ikinä nähnyt että hän ottaisi sitä kotiinsa mukaan ja pesettäisi sen. Hän käyttää samaa paitaa joka vuorossa, ja meilläkin on kuitenkin välillä aika fyysistä työtä, eli hikoilee väkisinkin.)
Hän on muutenkin todella epäsiisti, hiukset roikkuvat aina rasvaisina päätä myöten.
Ihmettelen siis miksei myymäläpäällikkö ole puuttunut tähän? Esim. kun olin yhdessä toisessa työpaikassa, niin siellä ylemmän tason henkilöt puuttuivat samantien jos joku oli vähänkin epäsiisti/ tarvitsisi suihkussa käyntiä.
Tai minä en ainakaan itse ostoksille mentäessä haluaisi apua myyjältä joka haisee voimakkaasti hieltä ja on muutenkin likainen ja epäsiisti.
Haluaisin nyt vain vähän mielipiteitä tähän asiaan?
Henkilökohtainen hygienia asiakaspalvelualalla
6
2127
Vastaukset
- hyvä hygienia
Mietipä, peseekö tämä henkilö vessassa käynnin jälkeen edes käsiään! Hyi olkoon moista epäsiisteyttä.
Jokaiseen vessaan tallentava kamera josta voi seurata, peseekö työtekijät kätensä. Toki kamera käsienpesupuolelle, eikä vessaan.- mielipideautomaatti
Huvittava viesti, aivan kuin vessan käsienpesu ja hikoilu edes liittyisivät toisiinsa.
No, jos alkuperäistä pitää kommentoida niin henkilö voi olla myös voimakkaasti hikoileva. Tosin siihenkin myydään apteekissa deudorantteja voimakkaaseen hikoiluun.
Puhetta esimiehelle vaan..
- asia esimiehelle
Olisiko mahdollista ottaa asia esille työpaikan palavereissa?
Kai teillä on siellä jotain viikko tai kk tms palavereja?
Ei ehkä suoraan henkilöä nimeltä soimaten, mutta puhuen asiasta yleisellä tasolla, vaikkapa ihan nimettömänä paikan esimiehelle?
Tuo nimittäin kuullostaa jo todella ikävältä. Voisitte porukassa tehdä tästä huomautuksen, koska kyllä esimiehen pitäisi tuohon jo puuttua.
Ei tuollainen tulisi kuulloonkaan omalla työpaikallani, joka on hotelli. Jokaisen työvuoron jälkeen vaatteet pesuun ja heti kyllä sanotaan, jos olemus ei ole asianmukainen. Väkisinkin hommassa välillä hikoilee, mutta ei tuollaista tarvise sietää, että joku haisee ja hiukset menee päätä myöden rasvaisena pvästä toiseen.- huh huh?
"Olisiko mahdollista ottaa asia esille työpaikan palavereissa?"
No ei tuollainen ole sellainen asia, joka otetaan julkisesti esiin jossain palaverissa.
Kun se syy ei aina ole huonossa hygieniassa, joillakin sairaus voi aiheuttaa liikahikoilua. Tässä tapauksessa tosin tuskin siitä kyse, kun työntekijä kuitenkin ilmeisesti ihan terve ja työkykyinen. Vaiva voi olla myös ihan perinnöllinen, jolloin sille ei oikein ihan hirveästi mitään voi, toki keinoja hajun pieneen lieventämiseen löytyy (esim. juuri tuo työvaatteiden tiuha pesu jne.) mutta varsinaista parannuskeinoa itse vaivaan ei oikein ole.
- Paskapersekädet
Olin yhdessä paikassa työharjoittelussa siellä miehet kävivät paskalla ja pyyhkivät perseensä ja eivät pesseet käsiää sitten menivät syömään kun tulivat hitsaamasta ja muista likahommista ja ottivat ruokailuvälineitä samasta mistä nyt niitä yleensä otetaan ja paskaiset kädet osuivat muiden ottamiin ruokailuväliden osaan joka laitetaan suuhun
- Asiakkaat haisevat!
Sano henkilölle asiasta suoraan tai laita esimies tai esimiehen esimies sanomaan. Tai laita asiakas mainitsemaan hajusta keskellä pahinta ruuhkaa! Jos aikuinen ihminen ei ole oppinut suihkussa käymään, työvaatteitaan pesemään ja käyttämään deodoranttia, niin ei hän varmaan opikaan!
Miksi asiakkaat kaupassa haisevat pahalle? Hyi helvetti, miten likaisia ja haisevia asiakkaita kaupoissa näkee - ja keskellä kirkasta päivää! Naiset ja miehet käyvät suihkussa 2-3 viikon välein ja kulkevat likaisissa, hieltä haisevissa vaatteissa. Kaupassa leijailee vanhan viinan, kaljan, tupakan, hien ja silakan haju, kun nämä haisulit astelevat kassalle! Hiukset ovat rasvaiset ja löyhkä on sanoinkuvaamaton.
Asiakkaat myös yskivät suoraan myyjän päälle. Oi aikoja, oi tapoja! On ikävää, kun asiakkaalle ei ole opetettu kotona alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Kaupan myyjät voivat pahoin, kun asiakkaat haisevat! Yskiminen ja likaiset kädet levittävät tartuntatauteja.
Nykyajan keski-ikäisistä ja eläkeläisistä iso osa on nikotiini- ja alkoholiongelmaisia. Miksi raittiiden myyjien pitää myydä kaljaa, siideriä ja tupakkaa asiakkaille? Ruokakaupoista alkoholi ja tupakka pois, niin iso osa hankalista asiakkaista menisi Alkoon ostoksille! Nämä elämäänsä kyllästyneet keski-ikäiset ja eläkeläiset pitäisi passittaa pakolla suihkuun, AA-kerhoon ja katkaisuhoitoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049