hei!
olen suunnittelemassa jonkinlaista etelä-amerikan kierrosta mahdollisesti ensi vuonna. kysynkin nyt teiltä kokeneemmilta, että jos suunnitelmissa on käydä useammassa maassa (ainakin brasilia, argentiina, peru), niin minkä hintaisia lennot suurinpiirtein ovat ja kannattaisiko ne varata etukäteen? mistä liput voi noutaa?
entäpä millä kannattaa liikkua maan sisällä? onko esim. brasiliassa paljonkin halvempaa/kannattavampaa liikkua junalla/bussilla kuin lentokoneella?
sitten, mihin aikaan vuodesta olisi paras lähteä, jos haluaisin nimenomaan käydä useammassa paikassa. sadekaudet ja kuivat kaudet tietenkin vaihtelee mantereen eri osissa, mutta onko jollain kokemusta, että mihin aikaan (1-3kk) kaikkialla olisi "siedettävä" keli (=ei muta-/lumivyöryjä tai ympärivuorokautista sadetta)?
kiitos paljon mahdollisista vastauksista!
e-amerikan kierto
3
800
Vastaukset
- macanudo
Alkuverryttelynä voisit lukaista Niina Within kirjoittaman 'Rahtilaivalla Brasiliaan - vuorotteluvapaalla Etelä-Amerikassa'. Kirja on tuore matkakertomus Brasilian, Bolivian ja Argentiinan reppureissaajan kokemuksista. Kirjahyllyyn sitä tuskin kannattaa ostaa, mutta se löytynee monista kirjastoista.
Matka-ajankohtaa määrittäessä muistanet, että mitä etelämmäs menet, niin kesä-elokuussa on varsin vilpoista (kostean kylmää, joka menee luihin ja ytimiin). Ilmojen suhteen suosittelisin meidän keskitalvea, tosin paikallisten lomakausi ajoittuu joulusta maaliskuun alkuun ja hotellien hinnat saattavat pahimmillaan olla moninkertaiset 'baja temporadaan' verrattuna. Tulet varmaan - toivottavasti - saamaan runsaasti neuvoja. - Ako
Lennoista en osaa oikein kommentoida. Kaikkialla tuolla missä itse lensin, kyllä se kirpaisi kukkarossa kun lipun osti.
Busseista halvin oli US $10 / 1000 km, tyyppihinta ehkä $20-30 / 1000 km. Bussikulttuuri oli melko kehittynyttä, tietyllä tavalla parempaa kuin Suomessa.
Juniahan koko mantereella on yhteensä noin kolme, joten se ei ole todellinen vaihtoehto. Lisäksi ne mitä kokeilin, olivat a) hitaampia, b) kalliimpia ja c) epämukavampia kuin bussit.
Kokemuksista lisää http://fff.neutech.fi/Travel/
--ako
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904